Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Bästa/sämsta Walkman genom tiderna?

20 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 03 January 2009 - 00:27

Unregistered34d5a884
  • Unregistered34d5a884
  • Wannabe

• 38 inlägg
  • 0
Jag har haft många Walkmantelefoner: W850i, W960i, W910i, W890i, W580i, W980i och är snart lycklig ägare till W760i (den röda). Misstänker att det finns fler SE-fans här, som har haft ett gäng Walkmans, och är nyfiken på att höra vilken ni varit mest/minst nöjd med - och varför.

Jag tycker att det är svårt att säga vilken som varit bäst, eftersom de varit bra och mindre bra på olika sätt, men den första, W850i:n, hade något jag saknat i alla andra Walkmans: en fotolampa som man dessutom kan använda som ficklampa. Tycker att det är jättetrist att SE inte fattar hur bra det är och vilken nytta man har av en sån. Förstår att det kan vara svårt att klämma in fotolampa i de allra tunnaste exemplaren, men de borde kunna fixa lampa i de lite tjockare telefonerna.

Sen hade W850i fantastiskt skön knappsats också. Trots att jag inte skulle välja den i dag (vill ju ha gyro, bra webbläsare, osv) är det ändå den Walkman jag har gillat allra mest när den var ny.

Den jag varit mest missnöjd med var faktiskt den mest avancerade, W960i, som var extremt klumpig och seg och som man inte kunde styra med joystick. Den hade jag inte länge. Kan dock nämna att den överlevde ett fall från en trappa rätt ner i ett betonggolv. Den flög typ fyra meter och fick inte en skråma. Det kan man kalla kvalitet.)

Vad tycker ni andra? Shoot! :)

Postad 03 January 2009 - 01:35

Unregistered0354d681
  • Unregistered0354d681
  • Veteran

• 2184 inlägg
  • 0
Ville bara att tillägga att SE börjat ge Walkmanmodellerna fotolampan tillbaks.
w705 är ett exempel.

Postad 03 January 2009 - 01:42

Se_BBB_e
  • Se_BBB_e
  • Beroende

• 1417 inlägg
  • 0
Walkman är funktionellt sett mycket bra telefoner. Har en äldre w660i själv. Har även nån modell med pekskärm som jag fick av en polare.. men fy alltså. Det tar säkert 2 min att starta den och den är seg som sirap.. ingen kamera heller. Och klumpig som få.

Så väldigt funktionella telefoner alltså. Men det enda jag gör med telefonen är i princip ringa och ibland ta nån bild så det spelar inte så jättestor roll för mig. Prioriterar istället designen och här tycker jag inte SE har något att hämta jämfört med t.ex. Razr. Saknar min gamla men sexiga Razr ibland fast den bara hade VGA-kamera och 3 mb minne :/

Postad 03 January 2009 - 13:18

Whopper
  • Whopper
  • Veteran

• 1567 inlägg
  • 0
Min 12-åriga dotter har en W580i sen 8 månader tillbaka och det har varit en räcka problem från dag 1. Nummerknappar går mitt itu (hänt 4ggr). Färg lossnar väldigt enkelt från den centrumplacerade musikstyrningsknappen (var inne på service första gången efter bara en månad för att korrigera bland annat detta). Det har varit kontaktproblem med simkortet. De mesta sitter lite halvdant och glappar - sidoknapparna som sitter till höger och vänster om spelarknappen i stängt läge lossnar väldigt lätt och känns väldigt plastiga.

Så jag propsar på att w580i tar jumboplatsen.

Postad 03 January 2009 - 13:28

Kazutoyo
  • Kazutoyo
  • Forumräv

• 733 inlägg
  • 0
Det jag ogillar mest med dessa Walkmanmobiler är att de inte har något 3.5mm jack för hörlurar. Vanliga Walkmans har det, och det är fortfarande den stora standarden för hörlurar så varför inte stödja det? Nu är man tvungen att använda adapter, vilket inte är så kul.

Postad 03 January 2009 - 14:44

Unregistered0354d681
  • Unregistered0354d681
  • Veteran

• 2184 inlägg
  • 0

Det jag ogillar mest med dessa Walkmanmobiler är att de inte har något 3.5mm jack för hörlurar. Vanliga Walkmans har det, och det är fortfarande den stora standarden för hörlurar så varför inte stödja det? Nu är man tvungen att använda adapter, vilket inte är så kul.

Blir lättare och bättre så.
Hur hade du annars samt tänkt svara om du får ett samtal?
Risken finns då att du inte hinner få upp den ur fickan med all sladd osv.
Sen om det nu är så jobbigt skaffa ett bluetooth headsett så får du ditt 3,5mm jack.

Bara dumt att ha som nokia , 3 olika ingångar därav en laddingång som är så vek så den går sönder.

Redigerat av Unregistered0354d681, 03 January 2009 - 18:36.

Postad 03 January 2009 - 16:26

Kazutoyo
  • Kazutoyo
  • Forumräv

• 733 inlägg
  • 0

Blir lättare och bättre så.

Lättare och bättre ju mindre en mobil stöder? Så den ultimata mobilen stöder absolut ingenting? Antar att du är ett fan av SE T100?

Vet inte vad för hörlurar du använder, men de jag använder har inte en 15 meter lång sladd. Låter som ett problem påhittat av TV-shop.

Sen om det nu är så jobbigt skaffa ett bluetooth headsett så får du ditt 3,5mm jack.

Och då använder man en adapter, vilket jag gör för tillfället med W595 och inte är så kul då det blir mer bökigt. Som jag nämnde i ovanstående inlägg om du läste det. Adaptrar är inte en smidig lösning.

Bara dumt att ha som nokia , 3 olika ingångar och en laddingång som är så vek så den går sönder.

Vad har Nokia med detta att göra? Denna diskussion är angående Walkmanmobiler från SE.

Postad 03 January 2009 - 16:55

Unregistered34d5a884
  • Unregistered34d5a884
  • Wannabe

• 38 inlägg
  • 0

Ville bara att tillägga att SE börjat ge Walkmanmodellerna fotolampan tillbaks.
w705 är ett exempel.

Det låter klokt. Sökte på den och läste att det var en slags Walkmanversion av en kameramobil. Vore jättebra om de gjorde det till en vana att lägga in lampa igen. Fast det går säkert åt det hållet. Kanske inte att de flesta kommer att ha lampa som man kan använda som ficklampa, men att använda när man tar kort i alla fall. Jag tror att det går åt mer allt i ett-mobiler och inte som i dag, särskilda musik- eller kameramobiler. Om man får välja vill man ju ha både och. En bra musikmobil med schysst kamera.

Redigerat av Unregistered34d5a884, 03 January 2009 - 16:55.

Postad 03 January 2009 - 17:57

Unregistered0354d681
  • Unregistered0354d681
  • Veteran

• 2184 inlägg
  • 0

Lättare och bättre ju mindre en mobil stöder? Så den ultimata mobilen stöder absolut ingenting? Antar att du är ett fan av SE T100?

Mobilen blir inte bättre ju mindre den stödjer nej.
Förstår inte hur du kunde svara på det här viset.
Du har ju fortfarande 3,5mm ute på headsettet så ja den stödjer 3,5mm?

Vet inte vad för hörlurar du använder, men de jag använder har inte en 15 meter lång sladd. Låter som ett problem påhittat av TV-shop.

Jag har iaf minst en tröja på mig och försöker dölja sladden.
Betänk dig då ute i det kalla.
Var inte löjlig nu..

Och då använder man en adapter, vilket jag gör för tillfället med W595 och inte är så kul då det blir mer bökigt. Som jag nämnde i ovanstående inlägg om du läste det. Adaptrar är inte en smidig lösning.

Jag anser det som en smidig lösning.

Vad har Nokia med detta att göra? Denna diskussion är angående Walkmanmobiler från SE.

En jämförelse med ett annat märke. SE har löst detta på ett smartare sätt.

För att inte gå för mycket offtopic så är den sämsta walkamluren jag stött på w580i.
Just pga kvaliten.

Bpersonen skrev ..

Av en kameramobil är det dock inte då det saknas autofocus men av en G model som ska vara någon "surf"platform har jag för mig.
Så den kommer inbäddad med W-lan också.
Så för första gången känner jag mig sugen på en Walkman just pga Trådlöst nätverk och Fotolampan som kan vara bra att ha ibland.
Ljudkvaliten i denna skulle vara helt okej.

Postad 03 January 2009 - 18:48

Unregistered34d5a884
  • Unregistered34d5a884
  • Wannabe

• 38 inlägg
  • 0

Av en kameramobil är det dock inte då det saknas autofocus men av en G model som ska vara någon "surf"platform har jag för mig.
Så den kommer inbäddad med W-lan också.
Så för första gången känner jag mig sugen på en Walkman just pga Trådlöst nätverk och Fotolampan som kan vara bra att ha ibland.
Ljudkvaliten i denna skulle vara helt okej.

Ja, W-lan är en annan sak på önskelistan. Det går alldeles för mycket pengar om man ska hålla på och surfa utan.

Redigerat av Unregistered34d5a884, 03 January 2009 - 18:49.

Postad 04 January 2009 - 12:24

Whopper
  • Whopper
  • Veteran

• 1567 inlägg
  • 0

På min Xperia så har jag vanlig hörlursingång. Lyssnar jag med vanliga hörlurar så funkar telefonens mic vid samtal. Dvs jag behöver bara hålla telefonen mot munnen och ljudet kommer in via hörlurarna. Tycker det är smidigare än att använda de hörlurar som följer med.

Postad 04 January 2009 - 16:09

Unregistered0354d681
  • Unregistered0354d681
  • Veteran

• 2184 inlägg
  • 0

På min Xperia så har jag vanlig hörlursingång. Lyssnar jag med vanliga hörlurar så funkar telefonens mic vid samtal. Dvs jag behöver bara hålla telefonen mot munnen och ljudet kommer in via hörlurarna. Tycker det är smidigare än att använda de hörlurar som följer med.

Det är för att Htc har tillverkat denna.
Betänk då att du har hörlurarna under en tröja och en jacka.
Du drar upp telefonen ur fickan och ska svara.
Då kommer dina hörlurar dras ned under för att sladden inte är så lång.

Postad 04 January 2009 - 16:56

Unregistered34d5a884
  • Unregistered34d5a884
  • Wannabe

• 38 inlägg
  • 0
Jag tycker att det funkar bra som det är och besväras inte av Ericssons lösning. Tycker att det är en bra lösning. Man kan ju ha vanliga lurar ändå. Men det borde ju gå att ha standardjack också, om man har en adapter som också har ett standardjack. Då skulle man kunna välja om man bara vill använda vanliga högtalare eller om man vill ha med mick. :)

Redigerat av Unregistered34d5a884, 04 January 2009 - 16:57.

Postad 06 January 2009 - 13:16

Unregistered11bf6fd0
  • Unregistered11bf6fd0
  • Forumräv

• 848 inlägg
  • 0
Bästa: W810
Sämsta: W850

Postad 27 April 2009 - 16:59

this
  • this
  • Wannabe

• 28 inlägg
  • 0
Måste säga att W610i som jag förtillfället har ägt i ca. 1,5 år är den bästa walkman mobilen ever.

Sämsta som jag hört och sätt är väl, w580i och w890i. Dessa två och speciellt den första hör man från väldigt många olika håll att de har problem med den. W890i verkar också vara halvdann på många olika sätt. Dålig täckning tex. Nya W715i ska dock vara ett undantag enligt många. I den modellen verkar SE kommit tillbaka lite till den nivå man låg på innan alla dessa problem telefoner kom.

Postad 29 April 2009 - 00:56

Unregisteredcf9aba06
  • Unregisteredcf9aba06
  • Wannabe

• 38 inlägg
  • 0
Har en w760i och tycker att det var mitt sämsta köp på länge. Helt onödigt för mig att lägga ut 3000 kr då jag egentligen bara behövde en mp3. Kameran är sämre än i min gamla x820 som hade 2.0 mp. Tror att jag hade varit lika nöjd med t.ex. nokia 5310 eller vilken annan telefon som helst med mp3-funktion. Fick lämna in den på lagning pga att laddnings-kontakten helt lossnade från hållaren! Nu har den börjat starta om sig stup i kvarten. Är riktigt trött på deras telefoner, aldrig mer SE.

Redigerat av Unregisteredcf9aba06, 29 April 2009 - 00:58.

Postad 30 April 2009 - 12:58

CBRDea
  • CBRDea
  • Användare

• 157 inlägg
  • 0
Har haft en W610 i snart två år och den har funkat felfritt hela tiden. Nu har dock displpayen börjat se ful ut, ser ut som den flagnar påp nåt sätt... Så nu har jag nyss skaffat en w715 och frugan har en w595 så jag får återkomma när dessa är ordentligt utvärderade.

Postad 30 April 2009 - 23:27

Squeezemaster
  • Squeezemaster
  • ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

• 19825 inlägg
  • 0
W890i måste vara den sämsta i alla fall, har en nu tyvärr... det kommer in skit, den tappar täckningen, det lossnar delar från den osv osv .. som en hög med skit :)

Postad 01 May 2009 - 18:21

H0gberg
  • H0gberg
  • Wannabe

• 10 inlägg
  • 0
Bästa walkmanen imo måste nog ändå vara W810i, på tiden det begav sig hade den det bästa från båda sidor!
Har väl haft den i ungefär tre år nu och vet fortfarande inte vilken jag ska ersätta den med.

Postad 01 May 2009 - 18:32

Walkir
  • Walkir
  • Veteran

• 1812 inlägg
  • 0
Låter som att ni pratar historia och gamla minnen :) För mig känns fortfarande Walkman-mobilerna nya.

Bästa Walkman är annars utan tvekan denna:
Postad bild

Förstå sånt habegär det var efter den! :)

Postad 02 May 2009 - 00:27

Soyish
  • Soyish
  • Lärjunge

• 263 inlägg
  • 0
Bästa: w800 och w810, pga att man kunde haxa dom så mkt.
Sämsta: w580i, har den någonsin varit bra?

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.