Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell Tråd - Palm Pre *

165 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 15 January 2009 - 22:17

Unregistered0354d681
  • Unregistered0354d681
  • Veteran

• 2184 inlägg
  • 0
Var till en början men man får väl se vad den landar på.
Responsen är verkligen trevlig men skulle vilja ha en bättre kamera och Filminspelning med vga.
Fixfocus är inte särskilt trevligt i mina ögon heller :)

Tiden får utvisa.

Postad 16 January 2009 - 05:16

ckghagen
  • ckghagen
  • Wannabe

• 33 inlägg
  • 0
Varit det självklara valet om det inte vore för
3.1-inch 24-bit color 480x320 display hade velat haft alla fal minst 640x360
och ingen minnes expansion

Lutar åt Nokia 5800 men få se viken GPS/Handdator/Telefon det blir

Postad 20 January 2009 - 15:26

Unregistered1ee0a150
  • Unregistered1ee0a150
  • Forumräv

• 541 inlägg
  • 0
Ett överväldigande plus för Palm Pre:n är dess möjlighet till RIKTIG multitasking, som tex inte Iphonen har.

Postad 21 January 2009 - 09:53

Unregisteredc6f44378
  • Unregisteredc6f44378
  • Beroende

• 1229 inlägg
  • 0
Jag förstår inte varför folk tittar till specar, förutom typ... batteritid. Det är ju funktioner och användargränssnitt som betyder något.

Postad 21 January 2009 - 16:06

zinned78
  • zinned78
  • Beroende

• 1235 inlägg
  • 0

Denna lär det dock inte behövas så mycket applikationer till, den har bland annat mms med från start :)
Dessutom har den väldigt bra multitasking och copy&phaste som en värdig smartphone bör ha.

Vill ha känslan är enorm på Pre.

Tror inte att det finns någon som vill övertyga just dig, men för att nämna några saker.

1. man kan byta batteriet själv om man vill.
2.MMS out of the box
3.copy and paste
4. UI'n är en kickass
5. OS är inte låst som andras [host , host]
6. finns flera men dom 5 anledningarna ovan duger väl för mig att köpa den.

Hohoho, så bittra man kan vara :)

Jag hoppas de lyckas slå iPhone och därigenom skapa världens dittills bästa telefon, trots det lär vara svårt. Det kan vara värt att se, hoppas de lyckas.

Postad 21 January 2009 - 17:46

Unregistered0354d681
  • Unregistered0354d681
  • Veteran

• 2184 inlägg
  • 0

Hohoho, så bittra man kan vara :)

Jag hoppas de lyckas slå iPhone och därigenom skapa världens dittills bästa telefon, trots det lär vara svårt. Det kan vara värt att se, hoppas de lyckas.

Bitter? Man slutar aldrig förundras över dig. :)

Att du nu får fram i ditt inlägg att iphone är världens "bästa" telefon har inte med tråden att göra.
Att den sen är "bäst" är din personliga åsikt och den kan du behålla för dig själv när du bara ska försöka provocera.

Postad 22 January 2009 - 09:47

ktd
  • ktd
  • Veteran

• 1662 inlägg
  • 0
Tycker Pre verkar var en lovande telefon. Verkligen snyggt OS och multitaskingen är snyggt gjorde.
Multitasking och klipp/klistra är det jag saknar på min iPhone.

Det ända som talar emot Pre är att den är för liten. Skärmen blir så liten. Jag använder iPhoen till att surfa på rätt mycket och skärmstorleken är avgörnade för att det ska vara användbart/kul att göra det.

Postad bild

Men Pre ser onekligen jätteintressant ut. Ska bli kul att se den i verklige livet när den väl kommer.
Förhoppningsvis får Pre Apple att få arslet ur vagnen och fixa till push noticication service och klipp/klistra. :)
Hur som helst så är bra konkurrens bra för oss konsumenter.

Sen är marknaden stor nog för flera bra leverantörer så att hoppas på att nån ska gå i graven är bara löjligt. Varför kan inte flera olika modeller leva sida vid sida? ;)

Postad 22 January 2009 - 16:13

SoundsLikeNoise
  • SoundsLikeNoise
  • Forumräv

• 557 inlägg
  • 0
Det skiljer bara 0,4" (1,01cm) mellan Iphones skärm på 3,5" (8,89cm) och Pres på 3,1" (7,87cm)

Postad 22 January 2009 - 16:17

ktd
  • ktd
  • Veteran

• 1662 inlägg
  • 0
Det låter inte mycket men det gör mycket. Tex. en kamera med 2.5" och en med 3" är det rejäl skillnad mellan.
Men som jag sa så måste man se telefonen i verkligheten innan. Man kan ju kompensera för mindra skärm med bra mjukvara och det jag sett av Pre är jäkligt spännande.

Postad 22 January 2009 - 16:45

SoundsLikeNoise
  • SoundsLikeNoise
  • Forumräv

• 557 inlägg
  • 0
Det är ju inte säkert att bilden är skalenlig heller.

Postad 22 January 2009 - 17:18

ktd
  • ktd
  • Veteran

• 1662 inlägg
  • 0
Nä, den är säkert inte skalenlig. Och som jag sa så är det möjligt att man inte "lider" av det heller.
Men spontant så tycker jag inte skärmen ska vara mindre. Jag skulle vilja att min iPhone var något bredare och högre. Dock inte tjockare.

Men Pre är verkligen intressant och det ska bli kul att se hur den funkar i verkligeheten med OS:et och skärmen.
Jag brukar byta telefon en gång om året och när Pre kommer hit är väl min iPhone tyo ett år. :)

Edit: Vad trött man blir på stora företag ibland... http://macworld.idg....alms-supermobil
Jag tror iof inte dom kommer kunna peka på nått som Palm gjort fel men att det ska hållas på att kävlas hela tiden. :(

Redigerat av ktd, 22 January 2009 - 17:25.

Postad 23 January 2009 - 16:39

Kwano
  • Kwano
  • Wannabe

• 28 inlägg
  • 0
Någon som vet om man kan köra excel filer på denna.

Postad 26 January 2009 - 11:21

x-rat3d
  • x-rat3d
  • Användare

• 169 inlägg
  • 0
Intervju med mannen som investerade 435 M$ i Palm

http://www.boygenius...iving-pre-envy/

Postad 26 January 2009 - 11:34

ktd
  • ktd
  • Veteran

• 1662 inlägg
  • 0
Jag längtar tills man får klämma och känna på Pre. Det verkar så otroligt trevlig! ;)

Postad 26 January 2009 - 14:22

Bergling
  • Bergling
  • Amatör

• 71 inlägg
  • 0
Som Palm-användare sedan många år, så tror jag att jag har blivit i det närmaste kär i denna nya tingest...

Skall bli väldigt intressant när man kan läsa lite riktiga tester.

Postad 30 January 2009 - 08:41

ktd
  • ktd
  • Veteran

• 1662 inlägg
  • 0
http://se.youtube.co...h?v=Ai6OM8ikeo0

WebOS ser så jäkla läckert ut! :)
Synd att skärmen är så pass liten bara. Men förhoppningsvis kommer det andra WebOS-baserade telefoner.
Större skärm och touchtangentbord (iPhone style nu när man vant sig vill man inte ha nått annat ;)) står högt upp på min önskelista.

Undrar hur dom löser å ä ö. Blir det en massa knappkombinationer är det värdelöst och dedicerade knappar kan vi väl knappast hoppas på eller? :)

Postad 30 January 2009 - 11:32

jay-jay
  • jay-jay
  • Användare

• 158 inlägg
  • 0
Ser riktigt nice ut. Blir säkert för dyr för mig när den släpps, men det är ju bra att utvecklingen går framåt. (Blir det billigare i framtiden)

Postad 31 January 2009 - 01:17

freddie_sthlm
  • freddie_sthlm
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0
Verkar som att den kommer släppas rätt snart i usa iaf :)

http://www.palmpre.s...ing-i-februari/

Postad 17 February 2009 - 08:08

x-rat3d
  • x-rat3d
  • Användare

• 169 inlägg
  • 0
Postad bild
Flash Player 10 kommer till webOS. Palms nya operativsystem för mobiltelefoner.
Nu meddelar Adobe att företagets Flash Player 10 kommer att bli tillgängligt i Palms nya plattfrom webOS.

:blink:

Postad 08 March 2009 - 21:54

NisseGurra
  • NisseGurra
  • Veteran

• 1997 inlägg
  • 0

Postad bild
Flash Player 10 kommer till webOS. Palms nya operativsystem för mobiltelefoner.
Nu meddelar Adobe att företagets Flash Player 10 kommer att bli tillgängligt i Palms nya plattfrom webOS.

:)

Brrr, adobes flashplayer ger rysningar.
Palm pre ser riktigt trevlig ut.

Postad 18 March 2009 - 15:17

stabbe
  • stabbe
  • Veteran

• 1569 inlägg
  • 0
26min pillande med Pre
Pill pill

Postad 18 March 2009 - 16:40

Murre R
  • Murre R
  • Användare

• 115 inlägg
  • 0
Verkar helt sjukt nice! Hoppas känslan är bra, då blir det denna såvida ingen konkurrent släpper en Pre-dödare :)

Postad 18 March 2009 - 17:25

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11727 inlägg
  • 0
Riktigt grymt bra OS
Allt verkar som så självklart..

Hoppa mellan program/stänga/öppna program..Smidigt :-)

Dock var den riktigt slö på vissa grejor...
Men det får vi väl hoppas är fixat när den släpps

Postad 18 March 2009 - 18:01

stabbe
  • stabbe
  • Veteran

• 1569 inlägg
  • 0
Jag är intresserad av batteritid, men det är ju alltid de sista man får veta :)
Vad sitter det för battei i Pren?

Redigerat av stabbe, 18 March 2009 - 18:04.

Postad 18 March 2009 - 22:44

Unregistered0354d681
  • Unregistered0354d681
  • Veteran

• 2184 inlägg
  • 0

Jag är intresserad av batteritid, men det är ju alltid de sista man får veta :)
Vad sitter det för battei i Pren?

Tydligen 1150mAh.

Postad 19 March 2009 - 11:34

stabbe
  • stabbe
  • Veteran

• 1569 inlägg
  • 0

Tydligen 1150mAh.

Jag bockar och bugar för den informationen ;) Då får man hoppas att deras OS är energi snålt så att det blir en hyffsad batteri tid.

Postad 20 March 2009 - 06:48

jaQoB
  • jaQoB
  • Veteran

• 1691 inlägg
  • 0
Finns det några som helst rykten om när denna kan tänkas dyka upp i Sverige?

Postad 20 March 2009 - 09:43

Unregistered0354d681
  • Unregistered0354d681
  • Veteran

• 2184 inlägg
  • 0

Finns det några som helst rykten om när denna kan tänkas dyka upp i Sverige?

Till Europa kring Juni iaf har jag för mig.
MAn kan alltid hoppas.

Postad 20 March 2009 - 14:13

thomasoaik
  • thomasoaik
  • Wannabe

• 12 inlägg
  • 0
Ser ut som pre har ett riktigt trevligt användargränssnitt när man såg lite i videon, dock lite väl segt på endel ställen men de har lite tid att ordna till sånt.

Dock skeptisk till tangentbordet på kortsidan, om man ska ha ett slider tangentbord är det vettigare att ha som på SE X1 och Nokia N97.

Postad 02 April 2009 - 04:12

vantechmag
  • vantechmag
  • Användare

• 115 inlägg
  • 0

Det ända som talar emot Pre är att den är för liten. Skärmen blir så liten. Jag använder iPhoen till att surfa på rätt mycket och skärmstorleken är avgörnade för att det ska vara användbart/kul att göra det.

Postad bild

Skalan är fel mellan bilderna... På min skärm stämmer storleken på Palm pre (101mm lång) men iPhonen blir minst en halv centimeter för lång jämfört med verkligheten (115.5mm) så den ser större ut än den egentligen är, jämfört med Palm pre ;-))

Postad 02 April 2009 - 05:19

vantechmag
  • vantechmag
  • Användare

• 115 inlägg
  • 0
Personligen gillar jag inte den stela och tråkiga "tvättade" grafiken i webOS och de svagt ovala sidorna - men förmodligen och förhoppningsvis kan man byta färg & utseende på gränsnittet, med tiden...

Sedan har jag rapporterat sedan första dagen om Palm Pre i min best buy guide i Vantage Tech Magazine...

Där det just nu står...

"And 2009-01-08 did Palm finally announce the amazing Palm Pre (as a "pre-lude" of a greater future) that is a revolutionary shiny black smartphone, with a superior new OS and every other advantage any other smartphone offer, combined in one... Without any big compromise... And this little miracle is also clearly smaller than iPhone - less than 101x60x17mm, with only 61cm2 front area (iPhone 72cm2) or 103cm3 totally and the great screen, is only slightly smaller than iPhone... Then is the elegant navigation even smoother than iPhone, with even more delicate scrollings and other moves... Some things work actually like magic, according to the amazed reporters and the new OS offer the most advanced multitasking, plus many other unique advantages... The ultra smart OS is actually a radical new concept in personal computing and more sophisticated than any big OS for notebooks... And Palm Pre will come to USA and Europe this summer!

You get first a 3.1 inch BIG multitouch screen (320x480 pixels with extra wide viewings angles, 24 bit color and work fine in strong sun) the black status bar at top is actually a part of the screen (so you see how great contrast and deep black you get) plus a special "gesture area" (with lightening feedback) and a "scroll ball" below the screen, an excellent curved slide out mini keyboard (backlit and slightly bigger than Centro's famous version, that work great with chubby fingers) 7.4 GB available internal storage, the most powerful processor of any smartphone (TI OMAP 3430) a faster browser (with "thumbs of the sites" as bookmarks) based on the WebKit engine (that also iPhone use) and it turn naturally to widescreen if you turn the phone, just as it rotate photos in any direction... You get also the unique "Synergy" concept, that bring together all kind of contact info (even from different source's) and ways of communicate... Then has it also an advanced music player (for MP3, AAC, AMR, QCELP, WAV) with 3.5mm earphone connector, video player (for MPEG-4, H.263, H.264) sophisticated image viewer (for GIF, JPEG, PNG, BMP) micro USB connector (2.0 Hi-Speed, with mass storage support) easy removable rechargeable battery (which also create an ideal center of gravity) high-speed wireless (EV-DO Rev. A CDMA or GSM turbo 3G) can be used as notebook modem, WiFi (802.11b/g with WPA, WPA2, 801.1x authentication) exchange email support (with Direct Push Technology) in addition to POP and IMAP, IM MMS and SMS messaging, integrated GPS with turn by turn navigation, Bluetooth (2.1 EDR with A2DP stereo support) a fine 3mp camera (with LED flash and auto focus) that handle soft light better than most, environment light and "near face" sensors, physical ringer mute switch, universal search (as before) that in addition include your favourite web search sites, smarter notifications of calls and messages, fine quality speakerphone, wireless charging (with optional charger) and naturally copy & paste (now with your fingertips) functionality!

The superior OS is actually BOTH more advanced, in many ways and dramatically more easy to use - than any big desktop OS and you get naturally instant on, resume where you was and auto save, just as before... Then will it naturally come more models (in good time) with this OS than Pre and some "insiders" imagine (or know) that the second smartphone will be a lower cost Centro like device... And Palm offer advanced help, with the sophisticated Mojo SDK application framework (that several programmers find extremely nice) to anyone that want to develop "third party" programs... That mean over 10.000 at the beginning... Then will the programming also be extra easy, because Palms superior open main Nova OS follow Linux standards and the screen presentation follow HTML CSS, JavaScript and Ajax standards... And that's why Palm call Nova a "web OS" plus the fact it's very internet oriented... But the "web OS applications" stay anyhow inside the smartphone, so you will actually NOT need a web connection for most of the programs - except the browser, email and IM programs of course... They will also be very generous when they approve new applications and just guard high security and great stability... Then will only selected partners get access to "deep areas" of the main Nova OS because of the same safety reasons... And finally will the programs be presented in a central "app shop" from a relative low cost, to completely free...

But there are some problems.... The name "Pre" is rather silly... They could not fit any removable storage, so you can't expand the rather generous memory... And I absolutely don't like the slightly curved "oval" sides, because I think that extra "non functional" design decor is just silly and I hope it's possible to "tighten" up all the new empty space between text lines, in the settings... If some tightening NOT is possible, will the extra screen space (from the bigger screen) only be useful for web browsing and that would be very very sad... But they may want to keep everything big, because you don't have to use a pointer (just your finger tip) with this one... Then will the over 500 excellent programs, made for the fine "old" Palm OS not work - but it will come an emulator (from start) that you can buy... And the best of the old programs, will anyhow be converted to the new OS and that will also optimize them for finger navigation, which they not are now... And new versions might also be slightly to dramatically upgraded... And most of this smartphone programs use to cost very little, so it should be a smart little "investment" to buy a new version!

Then is it still some questions... They have not declare the price yet... But it seem to be from $149 to max $299 under contract (or from $399 unlocked) and it will first be released by Sprint in USA (plus as GSM 3G in Europe) at summer... Will the battery life be great, ok (as people guess) or lousy?? The processor have anyhow an "ultra low power standby mode" and some newer screens, need less power... Will it come some good syncing programs and a desk top "web OS" application (probably - because over 100 developers work right now with extra programs) directly at the beginning?? Will the other basic applications, like ToDo lists (tasks) work exactly as good, as they do in the "old" Garnet OS or must you wait some months for extra programs, to handle that?? And will it be possible to change the boring "modern" grey and blue colours of the OS that I absolutely not like?!?

This miracle is actually the first smartphone, that come very close to my own 6 years old "perfect smartphone" concept... Especially with the combination of a slim "movable" keyboard (that you can usse with one hand) under a really big vertical screen and the location of a replaceable battery... And this version is also slightly smaller than I hoped for - but my concept offer almost twice as many keys and a folder form factor, that keep the main screen safe for scratches..."

Hoppas att ni har någon glädje av mina obervationer ;-)

Redigerat av vantechmag, 02 April 2009 - 05:20.

Postad 02 April 2009 - 09:33

ktd
  • ktd
  • Veteran

• 1662 inlägg
  • 0

Skalan är fel mellan bilderna... På min skärm stämmer storleken på Palm pre (101mm lång) men iPhonen blir minst en halv centimeter för lång jämfört med verkligheten (115.5mm) så den ser större ut än den egentligen är, jämfört med Palm pre ;-))

He he! Jo, visst är det så men skillnaden känns stor.

Jag lekte med en kompis Nokia 5800 för ett tag sen och slogs just av tanken att skärmen var så liten.
Nokians skärm är en 3,2" medans Pre har en 3,1", ännu lite mindre...

Men smaken är ju som baken och det kan ju vara så att man prioroterar en mindre skärm för att få en mindre telefon. Men för mig så känns det som att jag kommer "lida" av den mindre skärmen. Om man inte haft en iPhone och varit nöjd med den innan tror jag inte man kommer reagera på skärmstorleken på samma sätt.

Men det är ju skitsvårt att bilda sig en uppfattning innan man klämt och känt på den. Det är ju också viktigt hur dom löst anpassningen av webbsidor osv.
Tex. så visar min iPhone webbsidor bättre än min Archos 605 som har en 4,3" skärm.

Hittade en bild där dom jämför olika telefoners skärmar.
Postad bild
Här är artikeln bilden är hämtad ifrån, http://www.precentra...size-comparison

Jag har definitivt inte dömt ur Pre pga. skärmen. Kan mycket väl bli en Pre när den kommer. Ska bli intressant att testa den när den kommer.

Postad 02 April 2009 - 15:05

SoundsLikeNoise
  • SoundsLikeNoise
  • Forumräv

• 557 inlägg
  • 0
Här är en sida där man kan storleksjämföra fler mobiler

Postad 03 April 2009 - 07:14

breeder
  • breeder
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0
Ja Palm Pre verkar ju sjukt nice, verkligen nyfiken på när den dyker upp i Sverige.

Gillar hur den integrerar information från flera olika källor och sammanställer den, typ gmails kalender + exchange + sin egen och visar det i ett.
Jag är oxo lite kalender-junkie och en sak jag undrar över är huruvida den kommer att kunna synka kalendern med Lotus Notes, någon som vet?
Det är en svaghet som iPhone har och är lite av en must-have då jag är fast med Lotus Notes på jobbet.

Postad 03 April 2009 - 07:24

ktd
  • ktd
  • Veteran

• 1662 inlägg
  • 0
Hittade det här...

Q: Lotus Notes is popular in the corporate environment. Is there any indication of how the Pre can access Lotus Notes email, contacts, calendar, to-do, and corporate email listing? Lotus Notes also has it's own IM client called Sametime. Will there be any Palm or third party support for any of this?

A: Not at launch, but again I see no technical limitation preventing it and indeed, the infrastructure behind Synergy seems more than robust enough to handle Lotus Notes.

Men det verkar som det kommer en 3:e-partare... :)

CompanionLink users will be able to sync contacts, addresses, phone numbers, email addresses, calendar events, tasks, notes, and alarms and reminders between the Palm Pre and popular contact management solutions like ACT! by Sage, Google, Palm Desktop, Lotus Notes, GoldMine, and Microsoft Outlook. Complete two-way synchronization ensures that any change to data on the Palm Pre will synchronize back with the contact management database. CompanionLink lets users choose between wired (USB) sync and wireless (over-the-air) sync with their phone.

http://www.companion...ses/011909.html
Det verkar som CompanionLink även funkar till iPhone så du kan tydligen synka Notes med iPhone. Har inte läst mer på deras sida än att dom stöder iPhone.

Wirelessly sync data between your PC and iPhone. iClink is an application that runs on your iPhone. It works with the CompanionLink Pro software on your PC to keep your data synchronized. And it all happens wirelessly.

Tog en skärmdump på iClink på min iPhone från App Store på iClink...
Postad bild
Lite dyr lösning eftersom CompanionLink verkar kosta nästan $100 men det kostar att ligga på topp! :)
Undrar om man måste köra samma dyra app på datorn för att synka Pre med Notes med CompanionLinks lösning...

Redigerat av ktd, 03 April 2009 - 07:44.

Postad 03 April 2009 - 10:45

breeder
  • breeder
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0

Hittade det här...

...

Lite dyr lösning eftersom CompanionLink verkar kosta nästan $100 men det kostar att ligga på topp! :)
Undrar om man måste köra samma dyra app på datorn för att synka Pre med Notes med CompanionLinks lösning...

Det låter ju rätt lovande det där. Denna appen (companionlink) har jag kollat på innan och för iPhone hade jag 2 concerns.

1. Den "synkar" inte med iPhonens kalender utan med en ytterliga 3e parts kalender (ref http://www.companion...otusnotes.html)

2. Companionlinks kompabilitet med Lotus Notes-servern var inte helt enkeltydd IMHO, jag är osäker på om det skulle fungera med vår server. Detta går naturligtvis att kolla upp, men det verkade en aning tveksamt att det går.

Hur som helst var det ett bra steg upp från iPhone då, då jag vill använda telefonens "native" kalender och inte en
ytterligare.

Tack för infon, mkt bra!

Redigerat av breeder, 03 April 2009 - 10:45.

Postad 07 May 2009 - 09:05

theonlyix
  • theonlyix
  • Lärjunge

• 260 inlägg
  • 0
Happ, iphone info i en palm pre tråd....mycket ska man höra.

Nu dröjer det inte länge innan man kan lägga vantarna på en pre! Lansering i usa Maj/Juni (förmodligen med begränsad upplaga) och sen Europa månaden efter = Sverige 2010!!! =)

Längtar, vill inget hellre än å slänga ut min surfplatta(ipod) och ersätta den med en pre!

För alla som anser att iphone är så heta, hur fan syncar jag kalendern med google calendar??

Note : använder aldrig PC - Ipod/iphone

Postad 07 May 2009 - 09:15

ktd
  • ktd
  • Veteran

• 1662 inlägg
  • 0

För alla som anser att iphone är så heta, hur fan syncar jag kalendern med google calendar??

Så här kommer årets hetaste tips på hur du synkar iPhone med Googles tjänster. I realtid, dessutom!

Du behöver alltså inte ens gå omvägen via iTunes. Och du kan lägga till eller ändra en kontakt antingen på Gmail eller i iPhone. Allt synkroniseras automatiskt och direkt oavsett om du jobbar med webbtjänsten eller iPhone.

Och du behöver inte ens installera några extra program. Låter det för bra för att vara sant? Häng med!

Det här behöver du:

• Första generationens iPhone eller iPod Touch med mjukvaruversion 2.0 eller högre, iPhone 3G.
  • Google-konto.
  • Internetanslutning.

http://macworld.idg....-google--gratis

Redigerat av ktd, 07 May 2009 - 09:15.

Postad 13 May 2009 - 13:15

suazio
  • suazio
  • Användare

• 103 inlägg
  • 0
Här är en liten kort review, utan bilder och... uian en hel del faktiskt men kan vara intressant att läsa ändå.

Klick!

här är även en annan sida som ser ut att uppdatera ganska ofta med diverse info. om Pre.
PalmPreBlog

Postad 13 May 2009 - 18:17

NisseGurra
  • NisseGurra
  • Veteran

• 1997 inlägg
  • 0
Efter att sett detta så försvann intresset: http://www.youtube.c...h?v=i-lRC2N2X2A
Hur stor o klumpig som helst...

Postad 13 May 2009 - 21:51

Murre R
  • Murre R
  • Användare

• 115 inlägg
  • 0

Efter att sett detta så försvann intresset: http://www.youtube.c...h?v=i-lRC2N2X2A

100x60x16,9mm hörde jag i en review, så det finns större mobiler än denna där ute.

Postad 16 May 2009 - 11:06

sefors
  • sefors
  • Användare

• 121 inlägg
  • 0

Tja, det är ju en smaksak...Pre är ju marginellt större än en kortlek eller ett cigarettpaket. (1cm högre ungefär)
Den är iaf mindre än de flesta av sina konkurrenter.

http://www.gsmarena....p;idPhone1=2726

Redigerat av sefors, 16 May 2009 - 11:19.

Postad 16 May 2009 - 15:29

SoundsLikeNoise
  • SoundsLikeNoise
  • Forumräv

• 557 inlägg
  • 0
Här kan du se jämförelse i bilder med vilken telefon du vill nästan

Postad 16 May 2009 - 18:30

thorstenn
  • thorstenn
  • Användare

• 163 inlägg
  • 0
tycker den e fruktansvärt ful, skulle aldrig köpa nåt sånt :P

OSet på en snygg o slimmad telefon, bara med touchscreen, then we are talking!

Postad 19 May 2009 - 22:34

Saffe
  • Saffe
  • Wannabe

• 40 inlägg
  • 0
Blev också jäkligt skeptisk till telefonen efter att jag sett den där filmen men efter att ha mätt upp måtten så har jag sett att den inte är tjockare än min Nokia 5800 och jag upplever inte den som tjock iaf. Självklart är det ju en smaksak men är ni lite osäkra på hur pass tjock den kommer att upplevas så åk och kläm på en Nokia 5800 så får ni iaf ett någorlunda humm om det hela.
För mig blir det utan tveckan en Palm Pre, gillar designen skarpt och deras lösning på multi tasking är helt underbar, skulle däremot vilja se något test eller någon video som visar musikspelaren.

Postad 20 May 2009 - 07:36

Dino_Zoff
  • Dino_Zoff
  • Användare

• 154 inlägg
  • 0
Nu kommer den i USA!

Nyhetsmail om Pre

6/6 för priset 199.99$... med abonnemang...

Redigerat av Dino_Zoff, 20 May 2009 - 09:46.

Postad 20 May 2009 - 10:08

Unregistered0354d681
  • Unregistered0354d681
  • Veteran

• 2184 inlägg
  • 0
Nu får vi hoppas på en Europalansering under sommaren.

Postad 20 May 2009 - 22:45

NisseGurra
  • NisseGurra
  • Veteran

• 1997 inlägg
  • 0
http://www.phonearen...cle-a_5119.html
550 USD utan abb. Blir DYR här med andra ord... 7000:-?

Postad 21 May 2009 - 01:32

reza666
  • reza666
  • Användare

• 119 inlägg
  • 0
Har en iPhone och hittils har jag inte ens sett en telefon som väckt mitt intresse men palm har en riktigt fin OS (att dömma från video jag sett) så jag är väldigt nyfiken på det.
Är det någon telefon som kan få mig att byta så är det nog detta.

MEN jag insåg nu att Palm Pre kanske inte har GSM? Om det verkligen är så kommer jag inte att köpa det. Vissa nder jag reser till han knappt fungerande GSM! Detta är ett stort stort miss enligt mig om det nu är så att de inte har inkluderat GSM. All nya chip har allt integrerat dessutom.

Postad 21 May 2009 - 14:27

breeder
  • breeder
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0
Jo men visst har den GSM.

Jag hajade till från den där videon att den såg väldigt stor ut, men när jag kollar måtten så är den ju faktiskt tunnare än min P1i, bara på bredden som måttet är större. Kanske har damen på videon rätt små händer? Jag tycker fortf. Palm Pre verkar hur grym som helst och som många andra väntar jag otåligt på att den ska komma till Europa. Som alltid funderar jag över hur väl den synkar med Lotus Notes (gud så trött jag är på att vara begränsad av Notes hela tiden). Tydligen anses det inte svårt att utveckla detta för Palm Pre (synergy) men det är inte gjort än.

Den som väntar får se.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.