Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Val av2-kanalig förstärkare?

32 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 02 January 2009 - 14:29

zzinken
  • zzinken
  • Wannabe

• 22 inlägg
  • 0
Tjena!

Jag är ganska ny inom hifi-världen men vill lära mig så mycket som möjligt innan mitt inköp av ny stereo.

Jag har kollat runt efter högtalare och har bestämt mig för xtz 99.26. Men nu är ju problemet att jag vill ha en ny förstärkare till dessa. Tillverkaren meddelade mig att jag skulle välja en förstärkare som klarar av 4 ohm. Men vad innebär detta i praktiken??? Vad skiljer mellan 8 och 4 ohm? Och hur mycket spelar watten in i valet av förstärkare???

Jag har kollat på Marantz 502 men vet ej riktigt om den klara av att driva desssa högtalare ¨på ett tillfredsställande sätt. Jag hade tänkt att bi-ampa denna. Hur tror ni det fungerar???

Sen har 502:an "bara" har 4x25 watts utgångar, behöver jag ngt fetare? Tex marantz 7001. Eller pioneer A-A6J... Ngn som vet ngt om denna förstärkare? förresten? Hade tänkt att lägga mellan 3-5000 kr på förstärkaren.

Kom gärna med förslag! Utseendet spelar även det ganska stor roll då sambon oxå ska tycka om den;)

Jag väljer ju mellan att ha en liten snygg förstärkare som så klart ska klara av att spela dessa högtalare på ett bra sätt kontra ett större system som gör högtalarna rättvisa. Hur ska jag tänka med ohm och watt etc...

Svara gärna för jag är liiiite förvirrad i denna djungel av hifi-saker!

Postad 02 January 2009 - 17:27

jonasprivate
  • jonasprivate
  • Über-Guru

• 11286 inlägg
  • 0
Hur mycket har du tänkt lägga ? är begagnat av intresse ?

Postad 02 January 2009 - 20:31

Unregisteredcb936d6b
  • Unregisteredcb936d6b
  • Mästare

• 3121 inlägg
  • 0
Dom högtalarna ska spela riktigt bra med Xtz class a-100DIII

Postad 02 January 2009 - 20:37

Shadyboy
  • Shadyboy
  • Wannabe

• 36 inlägg
  • 0
Kan själv inte göra annat än att rekommendera begagnat! Du får minst dubbelt så bra grejer för samma budget. Kom ihåg att förstärkare inte slits lika mycket som spelare (ingen mekanik etc.) varför riktigt bra förstärkare i bra kvalitet är bra köp begagnat! Desto svårare och låna hem och prova dessvärre... men vilket typ av ljud är du ute efter? Utan att jag fiskar efter massa fackspråk... vilket typ av ljud gör dig glad? Extrem återgivning (hifi med orgie av detaljer och 3D-känsla) eller mer "stampa takten"/energifull lyssning. Mjukt och lent ljud, eller mer detaljerat. Mycket eller lite bas (observera att mycket bas inte behöver vara BRA bas)... lyssnar du mest på akustisk musik? Elektrisk? Rock? Jazz? Man vill självklart ha en anläggning som klarar allt, men man kan i alla fall få ett hum om vilket typ av anläggning du skulle uppskatta mest! :-)

Postad 02 January 2009 - 21:39

zzinken
  • zzinken
  • Wannabe

• 22 inlägg
  • 0
Hej tack för svaren!

Förstärkaren får kosta mellan 3-5000 kr. Ngt mer om det känns rätt!

Jag lyssnar mycket på singer songwriter musik. Men även mycket coldplay och hårdare rock. Jag är INTE ute efter ngt vasst ljud som får diskanten att skära hål i trumhinnorna. Utan jag är ute efter ngt mjukt och lent ljud men ändå detaljerat. Jag skulle väldigt gärna ha en del bas som gör så att benen har svårt att vara stilla!

Men vad tror ni om marantz 502 som jag skrev om tidigare??? Eller är den lite för klen/tunn för att göra högtalarna rättvisa??? Marantz 7001? Pioneer A-A6J?

Villka förstärkare spelar mjukt och gött? Förstärkaren ska ju vara en bra 4 ohms-förstärkare som tillverkaren sa till mig. Sen får den ju gärna vara snygg. Det känns som om xtz:as är lite för klumpiga för min smak, men är den det bästa valet så är det ju bara att berätta för sambon hur det ligger till...

Ge mig tips tips tips tips!!!!

Postad 02 January 2009 - 22:10

jonasprivate
  • jonasprivate
  • Über-Guru

• 11286 inlägg
  • 0
Harman Kardon 3480 är ett tips.
Bra pris på denna. http://hifimagasinet...?annonsID=17019

Postad 03 January 2009 - 10:24

Glidtassen
  • Glidtassen
  • Guru

• 4510 inlägg
  • 0
Att kommentera en förstärkares klangkaraktär brukar liva upp de flesta - på gott och ont. Men jag skall göra ett försökt att rekommendera produkter som jag har lyssnat till. Beträffande ohm så handlar det om motståndet hos högtalaren, hur pass trög eller lättdriven den är. En kraftig förstärkare klarar av att dubblera sin effekt vid varje ohm-halvering. En högtalare som har 8 ohm är tex mer lättdriven än en 4 ohm osv.

Marantz - Har ett väldigt lättlyssnat och välartikulerat ljud, många brukar uppfatta dem som varma och mjuka i tonen. Jag lyssnade ut en Marantz 7001 KI tillsammans med en vän och vi var eniga om att den lyfte fram mycket av mellanregistret. Maskinerna i budgetklassen är inte kända för en hög uteffekt, och kanske dessvärre blir lite runda i kanterna för hårdrock. Marantz 7001 KI är en av mina personliga favoriter men överstiger din budget.
Men det beror även på hur rapp och djup bas du är ute efter? Just Marantz 7001 KI är väldigt mjuk och trivsam i sin klang, upplevde aldrig att jag blev lyssningstrött. Kanske den vanliga 7001 skulle vara ett alternativ?

NAD - I regel är dessa maskinerna underspecificerade kraftmässigt och lämnar oftast mer kraft än vad som framgår. Deras förstärkare gräver upp mycket bas, framförallt mid-basen. Många anser att deras maskiner kan låta anigen beslöjade och rundare i klangen. I regel är dom ganska dova i tonen. Jag har ägt tre stycken själv och gillar dem just för pop, rock osv.

Rotel

Har ett väldigt rakt och kraftfullt ljud, och även som NAD brukar dom skaka liv i det flera lite mer krävande högtalare - förutsatt att du inte väljer den billigaste av deras modeller.

Många av ovannämnda kan du nog hitta på begagnatmarknaden, eller så lyssnar du till någon av deras instegsmodeller vid en försäljare. Jag tror nog att NAD eller Marantz skulle passa dina ändåmål, eller alternativt den nyaste Harman Kardon 980. Både Harman Kardon, Rotel, Marantz har även inbyggda RIAA-steg för vinyl. Kolla gärna upp vilka av modellerna som har pre-out utgångar så att du har möjligheten att ansluta en sub eller ett extra slutseg i framtiden om du skulle behöva det.

Good luck

Redigerat av Glidtassen, 04 January 2009 - 08:44.

Postad 03 January 2009 - 22:28

robert293
  • robert293
  • Guru

• 4533 inlägg
  • 0
för 5000 beg får du en stärkare som heter duga....sålde nyligen av en thule kombo pa/pr150b för 5500kr....där börjar vi snacka ett par kliv upp ifrån hk 980-marantz 7001....så kika på beg fronten det är lätt värt det.....

Postad 04 January 2009 - 09:37

Unregistered43b822d3
  • Unregistered43b822d3
  • Mästare

• 3782 inlägg
  • 0
Jag hade försökt få tag på något från Musical Fidelity. Ett märke med mycket trevligt ljud som gör det roligt att lyssna på musik. Inget ont on Marantz PM 7001/KI men det lät inte alls som jag ville.

Begagnat är ett bra tips, kolla det.

Postad 04 January 2009 - 09:45

spacebot
  • spacebot
  • Beroende

• 1411 inlägg
  • 0
Den lilla marantzen är lite för klen helt klart. Rotel, THule, XTZ eller en större marantz ger tillbaka i form av mera välljud från dom högtalarna. Begagnat är ett bra tips.

Postad 04 January 2009 - 10:43

Glidtassen
  • Glidtassen
  • Guru

• 4510 inlägg
  • 0
Vi får se till vad trådskaparen efterfrågade.

Zinken: "Jag lyssnar mycket på singer songwriter musik. Men även mycket coldplay och hårdare rock. Jag är INTE ute efter ngt vasst ljud som får diskanten att skära hål i trumhinnorna. Utan jag är ute efter ngt mjukt och lent ljud men ändå detaljerat. Jag skulle väldigt gärna ha en del bas som gör så att benen har svårt att vara stilla!"

Jag har hört Dynaudio 72 samt 52 tillsammans med Marantz 7001 KI - och tro mig, kraften finns där.
Har även hört samma högtalare med Rotel, men där uteblir lite av mjukare nyanser till förmån för ännu mer kraft och mer driv.

Så det återstår för trådskaparen att avgöra vad som är viktigast - driv och transienter, eller ett mer lent och lyssnarvänligt ljud?

Jag gillade verkligen Rotel med Dynaudio, och kanske skulle välja just Rotel för det högtalarmärket. Men då jag aldrig hört XTZ tillsammans med någon av ovanstående förstärkare kan jag bara referera till vad jag faktiskt hört tidigare.

Vi upplever alla ljud annorlunda, så bege dig till en återförsäljare och prova ut - alternativt låna hem.

Redigerat av Glidtassen, 04 January 2009 - 10:50.

Postad 04 January 2009 - 13:29

Shadyboy
  • Shadyboy
  • Wannabe

• 36 inlägg
  • 0
Precis! Det viktigaste är att sakerna matchar varandra! Man kan utan problem förstöra bra elektronik med fel högtalare, eller tvärtom! Därför drar jag mig från att ge några konkreta tips. Mer än att begagnat är det enda som gäller i min värld! T.ex får man ju en Arcamstärkare ur FMJ-serien för runt 6000:-. Eller Primare för någon lapp till... och då börjar det hända grejer. Hade själv Dynaudio Audience 52SE kopplat till min Arcam-elektronik. Lät kanon! Snabb och snärtig högtalare och (obs... i mina öron!) matchad elektronik.Piggt och glatt utan att bli vasst! Om man kombinerar med rör-cd blir det MAGISKT! Dock har jag nu för stor rum och har därför bytt till golvare. Som tyvärr kräver ännu mer kraft än vad integrerade förstärkare orkar... suck.

Men som Glidtassen sa... prova! Låna hem förstärkare eller försök att få lyssna på lite olika kombinationer av förstärkare till dina högtalare. Det svåra är som alltid att både rum, kablar och signalkällor låter olika varför det som alltid är bäst att låna hem en förstärkare och spela hemma. Går inte detta, så pröva många typer av skivor när du lyssnar. Så får man en känsla av skillnaderna mellan olika typer av musik och får en chans att höra åt vilket håll det lutar iaf. Så kan man i efterhand försöka bilda sig en uppfattning om hur det kommer låta hemma (SVÅRT!)

Och förresten! Lycka till! Hör gärna av dig när du handlat får man veta vad det blev!

PS. Har för övrigt haft både Nad och HK. Om du är beredd att lägga 5000:- (man vill ju såklart gärna lägga mindre om det går...) så satsa högt (högre). Marantz, Arcam, Primare är ju bra alternativ om än något dyrare. Men högtalarna kommer ge dig SÅ mycket mer välljud framöver.

Postad 05 January 2009 - 22:33

zzinken
  • zzinken
  • Wannabe

• 22 inlägg
  • 0
Tack ska ni ha! Väldigt uttömmande svar måste jag säga. Och jag kollar fortfarande runt. Men det lutar nog åt marantzen men vet som sagt ej.

Jag ska kolla runt liiite till och sen blir det till att slå till :)

Postad 06 January 2009 - 00:27

Glidtassen
  • Glidtassen
  • Guru

• 4510 inlägg
  • 0
Om jag skulle köpa en ny förstärkare idag under 10 000:- skulle det nog bli 7001 KI, eller Harman Kardon 980.

• Inbyggt RIAA-steg
  • Pre-out utgång
  • Bra med kraft
  • Terminaler för BI-wiring

Framförallt har dessa ett underbart ljud.

Redigerat av Glidtassen, 07 January 2009 - 09:16.

Postad 06 January 2009 - 19:31

mr-välljud
  • mr-välljud
  • Mästare

• 3700 inlägg
  • 0
Angående mängd watt så är det ren fysik. ;) 1w mäts enligt högtalare som dess känslighet dvs typ 86dB. Så om du spelar 1w uteffekt så spelare högtalaren 86dB...Om högtalaren är korrekt specad vilket de ofta inte är. Lika som men förstärkare så tenderar tillverkarna att överspeca sin produkter. Så står det 86dB kan det likaväl vara 82dB.. I realiteten. Men vi håller oss vid det givna. 86dB i detta exempel. 1w 86dB..För att dubbla ljudstyrkan (spl) så krävs det en ökning av 3dB vilket gör att för att du skall kunna spela tillfredställande på 89dB krävs det 2w uteeffekt. Vill du spela på dubbel spl igen så dubblar vi. 92dB = 4w igen. 95dB 8w och igen. 98dB 16w samt igen 101dB 32w. Detta avser då en kontinuerlig uteffekt utan distosion äver frekvensbandet. Det är inte allt för många normala förstärkare som reder ut detta tyvärr. ;) En gång till 105dB och här tenderar många normala stativare att vilja ge upp så då behöves ca 64w ärliga äkta watt för att reda ut detta.

1. Sidospår. Normal högkomprimerad pop/rockmusik har mycket liten dynamik. Dynamik är skillnaden mellan högsta ock lägsta nivån i musikuppspelningen. Hög komprimering ger lika nivå i musiken över hela tonspektrat. Vid uppselning av denna typ av musik så kommer med alla sannorlikhet det att räck med en 50-70w uteeffekt av korrekta mått för att du skall kunna njuta av musiken kraftfullt och vettigt utväxlat.

2. Högdynamiska inspelningar. Här är skillnaden mellan hösta och lägsta nivån i musiken stor vilket gör att för att kunna njuta av musiken högta kommer du att behöva mera kraft. Ett störe övertosspektra och ett stort headroom på inspelningen gör att musiken är renare och att högtalarna kommer att kunna spela högre utan dist. Så här kan du behöva upp mot 200-300w för att njuta av musiken på ettbra sätt. Detta fräver alltså mer av både högtalaren och förstärkaren. Behållningen är också mycket större.

Nästa sak att ta in i beräkningen är högtalarens impedans som oftast anges som 8ohm eller 4ohm. Om högtalaren är specad till 8ohm så skall den inte understiga 8ohm med mer än 20% över hela registret men som med det mesta annat inom hifi är det inte en garanti. Det ör likaså med 4ohm. En 4ohms högtalare går inte sällan under 3ohm med råge och detta ställer nästa orimliga arbetskrav på förstärkaren. Så har du en högtalare som är specad till 4ohm behöver du verkligen se till att förstärkaren kan leverera ampere/ström. En kraftig nätdel behöves för att förstärkaren skall kunna arbeta utan förluster och dist som följd. Det är detta förhållande som anger om högtalaren är "tungdriven" eller inte. Många tror att man vinner på att ha lägre impedans men tvärt om det är en MYT.

Så om du lär dig denna grundläggande fysik om hifi så kan du enkelt bolla med detta och komma fram till vilken högtalare och förstärkare som passar ihop på ett vettigt vis. Det är viktigare än klangkarraktärerer och annant.

:)

Postad 07 January 2009 - 09:09

Glidtassen
  • Glidtassen
  • Guru

• 4510 inlägg
  • 0
Men Mr.Välljud - vad blir då domen?

Vilken förstärkare av de ovannämnda skulle vara adekvat för denne unge mans ändamål?
Visst skiljer sig förstärkare åt i klangkaraktär och hur de förmedlar svåra passager med massor av information.

Varför pressas en förstärkare extra mycket vid låga volymer, och har detta att göra med att förstärkarens förmåga att bibehålla kontroll, men med mindre uteffekt?

Postad 07 January 2009 - 10:10

zzinken
  • zzinken
  • Wannabe

• 22 inlägg
  • 0
Jag får än en gång tacka för uttömmande inlägg!

Men det där med att sitta och räkna på watt hit och dit känns som lite överkurs. Men det var ju helt klart intressant :lol:

Men har jag fattat det rätt så ska jag ha en förstärkare på ca 2 x 75 watt för att de ska låta bra över hela spektrat om jag ska lyssna på pop och rock.

Men jag undrar även om ngn vet bra begagnat-sidor? Jag är inne på hifimagasinet och kollar dagligen och även detta forums annonser. Men finns det fler bra sidor för begagnat så skriv gärna dessa här!!!

Tack ska ni ha!
(är det ngn som vill sälja en marantz 7001 ki så skriv till mig så klart)

Postad 07 January 2009 - 12:23

mr-välljud
  • mr-välljud
  • Mästare

• 3700 inlägg
  • 0

Varför pressas en förstärkare extra mycket vid låga volymer, och har detta att göra med att förstärkarens förmåga att bibehålla kontroll, men med mindre uteffekt?

En förstärkare åressas inte hårt av låga volymer. Det har ingentin att göra med det senare.

Om jag förstår dig rätt.

Det är ren fysik. En adekvat för uppgiften utväxlad förstärkare iförhållande till högtalarens impedans och känslighet skall klara att leverera fullt tospektra från 0,1w till full utstyrning. :lol: Upplever man problem har man ofta problem. En för svag förstärkare kontra tungdrivna högtalare eller hur man nu vill se på saken.

Postad 08 January 2009 - 08:39

zzinken
  • zzinken
  • Wannabe

• 22 inlägg
  • 0
Min budget har på senare tid blivit större :)

Den ligger numera på mellan 7-9000 kr. Jag har fått nys på en marantz 8003 med cd 5003 för 8000 kr. Va säger ni? Ska jag slå till?

Ge mig ett snabbt svar ngn så jag vet om jag gör rätt!

Postad 08 January 2009 - 09:15

Glidtassen
  • Glidtassen
  • Guru

• 4510 inlägg
  • 0
Well - det verkar som en nice deal, antar att det är begagnat?
Men jag tycker att det låter som ett kap.

Marantz PM 8003

Purist reproduction expressing the essence and emotion of music
2 x 70 watts (8 Ohm RMS) power amplification
New solid reference standard chassis
Current Feedback technology for fast signal handling and extended frequency range
Toroidal transformer for instantaneously current delivery capability
Marantz Current Feedback HDAMs
Customised components and symmetric circuit topology
Rigid dual layer chassis construction virtually eliminates any mechanical vibration
Copper-plated chassis and back panel for lowest impedance grounding
Source Direct function for finest sound quality, which bypass the tone control
Amp Direct mode for operation as power amplifier only (for bi-amp mode or extension of A/V-Receiver)
Current feedback topology phono stage
Speaker terminal A/B with custom made Marantz terminals
Detachable power cord
System remote control and Marantz D-Bus

Vilken färg har apparaterna?

Redigerat av Glidtassen, 08 January 2009 - 09:20.

Postad 08 January 2009 - 09:21

zzinken
  • zzinken
  • Wannabe

• 22 inlägg
  • 0
silver!

Postad 08 January 2009 - 09:26

zzinken
  • zzinken
  • Wannabe

• 22 inlägg
  • 0
funderar på om jag ska ta 8003 med cd eller satsa på xtz 100 d-III. Och sen köpa till en cd efter hand!

Vad tror ni om det? Går det att jämföra dessa två förstärkare?

Postad 08 January 2009 - 09:29

Glidtassen
  • Glidtassen
  • Guru

• 4510 inlägg
  • 0
Som sagt, jag har bara hört 7001KI på sistone, men den har gått ned i pris. Jag tror att basen för en bra anläggning sitter i förstärkaren - den utgör hjärtat i anläggningen. Allt annat kan du ta efter hand. Det finns ingenting mer frustrerande än en förstärkare som inte mäktar med ens högtalare riktigt, tro mig jag sitter i den sitsen just nu.

Jag har hört Marantz 7001KI gentemot Krell KAV-400Xi (31 990:-). Visst spelade Krell med fördel, men jag hade förväntat mig större skillnader. Men 7001KI får du en riktigt fin förstärkare.

Redigerat av Glidtassen, 08 January 2009 - 09:34.

Postad 08 January 2009 - 09:37

zzinken
  • zzinken
  • Wannabe

• 22 inlägg
  • 0
Men tror du 8003:an mäktar med de fllesta högtalare? När du lyssnade på 7001 ki, kändes det som om det fanns mycket att ta av om man säger så. Kraft osv...Har själv lyssnat på den men hade inte så mkt att jämföra med just då.

Postad 08 January 2009 - 09:46

Glidtassen
  • Glidtassen
  • Guru

• 4510 inlägg
  • 0
Jag har hört den med dessa:

Dynaudio 72 SE
Dynaudio 52
Dali 6006

Båda högtalarena av märket Dynaudio är notoriskt trögdrivna och brukar inte släppa om dom inte får en riktig
förstärkare. Jag har lyssnat mycket på Dyn 52 tillsammans med Marantz7001KI hemma hos en vän, och då har förstärkaren spelat med fördel. Men högtalarna kräver också massor av kraft, men jag ansåg att Marantzen fick bukt med dem. Det sista i anslag, transienter saknades visserligen, men annars satt vi båda och dumflinade av lycka.

Postad 08 January 2009 - 09:49

zzinken
  • zzinken
  • Wannabe

• 22 inlägg
  • 0
Tack! Du har nog övertygat mig :) Nu ringer jag till snubben och köper grejerna!

Ha de fint!

Postad 08 January 2009 - 09:54

Glidtassen
  • Glidtassen
  • Guru

• 4510 inlägg
  • 0
Jag blir så avundsjuk på dig – din första riktiga anläggning.

Forumet kryllar av många renodlade kick-torksar, som får en boost genom konsumtion.
Kanske handlar det efterallt som sublimering, att man får bekräftelse genom att shoppa sig lycklig – förmodligen, men jag tror inte jag bryr mig längre.

Min första anläggning var en NAD 3020i (2x20watt) tillsammans med matchande cd-spelare.
Till detta fick jag överta min pappas större stativare Boston. Jag minns hur otroligt glad jag var över min stereo.

Vad jag lutar mot idag är en Bladelius Tyr 17 990;-

Jag undrar om jag kommer dumflina lika mycket efter detta köp som när jag var 16 år gammal?

Men minns nu även att jag sätter adjektiv på en högst subjektiv upplevelse, att vi båda lyssnar utifrån olika preferenser. Men personligen står Marantz högt upp på min lista då den är känd för att ha ett fint inbyggt RIAA-steg för vinyl. Lova mig att du lämnar lite lyssningsintryck härute när du kopplat upp grejerna.

Kramar

Postad 08 January 2009 - 10:07

zzinken
  • zzinken
  • Wannabe

• 22 inlägg
  • 0
Nja, nu är ju inte detta min förstas anläggning. Men jag köpte ett par golvisar mission och en fet yamaha först+ cd för ca 10 år sedan. Och de låter fortfarande ok faktiskt. Fast då kollade jag ju inte upp det på samma sätt som idag. Nu får man ju en tillfredsställelse i att kolla upp det själv så att ens lilla ego "tror"att det är jag själv som har valt dessa grejerna och ingen annan...

Sjukt, men så är det!

Som sagt så kommer jag skriva mer om hur det låter när/om jag får grejerna!

Postad 08 January 2009 - 10:40

mr-välljud
  • mr-välljud
  • Mästare

• 3700 inlägg
  • 0

Bladelius Tyr 17 990;-

Ett tips. Titta på Hegel H4 om du har möjlighet. BIligare och bättre enligt min bedömning. Jag har min fotad inifrån i ett av mina album.. Riktigt vass maskin.

Redigerat av mr-välljud, 08 January 2009 - 10:41.

Postad 08 January 2009 - 11:00

zzinken
  • zzinken
  • Wannabe

• 22 inlägg
  • 0
Men den kostar ju nästan 14 000 spänn. Det är ju dubbelt upp om man säger så. Tack för tipset men 8003:an dimper nog snart ner i brevlådan!

Postad 08 January 2009 - 11:15

Glidtassen
  • Glidtassen
  • Guru

• 4510 inlägg
  • 0
Jag tror nästan att Mr.Välljud syftade till mig när han rekommenderade Hegel. Jag har redan övervägt Hegel, men i så fall Hegel HI MK4 eller den kommande H100.

Jag har inte för avsikt dock att stjäla denna tråd så den diskussionen kan jag öppna i en ny tråd.

:)

Postad 08 January 2009 - 12:38

zzinken
  • zzinken
  • Wannabe

• 22 inlägg
  • 0
Nu var iaf allt fixat och klart! ´De ska dimpa ner hos mig i mitten på nästa vecka enligt säljaren så det börjar bli dax att beställa högalarna snart oxå :) Man blir ju som ett barn på julafton igen när man tänker på det!

Jag tackar än en gång för trådens alla grymma svar och ska basunera ut hur det har gått när jag har satt ihop det!

Postad 08 January 2009 - 13:25

mr-välljud
  • mr-välljud
  • Mästare

• 3700 inlägg
  • 0
Lycka till!

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.