Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Bilder på era DIY skrivbord

18 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 03 January 2009 - 11:43

furir1
  • furir1
  • Amatör

• 51 inlägg
  • 0
Jag vill ha ett nytt skrivbord men de jag har tittat på i olika butiker har jag inte fastnat för. Jag skulle gärna vilja se era bilder på era DIY bord som ni har gjort, och även länkar till andra sidor med DIY möbler så att jag kan få lite tips på hur man kan göra och hur de kan se ut.

Postad 03 January 2009 - 13:57

Timpolanen
  • Timpolanen
  • Mästare

• 2834 inlägg
  • 0
Jag har gjort ett i magohny med en metall fot som jag hade liggandes hemma. Ganska simpelt byggt med knater runt så att grejjer inte ramlar ner för bordet. (sitter vid en trappa)

Bättre bild finns i mitt album

/Tim!

Bifogad fil(er)

Redigerat av Timpolanen, 03 January 2009 - 13:58.

Postad 03 January 2009 - 14:24

Unregisteredd51b7e75
  • Unregisteredd51b7e75
  • Beroende

• 1408 inlägg
  • 0
Finns några bilder i mitt album, sitter inte för tillfället vid datorn som har bilderna så jag kan tyvär inte lägga upp någon bild i inlägget.

Timpolanen: magohny vad är det för sorts träslag? massivt?

Postad 04 January 2009 - 04:15

DampWall
  • DampWall
  • Lärjunge

• 390 inlägg
  • 0
Mahogney är väldigt massivt och väldigt tung och hård vilket gör det perfekt till arbetsyta, sen att det är ganska så dyrt är en annan femma.

Postad 05 January 2009 - 11:58

jasj
  • jasj
  • Wannabe

• 31 inlägg
  • 0
Jag har byggt ett skrivbord till kontoret i källaren.
Det är stort och väldigt stadigt. 80 * 230 cm. 25mm MDF skiva med diverse förstärkningar under.

Bifogad fil  DSC_3653.JPG   147.93K   11 Antal nerladdningar

Det sitter fast i vägg på två sidor och har ett kromat ben i det fria hörnet. Lådhurtsar på hjul från IKEA under.

Bifogad fil  DSC_3654.JPG   169.75K   8 Antal nerladdningar

Här är lucka ner i kabelrännan. Det finns en sån i varje ände av bordet. Och ett lock att lägga på naturligtvis.
Gallret släpper värmen från elementet under.

Bifogad fil  DSC_3657.JPG   173.95K   7 Antal nerladdningar

Undersidan

Bifogad fil  DSC_3670.JPG   146.38K   6 Antal nerladdningar

Tillhörande DIY lampa

Bifogad fil  DSC_3665.JPG   161.09K   3 Antal nerladdningar

Postad 05 January 2009 - 15:42

-SurfeZ-
  • -SurfeZ-
  • Användare

• 123 inlägg
  • 0
såhär ser mitt skrivbord ut :blink: det är dock inget DIY. gjort av Ek. HFLS-1 står där tillfälligt. en DIY colakylare som fungerar riktigt bra på sommrarna :P och en lite moddad dator.

Bifogad fil(er)

Postad 06 January 2009 - 01:10

13th Marine
  • 13th Marine
  • Beroende

• 1103 inlägg
  • 0
jasj: Sånadär galler har jag letat efter! Var hittar man dem?
Tänkte sätta såna i min TVbänk.

Postad 06 January 2009 - 12:42

jasj
  • jasj
  • Wannabe

• 31 inlägg
  • 0
jasj: Sånadär galler har jag letat efter! Var hittar man dem?
Tänkte sätta såna i min TVbänk.

Bauhaus!

Postad 06 January 2009 - 12:49

13th Marine
  • 13th Marine
  • Beroende

• 1103 inlägg
  • 0
Då ska jag in där och titta!
Tack för hjälpen! Du råkar inte veta om de fanns i svart med och vad de kostade?

Postad 06 January 2009 - 19:48

jasj
  • jasj
  • Wannabe

• 31 inlägg
  • 0
Kommer inte ihåg vad de kostade. Ett par hundra för båda typ...
Jag tror att det fanns olika färger, alu som dessa och mässing, svart ... vet inte.

Kolla både där de har bänkskivor och VVS ventilationsprylar. Jag har sett liknande galler på båda ställena.

Postad 06 January 2009 - 23:02

13th Marine
  • 13th Marine
  • Beroende

• 1103 inlägg
  • 0
Shall do!

Blir väl en mindre bygglogg när jag börjar bygga =)

Postad 22 January 2009 - 11:34

joacim
  • joacim
  • Användare

• 182 inlägg
  • 0
Postad bild

Edit, oj, Såg inte att de var DIY som gällde =(

Anyway. Så ser de ut!

Redigerat av joacim, 22 January 2009 - 11:36.

Postad 03 February 2009 - 17:56

Unregistered474c50b4
  • Unregistered474c50b4
  • Amatör

• 62 inlägg
  • 0
Dax för mig att göra ett skrivbord. Och jag vill ha ett i glas!

Tänkte utgå från denna glasskiva http://www.ikea.com/...oducts/20120799

Men lite snabba funderingar bara.. Tror ni det blir jävligt obehagligt/opraktiskt med glas att vila armarna på/spilla skit över?
Tror ni bordet håller för 50 kg, även om man bara sätter fast den precis i två av de yttersta kanterna? Såhär har IKEA valt att ha sina stödben nämligen http://www.ikea.com/...PE127836_S4.jpg , vilket är långt in och dessutom är dom riktigt fula..

Postad 03 February 2009 - 19:15

Unregistered7da62804
  • Unregistered7da62804
  • Forumräv

• 858 inlägg
  • 0
jag skulle nog fråga på ikea, hur man kan montera en glasskiva på det sättet.. Eller det bästa är väl att gå till närmaste glashandlare och fråga där, de har säkert mer kunskap om ämnet.

Postad 03 February 2009 - 19:49

Unregistered474c50b4
  • Unregistered474c50b4
  • Amatör

• 62 inlägg
  • 0

jag skulle nog fråga på ikea, hur man kan montera en glasskiva på det sättet.. Eller det bästa är väl att gå till närmaste glashandlare och fråga där, de har säkert mer kunskap om ämnet.

Har redan frågat på IKEA, jag jobbar där, men dom hade ingen koll alls.
Skulle nog kunna gå till en glashandlare och kolla hur bra en sådan skiva håller egentligen..
Men det praktiska då? Repas glasskivan och ser förjävlig ut osv efter bara några månader? Är det förjävligt att sitta i några timmar o vila händerna mot glaskanten?
Kanske någon som har nån erfarenhet av detta :)

Postad 15 February 2009 - 03:54

HermitoZ
  • HermitoZ
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0

Postad bild

Edit, oj, Såg inte att de var DIY som gällde =(

Anyway. Så ser de ut!

Det var riktigt snyggt, liksom många av de hemgjorda förstås.
Vart hittar jag det, finns det på nätet?

Postad 15 February 2009 - 14:18

Rabalder
  • Rabalder
  • Beroende

• 1235 inlägg
  • 0

Har redan frågat på IKEA, jag jobbar där, men dom hade ingen koll alls.
Skulle nog kunna gå till en glashandlare och kolla hur bra en sådan skiva håller egentligen..

Du kanske inte skulle ha frågat i kassan på IKEA, rätt person vet naturligtvis. Tvivlar på att en glasnasare har en susning om detta.

Postad 15 February 2009 - 14:40

Kolvsallad
  • Kolvsallad
  • Wannabe

• 27 inlägg
  • 0
Glas e ju ganska kallt och dessutom svårt att dölja saker under (kan vara skönt att dölja strömadaptrar och annat under skivan). Sedan kan man ju komma på att man vill "justera" skrivbordet lite kanske hänga dit en kableränna eller göra hål och då är tra mycket lättare att modifiera än glas.

Det kan vara shysst att ta upp hål för kablar och annat. Jag har t.ex försänkt en USB-hub i bordsskivan på mitt skrivbord sedan drar upp kablarna som jag behöver ur ett hål.
Dessutom har jag en hylla under där jag fastmonterat eluttag och strömbrytare, på hyllan ligger strömadaptrarna samlade och kopplas ur med en strömbrytare. Sedan har jag mina USB-diskar på en hylla och kalblarna går samlade ner under bordsskivan och sedan korta stumpar upp precis vid huben.

Postad 16 February 2009 - 14:21

Corpze
  • Corpze
  • Forumräv

• 542 inlägg
  • 0

Glas e ju ganska kallt och dessutom svårt att dölja saker under (kan vara skönt att dölja strömadaptrar och annat under skivan). Sedan kan man ju komma på att man vill "justera" skrivbordet lite kanske hänga dit en kableränna eller göra hål och då är tra mycket lättare att modifiera än glas.

Det kan vara shysst att ta upp hål för kablar och annat. Jag har t.ex försänkt en USB-hub i bordsskivan på mitt skrivbord sedan drar upp kablarna som jag behöver ur ett hål.
Dessutom har jag en hylla under där jag fastmonterat eluttag och strömbrytare, på hyllan ligger strömadaptrarna samlade och kopplas ur med en strömbrytare. Sedan har jag mina USB-diskar på en hylla och kalblarna går samlade ner under bordsskivan och sedan korta stumpar upp precis vid huben.

Jag har ett skrivbord i glas med en lätt frostad yta så det döljer ju kablarna lite men jag tror det går att dölja dem hyffsat ändå, angående kylan så är det ingenting man känner av alls, kanske om man går upp tidigt en morgon och tar sig en kopp kaffe vid datorn men då är det nog mer pga att jag är en lättfrusen person av mig :)

USBhubb har jag i bildskärmen samt kablarna i foten (HP 24")

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.