Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

PS3 spel som är ett MÅSTE !

46 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 20 December 2008 - 22:44

Xicaxo
  • Xicaxo
  • Beroende

• 1057 inlägg
  • 0
Tja

Igår köpte jag ett PS3 och imorgon säljer jag mitt 360 :rolleyes:

vilka spel MÅSTE man köpa ?

har inte så stor koll på PS3ans spel utbud.. så tips uppskattas

spelar ingen roll vilken genre de är.. bara de är grymma och gärna om de är bra online :)

Tack på förhand!

förenkling.. vilket spel till PS3 skulle du INTE klara dig utan ??

Postad 20 December 2008 - 22:47

Kamelenen
  • Kamelenen
  • Amatör

• 73 inlägg
  • 0
NHL 09 är ett sjukt beroendeframkallande spel, även Fallout 3 är gryyyyymt!

Postad 20 December 2008 - 22:49

Xicaxo
  • Xicaxo
  • Beroende

• 1057 inlägg
  • 0

NHL 09 är ett sjukt beroendeframkallande spel, även Fallout 3 är gryyyyymt!

NHL09 testade jag som demo idag.. lirade det mkt på 360n och jag tyckte faktiskt de va roligare där :rolleyes:

fallout3 får jag väl kolla upp iaf :)

Postad 20 December 2008 - 22:52

Unregistered3ece8f6f
  • Unregistered3ece8f6f
  • Beroende

• 1069 inlägg
  • 0
Listar några konsol-exklusiva som jag tycker är klart spelbara:

Uncharted
Metal Gear Solid 4
Little Big Planet
Wipeout HD
Socom
Gran Tourismo Prologue
Resistance

Postad 20 December 2008 - 22:58

Xicaxo
  • Xicaxo
  • Beroende

• 1057 inlägg
  • 0

Listar några konsol-exklusiva som jag tycker är klart spelbara:

Uncharted
Metal Gear Solid 4
Little Big Planet
Wipeout HD
Socom
Gran Tourismo Prologue
Resistance

exakt dessa som jag tittat lite närmre på idag.. dock funkade inte metal gear solid 4 dmot jag laddade ner.. ska tanka ner det på nytt sen o testa ign..

Gran turismo spelen är ju klassikers.. så de kommer jag inte klara mig utan :rolleyes:

Postad 20 December 2008 - 22:58

necrio
  • necrio
  • Forumräv

• 646 inlägg
  • 0
får slå ett slag för Valkyria Chronicles

http://www.youtube.c...h?v=iqXFLxux6LA

imo riktigt bra och snyggt

Postad 20 December 2008 - 23:32

Xicaxo
  • Xicaxo
  • Beroende

• 1057 inlägg
  • 0

får slå ett slag för Valkyria Chronicles

http://www.youtube.c...h?v=iqXFLxux6LA

imo riktigt bra och snyggt

inget för mig.. sry :rolleyes:

Postad 20 December 2008 - 23:39

milde
  • milde
  • Användare

• 226 inlägg
  • 0
Call of Duty 4

Postad 20 December 2008 - 23:41

Unregisterededb978dd
  • Unregisterededb978dd
  • Mästare

• 3073 inlägg
  • 0
Slår ett slag för lite "äldre" spel :rolleyes:

De går ju att hitta billigt nu också..

Motorstorm
Oblivion.....
GTA IV

//najkks

Postad 21 December 2008 - 00:34

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

• 12146 inlägg
  • 0
killzone 2 är nog ett måste om man har ps3,, dock har det inte kommit än. kommer i mars tror jag

Postad 21 December 2008 - 00:38

Unregistered28641812
  • Unregistered28641812
  • Veteran

• 2286 inlägg
  • 0
Inget som skrivit, Uncharted. Det bästa spelet enligt mig, till PS3:an. :rolleyes:

Postad 21 December 2008 - 00:38

Unregistered7234a376
  • Unregistered7234a376
  • Lärjunge

• 292 inlägg
  • 0
om man ska ge tips på spel som ännu ej släppts också så säger jag Resident Evil 5!

Postad 21 December 2008 - 01:13

Xicaxo
  • Xicaxo
  • Beroende

• 1057 inlägg
  • 0

Inget som skrivit, Uncharted. Det bästa spelet enligt mig, till PS3:an. :rolleyes:

jo, kongomannen hade Uncharted som första tips :)

Postad 21 December 2008 - 01:17

Unregistered28641812
  • Unregistered28641812
  • Veteran

• 2286 inlägg
  • 0

jo, kongomannen hade Uncharted som första tips :rolleyes:

Jaha, såg det nu. Det är tröttheten som gjorde sitt. :)

Postad 21 December 2008 - 01:22

Garrett
  • Garrett
  • Mega-Guru

• 7007 inlägg
  • 0
plattform- Little big planet- haft jättekul med familjen med det :rolleyes:
frågesport-Buzz- haft jätteroligt när man haft kompisar hemma och vill utmana varandra i frågesport, helst aldrig nyktra :P
Singstar-skitkul att sjunga duett med polarna, helst jättefalskt, helst högst, och helst inte alls nykter :P
Äventyr- Drakes Fortune, riktigt bra äventyrsspel, med lite humor, och lite pang pang. Och Tomb Raider underworld, grymt bra äventyrsspel. Sedan Heavenly Sword, bästa röstskådisarna nånsin i ett spel?! Tror det, satt som gjuten i soffan när filmsekvenserna tog över i spelet! Vilket röj att spela det spelet på 77" och surroundljud! :o
Sedan är ju Resistance grymt med, att spela coop på... tvåan har jag inte lirat, men tror det är minst lika bra...
Sen har vi ju motorstorm, om man gillar helt galet arcadebilspel... och Gran Turismo5 prouloge, med riktigt skön körkänsla faktiskt... :) Sen finns det en hel del mer... men orkar inte skriva mer, är litta fuller, och ungarna kommer väcka mig vid ca 6.30 som vanligt säkert :S Så måste lägga mig nu :)

Postad 21 December 2008 - 01:42

Xicaxo
  • Xicaxo
  • Beroende

• 1057 inlägg
  • 0

plattform- Little big planet- haft jättekul med familjen med det :rolleyes:
frågesport-Buzz- haft jätteroligt när man haft kompisar hemma och vill utmana varandra i frågesport, helst aldrig nyktra :P
Singstar-skitkul att sjunga duett med polarna, helst jättefalskt, helst högst, och helst inte alls nykter :P
Äventyr- Drakes Fortune, riktigt bra äventyrsspel, med lite humor, och lite pang pang. Och Tomb Raider underworld, grymt bra äventyrsspel. Sedan Heavenly Sword, bästa röstskådisarna nånsin i ett spel?! Tror det, satt som gjuten i soffan när filmsekvenserna tog över i spelet! Vilket röj att spela det spelet på 77" och surroundljud! :P
Sedan är ju Resistance grymt med, att spela coop på... tvåan har jag inte lirat, men tror det är minst lika bra...
Sen har vi ju motorstorm, om man gillar helt galet arcadebilspel... och Gran Turismo5 prouloge, med riktigt skön körkänsla faktiskt... :) Sen finns det en hel del mer... men orkar inte skriva mer, är litta fuller, och ungarna kommer väcka mig vid ca 6.30 som vanligt säkert :S Så måste lägga mig nu :)

Grymt fint svar med bra argument för spelen.. detta gillar vi :o

Jag har samma förutsättnigar som dig då med min HD projje och 110" med THX 5.1 :D

till mindre bra spel får FULL HD 42" duga med 2.1 ljud :P

ska forska litta mer i dina tips, verka väldigt vettiga.. tackar

Postad 21 December 2008 - 02:10

ingels
  • ingels
  • Användare

• 160 inlägg
  • 0
Smaken är som baken, saknar ett demo på "Little Big Planet" nåt grymt och man undrar ju vem som planerar såna saker, det vore i alla fall kul att testa och se..

Burnout Paradise är mitt svar till dig

Köpt en del spel på Tradera, b.la Burnout som går varmt här. Även köpt Motorstorm (Njae, lite tamt), Virtua Fighter (Kört för lite, dock ej lovande) och NHL08 (Kul men tar ett tag om man är van PC)..

Little Big Planet snackar alla om men, Burnout är aldrig fel... Det är ett underbar bilspel !!

Haft mitt PS3 i ungefär en vecka, lekt lite med Home men hittils förstår jag inte dess mening, ser du nåt skoj så hojta till :rolleyes:

Såg föregående inlägg, missade det dock (Tack för redigeringsgrejen dock..) Guitar Hero III och framåt är ju aldrig fel, finns ett skönt gitarrlegendspack att köpa med bl.a en Steve Vai lår (For the love of god måste vara en av gitarroninins mästarlåtar ever..)

Redigerat av ingels, 21 December 2008 - 02:14.

Postad 21 December 2008 - 10:36

Gäst_dannywtf_*
  • Gäst_dannywtf_*
  • 0

Håller med där. Enda spelet på PS3 som jag har spelat igenom mer än en gång. Enligt mig är det världens bästa konsoll-spel. Tycker det slår COD4, GTA samt Metal Gear med hästlängder.

Postad 21 December 2008 - 10:43

andersos
  • andersos
  • Mästare

• 3199 inlägg
  • 0

Burnout Paradise är mitt svar till dig

+1. Detta är verkligen värt pengarna. Finns massor att göra och nästa år utvidgas spelet med en ny ö. Om man gillar bilspel ens litet så är BP ett måste.

Postad 21 December 2008 - 10:45

stabbe
  • stabbe
  • Veteran

• 1569 inlägg
  • 0
Har du barn eller sambo så är Little Big Planet ett givet val. Det är det enda spelet jag äger som tjejen frågar mig om vi ska spela lite :rolleyes: Annars är ju Uncharted som flera sagt ett riktigt bra äventyr.

Postad 21 December 2008 - 11:05

morberg
  • morberg
  • Forumräv

• 576 inlägg
  • 0
Kolla denna tråden för fler tips

Postad 21 December 2008 - 11:09

B8
  • B8
  • Guru

• 4536 inlägg
  • 0
Slår ett slag för tre av de lite billigare spelen på Playstation store:

- Wipeout HD (som Kongomannen redan nämnt) - en klassisk spelserie som verkligen får blomma ut här med maffigare grafik än någonsin. Racingspel, du kör svävare i 900 km/h samtidigt som raketer och minor försöker stoppa dig.

- Street fighter puzzle turbo HD - ytterligare en klassiker från ps1-tiden. Ett upphottat tetris. Sjukt roligt att köra mot varandra på förfesten (eller efterfesten, fast då brukar det kännas väldigt mycket svårare...).

- Age Of Booty - köpte häromdagen. Har knappt kunnat släppa kontrollen sedan dess. Väldigt beroendeframkallande. Du ska plundra städer med ditt piratskepp. Blir roligt strategiskt i snabba matcher mot datorn, kompisen eller kanske MED kompisen mot några andra online. Tycker helt klart ALLA ska skaffda det här, så onlineservrarna kan hållas fulla. :rolleyes:

Wipeout HD är dyrast av dem (men oj vad det är värt varje krona), de andra kostar väl 80-90 kr tror jag.

Av de vanliga spelen förutom alla utmärkta som redan nämnts skulle jag vilja lägga till Mirrors Edge. Det är förvisso inte PS3-exklusivt, men måste ändå nämnas tycker jag. Sköna världar, skön stämning och ett nyskapande spel. Parkour i fps-form. Du är kurir och hoppar hejvilt mellan hustaken för att undvika polisen.

Postad 21 December 2008 - 15:05

rayko
  • rayko
  • Mästare

• 3653 inlägg
  • 0
Uncharted, Metal Gear, Little Big planet är ju några exklusiva titlar som du borde titta närmare på.

Själv tycker jag Dead Space är ett måste!! Det spelet är för mig just nu GOTY!!

Postad 21 December 2008 - 15:15

JohanOscarPersson
  • JohanOscarPersson
  • Användare

• 201 inlägg
  • 0
Rolig tråd, är också ute efter lite nya spel till mitt PS3 :rolleyes:

Postad 21 December 2008 - 15:37

Speero
  • Speero
  • Användare

• 184 inlägg
  • 0
Skate 2 som kommer i Januari är ett måste!

Annars är ju Uncharted riktigt bra och Mirrors Edge.

Postad 21 December 2008 - 15:56

Axxident
  • Axxident
  • Forumräv

• 578 inlägg
  • 0
Japp , Skate 2 måste man nästan ha. Motorstorm Pcific Rift tycker jag att du ska skaffa oxå. :rolleyes:

Postad 21 December 2008 - 16:05

koofi
  • koofi
  • Amatör

• 81 inlägg
  • 0
Lite äldre, lite billigare men riktiga höjdare;
GTA IV
COD 4

Ang. gran turismo så tycker då jag att det är lika bra att vänta på the real deal!

Postad 21 December 2008 - 19:35

Xicaxo
  • Xicaxo
  • Beroende

• 1057 inlägg
  • 0
hehe.. mång bra tips.. var iväg och handlade lite idag, men det var helt tomt i skallen på mig när man väl stod i butiken :rolleyes:

rök 2k endå på nästan ingenting tycktes det som.

blev:
1st ny handkontroll (minst 2st till en konsoll tycker iaf jag)
Guitar Hero - World tour (inkl trådlös gitarr)
Gran Turismo 5

blev lite lättare spel så övriga i familjen oxå kan spela, så får jag köpa spel för mig själv nästa gång (innom kort) :rolleyes:
guitar hero köpte jag som julklapp till min 6åriga dotter..hehe.. undra vem som kommer spela mest ? :lol:

vill ha lite shooter spel osv så man kan spela online lite..

man kan ju tyvärr inte få allt på en dag.. men kanske 2.. ? :D

Postad 21 December 2008 - 20:07

evo_danne
  • evo_danne
  • Amatör

• 56 inlägg
  • 0
ja de e kul å handla..
Men den smarte väntar väl till mellandagsrean då det kanske blir en hel del spel som förhoppningsvis blir billigare..

Jag köpte/betalade mitt ps3 igår..

Spelen blev:
-Little Big Planet
-Motorstorm pacific rift
-Fifa 09
-Ratchet & Clank Quest for booty
-Sega Rally
-Far cry 2

Allt för ca 4270Kr, e ganska lagom pris tycker ja =p..
Köpt i england, kommer hem till mig imorgon kväll..
Längtar lite lagom.. :rolleyes:

Postad 21 December 2008 - 20:12

Xicaxo
  • Xicaxo
  • Beroende

• 1057 inlägg
  • 0

ja de e kul å handla..
Men den smarte väntar väl till mellandagsrean då det kanske blir en hel del spel som förhoppningsvis blir billigare..

Spelen blev:
-Little Big Planet
-Motorstorm pacific rift
-Fifa 09
-Sega Rally
-Far cry 2

Längtar lite lagom.. :rolleyes:

bra pris de där.. jag gjorde ju en groda eller nää.. så ska man inte säga..
jag hade en tv som jag köpt på elgiganten.. den gick sönder.. fick ny på garantin.. köpte en lite billigare än vad jag från början köpt så jag fick en BD spelare för samma peng.. efter någon dag kom jag på att de va värt att lägga emellan o få en PS3.. så nu står jag här med en PS3.. :D

kostat lite mer.. men vem bryr sig :lol:

nät ni hittat ett spel som ni INTE klarar er utan.. skriv det här så vi andra oxå kan köpa det :D

tack på förhand :rolleyes:

Postad 21 December 2008 - 20:45

BennySlyden
  • BennySlyden
  • Forumräv

• 981 inlägg
  • 0
Tänkte bara lägga en till röst på CoD 4 (multiplayer-delen) som är fullständigt beroendeframkallande och det i särklass roligaste spelet jag har spelat överhuvudtaget.

Postad 22 December 2008 - 00:45

Elumes
  • Elumes
  • Wannabe

• 29 inlägg
  • 0

nät ni hittat ett spel som ni INTE klarar er utan.. skriv det här så vi andra oxå kan köpa det :rolleyes:

tack på förhand :rolleyes:

"Astro tripper" får bli mitt tips. 35 kr på PS-store och är galet prisvärt. Har lirat till och från i någon vecka nu och har även lyckats placera mig som 2a på världsrankingen i en kategori :D

http://www.gametrail...ayer/41656.html

Postad 22 December 2008 - 00:58

Unregistered55d29377
  • Unregistered55d29377
  • Amatör

• 83 inlägg
  • 0
LBP om man gillar plattformsspel.

Oblivion om man gillar roll/fantasyspel. Evighetsspel om man ska klara allt.

Spelar du mycket med polare hemma så rekommenderar jag Resistance 1 som är många gånger bättre än Resistance 2 om man vill sitta 2 i soffan och spela co op. 1:an borde även gå att hitta rätt billigt nuförtiden.

Metal Gear Solidserien är inget för mig men med tanke på att det på många listor blivit game of the year så tycker jag du ska kolla upp det iaf.

Socom är bara ett onlinespel så du tänker på det, inget singleplayerläge. Ska dock vara riktigt bra.

Sedan klarar inte jag mig utan Rainbox Six Las Vegasspelen. Pangpang utan aliens och lite mer verkligt då man dör rätt snabbt och man blir träffad ofta. Inget spel man springer rätt in i ett rum och ställer sig i mitten och peppar ner alla.

Postad 22 December 2008 - 01:45

luckomucko
  • luckomucko
  • Wannabe

• 19 inlägg
  • 0
byt ut far cry 2 mot fallout 3 så blir det perfa :)

Postad 27 December 2008 - 00:01

Axxident
  • Axxident
  • Forumräv

• 578 inlägg
  • 0
Som många andra så säger jag LBP ( Little Big Planet) då jag själv fick det av min bror. Har suttit flera timmar per dag med mina kompisar. :) lite beroende framkallande spel :blink: Det spelet tycker jag att du ska skaffa .... ( om du inte har köpt dom spelen som du ville ha. Märkte nämligen att denna tråd va ganska död)

Redigerat av Axxident, 27 December 2008 - 00:01.

Postad 27 December 2008 - 00:05

Unregistered6332cbbb
  • Unregistered6332cbbb
  • Forumräv

• 882 inlägg
  • 0
appropå död...

säger jag Dead Space, lätt det bästa spel jag köpt någonsin, då jag inte hade nån förväntning alls på det..
man blir hur rädd som helst och det är hur bra som helst.... hehe, köp! Fort!

Redigerat av Unregistered6332cbbb, 27 December 2008 - 00:10.

Postad 27 December 2008 - 01:08

jonoss
  • jonoss
  • Wannabe

• 21 inlägg
  • 0

ja de e kul å handla..

Spelen blev:
-Little Big Planet
-Motorstorm pacific rift
-Fifa 09
-Sega Rally
-Far cry 2

Längtar lite lagom.. :blink:

På vilken hemsida? :) Gick köpet bra? Hur lång tid tog frakten?

/Jonathan

Postad 27 December 2008 - 16:43

mtts_
  • mtts_
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0
Jag måste klämma in ett spel som inte nämnts en enda gång. Det klart roligaste spelet när man har kompisar hemma är Virtua Tennis 3. Ett rätt så gammalt spel men oj så roligt! (FULL HD)

Postad 28 December 2008 - 00:01

Unregistered9b117a23
  • Unregistered9b117a23
  • Lärjunge

• 285 inlägg
  • 0

Jag måste klämma in ett spel som inte nämnts en enda gång. Det klart roligaste spelet när man har kompisar hemma är Virtua Tennis 3. Ett rätt så gammalt spel men oj så roligt! (FULL HD)

Virtua tennis måste jag som sportspelsälskare nog inhandla om det nu inte är nåt nytt tennisspel på g inom kort? Sen skulle jag vilja ha ett bra bilspel till mig och tjejen där man kan köra mot varandra, alltså inte Colin Mcrae eller Motorstorm 1.

Postad 28 December 2008 - 00:28

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24891 inlägg
  • 0
Uncharted är det bästa jag spelat till PS3.

Postad 28 December 2008 - 02:06

Unregisteredddb310e6
  • Unregisteredddb310e6
  • Mästare

• 2625 inlägg
  • 0

Virtua tennis måste jag som sportspelsälskare nog inhandla om det nu inte är nåt nytt tennisspel på g inom kort? Sen skulle jag vilja ha ett bra bilspel till mig och tjejen där man kan köra mot varandra, alltså inte Colin Mcrae eller Motorstorm 1.

Motorstorm: Pacific Rift - 2-4 player splitscreen, gillar detta skarpt.
Wipeout HD - 2 player splitscreen, finns bara på PSN och kostar för tillfället endast 140kr (var ngt julerbjudande tror jag). Annars kostar det 165kr. Dock inget bilspel då man kör svävare istället. Men oavsett vilket så är det ett av årets bästa spel :D

Postad 28 December 2008 - 14:11

Unregisterede30d5a3b
  • Unregisterede30d5a3b
  • Användare

• 154 inlägg
  • 0

Trist att musiken är så j**la irriterande dock...

Postad 28 December 2008 - 14:21

Unregistered50fe2819
  • Unregistered50fe2819
  • Veteran

• 1833 inlägg
  • 0
Till din sexåriga dotter tycker jag att du ska lägga 25 spänn på Locoroco i PSN-affären! Calling All Cars är också kul för yngre spelare!

Redigerat av Unregistered50fe2819, 28 December 2008 - 14:22.

Postad 28 December 2008 - 18:56

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

• 12146 inlägg
  • 0

Trist att musiken är så j**la irriterande dock...

inte såjobbigt eller svårt att stänga av musiken dock

Postad 29 December 2008 - 00:26

Unregistered39a3ba6e
  • Unregistered39a3ba6e
  • Användare

• 125 inlägg
  • 0
Gillar du First Person Shooter spel har du ju alltid "gamla" Call of Duty 4: Modern Warfare. Sjukt kul spela framför allt online läget.

Postad 29 December 2008 - 00:35

Unregisteredb7bdb1f7
  • Unregisteredb7bdb1f7
  • Beroende

• 1428 inlägg
  • 0
COD4 är nog bästa spelet någonsin. Tror inte jag spenderat mera tid med något annat spel

Postad 29 December 2008 - 01:32

cainight
  • cainight
  • Wannabe

• 12 inlägg
  • 0
Då får väl jag bli den första som nämner Mirror´s Edge, detta är ett måste enligt mig.
Grymt bra spel med riktigt bra känsla och asläcker grafik =)

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.