Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Hjälp med val av högtalare

11 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 31 December 2008 - 00:22

Unregisteredf944e219
  • Unregisteredf944e219
  • Wannabe

• 12 inlägg
  • 0
Tja har precis köpt mig lite nya prylar till våran nya lgh.

Har precis införskaffat mig en Samsung LE46-A766 samt en AV-reciever H/K AVR 255.
Men... vill även skaffa mig nya högtalare.

Har kollat på KEF KHT 2005.3 samt H/K HKTS11, sen fick jag upp ögonen för doldisar (i mina ögon)
Dynavoice M-65 Paket,
Dynavoice Definition 5.0-paket
Proson Reality Sat 31 SA (v.2) 5.1-Paket

Hmmm... Beslutsångest med andra ord, jag har absolut noll koll på Dynavoice samt Proson, sen finns det tyvärr inget ställe i GBG där man kan lyssna på dessa. Man blir ju lite fundersam över att prylarna é så jäkla billiga. Hur står sig dessa mot t.ex KEF KHT 2005.3???

Bör kanske tilläggas att jag har en budget på ca 7-8000:-.

Tacksam över alla tips!

Postad 31 December 2008 - 00:27

Se_BBB_e
  • Se_BBB_e
  • Beroende

• 1417 inlägg
  • 0
Det där sista paketet med Sat 31 kan jag inte rekommendera eftersom högtalarna är lite väl klena. De andra två är dock mycket bra.

Dynavoice Definition kompletteras med fördel med matchande subwoofer http://www.fynda.se/...php?prodid=2966 och då har man ett riktigt pangpaket med fantastiskt ljud.

M-65 har länge varit en stor budgetfavorit som ger äkta hifi-ljud för en liten summa. Om de är bättre än KEF är dock tveksamt..

Dynavoice/Proson är billiga, men de är också ett av de mest prisvärda tillverkarna av hifi-utrustning.

EDIT:
Om du gillar att ha lite mindre högtalare så kan du ju göra som jag och köpa två par S-5or och en C-5a och komplettera med valfri subwoofer, t.ex. den omnämda från dynavoice.
http://www.fynda.se/...php?prodid=1527
http://www.fynda.se/...php?prodid=1524

Beställde detta idag så om du väntar ett tag kan du få ett utlåtande =)

Redigerat av Se_BBB_e, 31 December 2008 - 00:31.

Postad 31 December 2008 - 00:35

Unregisteredf944e219
  • Unregisteredf944e219
  • Wannabe

• 12 inlägg
  • 0

Det där sista paketet med Sat 31 kan jag inte rekommendera eftersom högtalarna är lite väl klena. De andra två är dock mycket bra.

Dynavoice Definition kompletteras med fördel med matchande subwoofer http://www.fynda.se/...php?prodid=2966 och då har man ett riktigt pangpaket med fantastiskt ljud.

M-65 har länge varit en stor budgetfavorit som ger äkta hifi-ljud för en liten summa. Om de är bättre än KEF är dock tveksamt..

Dynavoice/Proson är billiga, men de är också ett av de mest prisvärda tillverkarna av hifi-utrustning.

EDIT:
Om du gillar att ha lite mindre högtalare så kan du ju göra som jag och köpa två par S-5or och en C-5a och komplettera med valfri subwoofer, t.ex. den omnämda från dynavoice.
http://www.fynda.se/...php?prodid=1527
http://www.fynda.se/...php?prodid=1524

Beställde detta idag så om du väntar ett tag kan du få ett utlåtande =)

Kanon!
Tack för tipsen, väntar med spänning på ditt omdömme!

Postad 01 January 2009 - 01:44

Cappachino
  • Cappachino
  • Amatör

• 74 inlägg
  • 0
Ursäkta att jag stjäler tråden lite..
Är själv också inne på M-65 paketet men står i valet mellan det och Dynavoice Magic F-6 EX Paketet.
Men är så lite mellanskillnad så det är väl lika bra att gå upp dom kronorna till M-65, eller?

Postad 01 January 2009 - 01:54

Se_BBB_e
  • Se_BBB_e
  • Beroende

• 1417 inlägg
  • 0
Var själv inne mer på F-6 EX pga dess utseende framför allt. Men nackdelen är väl kanske att surrar och center har andra element än frontarna.. Samt att jag hellre ville ha småttingar. Därför det blev satelliter från M-65-serien i stället. Jag tror inte skillnaden i ljudkvalitet är särskilt stor mellan M-65 och F-6 EX, men M-65 har nog bättre bas iaf.

Postad 01 January 2009 - 14:09

Cappachino
  • Cappachino
  • Amatör

• 74 inlägg
  • 0

Var själv inne mer på F-6 EX pga dess utseende framför allt. Men nackdelen är väl kanske att surrar och center har andra element än frontarna.. Samt att jag hellre ville ha småttingar. Därför det blev satelliter från M-65-serien i stället. Jag tror inte skillnaden i ljudkvalitet är särskilt stor mellan M-65 och F-6 EX, men M-65 har nog bättre bas iaf.

Hade tänkt köra utan baslåda i hemmabion så då passar M-65 kanske bättre då.
men blir nog att jag väntar på uppgraderingen av M-65 som enligt Fynda ska dyka upp i mitten av detta året.

Postad 01 January 2009 - 15:30

andreas_n
  • andreas_n
  • Amatör

• 67 inlägg
  • 0
skulle personligen satsa på några golvarna om du har normal stort rum eller lägenhet.
Trevligt till musik och film. Stort ljud och inte bara stort bas ljud som sub och sat kan ge ibland.
Basen i HK:n kommer nog räcka bra till att börja med,kompletera med sub om det behövs.
Hoppas det går bra!

Postad 01 January 2009 - 21:59

Se_BBB_e
  • Se_BBB_e
  • Beroende

• 1417 inlägg
  • 0
Har man bara en hyfsad subba och ställer in det rätt så får man väl inte det problemet.. Men det är svårt att få det riktigt samspelt.

Hade tänkt köra utan baslåda i hemmabion så då passar M-65 kanske bättre då.
men blir nog att jag väntar på uppgraderingen av M-65 som enligt Fynda ska dyka upp i mitten av detta året.

Helt klart, jag hade också gått på M-65 då.

Postad 13 January 2009 - 22:41

Se_BBB_e
  • Se_BBB_e
  • Beroende

• 1417 inlägg
  • 0

Kanon!
Tack för tipsen, väntar med spänning på ditt omdömme!

Så, då har jag mina högtalare! Eller nästan iaf, bakhögtalarna visade sig vara trasiga så jag kör med ett par andra så länge. Men jag har sett på två filmer nu med frontarna och centern iaf och jag är mycket nöjd med hur det blev. Ljudet är stort och mäktigt och högtalarna har en bra 3D-känsla som gör att ljudet innesluter en på ett bra sätt. Jag tycker att centern kunde gett lite mer tyngd åt röster samt att mellanregistret kan bli lite jobbigt ibland men det kanske har att göra med att de sitter väldigt nära väggen? När jag lyssnade på M-65 upplevde jag inte detta. Men annars låter de i princip som M-65 fast utan basen. Högupplöst, spelglatt, ganska välbalanserat ljud.

Jämfört med Audio Pro 2-25 så ger de lite mindre tyngd åt röster men låter även klarare. Jämfört med mina gamla JWS/Genexxa är de ljusår bättre =) Min sub är inte den bästa men bortsett från att basen är lite krasslig till musik så låter de som ett par stora golvhögtalare och det finns inget som tyder på att det är små stativare. Storleksmässigt är de lite "mitt emellan". Inte stora men inte små heller. Titta gärna in i mitt galleri för några bilder på setupen =)

Postad 13 January 2009 - 22:48

jonasprivate
  • jonasprivate
  • Über-Guru

• 11286 inlägg
  • 0
Kul att du är nöjd på det hela,du kan alltid öka volymen separat på centern.
Tror ljudet kommer bli bättre med tiden,då dom ej är inspelade ännu.

Postad 13 January 2009 - 22:52

Se_BBB_e
  • Se_BBB_e
  • Beroende

• 1417 inlägg
  • 0
ja, njä, det är inte volymen. Det hörs klart och tydligt och det är inga problem att förstå vad som sägs. De är inte riktigt inspelade nej men de har spelat uppskattningsvis 30-40 timmar. Ska låta det stå på sen på 5-kanalsstereo när jag fått bakhögtalarna också =)

Postad 13 January 2009 - 23:08

jonasprivate
  • jonasprivate
  • Über-Guru

• 11286 inlägg
  • 0
Kommer bli great. :)

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.