Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Bärbar spel laptop

2 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 01 January 2009 - 13:17

AnteHN
  • AnteHN
  • Amatör

• 77 inlägg
  • 0
Gott nytt år folk!

Söker en dator 15.4" som jag kommer använda mestadels till skolan, men vill även att det ska gå att spela på den. Har hittat Asus X57VN-AS025C (https://www.prisjakt...kt.php?p=360735) villket verkar vara ett ypperligt alternativ, det enda som stör mig är att jag inte hittar några produkttester på denna. Så undrar om någon har erfarenhet av denna modell? Samt hurvida den skulle funka att spela på. Har hört bla att bärbara har sämmre processorer och grafikkort och då låter extremt mycket, är passiv kylning ett måste?

Har ni andra alternativ får ni gärna komma med dem! Föredrar dell, asus och sony framför de andra märkerna och tåls även att säga att jag struntar helt om den har blu-ray eller inte då jag redan använder ps3an.

Postad 01 January 2009 - 13:26

Se_BBB_e
  • Se_BBB_e
  • Beroende

• 1417 inlägg
  • 0
Laptops och stationära datorer har ju främst _olika_ grafikkort. Laptops måste ju ha grafikkort som är små och generera så lite värme som möjligt eftersom kylningen är svår att få till. Det brukar inte vara passiv kylning, utan det brukar skötas med en fläkt (och det brukar generellt sätt vara tystare än en stationär dator). Kan inte kommentera något om kvaliteten på den modellen, om du är nyfiken på hur prestandan är får du söka mer information om t.ex. grafikkretsen i den.

Postad 02 January 2009 - 18:48

AnteHN
  • AnteHN
  • Amatör

• 77 inlägg
  • 0

Laptops och stationära datorer har ju främst _olika_ grafikkort. Laptops måste ju ha grafikkort som är små och generera så lite värme som möjligt eftersom kylningen är svår att få till. Det brukar inte vara passiv kylning, utan det brukar skötas med en fläkt (och det brukar generellt sätt vara tystare än en stationär dator). Kan inte kommentera något om kvaliteten på den modellen, om du är nyfiken på hur prestandan är får du söka mer information om t.ex. grafikkretsen i den.

Okej, tack för tipset!

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.