Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Sennheiser HD-800

39 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#1

Postad 11 januari 2009 - 18:15

slackie
  • slackie
  • Amatör

  • 50 inlägg
  • 0
Lanserades nu på CES mässan.

Postad bild

Technical Data

Frequency response (headphones) 6 – 51,000 Hz (- 10 dB)
Frequency response (headphones) 14 – 44,100 Hz (- 3 dB)
Transducer principle Dynamic, open
Nominal impedance 300 Ω
Sound pressure level (SPL) 102 dB (1kHz/1Vrms)
THD, total harmonic distortion ≤0.02 % (1kHz/1Vrms)
Contact pressure 3.4 N (± 0.3 N) approx.
Ear coupling Circumaural
Weight w/o cable 260 g
Jack plug ¼” (6.3 mm) stereo jack
Cable length 3m


Head-fi.org har gjort en förstahandstitt/recension och de verkar minst sagt lovande!

Recension: http://www.head-fi.o...-review-398829/

Produktbilder: http://www.flickr.co...57612254832521/

Broschyr: http://www.flickr.co...57612262246563/

Sennheisers hemsida: http://www.sennheise...root/spec_hd800

Redigerat av slackie, 11 januari 2009 - 18:32.


#2

Postad 11 januari 2009 - 19:16

mape00
  • mape00
  • Användare

  • 202 inlägg
  • 0
Det mindre lovande med HD800 är priset...

#3

Postad 11 januari 2009 - 19:19

slackie
  • slackie
  • Amatör

  • 50 inlägg
  • 0

Det mindre lovande med HD800 är priset...


Amazon listar dem för 1 399 USD. Fast det står att de inte är lanserade än.

#4

Postad 11 januari 2009 - 22:07

TKvC-SainT
  • TKvC-SainT
  • Beroende

  • 1 011 inlägg
  • 0
Finns vad jag har sett totalt 4 "mini recensioner" på Head-Fi, alla utom en verkar tycka att de är bland det bästa de hört i hörlurar. Tror faktiskt också att de är riktigt lovande då Sennheiser verkat tagit i ordentligt och verkligen satsat på att göra ett par riktiga high-end lurar, som de ju gjort förr med deras elektrostat lurar, som rankas till den allra högsta klassen av lurar. Priset är ju vad det är, men om de verkligen kan vara med och jämföras mot sådana jättar som HP2, R10, Q 010, L3000 m.fl. så ligger de ju rätt så lika de "billigare" av de alternativen.

Ska då onekligen bli intressant att se när dessa kommer till Sverige och då vad de kommer ligga på för pris, då Sennheiser lurar brukar vara något billigare för oss här i Europa, är då fruktansvärt sugen att i alla fall på att se och höra de själv.

Redigerat av TKvC-SainT, 11 januari 2009 - 22:09.


#5

Postad 12 januari 2009 - 01:40

Unregistered1f5de008
  • Unregistered1f5de008
  • Lärjunge

  • 395 inlägg
  • 0
Prylportalen säger att dom kostar 12.000:-
Den som lever får se om det stämmer..

#6

Postad 12 januari 2009 - 09:59

Troublesome
  • Troublesome
  • Amatör

  • 63 inlägg
  • 0
Glädjen dör lite när man ser priset, helt galet, men det kanske är värt det. De är ändå handgjorda i Tyskland.

edit: Vad tycker ni förresten om designen? I mina ögon är de riktigt fula. De ser mer ut som något Sony plockat ihop än anrika Sennheiser.

Redigerat av Troublesome, 12 januari 2009 - 10:03.


#7

Postad 12 januari 2009 - 12:04

AlexanderE
  • AlexanderE
  • Guru

  • 4 905 inlägg
  • 0
Kul att Sennheiser kommer med något nytt för en gångs skull. Tycker det var längesen man såg någon ny Hi-End lur från deras sida.

Priserna på precis nylanserade produkter brukar ligga skyhögt. Vänta några månader bara och priset kommer att rasa. Dock kommer dessa lurarna ändå ligga i nivå med de andra lite dyrare lurarna. :)

Mvh
AlexanderE

#8

Postad 12 januari 2009 - 12:23

slackie
  • slackie
  • Amatör

  • 50 inlägg
  • 0

Glädjen dör lite när man ser priset, helt galet, men det kanske är värt det. De är ändå handgjorda i Tyskland.

edit: Vad tycker ni förresten om designen? I mina ögon är de riktigt fula. De ser mer ut som något Sony plockat ihop än anrika Sennheiser.


Håller med om designen - den är fulsnygg på något sätt, och mycket riktigt, som du säger så ser det mer ut att vara ngt som Sony plockat ihop. Frågan är om de är lika stryktåliga som HD600/650 lurarna.

Är det någon som vet vad HD650 kostade vid lansering och hur länge dessa funnits på marknaden?

#9

Postad 12 januari 2009 - 14:19

nr1_jag
  • nr1_jag
  • Amatör

  • 98 inlägg
  • 0

Håller med om designen - den är fulsnygg på något sätt, och mycket riktigt, som du säger så ser det mer ut att vara ngt som Sony plockat ihop. Frågan är om de är lika stryktåliga som HD600/650 lurarna.

Är det någon som vet vad HD650 kostade vid lansering och hur länge dessa funnits på marknaden?



Enligt prisjakt kostade hd-650 3500kr vid 2004-09-15. Dock var det ett internetpris, men i butik vet jag att de såldes för något på 4000kr. Någon annan kanske har bättre koll på lanseringspriset för hd-650, tänkte bara att dessa uppgifter iaf fungerar som en fingervisning :)

Undrar om priset op nya hd-650 kommer sjunka mer, eller om de är tänkta som en "mellan modell" från Sennheiser hädanefter. Kanske inte blir billigare än 2200kr... Är ju sugen på att köpa beggade hd-650, men tycker själv att 1700-1900kr för ett par beggade är för mycket... De håller ett mkt bra andrahandsvärde! bra för de som ska sälja, mindre kul för sådana som jag som går i köpatankar :wub:

#10

Postad 12 januari 2009 - 18:15

hultin
  • hultin
  • Forumräv

  • 747 inlägg
  • 0
Frågan är om de får grejerna sålda för 1700-1900:-? Jag skulle tveklöst betala några hundra till för ett par nya....

Annars finns en annons ute på någon ac annonssiterna med X-can v3 + HD650 för 3500:- som jag tycker verkar rimligt (OBS! Har inget med annonsen att göra).

Har man cash så kanske HD800 är värt det - men för 12k får du ett par HD650 + Zu Mobius kabel plus Naim Headline + I-supply.... Då vill det till att HD800 låter RUGGIGT bra i standardutförande....

#11

Postad 12 januari 2009 - 18:53

nr1_jag
  • nr1_jag
  • Amatör

  • 98 inlägg
  • 0

Frågan är om de får grejerna sålda för 1700-1900:-? Jag skulle tveklöst betala några hundra till för ett par nya....

Annars finns en annons ute på någon ac annonssiterna med X-can v3 + HD650 för 3500:- som jag tycker verkar rimligt (OBS! Har inget med annonsen att göra).

Har man cash så kanske HD800 är värt det - men för 12k får du ett par HD650 + Zu Mobius kabel plus Naim Headline + I-supply.... Då vill det till att HD800 låter RUGGIGT bra i standardutförande....



Josåg även den annonsen och blev intresserad. Dock undrar jag om d går koppla macbooken, som bara har hörlursutgång, till x-can? alltså kan man koppla 3.5mm till rca? finns d adapter eller blir d bortkastade pengar på en sådan lur?

#12

Postad 12 januari 2009 - 20:57

TKvC-SainT
  • TKvC-SainT
  • Beroende

  • 1 011 inlägg
  • 0
Det går att koppla så då det finns kablar till det (3,5mm plugg -> 2x RCA), dock så skulle jag inte rekommendera det, då en macbook knappast är en speciellt bra källa, så det bästa vore att du satsar på en DAC också att koppla från datorn till hörlursförstärkaren.


Och HD650 kostade vad jag vet 4500kr när de släpptes, man kan ju hoppas att utvecklingen blir densamma för HD800 så de hamnar på runt halva priset mot lanseringspris, dock är inte det troligt då, av vad jag läst, ska Sennheiser kontrollera vilka som får sälja HD800, och även så är inte de återförsäljarna tillåtna att göra prissänkningar, detta för att de inte ska få massförsäljnings status, utan behålla sin rätta high-end känsla. Och om de är värda pengarna eller inte är väl svårt att säga än, då det är så få som har provat de hittils, dock av de få som lyssnat och skrivit sina åsikter om de så verkar de vara ett ordentligt steg ovan HD650, och många skriver också att de tycker att de tillhör den allra högsta elit klassen av hörlurar, varav många är ordentligt mycket dyrare än HD800.

#13

Postad 13 januari 2009 - 02:05

mape00
  • mape00
  • Användare

  • 202 inlägg
  • 0
Tycker de ser hemska ut. På tok för futuristiska, och jag fattar inte hur det ska tilltala audiofiler som generellt gillar grejer som ser ut som rymdskepp. Det här för tankarna direkt till såna där billiga micro-stereo-system som kostar 1000 spänn på Coop. De andas säkert kvalitet ändå, men HD650 är bra mkt snyggare, för att inte tala om K701, som de borde sneglat lite på i stället. Nån på head-fi skrev att Sennheisers ingenjörer valt plast-huvudband med hänsyn till vibrationer, men det låter lite bull... Men kanske övertygar det folk.

Det lustigaste av allt var att nån i våras (tror jag det var) postade en tråd på head-fi med påstådda preview-bilder från kina på HD800. De såg nästan exakt ut som de verkliga HD800 och då skrattade typ alla och antog direkt att det var ett skämt. Men nu när det alltså är officiellt så verkar folk inte fokusera på utseendet, eller tycker att de är snygga. :)

En sak som jag undrar över är att de påstås gå upp till typ 40 kHz inom 3 dB. Hur fasiken har de mätt upp detta? Med avseende på vilken mål-kurva?! De måste ju ha någon sorts soundfield EQ och förmodligen även avrullad diskant (kan inte tänka mig att folk ger dem lysande recensioner om de går spikrakt i diskanten). Och hur mäter de till 40 kHz när örat inte går till 40 kHz och öronsimulatorerna inte heller gör det (vad jag läst). Det är frågor som jag kanske skulle maila till Sennheiser om jag vore seriös spekulant på de här lurarna...

#14

Postad 13 januari 2009 - 15:38

TKvC-SainT
  • TKvC-SainT
  • Beroende

  • 1 011 inlägg
  • 0
Tycker utseendet är lite både och, men tycker ändå till större delen att de är rätt snygga, inte den stilen som man förväntat sig av ett par flaggskepps lurar från Sennheiser, men gillar formgivningen, främst är det själva "lur delen" som påminner väldigt mycket om en Rotor från en Wankel motor. Sen tror jag även det handlar rätt mycket om form för funktion, helt enkelt att formgivningen är gjord som den är för att få så bra ljud som möjligt.

Sen när det gäller den läckta bilden så tycker jag faktiskt att de är sjukt fula på den, ser ut som nåt misslyckat Photoshop försök, alternativt en riktigt dålig rendering. Men för att jämföra så...

Läckta bilden:
Postad bild

Officiell bild från Sennheiser:
Bifogad fil  HD_800_Mood.jpg   1,68MB   1 Antal nerladdningar

Redigerat av TKvC-SainT, 13 januari 2009 - 15:39.


#15

Postad 15 januari 2009 - 16:58

TCM
  • TCM
  • Forumräv

  • 781 inlägg
  • 0
Här är en tråd till från Head-Fi med intryck och bilder. Det är Tyll Hertsens (bossen hos HeadRoom) som har lyssnat. Det går även att förbeställa hos HeadRoom. Dom ska finnas tillgängliga inom 4-8 veckor och kostar $1399,95

http://www.head-fi.o...r-hd800-399241/
http://putts.smugmug...451524821_V4Bek (ganska mycket bilder)
http://www.headphone...iser-hd-800.php

#16

Postad 24 januari 2009 - 13:01

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 902 inlägg
  • 0
Inte så värst neutral då kan tänkas lol.

Men kul med lite konkurrens för Edition 9 och andra i det segmentet. Långt utöver vad man själv är beredd att satsa på i alla fall. Hade man bott i USA kanske då hade man kunnat sälja utan allt för stor förlust.

#17

Postad 03 februari 2009 - 17:26

Unregisteredd51b7e75
  • Unregisteredd51b7e75
  • Beroende

  • 1 408 inlägg
  • 0
(har inte råd men kul att veta)
Vart kommer dom här hörlurarna säljas någonstans i Sverige?

#18

Postad 12 februari 2009 - 12:11

cyberhawk
  • cyberhawk
  • Wannabe

  • 10 inlägg
  • 0

Frågan är om de får grejerna sålda för 1700-1900:-? Jag skulle tveklöst betala några hundra till för ett par nya....

Annars finns en annons ute på någon ac annonssiterna med X-can v3 + HD650 för 3500:- som jag tycker verkar rimligt (OBS! Har inget med annonsen att göra).

Har man cash så kanske HD800 är värt det - men för 12k får du ett par HD650 + Zu Mobius kabel plus Naim Headline + I-supply.... Då vill det till att HD800 låter RUGGIGT bra i standardutförande....


Jodå, Jag fick 1900:- för lurarna och 1900:- för förstärkaren! Tur att jag inte fick sålt dem ihop. :P

#19

Postad 11 maj 2009 - 21:03

Unregistered5ee49fef
  • Unregistered5ee49fef
  • Användare

  • 194 inlägg
  • 0
Undrar också när vi får se dessa i Sverige och isåfall i vilka butiker?
Det ser ju ut att vara en begränsad mängd av dom.

Första tanken som slog mig var att det inte blir någon semester i sommar, när jag läste att dessa var påväg :)

#20

Postad 11 maj 2009 - 22:09

TKvC-SainT
  • TKvC-SainT
  • Beroende

  • 1 011 inlägg
  • 0
Ja du, det är frågan alla ställer sig på Head-Fi just nu också, när de faktiskt kommer släppas, har blivit uppskjutna väldigt länge nu.

När det gäller antalet så vet jag inte hur du menar, för de kommer troligen inte finnas allt för många när de väl släpps världen runt, då de flesta troligen är bokade från början. Men de ska då inte vara limiterade i antal på något sätt, utan de kommer serie tillverkas precis som deras andra lurar. Serie numret som sitter på huvudbandet är enbart till för att man ska kunna kolla upp sina lurars frekvenssvar på Sennheisers hemsida, sen om det skulle bli någon olycka som gör att man måste byta ut någon "driver" så kommer Sennheiser kolla upp ens frekvenssvar och ge en, en driver/ett par nya drivers som matchar de man hade tidigare.

#21

Postad 11 maj 2009 - 22:48

Unregistered5ee49fef
  • Unregistered5ee49fef
  • Användare

  • 194 inlägg
  • 0
Ah då vare bara jag som hade fått fel uppfattning om det hela.
Men det är ju bara bra, då är ju chansen att man får lägga vantarna på en högre.

#22

Postad 13 maj 2009 - 22:48

slackie
  • slackie
  • Amatör

  • 50 inlägg
  • 0
Har för mig att priset var rätt högt på HD-650 när de släpptes också. Tror att dessa kommer att dessa så småningom blir billigare än initialt utgångspris.

Det som ändå motiverar höga utgifter av ljudprylar enligt mig själv är att man sällan behöver byta/uppgradera :unsure: När man väl fått det sound man letar efter så är plånboken säkrad åtminstone ett par år.

#23

Postad 21 juni 2009 - 15:58

Unregistered5ee49fef
  • Unregistered5ee49fef
  • Användare

  • 194 inlägg
  • 0
Någon som har hört något nytt på HD 800 fronten på sistone?
Kommer vi få se dom i butik iår måntro?

#24

Postad 04 juli 2009 - 23:53

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 902 inlägg
  • 0
Bra fråga... Har dock läst så mycket om dem på head-fi känns som jag hört dem redan lol. Gäller att vada igenom mycket hype och dylikt men verkar helt klart vara hörlurar man nog kan gilla rätt skarpt till skillnad från HD 650. HD 800 verkar mer va studio lurar ala K701, Ultrasone Pro 750/900 vilket man föredrar. Nu är det ju möjligt att de slår Pro 900 men knappast mina högtalare så kommer nog kunna motstå frestelsen. Men hade man haft 14000 spänn öronmärkta för ett par hörlurar så vete gudarna om man inte velat prova på en.

Föredrar hörlurar med bra dynamik som är neutrala och ofärgade i karaktären och inte får för sig att de ska släta ut musiken. därav HD 650n gick bort.

Sedan slackie det där fungerar bara i garantin. Det är smått omöjligt att göra hörlurar som är perfekta så du kommer nog hitta något du stör dig på. Eller så är det bara en själv som är audiofilskadad lol
Det är ju inget som säger heller att just HD 800 är det sound du letar efter. Kan ju vara vilken hörlur som helst och kan kosta 100 eller 100000 kr :)... Även om oddsen ökar runt 2000 och uppåt skulle jag säga :D

Mina Pro 900 för 450$ har slagit både 1000$ och 1500$ lurar ex. Dock inte mina 5000 kr högtalarsystem... Snacka om myt att det är billigare att få bra ljud med hörlurar.

#25

Postad 09 juli 2009 - 17:19

Unregisteredd51b7e75
  • Unregisteredd51b7e75
  • Beroende

  • 1 408 inlägg
  • 0
Första Augusti så kommer Hifi & Musik tidningen ut, då recenserar dom Sennheiser HD-800 hörlurarna
ska bli mycket intressant, kommer nog komma prisuppgifter och vart dom kommer säljas

Redigerat av Unregisteredd51b7e75, 09 juli 2009 - 17:22.


#26

Postad 09 juli 2009 - 17:29

Buck Rogers
  • Buck Rogers
  • Användare

  • 177 inlägg
  • 0
Har för mig att jag läste på Component.se att Audio Concept i Sthlm skulle ha dom för demo. Om jag inte minns fel.....

#27

Postad 11 september 2009 - 14:36

Reference audio
  • Reference audio
  • Forumräv

  • 969 inlägg
  • 0
Vi kommer ha dem inom kort också!

//Erik
Reference audio

#28

Postad 13 september 2009 - 16:50

slackie
  • slackie
  • Amatör

  • 50 inlägg
  • 0

Vi kommer ha dem inom kort också!

//Erik
Reference audio


får man fråga hur er prissättning blir?

#29

Postad 14 september 2009 - 18:37

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 902 inlägg
  • 0
1400 dollar det översätts till 14000 spänn av erfarenhet. Möjligen blir det än mer också skulle inte förvåna mig.

#30

Postad 14 september 2009 - 18:40

Unregistered5ee49fef
  • Unregistered5ee49fef
  • Användare

  • 194 inlägg
  • 0
Var på Can Jam i helgen och fick äntligen lyssna på dessa.
Då mitt sinne sedan tidigare är ganska färgat av sennheisers ljudsignatur då jag har ägt HD 650 i cirka 1 år och HD 555 i runt 4 år innan dess, så föll dessa mig i smaken väldigt bra.
Dom går väldigt djupt och ger en otroligt stor ljudbild.
Kräver dock att du har en hörlursförstärkare i minst samma prisklass.

Som det ser ut idag så kommer jag införskaffa mig ett par den 25e oktober.

#31

Postad 14 september 2009 - 18:46

AlexanderE
  • AlexanderE
  • Guru

  • 4 905 inlägg
  • 0
Lyssnade på dem på IFA-mässan i Berlin för ungefär en och en halv vecka sedan och måste bara säga vilken lur! Och vilket ljud! Satt även grymt skönt på skallen och jag håller med andra talare som säger att de har ett stort ljud och gräver djupt för det gör de verkligen! ;)

Om man ser till ljudet man får så är faktiskt 12000 billigt, men som sagt innan också så behöver de även en bra förstärkare. :D

#32

Postad 14 september 2009 - 19:00

Reference audio
  • Reference audio
  • Forumräv

  • 969 inlägg
  • 0
Vi kommer ligga enligt gällande prislista som säger 11.590kr

//Mvh Erik

får man fråga hur er prissättning blir?



#33

Postad 15 september 2009 - 14:14

Reference audio
  • Reference audio
  • Forumräv

  • 969 inlägg
  • 0
Jämförde med Ultrasone Edition 8 (14.990kr) idag... Helt annan karaktär, men jäklar vilka lurar.

Mvh Erik

#34

Postad 08 maj 2010 - 11:03

sanjuro
  • sanjuro
  • Användare

  • 100 inlägg
  • 0
Jag vill väcka denna tråd lite till liv.

Jag har nu haft mina HD-800 i ca två månader. Jag började min hörlursbana med Little Dot MKIII (LD) och ett par AKG K701. Jag tyckte det lät fantastiskt så jag blev riktigt nyfiken på hur långt det går att gå för att få bättre ljudkvalité. Plånbok, sambo och sunt förnuft försökte hindra mig, men något hade väckts inom mig:-)

Jag spelade HD-800 med min LD i knappt 2 månader. Jag tycker att kombinationen av LD+HD-800 påminner lite om Musical Fidelity X-Can V8P+HD-800. Det säger lite om hur prisvärd LD är. Skillnaden för mig är att V8P är lite rappare i djupbasen och något bättre i mellanbasen. LD blir därför lite ljus i sin karaktär, men jag tycker ändå att den låter mer "musikalisk" och "analog". Men jag förstod att det fanns mer att få ut av HD-800.

Därför började jag leta efter en ny förstärkare. Efter att ha lyssnat på V8P och SPL Auditor så kände jag att det var en rörförstärare jag ville ha. Framför allt eftersom jag vill matcha lurarna med något varmare och för mig mer analogt ljud. Sedan måste jag erkänna att en snygg rörförstärkare är en mycket vacker syn! Jag började läsa spaltmeter på head-fi.

Nu sitter jag här med en Woo Audio WA22 och är mycket nöjd! Hela basregistret är förbättrat, ljudbilden ännu mer fokuserad och ett mer sammanhängande ljud. Med ett gäng olika rör som jag köpt kan jag finjustera ljudet att passa precis mina preferenser.

Min kringutrustning är en iMac, Cambridge Dacmagic och en Marantz cd5003. Nästa steg är nog en ny dac. Det finns nog lite mer krut att krama ur HD-800:-)

#35

Postad 08 maj 2010 - 19:26

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 902 inlägg
  • 0
Man kan alltid krama ut mer ur de flesta hörlurar med nya källor, förstärkare. Dock DacMagic är en mycket bra DAC så kanske du skulle skaffa en equalizer först typ Behringer DEC2496 för att få än mer kontroll över hur du vill ha din HD 800 :)

Annars om du vill ha en DAC för klassiskt så presterar verkligen min Audio gd DAC19 DSP suveränt på den fronten. Jag har ägt DacMagic. Vill minnas att den var snarlik min Elite Pro i karaktär. DAC19 kommer definitivt ge ett annat perspektiv på musiken. I och med att du föredrog ett mer analogt ljud så kommer DAC19 DSP att förstärka den känslan markant! Om du känner att du kan behöva lite mer värme och kropp till musiken så rekommenderar jag den. Om du söker efter mer PRaT eller punchig bas eller extrem diskantförlängning så finns det bättre alternativ. Åh andra sidan har du tillgång till equalizer så är det ju lätt fixat.

#36

Postad 08 maj 2010 - 19:47

sanjuro
  • sanjuro
  • Användare

  • 100 inlägg
  • 0

Man kan alltid krama ut mer ur de flesta hörlurar med nya källor, förstärkare. Dock DacMagic är en mycket bra DAC så kanske du skulle skaffa en equalizer först typ Behringer DEC2496 för att få än mer kontroll över hur du vill ha din HD 800 :)

Annars om du vill ha en DAC för klassiskt så presterar verkligen min Audio gd DAC19 DSP suveränt på den fronten. Jag har ägt DacMagic. Vill minnas att den var snarlik min Elite Pro i karaktär. DAC19 kommer definitivt ge ett annat perspektiv på musiken. I och med att du föredrog ett mer analogt ljud så kommer DAC19 DSP att förstärka den känslan markant! Om du känner att du kan behöva lite mer värme och kropp till musiken så rekommenderar jag den. Om du söker efter mer PRaT eller punchig bas eller extrem diskantförlängning så finns det bättre alternativ. Åh andra sidan har du tillgång till equalizer så är det ju lätt fixat.


Synd att det inte finns fler hörlursentusiaster som du:-) Tack så mycket för tipsen! Så du tror mer på Audio gd DAC19 än exempelvis Hegel HD10 om man pratar om analogt och levande ljud? Jag har alldeles för bred musiksmak så måste försöka hitta en så pass bra kompromiss som det är möjligt. Klassisk musik utgör dock kanske bara 10 % av min lyssningstid. 50 % är nog akustisk gitarrmusik och blues. Equalizer hade jag inte ens tänkt på. Ska läsa på lite.

#37

Postad 08 maj 2010 - 20:18

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 902 inlägg
  • 0
akustisk gitarr och blues kan nog lumpas ihop rätt bra med klassiskt i det här fallet. Där vill i alla fall jag ha det så äkta som möjligt och gärna lite extra värme :) Nils Lofgren har aldrig låtit bättre. Ligger det något fokus på DAC19 så är det definitivt mid range.

Akilleshälen är måhända mer för rock etc jag ibland kan sakna att bli greppad vid bollarna så att säga då min DAC19 inte har riktigt samma attack och diskant som min Keces. Lufttrummande, huvud nickande och fotstampande blir det mindre av mer ett långsammare groove. Även basen är mjukare och upplevs som mindre definierad ibland. Dock så låter DAC19 aldrig fel bara det att jag för vissa genrer kan föredra lite mer färgning av ljudet.

Bas tunga hörlurar med tjock mid range är de som nog går sämst ihop med denna. Men Hd 800 borde inte höra till den kategorin eller 95 % av head-fi har fel :P. DX 1000 gillar jag inte på den blir för tjockt allt som oftast helt enkelt. Har du hörlurar som du vill ta ner diskanten på lite jämfört med DacMagic så är de ett bra val här också.

#38

Postad 08 maj 2010 - 20:24

sanjuro
  • sanjuro
  • Användare

  • 100 inlägg
  • 0
Här kommer några bilder på Woo Audio WA22 med HD-800:

Postad bild
Postad bild
Postad bild

Och slutligen en bild på lite rörlys:
Postad bild

#39

Postad 08 maj 2010 - 22:20

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 902 inlägg
  • 0
Ser onekligen mysigt ut. Hjälper nog till hålla värmen på vintern också :)

#40

Postad 25 november 2011 - 23:14

lillen300
  • lillen300
  • Rookie

  • 2 inlägg
  • 0
Man får väll drömma vidare, skulle vara as mysigt att ha dessa hörlurar medans man lyssnar på musik i formatet FLAC! Det hade jag njutit av i år och dar <3

Kontakta mig om ni vill [email protected]

Redigerat av lillen300, 25 november 2011 - 23:15.




0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.