Som topicen lyder har jag tänkt bygga mig en hörlursförstärkare. Personligen kan jag i princip nada om elektronik, men som tur är har jag en far som är insatt inom ämnet, han har även jobbat som tv/elektronik reparatör för sisådär 25 år sedan.
Det jag behöver hjälp med är tips på lämpliga DIY förstärkare, gärna som folk själv har lyssnat på. Budgeten ligger på ca 800-1000kr för delarna, men gärna mindre. Som tur är har far min en kretskortfräs så pcb kort jag kan göra själv. Jag har även tillgång till orsiloskop(digitalt) och bra lödutrustning.
Jag har själv snöat in mig lite på denna: http://www.hififorum...LURig/LURig.htm mest för att vi redan har i princip alla delar vilket gör det till ett billigt bygge. Vi pratar under 200kr för de saker jag måste köpa till. Sedan verkar det vara en partyförstärkare vilket passar mig då jag lyssnar på mycket trance, techno, dance etc. Värt att säga är att jag har ett par Philips SHP8900 lurar, vilket inte är i topsegmentet direkt, därför känns det lite ovärt att bygga en förstärkare för 2-3 ggr så mycket pengar, eller?
Hursomhelst tänkte jag om någon annan byggt någonting liknande och har tips och förslag att komma med.
/Mvh Mikael
Sökningen pågår
Avancerad sökning
34 bilder
32 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?