Grattis till ett grymt projektorval! Du kommer inte bli missnöjd
+1
Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Kommentarer till Hemma hos Gubbas av Gubbas83
Startad av
Gubbas83
, Jan 07 2009 22:45
800 svar till detta ämne
Postad 24 July 2012 - 20:00
Tack, Hoppas det ! Har bara provkört den "2D" ni som har den är bra på 3D ? Är de värt det ?
Postad 24 July 2012 - 20:05
Har inte brytt mig om att köpa 3D kittet, den flugan går inte hem hos mig
Postad 24 July 2012 - 20:13
För att jag spelar ganska mycket i 16:9 sen tillåter inte högtalarna så mycket större duk. 2.35 i 16:9 mode på 90" det blir bara löjligt.
Postad 24 July 2012 - 20:23
Men handen på hjärtat så är det klart man vill större duk. Men samtidigt det är en jäkla skillnad på bilden på min panna på Grandview kontra Kingpin.
Postad 24 July 2012 - 20:26
Ja Grandview är en helt ok duk bra pris/prestanda (hade en Grandview tidigare)
Postad 24 July 2012 - 20:28
Jo visst är den en budgetduk med bra pris/prestanda. Det får bli en Stewart nästa gång.
Postad 24 July 2012 - 20:29
Inte jag heller så jag kan inte uttala mig, den är dock grym i 2D Postad 24 July 2012 - 20:31
Stewart vore nått för dom flesta inom vår sport :-)
Redigerat av Unregistered3d68256c, 24 July 2012 - 20:32. Postad 24 July 2012 - 20:33
Om man ändå kunde.... själv sitter jag i detta boendet fast med den sugiga Kingpin jag har, ändring får det bli när jag byter boende. Redigerat av Unregistered95265801, 24 July 2012 - 20:33. Postad 24 July 2012 - 22:18
Riktigt fint och tung hifi! Jag har själv Grandview duk och är mycket nöjd. 10p
Postad 25 July 2012 - 07:29
Jag har berömt dina tidigare anläggningar och kan inte annat nu, vilken elektronik, det är hur trevligt som helst. Högtalarna har jag aldrig lyssnat på, men som jag uppfattat det när jag följt ditt Album så har du byggt upp anläggning runt dem. Låter förmodligen grymt bra och nu har du ju ljud och bild i toppklass. Tummenupp:-)
Postad 25 July 2012 - 19:05
Får borrmaskin som fixar mitt tak i morgon samt killen som ska kalibrera dyker oxå upp i morgon. Så det kommer bli svårt att somna ikväll. hatar att vänta. Postad 25 July 2012 - 23:00
Du kommer säkert bli grymt nöjd med X30:n. Bilden är grym och svärtan är världsklass. När det gäller 3D så kan jag hålla med dig. Kör själv Sony så jag fick grejorna på köpet. Jag tittar 3D max 10 ggr/år. Hälften av dessa ggr är det dock riktigt grymt, men jag skulle aldrig lägga extra pengar på det. 2D äger än så länge.
Postad 29 July 2012 - 10:30
den projen e otroligt grym. blev mäkta imponerad när ja va på demo. fast som första ägare av proj så blev det en optoma hd33. men nästa proj får bli i den klassen=)
Postad 29 July 2012 - 10:36
Ja det tycker jag:) Min första projj var oxå en optoma HD800x sen var jag fast. Postad 29 July 2012 - 15:00
Imponerande arsenal av HI-FI godis, riktigt snyggt!=) Tummen upp och 10 givna poäng!
Postad 29 July 2012 - 21:55
Du har riktigt fina grejer. Grym elektronik.
Är du nöjd med nya duken? Jag är sugen på samma duk dock något större. Jag funderar på om det är värt att köpa en ännu lite bättre duk eller om det inte gör någon skillnad på bilden ändå? Med tanke på hur hög nivå hela ditt album håller så antar jag att den duken inte går av för hackor heller ;o) Postad 30 July 2012 - 21:20
Skaffa lp spelaren så då har du ju allt som behövs i livet, då behöver du inte ens dina MP, då kan du ju bara titta på dina stärkare och spelare och njuta ;p
Postad 30 July 2012 - 21:28
Haha min älskade Thorens får hänga med ett tag till. Men till vintern kanske... Postad 30 July 2012 - 21:31
Ja jag som bara är vanlig arbetare dödlig och såg prislappen kan ha förståelse
Postad 30 July 2012 - 21:40
Vi kan väl säga så här, Prisvärda är dom verkligen, Värda varje krona(För mig). Men just nu trivs vi verkligen bra ihop. Men skulle absolut kunna tänka mig ett par Wilson WP 8or eller Sofia II eller IIIor. Men det får vänta tills man har ett bättre rum. Postad 31 July 2012 - 22:19
MatsE tipsade mig om Guarneri M för längesedan så jag ville testa om dessa kanske var bättre än Cremona M och dom är faktiskt lika dynamiska som Cremona M fast är inte lika analytiska med neutral elektronik vilket är något jag gillar mer. Cremona M var mer känslig för vilken elektronik man använde. Guarneri blir aldrig vassa oavsett elektronik. Sålde dom gjorde jag inte, jag bytte in dom när jag köpte Memento. Dom står numera på Balance bild och ljud i JKPG. Han ska ha 45k för dom men jag vet att det går att göra ganska mycket på prislappen då dom saknar innerkartonger, därför går det inte att skicka dom. Du kan se dom i länken. http://www.balance.s...at-demo-9301353
Redigerat av Unregistered2141, 31 July 2012 - 22:43. Postad 01 August 2012 - 20:05
Tack så mycket !
Tackar tackar... Postad 12 August 2012 - 19:38
Spelar mest LP. Synd att den sån fin CD-spelare ska stå samla damm, Tyvärr.
Postad 12 August 2012 - 19:58
Synd att pengarna för mig inte finns där! Annars hade jag norpat den direkt!
Postad 18 August 2012 - 13:11
Riktigt läcker setup! Magnepan verkar spännande, har aldrig lyssnat på elektrostater så det skulle vara kul att göra nån gång. Att de inte är guds vackraste barn kan jag väl hålla med om
Postad 18 August 2012 - 13:24
Tack, Nej vackra har jag aldrig tyckt att dom är fula rent ut sagt. Men det glömmer man bort så småningom:)
Postad 18 August 2012 - 23:31
Hallå gubbas! Tänkte bara höra vad du tycker om bertram kabeln? Har själv ägt en sådan för inte så länge sen!
Postad 19 August 2012 - 05:45
Sjukt snygg rigg! Du har inte funderat på att gå lite mer all-in på akustik istället för att testa olika kablar?
Postad 19 August 2012 - 06:24
Ska nog också köpa Magnepan och en ny subba från REL. Memento kommer i så fall att hamna i Sovrummet tills vidare
Postad 19 August 2012 - 09:04
Jag tycker den är riktigt trevlig, Kul grejj är att jag får hem deras kopparkabel för högtalare snart oxå.
Tack! Där skulle det behövas göra hur mycket som helst, Men det blir i inte i denna lägenheten. Så det har får duga så länge. Tills jag byter lägenhet då ska jag ta hjälp att bygga om rummet så anläggningen får dom bästa förutsättningar.
Haha Perra, Skulle inte alls förvåna mig om ett par Magnepan passer ditt hem. Postad 19 August 2012 - 09:22
Jag har ju tak-höjden och grannen skulle heller inte klaga då han är mer eller mindre trött på Cerwin Vegor efter en del sådana och liknande högtalare genom åren
Postad 19 August 2012 - 10:23
Blir nog en Loewe LED 40" eller 46" istället
Postad 19 August 2012 - 11:04
Håller med dom är likt B&O skjukt snygga menjag hade nog valt den senaste Sharp 70"aren eller en samsung för bildens skull. Samsungen är ju dessutom läcker.
Postad 19 August 2012 - 11:26
Jag pratade med min bror nu över telefon och han försökte bara få det att låta som att den var sjukt onödig men det enda han hade att komma med var att priset var för högt så jag bad honom efter att vi hade tjatat i 45min enbart om priset fram och tillbaka att han skulle kolla deras manual på hemsidan och att han senare skulle återkomma i eftermiddag med för och nackdelar. Han är riktigt jobbig för han säger om allt jag köper "Du vet vad jag tycker!" Då säger jag. "Så säger du ju alltid" - "Du låter som en gammal kärring" Grejen är att han sa så till och med för 8 år sedan. Det känns ju j..vligt kul att höra att ingenting uppskattas vad man än köper, likadant resten av familjen. Jag har alltid köpt det jag har velat ha vad än folk har sagt. Jag klagar inte på andras intressen men alla klagar på mitt även om jag till och med köpt grejor åt dom. Om det hade varit en bil då hade ingen j..vel sagt något för en bil ska ju alla ha. Gärna en Turbo med 500hk men om man så köper en enda hifi pryl då ska alla klanka ner på en. Jag fattar inte. Vad är det för skillnad på en Porsche 997 och ett par Wilson Maxx 3? Det är väl egentligen samma sak. Lika mycket intresse båda två.
Redigerat av Unregistered2141, 19 August 2012 - 14:00. Postad 19 August 2012 - 11:42
Perra för tusan, Lyssna på vänner och släkt det slutade jag för 10år sedan. Den här hobbyn är det bästa jag vet så då får dom säga vad dom vill, Dom har iofs redan gett upp, Dom anser nog att jag redan är bortom all räddning:)
1 användare läser detta ämne0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |