Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Erfarenheter/frågor rörande MarkosGames (www.markosgames.com)

132 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#1

Postad 06 januari 2009 - 20:20

Unregistered1272
  • Unregistered1272
  • Lärjunge

  • 462 inlägg
  • 0
Jag måste även här gå ut och varna för markos games. Jag visste det inte först men när tiden började gå på min inlämnade konsol så googlade jag och där fick man inga goda nyheter.

Det värsta är att man inte kan få kontakt med företaget över huvudtaget. Man ringer och ringer och inget svar man kanske vill maila men inget svar där heller. Om man då skriver som en annan person på blocket där dom har en massa annonser om att man vill köpa en konsol så svarar dom nästan direkt. Alltså ignorerar dom mig med flit!

Min konsol har varit försvunnen på detta företag nu i snart 2 månader.

Jag har förlorat allt förtroende även om de tidigare affärerna varit utan problem så är detta absolut inte okay. Någon som vet vad man skall göra? skall man anmäla detta någonstans?

Ytterst trött på detta just nu. Skall du köpa ny konsol så köper du av ett riktigt företag som minst står för sina handlingar!

Mycket tacksam för all support i denna tuffa tid
// Gutta

*** Inlägg redigerat med hänvisning till regel 9.1 (Tomas_D700)

Redigerat av Unregistered1272, 10 januari 2009 - 08:22.


#2

Postad 06 januari 2009 - 21:33

Great_Grumbledock
  • Great_Grumbledock
  • Forumräv

  • 572 inlägg
  • 0
Polisanmäl dem!
Du borde ha fått tillbaka din konsol vid det här laget och med tanke på hur företaget framstår så skulle jag inte tveka utan agera innan de sålt din konsol vidare eller nått liknande.

#3

Postad 06 januari 2009 - 22:10

belzebubb
  • belzebubb
  • Veteran

  • 1 866 inlägg
  • 0
Förstår inte varför man överhuvudtaget handlar någonting hos en "butik" som heter markosgames. Man bör använda lite sunt förnuft när man handlar varor på internet, och inte handla utav "butiker" som te.x markosgames eller hassans konsoler AB utan vända sig till seriösa butiker. ;)

Redigerat av belzebubb, 06 januari 2009 - 22:13.


#4

Postad 06 januari 2009 - 22:18

Zunk
  • Zunk
  • Användare

  • 175 inlägg
  • 0

Förstår inte varför man överhuvudtaget handlar någonting hos en "butik" som heter markosgames. Man bör använda lite sunt förnuft när man handlar varor på internet, och inte handla utav "butiker" som te.x markosgames eller hassans konsoler AB utan vända sig till seriösa butiker. :lol:

Och det faktum att markosgames eller "markos games" inte ger ett enda nedslag här på forumet borde ju också ge en fingervisning...

#5

Postad 06 januari 2009 - 22:22

Unregistered1272
  • Unregistered1272
  • Lärjunge

  • 462 inlägg
  • 0

Och det faktum att markosgames eller "markos games" inte ger ett enda nedslag här på forumet borde ju också ge en fingervisning...

Det är just det att jag handlat två konsoler som funkar utmärkt inga problem alls. billigt var det också. Men detta nu är då inget jag skulle rekommendera. Skickade in min för reparation men har inte hört ett ord på 1 månad även om jag ringt en gång om dagen. Något kanske har hänt eller whatever men jag har inte fått någon info alls och står inget någonstans. Något skumt har hänt och det är helt fucked up. Det som är jobbigast är att han ljuger som jag vet inte vad! garggggh vad jag blir arg! vissa människor asså.

Man känner sig dock lite dum.

(obs) vilket även är lite finurligt är även att han "chippar" konsoler med nme 2.0. Jag öppnade en polares konsol som köpt med chipp som är 500kr dyrare än flash och där fanns då inget chipp utan det var en vanlig flashning som bara utförts och så hoppades man väl att ingen skulle öppna konsolen och kolla efter.. Asså OMFG vad arg jag blir!

Nu har jag dock börjat flasha mina konsoler själv!

Redigerat av Unregistered1272, 06 januari 2009 - 22:28.


#6

Postad 06 januari 2009 - 22:38

Unregistered8147b14e
  • Unregistered8147b14e
  • Veteran

  • 2 473 inlägg
  • 0
Tror att TS ångrar att han köpte en konsoll för några hundringar billigare just nu. Köper man av etablerade butiker med god kundsupport så kanske det blir lite dyrare, men då slipper man oxå huvudvärken och problemen som kan uppstå.

Man lever och man lär...

#7

Postad 06 januari 2009 - 22:41

Unregistered1272
  • Unregistered1272
  • Lärjunge

  • 462 inlägg
  • 0

Tror att TS ångrar att han köpte en konsoll för några hundringar billigare just nu. Köper man av etablerade butiker med god kundsupport så kanske det blir lite dyrare, men då slipper man oxå huvudvärken och problemen som kan uppstå.

Man lever och man lär...


Markosgames.com kan placeras vid pixmania (som jag dock aldrig handlat ifrån) ungefär i tillförlitlighet och support!

Jag köpte där eftersom en polare rekommenderade de. Jag ångrar mig dock ganska mycket att jag lyssnade på honom nu. Men det tål ju också att nämnas att markosgames.com även har många nöjda kunder.

Man kan ju även alltid spela stöddig när man redan gör affärer på andra och har så sjukt gott om pengar host*host* johan^^(det är även de små utgifterna som bygger en förmögenhet, därför köpte jag hos marko)

Redigerat av Unregistered1272, 06 januari 2009 - 22:55.


#8

Postad 07 januari 2009 - 09:36

Johan78
  • Johan78
  • Beroende

  • 1 419 inlägg
  • 0

Man kan ju även alltid spela stöddig när man redan gör affärer på andra och har så sjukt gott om pengar host*host* johan^^(det är även de små utgifterna som bygger en förmögenhet, därför köpte jag hos marko)

Hur bygger man en förmögenhet på att bli lurad på sina pengar? Jag förstår inte resonemanget. Det kallas dumsnålhet. There's no such thing as a free lunch.

#9

Postad 07 januari 2009 - 15:28

Unregistered1272
  • Unregistered1272
  • Lärjunge

  • 462 inlägg
  • 0

Hur bygger man en förmögenhet på att bli lurad på sina pengar? Jag förstår inte resonemanget. Det kallas dumsnålhet. There's no such thing as a free lunch.

Du har rätt. I denna fråga får jag spela den dumma tonåringen som gör dumma affärer och ta smällen=O. Jag har dock fått tag i marko (som om det var slump att detta hände).

Redigerat av Unregistered1272, 07 januari 2009 - 15:28.


#10

Postad 07 januari 2009 - 17:49

Unregistered1272
  • Unregistered1272
  • Lärjunge

  • 462 inlägg
  • 0
Har precis snackat med ägaren, äntligen! Även om man är irriterad och allt möjligt så lyckas han vända det till hans fördel på något konstigt sätt. Jag ger honom två veckor till och ser vad som händer. Det är svårt att veta om han lurar mig men det känns special. Jag lär i alla fall vara glad när detta väl är över!

(det kanske är en bra butik mm, men kommunikationen med kunden är helt åt hel**** man känner sig lurad hela tiden! Kommunikation med kunden hade dom tjänat på så in i. Man vill ju ha svar om man mailat dem ett antal gånger med frågan var är min konsol(och inte upptaget-ton i luren när man ringer). Speciellt när det gått så lång tid som 2½ månad. )

Redigerat av Unregistered1272, 07 januari 2009 - 18:01.


#11

Postad 07 januari 2009 - 23:17

markosgames
  • markosgames
  • Rookie

  • 5 inlägg
  • 0
Hej alla forumiter

Jag ville bara skriva av mig vad det gäller denna kund. Enligt han så har han inte skrivit att jag har fått hans konsol på försäljning samt att han skall få en ny konsol av mig eftersom hans egna vart bannad. Han har heller inte skrivit att han inte behöver betala någon mellanskillnad.

Så Gustav..

Om jag nu får en klar köpare för din konsol och det visar sig att han inte tar ut den. Är det då mitt fel????
Just detta problemet var det som hände med vår köpare. Han ångrade sig men sade detta när han väl fick den på posten. Kunden har nu fått stå för frakt fram och tillbaka.

Sen så ser jag att du skriver om mina skulder??? vad har detta med mina skulder att göra. jag tar iallafall hand om mina kunder till skillnad från datorbutiker som säljer ända in i det sista för att sedan visa fingret åt hela Sverige. Till skillnad från andra företag som utnyttjar en konkurs på alla möjliga sätt så tar vi smällen vad det gäller garantier >>>>> http://www.markosgam.../news.php?ID=17

Ne du, nu gick du aningen för långt. Men vet du vad. Jag sänker mig inte så lågt så varmt välkommen in till vår butik och hämta en ny konsol. Jag sade tidigare att du inte behövde betala någon mellan skillnad (detta i och med att du fått vänta) Men nu går vi tillbaka till ruta 1.

Sen så ser jag att folk räknar med att jag lägger markosgames på hyllan. Ni verkar inte läst mina tidigare inlägg på Sweclockers. Där räknade man med att jag skulle lägga ned inom kort. Men OJ vad fel man kan ha :) Jag gillar motstånd och detta gör oss starkare än någonsin. MarkosGames får alla leva med vare sig om dem vill eller inte :D

Vad det gäller resten av er forumiter som vill hälsa på efter 3 års träning Varmt välkommen :D

Redigerat av Zoiler, 08 januari 2009 - 00:53.


#12

Postad 08 januari 2009 - 00:56

Unregistered70fd4719
  • Unregistered70fd4719
  • Lärjunge

  • 272 inlägg
  • 0
Om jag förstått Gustav rätt så är det väl ändå så att han känner att han inte fått några svar från Er? Enligt Gustav har han ringt i princip varje dag utan att få några svar?

Jag hoppas att situationen kan redas upp och att kunden känner att han får den service man kan förvänta sig.

*** Citat avlägsnat med hänvisning till regel 7.9 (Tomas_D700)

Redigerat av Unregistered70fd4719, 10 januari 2009 - 08:28.


#13

Postad 08 januari 2009 - 08:44

Unregistered340a9c7d
  • Unregistered340a9c7d
  • Forumräv

  • 960 inlägg
  • 0

Jag gillar motstånd och detta gör oss starkare än någonsin.

Om du gillar motstånd varför lade du då ner MS och Gamecom?, Gamecom lade du ju ner för att du inte pallade all negativ kritik, det har du ju själv sagt.

Märkligt att så fort något negativt om ditt företag tas upp på ett forum är du på som en hök och slår dig för bröstet och ska minsann visa att du ordnar detta genom att kompensera kunden generöst .. frågan är om du gjort samma sak om fallet inte uppmärksammats publikt?
Den stora frågan i det hela verkar vara att ingen kan få tag på dig, i majoriteten av de missnöjesfall jag läst är det personer som i månader försökt kontakta dig utan resultat, men detta har du aldrig någon smooth förklaring till?
Det är ju först när en tråd här uppenbarats som du verkar ta tag i trådskaparens problem.

*** Citat kortat med hänvisning till regel 7.9 (Tomas_D700)

Redigerat av Unregistered340a9c7d, 10 januari 2009 - 08:31.


#14

Postad 08 januari 2009 - 08:59

Unregistered1272
  • Unregistered1272
  • Lärjunge

  • 462 inlägg
  • 0

Så Gustav...

Jadu, kära Marchello.

Jag står fast vid mitt mail, som du läst?
Jag har alltid varit nöjd med alla affärer med markosgames.
Jag som kund ser detta:
För det första!
Du har bara din telefon som fungerande support, även om de oftast är trevligt att prata med dig så är du även en försäljare (vilket du är bra på) men som kan strypa kunden. Första gången jag ringde efter min inlämnade konsol i början av november måste du ha känt att jag var orolig men trots detta så sa du, det är lugnt jag fixar detta (vilket du förmodligen även försökte göra) men att du inte berättar för kunden vad som händer och låter det gå nästan 1 månad till innan nästa kontakt görs gör ju att man blir ytterst orolig!
Du är även en snabb-snackare/glid-snackare vilket också gör en orolig när man väl får tag i dig. Allt handlar om tolkningar som självklart varierar från person till person och bilden som jag får men det kanske bara är jag; Jag lämnar in min konsol i början av november. Jag får svaret att den borde vara såld över helgen för det är en kund som söker en sådan. Jag väntar till nästa vecka och ringer, svaret; jag har skickat iväg den jag bara väntar på en betalning. Jag som inte säger så mycket i telefonen får gå tillbaka till min undran. Mina polare som bland annat också är dina kunder frågar när jag skall få min xbox, de vill spela live mot mig. Jag skriver ett mail för att fråga hur det går. Helt dött. Jag kollar msn-support. Helt dött. Jag smsar och det är även helt dött. Efter två veckor slutet av november ringer jag igen men får upptaget-ton hela tiden. Nu är vi inne i december jag ringer och ringer och mailar. Folk börjar säga; åh din dumma j**el du har blivit lurad. Jag får dock ingen kontakt alls. Fattar du kundens situation! Det är ju bara detta alla trådarna emot dig handlat om(har jag nu kollat). Problemen löser sig ju men dom påbörjas pga att kunden inte får kontakt!
5 december får jag dock kontakt med dig där du svarar snabbt och jag frågar om min konsol. Du berättar att den har precis skickats till en andra kund som dock ej hämtat ut den. Jag vill säga något till dig men du pratar på så mycket så man glömmer helt bort sig (det hade ju varit gött om du avslutade med något i stil har du några frågor eller ngt). Samtalet är snabbt över och jag är minst lika orolig över min konsol.
Runt jul ser jag att en ny firmware kommit ut på marknaden och att man kan då flasha liteon-läsarna. Jag ser detta som en chans ja nu kan jag kanske få upp förtroendet igen. Om jag hjälper marko kan han hjälpa mig. Jag sms;ar in det. Inget svar.
Oj nu var helt plötsligt året slut. Hmm summera 2008. Jag har blivit av med en konsol som jag, jag har... (ser du att de var det jag såg/tänkte endast pga av kundens okunskap).
Jag visste inte vad jag skulle göra så jag skapar en tråd här på minhembio och här är det då ingen som har ont om pengar så dom kan inte förstå utan de slänger gärna en 1000kr extra för att få en konsol mot vad jag betalar hos dig. Det jag får höra/se i pm och i tråden är att jag har blivit lurad, polisanmäl dem.
Jag sitter på polisens hemsida men jag la aldrig någon anmälan eftersom jag vet ju att det förmodligen bara är ett missförstånd även om jag inte var övertygad. Jag kom på, ah ett mail som du måste kolla är ju dina beställningar så jag skriver in till dig på blocket på ett sätt som jag vet du kommer svara på. Mycket riktigt så svara du bara några timmar senare. Ditt svar blir att du vänder över det som att det bara är mitt fel att denna situation uppstod. Visst jag ser att jag har gjort fel som suttit här och gnällt men du har ju faktiskt dragit det över dig själv. Som KUND har man ALLTID rätt! MarkosGames vill jag köpa konsoler ifrån och även tipsat många om. Det går fort och billigt men får man problem med konsolen eller vill ha kontakt är det svårare. Men den senaste tiden har jag varit ytterst fundersam över företaget tyvärr.

Slutklämmen blir: Jag dömer inte dig som person eftersom det är svårt så lite som jag pratat med dig (men jag tror du vill väl)men för att Markosgames kanske skulle kunna få en plats på prisjakt med förtroende behövs en dialog med kunden för annars uppstår dessa situationer!

Jag skall försöka ta mig in så snart (till vilken butik)som möjligt då även Karl Berntssons konsol skall hämtas från lagningen av rrod.

(jag är ledsen att det blev såhär men jag har försökt förklara situationen och så får du välja om du vill sätta dig in i den eller inte. Jag ber som sagt om ursäkt)

*** Citat kortat med hänvisning till regel 7.9 (Tomas_D700)

Redigerat av Unregistered1272, 10 januari 2009 - 08:33.


#15

Postad 08 januari 2009 - 10:16

jimel
  • jimel
  • Mästare

  • 3 057 inlägg
  • 0
Tycker inte du ska behöva be om ursäkt, mycket illa behandlat från markosgames sida.
Folk som är duktiga på att prata som denne person verkar vara är riktigt jobbiga att ha å göra med, är själv ingen smooth talker i telefon osv så när man stöter på någon så blir man i princip tyst och sen när det är över så fattar man ingenting :)

#16

Postad 08 januari 2009 - 13:25

markosgames
  • markosgames
  • Rookie

  • 5 inlägg
  • 0
Att sälja en begagnad maskin är inte lika enkelt som att sälja en ny. I detta fall var den även bannad. Jag tog mig an fallet att försöka sälja den men dock så gick affären fel. Att jag försökte sälja din maskin för att sedan ge dig en konsol till samma pris är ju inget fel. Men det som kan göra en illa till mods är att du bara skrev att du inte fått tillbaka din konsol, Varför inte skriva att du fick en deal av mig vad det gällde den nya konsolen.

Vad det gäller alla forumiter här och även andra forum så spelar det ingen roll vad ni tycker och tänker om mig. Markosgames får ni helt enkelt leva med.

#17

Postad 08 januari 2009 - 13:35

Unregistered1272
  • Unregistered1272
  • Lärjunge

  • 462 inlägg
  • 0
Nej det är ju inget fel! Men tyvärr så verkar du inte vilja inse att felet är att det är för lite kommunikation mellan kund och försäljare.
Jag kan inte se att jag gör fel i att inte svara när du ringer nu eftersom känner lite som jimel(+ att jag behöver inte höra hur väldigt fel det var av mig en gång till).
(Marko du verkar inte se kundens situation utan bara din egna, "att du skulle bara sälja en konsol")
Marko vill inte inse att hans support är mer än ett skämt(jag skall ha sparkat dig till botten nu, jag har gjort , mitt fel mm! varför tar du aldrig ansvar! kallar oss som skriver i forum (för att få stöd, hjälp eller bekräftelse) för en massa glåpord gör ju inget bättre!!ärligt talat. Jag vill inte ens prata mer med personen. Han kan få den banande konsolen så länge jag slipper prata med honom mer. "Göra upp som riktiga män" vad fasen menar du? slåss?

Du har min adress. Jag är tacksam om den kan skickas mot postförskott för 125kr.
Jag har förklarat att jag är klar med affärer med markosgames tyvärr.

(Nu ringer du ett antal gånger igen, men det är tyvärr för sent. Jag känner absolut inte för att prata med dig. Jag vet inte hur jag skall ställa mig("varje gång jag talat med dig har allt varit frid och fröjd"). Jag är dock tacksam om jag får hit en konsol så hoppas jag vi inte behöver störa varandra mer annars får jag helt enkelt ta smällen i så fall, men just nu har jag varken kraft eller ork att ge detta mer tid).

ps; det hade varit intressant och se vad ni andra tycker? gör jag fel i min situation?

Jag står fast. Handla på egen risk hos markosgames men jag betvivlar dem starkt och jag kommer dock inte att rekommendera det. Nu får jag köpa en ps3;a då ifrån t ex webhallen istället för att få någon konsol.

*** Citat avlägsnat med hänvisning till regel 7.9 (Tomas_D700)

Redigerat av Unregistered1272, 10 januari 2009 - 08:34.


#18

Postad 08 januari 2009 - 14:09

mBr
  • mBr
  • Mästare

  • 3 024 inlägg
  • 0
Nä det är klart att du inte gör fel, det är ju han som har svårigheter att höra av sig till dig trotts att du försökt få kontakt flera gånger med honom.
Allt han säger nu är ju enbart för att han inte vill få sämre rykte än han redan har och han försöker få felen till alla andras fel och inte hans eget. Han vet att han kan prata också därför vill han ha telefon kontakt direkt efter en sådan här tråd för att förklara hur allt ligger till och kanske erbjuda någon kompensation, enbart för att kunden sedan ska skriva att allt gick så smidigt och därmed få bort sitt katastrofala rykte.

Du gör helt rätt i att skriva om det här och att INTE ha mera med han att göra. Du är långt ifrån den första och minst lika långt ifrån den sista som råkar ut för honom. Kräv bara tillbaka det som är ditt skit i om du får stå för frakten själv bara du får tillbaka det som är ditt.

Han säger hela tiden att hans butik kommer finnas kvar för alltid, men han förstår inte hur detta forum och swec + alla andra kommer att påverkar hans affärer. Bara en tidsfråga tills hans tredje butik gör hans 2 första försök sällskap.

#19

Postad 08 januari 2009 - 14:36

Unregistered1272
  • Unregistered1272
  • Lärjunge

  • 462 inlägg
  • 0
Lika mycket som jag håller med dig/\ dras jag även emot av någon konstig anledning. Jag mår ärligt talat dåligt av det här. Gör jag rätt? gör jag fel? jag har riktigt ont i magen.
Denna situationen tycker jag inte om alls. I senast mottagna sms så vänds allt mot mig som om det var mitt fel och att jag nu tryckt honom till botten=( Här, mitt sista sms till honom.
"Jag trodde på dig och rekommenderade dig till mina vänner tills nu när du började ignorera mig och mina meddelanden så att denna situationen uppstod. Jag hoppas att jag får hem en konsol på postförskott, om inte tar jag den smällen. Jag vill inte prata mer. Varje gång jag pratat med dig känner jag mig lurad. Slösa inga pengar på att ringa för jag kommer inte svara. "

Det är synd att du inte ser problemet eftersom det är samma problem du haft med alla företagen. Det är svårt att förstå att en sådan pratglad person och smooth-talker har problem med just kommunikation. Jag vill inte vara ovän med någon men jag känner vad jag känner och upplever och det var inte positivt nu men kan förmodligen ordnas. Det var onödigt men som kund har jag rätt till support och det fanns ingen. Jag blir inte glad av att se markosgames gå "under" speciellt av en sådan lätt sak som att svara på var konsolen befinner sig. Jag blir heller inte glad av att bli kallad för glåpord för att man kanske delar med sig, söker hjälp och bekräftelse i ett forum.

(Även om jag ber att tråden skall raderas så kommer detta att tas upp igen precis som i de förra företagen och allt bara pga just det ovanstående, brist på kommunikation mellan kund och försäljare. )

*** Citat avlägsnat med hänvisning till regel 7.9 (Tomas_D700)

Redigerat av Unregistered1272, 10 januari 2009 - 08:35.


#20

Postad 08 januari 2009 - 15:21

Unregistered1272
  • Unregistered1272
  • Lärjunge

  • 462 inlägg
  • 0
Sista inlägget för mig i denna tråd. Jag har att välja mellan att ta tillbaka allting och få en ny konsol eller så sitter jag utan konsol.
(Marko nu har du vänt och vridit mina ord mot mig för sista gången)

Jag blir alltså utan xbox och får väl införskaffa mig en ps3 80gb för 4k från webhallen om en vecka.

Redigerat av Unregistered1272, 08 januari 2009 - 15:43.


#21

Postad 08 januari 2009 - 15:27

mBr
  • mBr
  • Mästare

  • 3 024 inlägg
  • 0
Ta tillbaka allt?

Att du tar tillbaka dina saker eller har snubben "hotat" med att du inte får något om du inte ta tillbaka det du skrivit här i tråden? Är nämligen inte första gången det heller...

Vill du inte svara här i tråden så kan du skicka PM.

Skulle dock inte förvåna mig om det är det sistnämnda.

#22

Postad 08 januari 2009 - 16:18

Unregistered9e8b3d79
  • Unregistered9e8b3d79
  • Användare

  • 154 inlägg
  • 0
Tack för att du varnar oss andra för denna typ utav butiker. Så slipper vi göra samma misstag. Hoppas allt löser sig för dig och att du får tag i en konsol.

Mvh Fredrik

#23

Postad 09 januari 2009 - 23:13

Tomas_D700
  • Tomas_D700
  • Rådgivare

  • 5 021 inlägg
  • 0

Sista inlägget för mig i denna tråd...

Att ytterligare inlägg ändå följer beror på att jag slog ihop tråden med trådskaparens andra tråd i samma ämne.

Redigerat av Tomas_D700, 10 januari 2009 - 08:48.


#24

Postad 10 januari 2009 - 00:51

Unregistered1272
  • Unregistered1272
  • Lärjunge

  • 462 inlägg
  • 0
Många har nog sett mina förra inlägg och jag ber er moderatorer! att inte ta bort denna tråd eftersom det är viktigt för folk att läsa, förstå och förlåta!

Vi börjar från ruta 1.
Min konsol blir bannad. Jag är sur och grinig och vill bara skylla på någon. Jag skyller självklart på försäljaren. Men försäljaren berättar och visar att det är på egen risk man laddar ner spel och spelar på xbox live men jag får ett erbjudande även om jag inte uppträtt korrekt, att han skall försöka sälja konsolen åt mig över helgen och för de pengarna skall jag få en ny konsol. Jag är jättenöjd och glad och väntar tills efter helgen och jag ringer och frågar hur det går. Jag får beskedet att pengar bara skall överföras. Jag väntar i några dagar och ringer sedan igen. Svaret jag får är att så fort maskinen är såld så ringer han mig och jag kan hämta min nya konsol. Jag tyckte det var fortfarande ett väldigt bra erbjudande så jag väntar i tro om att jag skall få min konsol till julen. Men julen går förbi och jag försöker få tag i försäljaren men det är helt hopplöst.

Nu får jag för mig att jag blivit lurad (två månader senare)(vilket jag inte ser är helt fel av mig). Jag är orolig över min konsol och vill ha tag i MarkosGames. Vad jag inte räknade med var dock att markosgames förmodligen har julstängt som alla andra. Men detta såg jag inte. Jag såg bara en saknad konsol, vid jul och har man en massa fritid vilket gör att det är det ända jag grubblade på när jag inte var på jobbet. Jag skickar mail efter mail. Sedan, 8 januari får jag äntligen svar lagom till när folk kommer tillbaka till arbeten. Jag är förstås rasande över min situation jag ser mig själv som grundlurad och vill bara gå till angrepp mot försäljaren. Vi pratar snabbt över telefon och jag känner mig fortfarande inte alls säker och skriver en massa dumheter som jag inte är stolt över här i forumet(och kryddar på). Jag får dock stöd av folk pga tidigare tragedier. Men fortfarande så känner jag att något är fel. Allt det jag skrev i min andra tråd skrev jag av ilska och besvikelse och glömde viktiga detaljer. Men nu två dagar senare har jag lugnat ner mig och tagit kontakt med markosgames igen. Även om jag uppträtt på ett ej okay sätt så står Marko fortfarande fast vid vår överenskommelse vilket jag är mycket tacksam för. Allt jag behövde göra var att förklara för er här i forumet med alla detaljer. Jag är nu väldigt glad över att ha tagit kontakt med Marko och rätt upp detta så att båda parter förstått varandras syn på de hela.

Jag ser nog att båda gjort fel i brist på kommunikation men att jag gjort största felet. Jag lät ilska ta överhanden medan vår överenskommelse fortfarande stod kvar + att jag inte behöver betala mellanskillnad nu eftersom det dröjde mer tid än väntat pga att en kund ej hämtade ut min konsol som skulle säljas och fick betala frakten för det(vilket ledde till situationen). Jag ser det som att båda har tagit ett steg fram i utvecklingen och jag har fått tillbaka min bild av markosgames som ett företag (trots i min syn brist på kommunikation) tar hand om sina kunder. Ni kan tycka vad ni vill men jag har då löst denna affär nu med ett rent samvete och ett leende på läpparna och är återigen en mycket nöjd kund av markosgames precis som de flesta av mina polare som även handlat hos dem.
Så jag kommer knalla mig ner till deras butik och hämta min konsol förmodligen på måndag och ge mina synpunkter på vad som kan förbättras och vara nöjd med ännu en affär med markosgames.

(Jag måste dock säga att vissa här på forumet som jag såg som hjälpande i min ilska borde själva fundera på vad dom säger och anklagar folk för! ilska är aldrig ett sätt att lösa konflikter utan bara ett sätt att krydda på dem extra. Jag har lärt mig något oerhört på detta och jag hoppas det även är fler än jag som har)

Med vänliga hälsningar

//Gustaf

(jag hoppas inte ni moderartorer tar bort denna tråd för då blir jag väldigt besviken, detta är viktigt att läsa!)
(detta är ingen tråd för pajkastning, ni som känner för det kan gå till något annat forum! eller som känner er "lurade" av markosgames kan bara ringa så kommer det att fixas!)

Redigerat av Unregistered1272, 10 januari 2009 - 00:54.


#25

Postad 10 januari 2009 - 01:09

Dolph_Lundgren
  • Dolph_Lundgren
  • Beroende

  • 1 170 inlägg
  • 0
haha.. kan inte hjälpa att få bilden av en person med en pistol mot tinningen när jag läser detta.
om någon håller dig gisslan blinka två gånger :unsure:

#26

Postad 10 januari 2009 - 01:17

Unregistered1272
  • Unregistered1272
  • Lärjunge

  • 462 inlägg
  • 0

haha.. kan inte hjälpa att få bilden av en person med en pistol mot tinningen när jag läser detta.
om någon håller dig gisslan blinka två gånger :unsure:


Nej, jag känner inte alls på något sätt att Marko försökt blåsa mig utan att det var jag som fick den bilden pga att av någon anledning jag inte fått svar på mina mail.

För mig har allt slutat lyckligt. "Precis" som jag väntat mig när jag lämnade in konsolen dock klokare och 2,5 månader senare. Jag hoppas att ni ser att det var båda parter som gjorde så att situationen uppstod, jag är dock redo att ta den mesta av skulden eftersom jag inte kunde behålla ett riktigt uppförande. Jag ser inte att Marko gjort något mer fel än, då inte svarat på mina mail(vilket jag ej som sagt jag vet vad det beror på).

Detta är mitt sista inlägg i denna tråd. Det är bara att för er att inse att alla kan göra fel, såväl kund som försäljare.

Redigerat av Unregistered1272, 10 januari 2009 - 01:18.


#27

Postad 10 januari 2009 - 01:34

ryst
  • ryst
  • Forumräv

  • 908 inlägg
  • 0
Hur kan du ha rent samvete när du har blivit bannad pga att du spelar piratkopierade spel övergår mitt förstånd.
Ett hånleenede på läparna kan jag förstå att du har.

Hade jag varit marco i detta läget hade jag bara sagt thought shit, du visste riskerna att boxen kunde bli bannad haja läget och acceptera förlusten.

Redigerat av ryst, 10 januari 2009 - 01:35.


#28

Postad 13 januari 2009 - 16:14

markosgames
  • markosgames
  • Rookie

  • 5 inlägg
  • 0
Gustaf har tipsat alla sina polare till mig, så jag tycker inte mer än att det var rätt att ge han en ny konsol.

Kom och hämta din nya konsol :P den ligger och väntar på dig i vår butik

Redigerat av markosgames, 13 januari 2009 - 17:47.


#29

Postad 13 januari 2009 - 18:24

Konsumentintresse
  • Konsumentintresse
  • Wannabe

  • 47 inlägg
  • 0
Hej

...i vår butik

jag kollade in er butik på nätet men kan inte hitta någon information om vilket företag som står bakom. Det momsregistreringsnummer som anges på denna sida är enligt Skatteverket avregistrerat för flera år sedan.

Vilket företag är det som driver denna butik?

Bifogad fil  markosgames3.png   7,01K   1 Antal nerladdningar

Redigerat av Konsumentintresse, 13 januari 2009 - 21:09.


#30

Postad 13 januari 2009 - 21:07

Konsumentintresse
  • Konsumentintresse
  • Wannabe

  • 47 inlägg
  • 0
Jaha... informationen om att det är ett momsregistrerat företag tillsammans med det uppgivna numret försvann illa kvickt från webbsidan. Frågan om vilket företag som ligger bakom verksamheten kvarstår dock?

#31

Postad 13 januari 2009 - 21:14

Unregistered1514
  • Unregistered1514
  • Veteran

  • 1 554 inlägg
  • 0
hämta din konsol? hurry =D

#32

Postad 13 januari 2009 - 22:04

markosgames
  • markosgames
  • Rookie

  • 5 inlägg
  • 0
Ni verkar inte förstå att allt ni skriver har redan besvarats på www.sweclockers.com så varsegod och gör en ren dublett av det som redan besvarats.

Vad det gäller oss idag så har Marko´s Games fått växtvärk och håller på att konverteras om till AB. Därav det gamla moms reg: SE781228465601 som ligger passivt.

Vad det gäller pajkastning så får ni göra det tills ni får nog av för jag bryr mig inte.

Jag kan förstå att vissa kan bli såpass arga så att man skriker av ilska o andra sidan så får ni helt enkelt förstå att jag aldrig försvinner. Jag är som den röda pricken på måltavlan :)

Redigerat av markosgames, 13 januari 2009 - 22:07.


#33

Postad 13 januari 2009 - 22:53

Konsumentintresse
  • Konsumentintresse
  • Wannabe

  • 47 inlägg
  • 0

Ni verkar inte förstå att allt ni skriver har redan besvarats på www.sweclockers.com

Nu är ju inte detta Sweclockers forum och många med mig saknar nog inblick i vad som där avhandlas.

Vad det gäller oss idag så har Marko´s Games fått växtvärk och håller på att konverteras om till AB.

Frågan om vilket företag som just nu bedriver verksamhet på webbplatsen är helt naturlig och handlar inte om pajkastning. Som konsument måste man helt enkelt kunna ta reda på vem man ingår avtal med och om det är ett företag eller en privatperson.

Därav det gamla moms reg: SE78... som ligger passivt.

Det momsregistreringsnummer som till för några timmar sedan låg synligt var inte SE78... utan ett annat som avregistrerades i februari 2006.

Redigerat av Konsumentintresse, 14 januari 2009 - 01:47.


#34

Postad 14 januari 2009 - 02:50

popeye65
  • popeye65
  • Wannabe

  • 26 inlägg
  • 0
Tjena.

Har inhandlat 1st Chippat Playstation 2 och 1st chippat Xbox360 utav Markos game under en period av 1år.
Kan ej svara på hur supporten är på konsoller som går sönder, då mina fungerar klanderfritt.
Vid senaste köpet av Xboxet så fick jag fel nätsladd med i kartongen, med det löstes snabbt och enkelt dagen efter.
Som plåster på såret fick jag lite extra DL-skivor att bränna på.
Har iallafall intrycket att Markos Game försöker i bästa mån att lösa problemen som kan uppkomma.
Hur lång service tid har inte de stora elektonik kedjorna, jag har ibland fått vänta månader på grejor som skall komma tillbaka och då har de är de inte ens lagade ibland :)

Redigerat av popeye65, 14 januari 2009 - 03:02.


#35

Postad 14 januari 2009 - 07:35

Unregistered1272
  • Unregistered1272
  • Lärjunge

  • 462 inlägg
  • 0
Check, hämtad och fungerande men jag fick ju inte en enda sladd! ingen nätkabel ingen bildkabel, ingen kontroll. Detta vill jag gärna ha skickat hit eller så kan min polare med rrod-konsolen (karl) hämta de när han hämtar ut sin konsol för utan sladdar går den ganska dåligt måste jag säga.

Gustaf har tipsat alla sina polare till mig, så jag tycker inte mer än att det var rätt att ge han en ny konsol.

Kom och hämta din nya konsol :) den ligger och väntar på dig i vår butik



#36

Postad 19 januari 2009 - 13:20

Konsumentintresse
  • Konsumentintresse
  • Wannabe

  • 47 inlägg
  • 0

Vad det gäller oss idag så har Marko´s Games fått växtvärk och håller på att konverteras om till AB.

Företag får inte sälja varor och fakturera moms utan ett aktivt momsregistreringsnummer. Den logiska frågan kvarstår, dvs. vilket företag ingår man avtal med när man handlar från webbplatsen www.markosgames.se?

#37

Postad 22 januari 2009 - 12:49

Unregistered43614
  • Unregistered43614
  • Lärjunge

  • 479 inlägg
  • 0
Ett samtal till skatteverket borde bringa klarhet i det hela? :)

#38

Postad 23 januari 2009 - 03:15

Unregisteredc1598fe8
  • Unregisteredc1598fe8
  • Användare

  • 192 inlägg
  • 0
Jaha då är karusellen igång igen....
Marchellos namn dyker upp i de mest pinsamma och obekväma trådar.
Att trådskaparn vänder på en femöring sådär finner jag ganska märkligt. Men det är ju samma sak varje gång nåt om markosgame dyker upp på nåt stort forum. Marchello dyker upp och "fixar" problemen genom att ge bort prylar och "tysta" kunden! Dock utan att svara på obekväma frågor om momsregnr och annat viktigt! Dessutom har han vanan att "outa" folk(kunder) med både för och efternamn. Ytterst otrevligt om du frågar mig.
Här råder stor "handla inte" varning! Det är bara att googla några minuter så har man kvällslektyr i en vecka, rolig sådan dessutom. SweC-tråden rekommenderas: http://www.sweclocke...ighlight=markos

Redigerat av Unregisteredc1598fe8, 23 januari 2009 - 20:13.


#39

Postad 23 januari 2009 - 09:39

Unregisteredbcd7d65c
  • Unregisteredbcd7d65c
  • Rookie

  • 6 inlägg
  • 0
Kan inte låta bli att komma med lite kommentarer här.

Jag känner så väl igen kundens situation här. Förra året handlade jag kyl+frys från ett företag i närheten eftersom min kyl la av, och det var lite problem med leveransen. Exakt vad det var som var problemet fick jag reda på i delar och hela bilden blev inte klar för mig förrän jag väntat på skiten i 6v efter utlovad leverans (kom ihåg, min kyl var trasig) då jag efter många påtryckningar och frågor slog näven i bordet. Då visar det sig att det finns en lösning som jag när jag fått hela bilden inser hade funnits 1v efter utlovad leverans. Ni kan ju tänka er själva hur det kändes. Jag tolkar det som att min försäljare gjorde precis likadant som Marko. De hade en fördig lösning som de trodde skulle vara bäst för mig och lyckades inte ta sig ur det ekorrhjulet förrän jag hotade dem.

Jag kan förstå om trådskaparen inte lyckades få fram hela bilden i sitt första inlägg. Det är oftast svårt att få fram hela bilden som sträcker sig över flera månader av olika händelser hit och dit. Det viktiga är att han hade fått vänta länge och inte var nöjd med bemötandet. Och oavsett vems fel det är så måste Marko (jag hoppas verkligen att du läser detta) ta på sig skulden för att kunden känner sig lurad och har fått vänta. Det finns alltid andra lösningar, och hör och häpna, kunderna är ofta villiga att betala lite extra för en smidig lösning där leverantören kan tänka sig att göra lite extra för att fixa saker och ting smidigt. Men för att komma fram till dessa lösningar måste man vara EXTREMT tydlig. Skönmåla inte sanningen och säg att konsollen kommer att vara såld nästa vecka. Även om så kan vara fallet så var tydlig med att det kan ta tid. Det du då hade märkt är att kunden kanske inte ville vänta så länge. Du hade kanske kunnat erbjuda honom att köpa en ny konsol nu och få tillbaka pengarna för den andra när den var såld? Prata med kunden (OBS, jag skriver prata MED, inte prata TILL. Dvs kunden ska också komma till tals.) och försök hitta en gemensam lösning som funkar. Det tycker jag är god support. Och som sagt, support kan kosta pengar, ibland till och med om det gäller garanti, för vissa vill inte vara utan sina grejor ens en dag.

Vissa företag har fattat det här med support extremt bra. Det har hänt att jag ringt upp en leverantör och skällt ut dem på grund av mina problem och ändå har de erbjudit mig en bra deal, tex att skicka en utbyteshårddisk innan jag skickade tillbaka den som jag precis hade köpt och som bara ville starta varannan gång datorn startade. Det är dessa företag man återkommer till gång efter gång.

Redigerat av Unregisteredbcd7d65c, 23 januari 2009 - 09:43.


#40

Postad 23 januari 2009 - 10:47

Unregistered43614
  • Unregistered43614
  • Lärjunge

  • 479 inlägg
  • 0
Enligt ett inlägg på sweclockers.com visar en kreditupplysning att ägaren bakom www.markosgames.com har gått i personlig konkurs.

Redigerat av Unregistered43614, 23 januari 2009 - 10:53.


#41

Postad 23 januari 2009 - 23:46

Goyt
  • Goyt
  • Användare

  • 237 inlägg
  • 0

Enligt ett inlägg på sweclockers.com visar en kreditupplysning att ägaren bakom www.markosgames.com har gått i personlig konkurs.


Har han inte gjort det förrut? Eller är jag ute o cyklar nu?

#42

Postad 23 januari 2009 - 23:56

Slasher
  • Slasher
  • Amatör

  • 96 inlägg
  • 0

Enligt ett inlägg på sweclockers.com visar en kreditupplysning att ägaren bakom www.markosgames.com har gått i personlig konkurs.


I vilken gång i ordningen då? Till råga på allt har man nu "semesterstängt" (läs jag åker till Thailand och lever upp allas pengar).

#43

Postad 24 januari 2009 - 13:28

weezer
  • weezer
  • Forumräv

  • 706 inlägg
  • 0
Gött med en tråd av detta slag. Sneglade åt deras håll på Blocket när jag skulle köpa en xbox nu. Kan således stryka dem..

#44

Postad 29 januari 2009 - 11:54

jeskar
  • jeskar
  • Rookie

  • 1 inlägg
  • 0

(obs) vilket även är lite finurligt är även att han "chippar" konsoler med nme 2.0. Jag öppnade en polares konsol som köpt med chipp som är 500kr dyrare än flash och där fanns då inget chipp utan det var en vanlig flashning som bara utförts och så hoppades man väl att ingen skulle öppna konsolen och kolla efter.. Asså OMFG vad arg jag blir!


Hur sant är då detta?
Jag sitter hemma och väntar på en consol från just markosgames... Det är ju inte allt för roligt om man betalat en hel del pengar för ett chip, och sedan får man inget chippat, utan flashat. Vore tacksam om någon skrev hur man kan gå tillväga för att se om consolen har ett chip eller inte. (consolen jag väntar på är ett xbox 360).

tack!

#45

Postad 29 januari 2009 - 12:01

Unregistered8b1dd9ee
  • Unregistered8b1dd9ee
  • Forumräv

  • 791 inlägg
  • 0
Om jag inte är helt ute och cyklar så finns det inget chip till 360:n och om det finns så vilken skillnad skulle det göra och vad skulle vara bättre?

#46

Postad 30 januari 2009 - 20:51

popeye65
  • popeye65
  • Wannabe

  • 26 inlägg
  • 0
En snabb sökning på Google om skillnad mellan flashning eller chip: http://www.console.s...read.php?t=8206

#47

Postad 13 februari 2009 - 10:24

Konsumentintresse
  • Konsumentintresse
  • Wannabe

  • 47 inlägg
  • 0
Samma fråga ytterligare en gång: vilket företag ingår man avtal med när man handlar från webbplatsen www.markosgames.se?

#48

Postad 15 februari 2009 - 21:13

Unregistered43614
  • Unregistered43614
  • Lärjunge

  • 479 inlägg
  • 0
Inget numera då [namn avlägsnat] har försatts i personlig konkurs med näringsförbud till följd. Läser man i sweclockerstråden kan man läsa att han har för avsikt att starta på nytt genom att starta en firma i en släktings namn....

Redigerat av Unregistered43614, 15 februari 2009 - 23:09.


#49

Postad 14 september 2009 - 22:09

swebarb
  • swebarb
  • Forumräv

  • 585 inlägg
  • 0
Mera skoj läsning om denna tönt som aldrig ger sig här.. http://www.sweclocke...threadid=831675

#50

Postad 14 september 2009 - 22:45

mBr
  • mBr
  • Mästare

  • 3 024 inlägg
  • 0
lol han är fan mästare på att göra bort sig och ljuga =)
Roligt när posten slarvade bort 3 saker på raken som skulle till samma kille, och att sedan banken också slarvade bort pengarna han hade satt in till killen :P

Rent av en mästare :/ hoppas fängelset inte är långt borta för honom.



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.