Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Tv kort

2 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 23 December 2008 - 10:25

060317
  • 060317
  • Amatör

• 56 inlägg
  • 0
Hejsan har tele2 och tänkte bara ha media-centret som video och inte som boxer..

Skulle vilja veta vilket tv kort man kan ha som klarar av anten ut från boxern...

Som det e nu har jag en da omvandlare som jag kopplat tv i vårt sovrum till så jag får välja vilken kanal jag skall titta på när vi går och lägger oss.

Men skulle vilja kunna spela in med testade TerraTec Cinergy T USB XE, DVB-T mottagare

Funkade inte alls inte direkt i boxen eller efter da omvandlaren...

Kanske skulle testa ett analogt kort efter ovanladaren ?

Några tips ?

God jul Henrik

Postad 23 December 2008 - 13:46

LiMiT
  • LiMiT
  • Forumräv

• 707 inlägg
  • 0
Det borde vara ett analogt kort om du vill ta in signalen från digitalboxen. Annars borde det väl fungera med den stickan du nämner, koppla bara en digital-TV antenn till den så borde den kunna ta emot Boxerkanalerna (okodade). Se bara till att den mjukvara du använder för uppspelning av TV stöder stickan (drivrutiner), eller med andra ord, att tillverkaren av stickan tillhandahåller drivrutiner för det operativsystem/mediamjukvara du vill använda.

Postad 23 December 2008 - 21:45

Snurrbo
  • Snurrbo
  • Forumräv

• 542 inlägg
  • 0
Om du tar emot signalen via en digitalbox är det ju mycket bättre att ansluta ett videocapturekort eller tv-kort med video-in istället för att ansluta på boxens antennutgång. Leta lite efter tv-kort med video-in. Det borde finnas många billiga.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.