Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell Tråd - Palm Pre *

165 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 08 January 2009 - 21:59

sefors
  • sefors
  • Användare

• 121 inlägg
  • 0
http://www.palm.com/.../pre/index.html

http://i.gizmodo.com...ook-and-details

http://www.engadget....eb-os-platform/

Palm just announced the multitouch Palm Pre smartphone with the completely new Web OS at CES 2009. It's a full touchscreen phone that slides open to reveal a keyboard.

It has a 3.1-inch 480x320 screen that slides vertically to reveal a keyboard. The slider action is curved, sort of like the SE Xperia X1. It also has 3MP camera, LED flash, Sprint's EVDO rev. A, Wi-Fi, Bluetooth, a gesture area on the screen for navigation and use, a removable battery, micro USB with mass storage support, a 3.5mm headphone jack, plus a very cool wireless charger.

It weighs 4.8 ounces and can be used easily with one hand. The phone runs on a new platform named Web OS, which is designed to seamlessly integrate all your web content into one interface. It's going to release the first half of 2009 on the Sprint network, but pricing details were not discussed
.

According to the company, anyone who knows CSS, HTML and XML will be able to develop for the OS without having to learn any new languages -- sounds kind of like it's a jacked up browser with memory management, like Google Chrome.

* High-speed wireless (EV-DO Rev. A or HSDPA, depending on version)
* 802.11b / g WiFi
* Integrated GPS
* 3.1-inch 24-bit color 480 x 320 display
* Dedicated gesture area below display
* Slide-out portrait QWERTY keyboard
* Exchange email support in addition to POP and IMAP
* IM, MMS, and SMS messaging
* High-performance browser
* 3-megapixel camera with LED flash and "extended depth of field"
* 3.5mm headphone jack
* Bluetooth 2.1 + EDR with A2DP
* 8GB of internal storage
* USB mass storage mode
* MicroUSB connectivity with USB 2.0
* Proximity sensor for detecting when phone is near face
* Light sensor to automatically dim display
* Ringer mute switch
* Removable rechargeable battery
* 59.57 x 100.53 x 16.95mm closed
* 4.76 ounces

Postad bild

Sweet jebus... Palm verkar ha skapat en riktig vinnare.

Redigerat av sefors, 09 January 2009 - 00:20.

Postad 09 January 2009 - 13:51

Kallisti
  • Kallisti
  • Wannabe

• 11 inlägg
  • 0
Äntligen! Vill ha nu!

Postad 09 January 2009 - 15:00

kokodi
  • kokodi
  • Amatör

• 52 inlägg
  • 0
Verkar vara riktigt nice. Äntligen en full touch screen utan några knappar över/under och med tangentbord.

Synd bara att det dröjer några månader innan den släpps :(

Postad 09 January 2009 - 15:39

Unregisteredc6f44378
  • Unregisteredc6f44378
  • Beroende

• 1229 inlägg
  • 0
http://www.idg.se/2....europalansering

Postad 09 January 2009 - 16:00

Kallisti
  • Kallisti
  • Wannabe

• 11 inlägg
  • 0
Wow! Där var information jag inte sett någon annanstans... iofs bryr sig de amerikanska bloggarna på plats väldigt lite om Europa-marknaden. H1 2009! Wooho!

Postad 09 January 2009 - 16:23

SoundsLikeNoise
  • SoundsLikeNoise
  • Forumräv

• 557 inlägg
  • 0
Den är väl inte riktigt så den tilltalar mig designmssigt men är åndå inte så ful. Resten låter helt toppen! :(

Postad 09 January 2009 - 17:00

SoundsLikeNoise
  • SoundsLikeNoise
  • Forumräv

• 557 inlägg
  • 0
Jag har surfat runt lite på en del sidor och har kommit fram till att de flesta tror att den kommer kosta ca. $200 (ca. 1500kr med dagens kurs). Men då menar dom väl med abbonemang? Annars skulle det ju vara helt fantastiskt pris.

Postad 09 January 2009 - 17:11

Kallisti
  • Kallisti
  • Wannabe

• 11 inlägg
  • 0
Var har du sett den informationen? Det jag sett är $500-550 i Europa och $399 på Sprint - alltid dyrare i Europa...

~$200 låter ju sjukt bra!
/K

Postad 09 January 2009 - 17:39

sefors
  • sefors
  • Användare

• 121 inlägg
  • 0

Jag har surfat runt lite på en del sidor och har kommit fram till att de flesta tror att den kommer kosta ca. $200 (ca. 1500kr med dagens kurs). Men då menar dom väl med abbonemang? Annars skulle det ju vara helt fantastiskt pris.

Gissningsvis kommer den kosta minst $299 med abb i usa.

The biggest unknown is price, which went unmentioned during the demo. My assumption is that Palm (PALM) would try to take market share by coming in significantly lower than the $200 or so Apple wants for its iPhone. But when I ran that theory by Palm CEO Ed Colligan, he looked at me liked I’d peed on his rug. “Why would we do that when we have a significantly better product,” he asked, then walked away.

http://mediamemo.all...m-unveils-nova/

Postad 09 January 2009 - 18:59

SoundsLikeNoise
  • SoundsLikeNoise
  • Forumräv

• 557 inlägg
  • 0
Kommer tyvärr inte ihåg sidornas namn eftersom jag googlade på priset. Det är inte säkert att lita på dom då och jag tycker priserna som ni sagt verkar vara mycket mer rimliga.
Som sefors har skrivit så har Palms VD sagt att den kommer kosta mer än $200 ocså.

Redigerat av SoundsLikeNoise, 09 January 2009 - 19:28.

Postad 09 January 2009 - 19:36

Saffe
  • Saffe
  • Wannabe

• 40 inlägg
  • 0
Det där är helt klart det läckraste gränssnittet jag har sett hittills, har suttit och kollat igenom presentationen på youtube och jag är sjukt sugen på luren. Får bara hoppas att det stämmer som en annan skrev här att telefonen släpps samtidigt i europa som i USA. Härligt Palm :unsure:

Postad 09 January 2009 - 21:15

SoundsLikeNoise
  • SoundsLikeNoise
  • Forumräv

• 557 inlägg
  • 0
Många videos med den
Den ser lite seg ut. Fast det kan bero på att den som använder knappt vågar ta på skärmen.

Jag har en fråga. Finns det PDF-läsare i den?
Och har kameran autofokus?

Redigerat av SoundsLikeNoise, 09 January 2009 - 21:25.

Postad 09 January 2009 - 21:40

=JoNaZ=
  • =JoNaZ=
  • Amatör

• 71 inlägg
  • 0
Shit vilken riktig iphone dödare! Kollade igenom hela gränssnitts presentationen och dom har ju fixat till ALLT som iphonen haft som brister samt lagt till en hel del väldigt smarta lösningar!

Nu kan man ju ångra att man köpte en iphone i somras...... :S

Ingen av alla dessa påstådda iphone dödare har ju varit något att hänga i julgranen... men de jag sett av denna hittils verkar riktigt lovande!

Postad 09 January 2009 - 23:20

Kallisti
  • Kallisti
  • Wannabe

• 11 inlägg
  • 0

Som sefors har skrivit så har Palms VD sagt att den kommer kosta mer än $200 ocså.

Vet inte var Eldar fått infon om $500-550 men MobileReview brukar ju ha ganska bra info och tester

Jag har aldrig varit intresserad av en smartphone, vill ha en schysst handdator och en telefon att koppla upp med, men denna gillar jag skarpt. iPhone och WinMo känns bara så begränsade och inlåsta.. Hoppas vi får hit den så snart som möjligt.

Sen får man ju räkna med att som dum första-köpare kommer det snart komma nya ännu läckrare modeller baserade på Palm webOS!

/K

Postad 10 January 2009 - 00:02

Unregistered0354d681
  • Unregistered0354d681
  • Veteran

• 2184 inlägg
  • 0

Många videos med den
Den ser lite seg ut. Fast det kan bero på att den som använder knappt vågar ta på skärmen.

Och har kameran autofokus?

Fixfocus tyvärr men denna telefonen ger ändå vill ha känsla :unsure:
Tycker också den verkar vara lite seg men den är väl ändå inte klar än riktigt.

Postad 10 January 2009 - 09:46

SoundsLikeNoise
  • SoundsLikeNoise
  • Forumräv

• 557 inlägg
  • 0
Nej den är säkert inte klar. Det var synd det där med autofokus. Jag har bara använt mobiler med autofokus på kameran så jag vet inte hur bilderna blir utan. Blir dom mycket sämre eller nästan lika bra?

Postad 10 January 2009 - 12:45

Unregistered0354d681
  • Unregistered0354d681
  • Veteran

• 2184 inlägg
  • 0

Nej den är säkert inte klar. Det var synd det där med autofokus. Jag har bara använt mobiler med autofokus på kameran så jag vet inte hur bilderna blir utan. Blir dom mycket sämre eller nästan lika bra?

Oftast sämre.
Om du t.ex ska ta en närbild på en text så blir det intill omöjligt och läsa denna.
På landskapsbilder gör det nog ingen skillnad.

Det jag hoppas på är att videoinspelning kommer som funktion och att den spelar in i ett bra format.
Annars blir det väl att ha Viewty:n som videokamera.

Bra dock att Mms finns med.

Postad 10 January 2009 - 16:11

SoundsLikeNoise
  • SoundsLikeNoise
  • Forumräv

• 557 inlägg
  • 0
Videoinspelning ska finnas med annars kan dom ju glömma att jag tänker mer på den här mobilen.

Postad 11 January 2009 - 00:20

peternn
  • peternn
  • Wannabe

• 46 inlägg
  • 0
Palm Pre verkar najs ja!
Misstänker dock att applikationerna inte kan bli alls lika bra som iPhoneapplikationer. Jag är inte helt säker men tror det är så.. :/

Skrev lite om det här:
http://peter.myk.se/...-som-alla-sager

Postad 11 January 2009 - 00:44

Unregistered0354d681
  • Unregistered0354d681
  • Veteran

• 2184 inlägg
  • 0

Palm Pre verkar najs ja!
Misstänker dock att applikationerna inte kan bli alls lika bra som iPhoneapplikationer. Jag är inte helt säker men tror det är så.. :/

Denna lär det dock inte behövas så mycket applikationer till, den har bland annat mms med från start :)
Dessutom har den väldigt bra multitasking och copy&phaste som en värdig smartphone bör ha.

Vill ha känslan är enorm på Pre.

Postad 11 January 2009 - 11:41

x-rat3d
  • x-rat3d
  • Användare

• 169 inlägg
  • 0
Äntligen en touchmobil som levererar. SKA ha den, men till dess.. få se vad LG ,HTC har att komma med nu till våren när det gäller android OS, och som vanligt, SEricsson är försenade.

Postad 11 January 2009 - 11:43

SoundsLikeNoise
  • SoundsLikeNoise
  • Forumräv

• 557 inlägg
  • 0
Kan inte ni övertyga mig att jag ska ha den. Säg vad som gör att ni vill ha den.

Redigerat av SoundsLikeNoise, 11 January 2009 - 11:44.

Postad 11 January 2009 - 11:52

x-rat3d
  • x-rat3d
  • Användare

• 169 inlägg
  • 0

Kan inte ni övertyga mig att jag ska ha den. Säg vad som gör att ni vill ha den.

Tror inte att det finns någon som vill övertyga just dig, men för att nämna några saker.

1. man kan byta batteriet själv om man vill.
2.MMS out of the box
3.copy and paste
4. UI'n är en kickass
5. OS är inte låst som andras [host , host]
6. finns flera men dom 5 anledningarna ovan duger väl för mig att köpa den.

Postad 11 January 2009 - 12:01

peternn
  • peternn
  • Wannabe

• 46 inlägg
  • 0

Tror inte att det finns någon som vill övertyga just dig, men för att nämna några saker.

2.MMS out of the box
3.copy and paste
4. UI'n är en kickass

Fast som jag skrev lite högre upp så verkar applikationerna man kan göra vara väldigt begränsade jämfört med iPhonens. Det är låst på så sätt att man inte kan koda mot Linuxkärnan utan endast kan göra typ webbapplikationer..

Postad 11 January 2009 - 13:25

fredde_
  • fredde_
  • Lärjunge

• 275 inlägg
  • 0

Fast som jag skrev lite högre upp så verkar applikationerna man kan göra vara väldigt begränsade jämfört med iPhonens. Det är låst på så sätt att man inte kan koda mot Linuxkärnan utan endast kan göra typ webbapplikationer..

[Edit]

Fel av mig, du hade rätt.
Linuxkärnan är låst men applikationerna får tillgång till telefonens funktioner.
Men mer kraftfulla applikationer i stil med iphones spel går inte än så länge.

Citat som förklarar lite om hur det funkar:

First off, as "webOS" implies, apps written for the platform are web-based -- HTML, JavaScript, that sort of stuff -- but unlike Apple's original vision for the iPhone, Palm's going to include libraries that allow devs to tap in to the Pre's hardware capabilities and interact closely with services exposed by the operating system. For users, that means apps are hopefully going to be rich and powerful, but graphically intensive, heavily interactive things -- think games, mainly -- aren't likely to happen. That's not to say Palm won't eventually offer a binary SDK, but the tools they appear to be offering up front won't get the job done, and we've confirmed in talking to Palm that Pre gaming was never a priority for the company during the development cycle. In a nutshell: Tetris, yes; Tetrisphere, not so much.

Taget från Engadget

Redigerat av fredde_, 11 January 2009 - 13:34.

Postad 11 January 2009 - 13:43

peternn
  • peternn
  • Wannabe

• 46 inlägg
  • 0

[Edit]

Linuxkärnan är låst men applikationerna får tillgång till telefonens funktioner.

Citat som förklarar lite om hur det funkar:

Taget från Engadget

Gött! Då var min teori inte helt fel :lol:
Det lär ju även vara detta som gör att Pre kommer ha multitasking medan iPhone inte har det..

Postad 11 January 2009 - 14:17

SoundsLikeNoise
  • SoundsLikeNoise
  • Forumräv

• 557 inlägg
  • 0

2.MMS out of the box
3.copy and paste
4. UI'n är en kickass

Vill Palm konkurrera med Apple eftersom Iphone har inte MMS, kopiera och klistra in mm. Det är intrycket jag har fått. Är det så?

Postad 11 January 2009 - 15:15

x-rat3d
  • x-rat3d
  • Användare

• 169 inlägg
  • 0

Vill Palm konkurrera med Apple eftersom Iphone har inte MMS, kopiera och klistra in mm. Det är intrycket jag har fått. Är det så?

R.I.P iPhone :lol:

http://www.youtube.c...feature=related

Postad 11 January 2009 - 16:09

SoundsLikeNoise
  • SoundsLikeNoise
  • Forumräv

• 557 inlägg
  • 0
Ja nu är det dags för Iphone att gräva sin grav men jag tycker Nokia 5800 verkar vara bättre på vissa saker. Om den här blir billigare än 5800 så är den väl ganska given ändå för att den har ett riktigt tangentbord.

Postad 11 January 2009 - 17:10

Unregistered0354d681
  • Unregistered0354d681
  • Veteran

• 2184 inlägg
  • 0

Ja nu är det dags för Iphone att gräva sin grav men jag tycker Nokia 5800 verkar vara bättre på vissa saker. Om den här blir billigare än 5800 så är den väl ganska given ändå för att den har ett riktigt tangentbord.

Pre lär inte bli billigare.
Nokia 5800 är inte en topplur utan ligger i mellansegmentet.

Postad 11 January 2009 - 17:22

SoundsLikeNoise
  • SoundsLikeNoise
  • Forumräv

• 557 inlägg
  • 0
Då tror jag att 5800 är bättre för mig eftersom den är billigare, har bättre kamera och annat smått och gott :lol: .

Postad 11 January 2009 - 17:40

Unregistered0354d681
  • Unregistered0354d681
  • Veteran

• 2184 inlägg
  • 0

Då tror jag att 5800 är bättre för mig eftersom den är billigare, har bättre kamera och annat smått och gott :lol: .

Nu vet jag inte dock hur nöjd jag skulle vara över kameran efter denna jämförelsen.

http://www.gsmarena....eview-307p4.php

w715 utan autofocus tar bättre bilder bara det inte är för mörkt.
Så Pre behöver inte ha sämre kamera.

Postad 11 January 2009 - 17:53

SoundsLikeNoise
  • SoundsLikeNoise
  • Forumräv

• 557 inlägg
  • 0
Kanske inte ändå. Men har den en lampa som 5800. Svårt att se på bilderna vad det är för något bredvid kameran, om det är någon konstig grej, lampa eller blixt.
Men jag tror 5800 ändå blir bättre för mig p.g.a. priset annars är det här en suverän mobil helt klart.

Postad 12 January 2009 - 07:29

SoundsLikeNoise
  • SoundsLikeNoise
  • Forumräv

• 557 inlägg
  • 0
Det ska komma en AppStore till Pre

Postad 12 January 2009 - 13:13

Kallisti
  • Kallisti
  • Wannabe

• 11 inlägg
  • 0

[Edit]

Enligt Brighthand blir det inte bara JS/CSS/HTML utan även tyngre applikationer till Pren:

But in some ways, Palm's PR emphasis on HTML, JavaScript, and CSS has done more harm than good. It has left some people thinking that all webOS software, including games, will have to be written in JavaScript, which would be terribly limiting. This isn't the case; developers will be able to create applications with more advanced tools, like C++.

Från Brighthand

Kanske inte ändå. Men har den en lampa som 5800. Svårt att se på bilderna vad det är för något bredvid kameran, om det är någon konstig grej, lampa eller blixt.

Pren har LED-lampa..

Postad 12 January 2009 - 16:51

sefors
  • sefors
  • Användare

• 121 inlägg
  • 0
Lite nya rykten angående priset.

The curiously well-informed Russian gentleman who spread the Pre=$399 rumor wants to clarify! He meant to say that it'll be $399 or $499, and $149 or $199 on contract.

http://i.gizmodo.com...ll#viewcomments

Postad 13 January 2009 - 19:23

Unregistered0354d681
  • Unregistered0354d681
  • Veteran

• 2184 inlägg
  • 0

Enligt Brighthand blir det inte bara JS/CSS/HTML utan även tyngre applikationer till Pren:
Från Brighthand

Stämmer tyvärr inte.
De har uppdaterat.

Postad 14 January 2009 - 09:05

Unregisteredc6f44378
  • Unregisteredc6f44378
  • Beroende

• 1229 inlägg
  • 0
Intressant! Det här är med bland de officiella "UI Shotsen"
http://tinyurl.com/86r7ow

Postad 14 January 2009 - 18:45

Unregistered78820285
  • Unregistered78820285
  • Användare

• 204 inlägg
  • 0
Jag är helt såld!

Kollade på presentationen och den verkar helt underbar. Så många smarta funktioner och så kvick.
Jag hoppas verkligen inte att de har förstört några funktioner som man är van vid som gör att man kommer bli lite tveksam till den. Men vissa grejer kan jag nog offra för denna mobil då den verkar riktigt riktigt bra.

Jag kommer sitta bergad och följa vad som händer med denna mobil, när den lanseras osv. Det kan mycket väl bli en Pre för mig. 500-550$ anser jag vara ett humant pris och jag kan leva med det om telefonen motsvarar förväntningarna.

Postad 14 January 2009 - 22:49

Saffe
  • Saffe
  • Wannabe

• 40 inlägg
  • 0
Håller inte med er som tycker att telefonen är seg. Tittar man på de filmer på youtube t.ex som ligger uppe så tycker jag att den reagerar riktigt snabbt och bra när man trycker på skärmen, precis som hos iPhone. Blir bara mer och mer övertygad om att det där är telefonen för mig när jag kollar igenom klippen ^^ Ska också bli jäkligt intressant att se vilken navigerings-mjukvara som kommer gälla från start

Redigerat av Saffe, 14 January 2009 - 22:51.

Postad 15 January 2009 - 08:38

x-rat3d
  • x-rat3d
  • Användare

• 169 inlägg
  • 0
En till skön demo
http://www.viddler.c...get/videos/139/

Postad 15 January 2009 - 11:33

anberlin
  • anberlin
  • Wannabe

• 49 inlägg
  • 0
ser ju helt underbar ut!!, ska inskaffas, UI verkar ju helt underbart

Postad 15 January 2009 - 12:24

Unregistered1ee0a150
  • Unregistered1ee0a150
  • Forumräv

• 541 inlägg
  • 0
Det har inte kommit mer info angående lanseringsdatum?

Postad 15 January 2009 - 21:10

arcspin
  • arcspin
  • Forumräv

• 713 inlägg
  • 0
Ohhhh, som en sedan lång tid tillbaka användare av PALM men på senare år flyttat över till WM kan inte bli lyckligare än att se att PALM knåpat ihop denna schysta pryl.

Det kommer bli mycket intressant att se vem som kommer att lansera PALM PRE i Sverige.

En sak som jag inte sett så mycket av är kalendern...
Jag är en kalendernörd och använder den för allt både i jobbet och privat så en bra kalender är ett "must have" .

Är det någon som vet något bra videoklipp eller skärmdumpar som visar den inbyggda kalendern ???

Sweet, är det enda jag kan säga om PALM PRE

//arcspin

Postad 15 January 2009 - 21:16

SoundsLikeNoise
  • SoundsLikeNoise
  • Forumräv

• 557 inlägg
  • 0
Det finns officiella bilder på skärmen länkade om du scrollar upp en bit.

Postad 15 January 2009 - 21:20

Unregistered78820285
  • Unregistered78820285
  • Användare

• 204 inlägg
  • 0

Ohhhh, som en sedan lång tid tillbaka användare av PALM men på senare år flyttat över till WM kan inte bli lyckligare än att se att PALM knåpat ihop denna schysta pryl.

Det kommer bli mycket intressant att se vem som kommer att lansera PALM PRE i Sverige.

En sak som jag inte sett så mycket av är kalendern...
Jag är en kalendernörd och använder den för allt både i jobbet och privat så en bra kalender är ett "must have" .

Är det någon som vet något bra videoklipp eller skärmdumpar som visar den inbyggda kalendern ???

Sweet, är det enda jag kan säga om PALM PRE

//arcspin

http://www.palm.com/...e...&PID=645730 De visar lite av kalendern därifrån. Presentationen är lång, men de visar många trevliga saker med telefonen. Jag är själv väldigt intresserad av kalendern. Jag hoppas den synkar smidigt med Googles kalender.

Postad 15 January 2009 - 21:49

arcspin
  • arcspin
  • Forumräv

• 713 inlägg
  • 0
Tack för tipsen,
@Expertive, Så som dom prata om web och cloud, så måste PALM PRE ha en vettig sync med GOOGLE CAL...

En fråga ?
Den verkar inte ha någon RSS-Läsare !?!
Hur kan det komma sig, RSS är ju en "killer application" !!!

Jag ser att kalendern har ett snyggt interface med en tydlig och bra dagvy, det jag saknar och som aldrig finns i OS på smartphones är en vettig veckovy.
Det är nog ingen fara med det då utvecklare kommer att utveckla bra kalendrar till PALM PRE precis som dom utvecklat till WM och PALM.
Ta AgendaOne som exempel, de har en fantastisk vecko och månadsvy som jag ofta använder.

Postad bild

Det är bara att luta sig tillbaka och vänta på lansering och prisbild.

2009 börjar jäkligt bra må jag säga.

GO PALM GO !!!

Redigerat av arcspin, 15 January 2009 - 21:58.

Postad 15 January 2009 - 21:56

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11727 inlägg
  • 0
Ser ju riktigt riktigt fin ut.
Av vad jag sett så verkar den vara riktigt snabb i menyerna..

Ska bli intressant att följa den här :)

Postad 15 January 2009 - 22:01

Unregistered0354d681
  • Unregistered0354d681
  • Veteran

• 2184 inlägg
  • 0

Ser ju riktigt riktigt fin ut.
Av vad jag sett så verkar den vara riktigt snabb i menyerna..

Ska bli intressant att följa den här :)

Du får ingen köpkänsla då alltså? :blink:

Postad 15 January 2009 - 22:12

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11727 inlägg
  • 0
Nopp inte direkt..Hade jag varit gjord av pengar så :)
Den är inget bättre än den jag har om man ser till spec.

jag vill ha ett större hopp nästa gång ja byter mobil.

Du då? sugen å köpa ?

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.