Själv kör jag www.gamespot.com och www.gametrailers.com, men skulle gärna ha tips på fler.
Postad 08 December 2008 - 23:13
Själv kör jag www.gamespot.com och www.gametrailers.com, men skulle gärna ha tips på fler.
Postad 09 December 2008 - 00:42
Utöver metacritic förstås. Det är via den sidan man snabbast man få sig en uppfattning om olika spel, och spelsidor...
Postad 09 December 2008 - 08:02
Postad 09 December 2008 - 09:55
Postad 09 December 2008 - 10:16
edit: sen vet jag inte om jag använder sidorna. rssar allt =P
Redigerat av Unregisteredbb649a5e, 09 December 2008 - 10:17.
Postad 09 December 2008 - 11:16
Postad 09 December 2008 - 13:01
Postad 09 December 2008 - 13:13
Postad 09 December 2008 - 13:24
Kan vara bra att ha alternativ för att få en bredare uppfattning.Använder man Gamerankings som portal behöver man inget annat än Gametrailers som komplement.
Postad 09 December 2008 - 13:28
Kan vara bra att ha alternativ för att få en bredare uppfattning.
Visst det kan vara bra. Beror väl lite på vilken info man är ute efter hurvida mina exempel tillfredsställer. Själv söker jag mest betygsöversikt och mediaklipp. Tilltalar det så blir det rundsurfning via ett gäng svenska sidor utöver länkarna på Gamerankings.
Samtidigt är det lite av en tillgång att snabbt kunna bilda sig en uppfattning. 10-20 recensioner av de största sidorna brukar inte vara helt fel ute i fingervisning angående ett spels kvalité.
Redigerat av RealDaBratt, 09 December 2008 - 13:31.
Postad 09 December 2008 - 13:37
Använder man Gamerankings som portal behöver man inget annat än Gametrailers som komplement.
Förutom om man vill ha vettiga artiklar eller andra nyheter från spelvärlden än vad-som-släpps-nu-och vad-det har för-betyg.
Postad 09 December 2008 - 14:36
Sedan är jag en sucker för humorsajter om spel där jag håller oldboysen högst. Kolla UK Resistance, Old Man Murray och Seanbaby tex.
Postad 09 December 2008 - 14:40
http://www.uuddlrlrb...forum/index.php
Föredrar mindre communities så att man kan hänga med i vad som händer, samt alla känner alla-känslan =)
Postad 09 December 2008 - 15:01
Förutom om man vill ha vettiga artiklar eller andra nyheter från spelvärlden än vad-som-släpps-nu-och vad-det har för-betyg.
Vad länkar Gamerankings till då? Där finns många av de sidor som erbjuder just det. Skrev använder man gamerankings som portal, alltså inte sitta och trycka där utan finna bra spelsidor där.
Redigerat av RealDaBratt, 09 December 2008 - 15:06.
Postad 09 December 2008 - 15:13
den är rätt frän
http://www.penny-arcade.com
skriver mycke bra
http://www.metacriti.../games/xbox360/
100ggr bättre än gamerankings
"Your average Halo racist is a poet fucking laureate compared to these dark birds, glutted on the murderous fraternity hazing each round of Gears 2 represents."
mmhhhh
Redigerat av maximm, 09 December 2008 - 15:21.
Postad 09 December 2008 - 15:23
Håller med, mycket bra sätt att snabbt få reda på om spelet är värt att kolla upp eller ej. Gametrailers recensioner äger alla andra, mycket tack vare han som gör rösterna till dom=). Annars har Gametrailers två riktigt intressanta program som brukar komma ut med en till två veckors mellanrum. Ett av dessa är Invisbile Walls som har ett rätt så unikt koncept, kan varmt rekommenderas till de som vill veta vad som händer i spelvärlden. Gametrailers TV är det andra programmet och här får man reda på spelen mer ingående, med intervjuer och annat smarrigt hos utvecklarna. Vill även slå ett slag för Annyed Gamer (även kallad Grumpy McGrump) som har en egen show där han spyr galla (oftast) över allt som han inte gillar och jag har märkt att han delar mina åsikter en hel del om olika saker, främst DRM. Kolla in annoyedgamer.com för ett litet annorlunda men väldigt informativt program (Marcus Beer som är hans egentlig namn har jobbat inom branschen och vet således vad han talar om)...Använder man Gamerankings som portal behöver man inget annat än Gametrailers som komplement.
Redigerat av Jack of all trades, 09 December 2008 - 15:24.
Postad 09 December 2008 - 15:36
Tror inte jag sträcker mig så långt som att säga dom äger alla men det är absolut en av de mest objektiva recensenter ute där. Dom till skillnad mot många andra recenserar för folket mer än som en personlig blog.Håller med, mycket bra sätt att snabbt få reda på om spelet är värt att kolla upp eller ej. Gametrailers recensioner äger alla andra...
Och som du säger, ett extra plus för rösten i video reviews:en.
Postad 09 December 2008 - 16:06
Dock är sökfunktionen överlägsen på gamerankings, samt statsgeneratorn. Annars äre metacritic som gäller.
Postad 09 December 2008 - 16:07
De har koll på previews ocksåFörutom om man vill ha vettiga artiklar eller andra nyheter från spelvärlden än vad-som-släpps-nu-och vad-det har för-betyg.
Här har ni en bra sida som visar de senaste pre- och reviews från olika sidor.
http://www.gamestats.com/
Enda skillnaden jag märkt är att det finns citat under varje betyg. Men jag är sällan på Metacritics så det kanske finns annat.maximm, Vad tycker du är så mycket bättre med metacritic?
Edit: Estetiskt tycker jag tvärtom, men det är en smaksak.
Redigerat av Zoiler, 09 December 2008 - 16:08.
Postad 09 December 2008 - 16:16
Postad 09 December 2008 - 16:20
Old Man Murray
Önskar de hade haft ett mer komplett arkiv... Så mycket cynisk humor som spridits i den kalla bitvinden för att aldrig kunna sorteras igen... UK:R håller rätt ojämn kvalitet även om de ligger närmst. The Minus World försöker, men räcker inte riktigt fram.
Nån som har ett ex liggandes av "Martin Van Burens Super Crate Bonus" eller vad spelet hette? Ah... The good times.
Postad 09 December 2008 - 16:29
Fungerar bra så länge man håller sig borta från forumet där
Postad 09 December 2008 - 20:48
Postad 10 December 2008 - 18:16
Cheapassgamer
Giant bombcast
Gamers with jobs
Videogameoutsiders
podtoid
joystiq
Älskar att lyssna på vuxna människor som diskuterar spel, livet mm. Man lär tillslut känna dessa individers personligheter och längtar veckovis att få höra mer.
Postad 10 December 2008 - 18:52
Major Nelsons podcast funkar också, om man snabbspolar intervjuerna.
Postad 10 December 2008 - 22:04
Rekommenderar Sarcastic gamer red/orange & blue show!!!
Personligen tycker jag bättre om Three Red Lights (mest för Hilary), Retrocity (mest för att han har en behaglig röst), Gamescoop (mest för att jag har inte SÅ många pods att lyssna på) samt 1 up yours (den mest seriösa av alla, av mig, nämnda pods).
Major Nelsons podcast funkar också, om man snabbspolar intervjuerna.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
21 filmer
4 bilder
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?