Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Köp av ny laptop (HP Pavilion dv3550)?

47 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
HP Pavilion DV3550 (Laptops (Bärbara datorer)) 3 8.42857 (6) Inga priser
HP Pavilion DV3600 (Laptops (Bärbara datorer)) 1 (0) Inga priser

Postad 15 January 2009 - 01:14

Unregistered95d387ad
  • Unregistered95d387ad
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0
Jag hade tänkt att investera i en ny laptop. Behöver antagligen en laptop som är ganska all round. Jag kommer använda den till att surfa, skolarbete, film, foto, och lite spelande.
Jag kommer att vara ute och resa en del så jag vill inte ha någon jättestor skärm.

Har spanat in denna HP:n med 13,3" som verkar kraftfull:
http://www.webhallen...02&ref=Prisjakt

Någon som har någon erfarenhet av den datorn eller har andra tips?
Kan sträcka mig upp mot 9-10k kr.

Postad 15 January 2009 - 19:49

Unregistered36431
  • Unregistered36431
  • Forumräv

• 647 inlägg
  • 0
Själv har jag en hp dv9095 och den har jag bara haft problem med, varit på service 3ggr och skall in igen på grund av en trasig disk.
Själv kommer jag aldrig mer köpa hps bärbara iallfall, då kvalité är under alla kritik.

Dell har en 13,3" bärbar som verkar helt okej, sen har sony väldigt bra bygg kvalité på sin VGN serie dock lite väl dyr.

Postad 20 January 2009 - 14:58

Stringfellow
  • Stringfellow
  • Forumräv

• 625 inlägg
  • 0

Jag hade tänkt att investera i en ny laptop. Behöver antagligen en laptop som är ganska all round. Jag kommer använda den till att surfa, skolarbete, film, foto, och lite spelande.
Jag kommer att vara ute och resa en del så jag vill inte ha någon jättestor skärm.

Har spanat in denna HP:n med 13,3" som verkar kraftfull:
http://www.webhallen...02&ref=Prisjakt

Någon som har någon erfarenhet av den datorn eller har andra tips?
Kan sträcka mig upp mot 9-10k kr.

Jag köpte den i söndags på webhallen och jag är hittils väldigt nöjd. Känns som bra kvalitet och mycket prestanda för pengarna. För samma prestanda på Dells XPS-serie får du betala 2-3000 mer.

Postad 21 January 2009 - 08:36

Mahti
  • Mahti
  • Beroende

• 1363 inlägg
  • 0
jag funder också på HPs dv3550 :(

Några frågor först:

*Hur fungerar det att jobba i word och liknande program ett lite längre tag?

*Är det bara att plugga in tangentbord och mus i usb för att slippa använda lilla tangentbordet?

*Hur lång batteritid får ni ut?

*Någon som har erfarenhet av att jobba i tex Catia eller ProEngineer på så liten skärm? fungerar det tillfälligt på resande fot tills man kommer hem och kan koppla in datorn mot 46"?

*Dockningsstation, vad menas egentligen med det?

Postad 21 January 2009 - 09:35

Stringfellow
  • Stringfellow
  • Forumräv

• 625 inlägg
  • 0

jag funder också på HPs dv3550 :(

Några frågor först:

*Hur fungerar det att jobba i word och liknande program ett lite längre tag?

*Är det bara att plugga in tangentbord och mus i usb för att slippa använda lilla tangentbordet?

*Hur lång batteritid får ni ut?

*Någon som har erfarenhet av att jobba i tex Catia eller ProEngineer på så liten skärm? fungerar det tillfälligt på resande fot tills man kommer hem och kan koppla in datorn mot 46"?

*Dockningsstation, vad menas egentligen med det?

Word har jag inga problem med, dessutom är jag oerhört imponerad av prestandan i Word/Vista/Laptopen, word2007 öppnas på typ 1-2 sek...

Ja, absolut, tangentbordet är dock inget problem tycker jag, det räcker med en bra trådlös mus, t.ex. Logitech Nano-modeller.

Jag har inte testat batteriet så där våldsamt mycket, sitter mest hemma med kabeln ansluten.

En dockningsstation är vad det låter som, du dockar din dator med en liten anslutning bak på datorn, i dockningsstationen har du sen kopplat in t.ex. extern skärm, skrivare, mus och tangentbord. Man använder det alltså för att ersätta en massa kopplingar med en enda.

Se t.ex. http://www.zdnet.co....v-expansion.jpg

Postad 21 January 2009 - 13:10

Mahti
  • Mahti
  • Beroende

• 1363 inlägg
  • 0

Word har jag inga problem med, dessutom är jag oerhört imponerad av prestandan i Word/Vista/Laptopen, word2007 öppnas på typ 1-2 sek...

Ja, absolut, tangentbordet är dock inget problem tycker jag, det räcker med en bra trådlös mus, t.ex. Logitech Nano-modeller.

Jag har inte testat batteriet så där våldsamt mycket, sitter mest hemma med kabeln ansluten.

En dockningsstation är vad det låter som, du dockar din dator med en liten anslutning bak på datorn, i dockningsstationen har du sen kopplat in t.ex. extern skärm, skrivare, mus och tangentbord. Man använder det alltså för att ersätta en massa kopplingar med en enda.

Se t.ex. http://www.zdnet.co....v-expansion.jpg

Tack för svar :(

Det jag nu undrar över är ifall prestandan räcker till för att lira lite spel. Den ska inte vara någon renodlad underhållningsmaskin då jag har min xbox 360 till det, men på resan eller hos polare så lirar jag gärna lite spel.

Edit: Nu har jag beställt datorn! Storleken kändes rätt och jag har ändå lovat mig själv att jag inte ska jaga något bärbart monster, så denna verkar vara lagom till arbete och lite nöje.

En fundering, är det inte 9300 korten som har haft värmeproblem? Går dessa fel på garantin ifall det pajjar efter säg 20 månader? (det är bara 1 års garanti från dustin)

Redigerat av Mahti, 21 January 2009 - 17:22.

Postad 22 January 2009 - 13:28

Unregistered4747596b
  • Unregistered4747596b
  • Amatör

• 63 inlägg
  • 0
sitter å grubblar på en DV3550.
kommer att använda den till surfning, lite arbete och spel.
min fråga till er som köpt den är; har ni provat spela counter-strike: source?
isf resultat?

mvh/
Marcus

Postad 22 January 2009 - 13:46

Unregistered4747596b
  • Unregistered4747596b
  • Amatör

• 63 inlägg
  • 0

En fundering, är det inte 9300 korten som har haft värmeproblem? Går dessa fel på garantin ifall det pajjar efter säg 20 månader? (det är bara 1 års garanti från dustin)

Va jag kunnat läsa till mig på olika forum om grafikkortet är att 9300 har prestanda som motsvarar 8400 kortet men att det går betydligt svalare. Så inga värmeproblem där verkar de som.

Postad 22 January 2009 - 14:06

Stringfellow
  • Stringfellow
  • Forumräv

• 625 inlägg
  • 0
Jag spelar tyvärr inte så mycket grabbar. "MS Hjärter" funkar dock väldigt bra.... :)

Postad 22 January 2009 - 14:34

Unregistered4747596b
  • Unregistered4747596b
  • Amatör

• 63 inlägg
  • 0

Jag spelar tyvärr inte så mycket grabbar. "MS Hjärter" funkar dock väldigt bra.... :(

hehe...men de va ju bra iaf! :)
kan du berätta lite va du tycker i övrigt?
Har du testat hmdi utgången? Kör själv allt till min reciever via hdmi och därefter till tvn. Får man digitalt ljud från datorn (alltså ex. DD 5.1) eller blir det stereo? Har googlat men inte fått ngt bra svar på om hdmi utgången är kodad för att klarar detta.

MVH/
Marcus

Postad 22 January 2009 - 17:15

Stringfellow
  • Stringfellow
  • Forumräv

• 625 inlägg
  • 0

hehe...men de va ju bra iaf! :)
kan du berätta lite va du tycker i övrigt?
Har du testat hmdi utgången? Kör själv allt till min reciever via hdmi och därefter till tvn. Får man digitalt ljud från datorn (alltså ex. DD 5.1) eller blir det stereo? Har googlat men inte fått ngt bra svar på om hdmi utgången är kodad för att klarar detta.

MVH/
Marcus

Jag är grymt nöjd så här långt. Men som sagt så använder jag mest datorn till surf/ladda hem/jobb så det utsätts ju inte för så stora prövningar... Man får ju dock kompromissa har jag märkt. Jag hade velat ha högre upplösning på skärmen, men det är ju samtidigt en väldigt liten dator så det säger sig själv att det kan inte bli hur smått som helst.

Jag kopplade in laptopen till min Panasonic PX70 igår och det var inga problem. Tyvärr har jag ingen receiver med HDMI-ingång så jag kan inte testa hur det funkar med digitalt ljud. Jag fick dock ljud till TV:n genom HDMI-kabel så det funkar i alla fall.

Jag tänkte börja rodda lite i det där med ljudet i helgen om jag får tid... Det allra smidigaste vore faktiskt en ny receiver men det vet jag inte om jag har lust med.

Postad 22 January 2009 - 20:05

Mahti
  • Mahti
  • Beroende

• 1363 inlägg
  • 0
Tog ni extraförsäkringen när ni köpte datorn? HPs 3 åriga...

Postad 23 January 2009 - 07:58

Stringfellow
  • Stringfellow
  • Forumräv

• 625 inlägg
  • 0

Tog ni extraförsäkringen när ni köpte datorn? HPs 3 åriga...

Nej, jag tar av princip aldrig extra-försäkringar. Skulle den gå sönder pga fabrikationsfel har du två års garanti enligt svensk lag. Skulle den brinna upp/dränkas/tappas har jag hemförsäkring.

Postad 23 January 2009 - 08:40

Mahti
  • Mahti
  • Beroende

• 1363 inlägg
  • 0
Bra. Det var svaret jag ville ha :blush:

Har aldrig tagit extraförsäkring på något annat heller, tänkte bara om det fanns något speciellt att tänka på då detta faktist blir min första laptop. Hade säkerligen köpt stationär igen men studierna kräver att jag tar och köper mig en dator så jag kan vara ltie mer portabel i mitt arbetande.

Postad 23 January 2009 - 09:49

Unregistered4747596b
  • Unregistered4747596b
  • Amatör

• 63 inlägg
  • 0

Jag är grymt nöjd så här långt. Men som sagt så använder jag mest datorn till surf/ladda hem/jobb så det utsätts ju inte för så stora prövningar... Man får ju dock kompromissa har jag märkt. Jag hade velat ha högre upplösning på skärmen, men det är ju samtidigt en väldigt liten dator så det säger sig själv att det kan inte bli hur smått som helst.

Jag kopplade in laptopen till min Panasonic PX70 igår och det var inga problem. Tyvärr har jag ingen receiver med HDMI-ingång så jag kan inte testa hur det funkar med digitalt ljud. Jag fick dock ljud till TV:n genom HDMI-kabel så det funkar i alla fall.

Jag tänkte börja rodda lite i det där med ljudet i helgen om jag får tid... Det allra smidigaste vore faktiskt en ny receiver men det vet jag inte om jag har lust med.

känner oxå att upplösningen skulle kunna vart högre men som du säger så får det ju inte bli för smått. Lånade en HP 2133 i helgen och måste säga att även om storleken var smidig så tyckte ja de var för lite kräm i den och så blev texten för liten. Va svårt att läsa när man satt i en skumpande buss.

ska du köpa ny reciever kan jag varmt rekommendera marantz :blush: är MKT nöjd med min! är alltid kul med nytt! ;)

Postad 23 January 2009 - 10:17

Mahti
  • Mahti
  • Beroende

• 1363 inlägg
  • 0
Stör man sig på upplösningen om man jobbar i tex CAD eller ska photoshoppa?

CAD lär det inte bli långa sessioner av med lilla skärmen, när man är hemma så kopplar man datorn till extern skärm.

Postad 23 January 2009 - 21:54

Kolvsallad
  • Kolvsallad
  • Wannabe

• 27 inlägg
  • 0
HP har ju precsis släppt en DV3600 skillnaden jag kan se är processorgeneration P7450 vs P7350 samt 1GB ram extra. Moteverar det verkligen nästan 3000 kr i prispåslag.

Postad 27 January 2009 - 09:56

alfredbitchcock
  • alfredbitchcock
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0
Bra tråd detta.

Jag har tidigare haft en bärbar HP-dator som jag inte alls var nöjd med, men det berodde mest på virus
osv. så det var inte så mkt HPs fel som det var mitt. Jag har två frågor som knyter an lite till tidigare
diskussion;

Värmefrågan. Min förra HP-dator kukade ur ordentligt efter ett tag. Fläkten gick i gång för minsta lilla
och detta var verkligen psykande. Den blev skitvarm och det gick inte att använda datorn till annat än
att surfa. Har någon av er testat datorn med film och spel etc.? Blev datorn varm och var fläkten hysterisk?

Upplösningen. Jag ska använda datorn till mycket fotografi, varför "dålig" upplösning inte är ett
alternativ. Så ni som talar om att den har lite sämre upplösning, kan ni precisera er lite grann?

Fridens.

Postad 27 January 2009 - 16:11

Stringfellow
  • Stringfellow
  • Forumräv

• 625 inlägg
  • 0

Upplösningen. Jag ska använda datorn till mycket fotografi, varför "dålig" upplösning inte är ett
alternativ. Så ni som talar om att den har lite sämre upplösning, kan ni precisera er lite grann?

Fridens.

Det är bara det att det är inte så mycket som får plats på 1280x800 pixlar. Då tänker jag framförallt på de 800 pixlarna i höjdled. Mycket scrollning blir det, men problemet är lättlöst, när jag jobbar med Photoshop brukar jag koppla upp mig mot en 17" extern skärm.

Att den är lätt att ta med är viktigare.

Postad 27 January 2009 - 22:05

Mahti
  • Mahti
  • Beroende

• 1363 inlägg
  • 0
Står det dv3000 på er skärm också, uppe i högra hörnet? :S

Har ni köpt någon väska, axelväska eller ryggsäck som passar bra till datorn?
Jag tänkte mig: STM Loft

Hittade även en 13.3" "sleeve" på Dustinhome som man får för 70:- inkl. frakt om man är student. Den såg helt okay ut, får se ifall den är bra när den anländer.

Postad 01 February 2009 - 11:04

Unregisteredacf3479b
  • Unregisteredacf3479b
  • Wannabe

• 15 inlägg
  • 0

Nej, jag tar av princip aldrig extra-försäkringar. Skulle den gå sönder pga fabrikationsfel har du två års garanti enligt svensk lag. Skulle den brinna upp/dränkas/tappas har jag hemförsäkring.

om inte jag är helt ute och cyklar så är garantitiden enbart ett år enligt svensk lag. Däremot har man rätt att reklamera sin vara i upp till 3 år. (men då måste man kunna bevisa att felet fanns där redan när man köpte datorn, och det blir inte lätt)

Postad 01 February 2009 - 11:46

Mahti
  • Mahti
  • Beroende

• 1363 inlägg
  • 0
Vad har ni gjort för ändringar på datorn?

Köpt till några tillbehör? Jag kan tipsa om en "sleeve" på dustinhome som kostar 70:- inkl. frakt för studenter, den verkar hålla helt okay kvalité och passar datorn perfekt :)

Vilka spel lirar ni på datorn? Borde man uppdatera några drivrutiner?

Postad 02 February 2009 - 19:33

Mahti
  • Mahti
  • Beroende

• 1363 inlägg
  • 0
Skulle någon som äger datorn kunna svara på ifall ni också har denna "ut-buktning" på eran dv3550?

Bifogad fil(er)

Postad 02 February 2009 - 23:38

Unregisteredeec5c19e
  • Unregisteredeec5c19e
  • Wannabe

• 29 inlägg
  • 0

Skulle någon som äger datorn kunna svara på ifall ni också har denna "ut-buktning" på eran dv3550?

Japp, min är likadan, var dock sjukt svårt att se, tyckte inte jag hade det först förrän jag började luta huvudet i konstiga vinklar :)

Postad 03 February 2009 - 08:07

Mahti
  • Mahti
  • Beroende

• 1363 inlägg
  • 0
Tycker att volymknappen inte fungerar optimalt och tänkte om det kan bero på buktningen. Men har alla likadan buktning så borde det inte vara pga det..

Postad 05 February 2009 - 10:32

Unregistered86f842de
  • Unregistered86f842de
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0

Vad har ni gjort för ändringar på datorn?

Köpt till några tillbehör? Jag kan tipsa om en "sleeve" på dustinhome som kostar 70:- inkl. frakt för studenter, den verkar hålla helt okay kvalité och passar datorn perfekt :)

Vilka spel lirar ni på datorn? Borde man uppdatera några drivrutiner?

en självklar grej att göra med den här datorn är att ta bort alla fula klistermärken som den är spammad med ;) de på höger sida var dock lite svåra att få bort klistret på...

man kan ladda hem laptop-drivrutiner från Nvidia, grafikdrivrutiner är alltid bra att ha nya känns det som.

själv spelar jag mest Warhammer 40k: soulstorm som jag köpte för 40 kr på Steam på min pavilion dv3550.

skulle gärna vilja ha en bild på den där sleeven med hp:n i? eller en länk till den på dustin.. hittar inte :P

Postad 05 February 2009 - 12:24

Mahti
  • Mahti
  • Beroende

• 1363 inlägg
  • 0
http://www.dustinhom...5010196888.aspx?

95:- + frakt utan studentrabatt.
70:- med frakt som student.

Jag tycker storleken passar datorn skitbra

http://www.dustinhom...5010196888.aspx?

95:- + frakt utan studentrabatt.
70:- med frakt som student.

Jag tycker storleken passar datorn skitbra

Postad 05 February 2009 - 15:17

Kolvsallad
  • Kolvsallad
  • Wannabe

• 27 inlägg
  • 0
Uppdatera bios kan vara bra, min hade typ ver 2, när jag kollade på HPs hemsida fanns ver 12.

Och min är också svängd vid volymjusteringen.

Redigerat av Kolvsallad, 05 February 2009 - 15:18.

Postad 07 February 2009 - 17:15

RichardHhejohå
  • RichardHhejohå
  • Wannabe

• 37 inlägg
  • 0
Jag slår nog banne mig till på denna dator innan den blir dyr igen. Känns f*n rätt alltså! Har spanat på den i 2 mån!

Postad 08 February 2009 - 02:33

Pompen
  • Pompen
  • Lärjunge

• 286 inlägg
  • 0
Synd att den saknar Blu-ray, annars hade man slagit till. Kanske HP släpper en "specialutgåva" på dv3550 med Blu-ray som de bl.a gjort med deras dv4-1199.

Dell har satt in Blu-ray på sina budgetmodeller och inom snart är det vanligare med Blu-ray än DVD i laptops...

Postad 09 February 2009 - 12:27

Stringfellow
  • Stringfellow
  • Forumräv

• 625 inlägg
  • 0

Synd att den saknar Blu-ray, annars hade man slagit till. Kanske HP släpper en "specialutgåva" på dv3550 med Blu-ray som de bl.a gjort med deras dv4-1199.

Dell har satt in Blu-ray på sina budgetmodeller och inom snart är det vanligare med Blu-ray än DVD i laptops...

Alla har olika behov, jag har inte ens DVD-enheten isatt. Jag tror inte jag har satt i en skiva i en dator på två år.

Postad 09 February 2009 - 23:25

RichardHhejohå
  • RichardHhejohå
  • Wannabe

• 37 inlägg
  • 0
Någon som vet vad viktbesparingen blir om man plockar ut dvd'n? Har läst att datorn dessutom inte väger ~1,9kg utan ~2,2kg. Lär nog plocka ur min läsare också när jag här fått datorn!

//R

Postad 10 February 2009 - 21:04

Kolvsallad
  • Kolvsallad
  • Wannabe

• 27 inlägg
  • 0
Enligt mina oexakta mätningar väger den 2,2 kg (jag + dator på vägen - jag på vågen). Spelaren väger som två cdskivor inkl. fodral ungenfär) Läste 168 gram någon stans på nätet men jag tycker det låter mycket. 1,87 kg är nog vikten utan batteri, battteriet e tungt.

Kan för övrigt tillägga att den funkar grymt bra tillsammans med min teve, underbart med fjärr slipper man lyfta på locket för att dra igång daton.
Kan dessutom köra 1280x720 så att det blir mer lättläst när man surfar (sitter 3 m från en 40")
Jag kör HDMI till teven och sedan ljudet vidare via optisk till förstärkaren som saknar HDMI skönt att bara ha en kabel.

Redigerat av Kolvsallad, 11 February 2009 - 16:57.

Postad 11 February 2009 - 14:13

RichardHhejohå
  • RichardHhejohå
  • Wannabe

• 37 inlägg
  • 0
Kan nog vara så med batteriet som du säger. Nåväl, tar man ut DVD'n så är man ju iaf nästan nere på 2 kg jämt =)

Kommer koppla till teven på samma sätt som du gör Kolvsallad, skönt att höra att det fungerar bra! Chill att inte behöva ha locket uppe! Man kan alltså starta datorn med det nere och ta ut bild o ljud på teven? Låter kanon!!

Min sorterades i Örebro igårkväll kl 23 och jag bor 9 mil därifrån. Hoppas bannemig att datorn kommer idag!! Längtar lite faktiskt =D

//R

Postad 11 February 2009 - 17:05

Kolvsallad
  • Kolvsallad
  • Wannabe

• 27 inlägg
  • 0
Jupp bara att klicka på strömknappen på fjärren och logga in.

Dock har jag bara lyckats vidarbefodra 2-kanalsljud, endast testat med testfunktionerna i ljudkortsmjukvaran ännu, kan ju lika gärna bero på att teven inte vill omvandla mellan HDMI och Optisk. Men jag tycker Dolby ProLogicII gör ett utmärkt jobb med att simulera 5-kanal så det är ingen bigg deal för mig. Var väl medveten om att det troligtvis skulle funka såhär när jag köpte.

Just nu kör jag med trådbundet tangentbord (Apple Keyboard), hade det till gamla datorn när jag körde den på skrivbordet. Är riktigt sugen på ett Apple wireless men läste att många hade problem att få det att lira bra mot pc.

Postad 11 February 2009 - 18:02

Mahti
  • Mahti
  • Beroende

• 1363 inlägg
  • 0
Nu när vi ändå är inne på t-bord (och samtidigt möss!) så har jag en fråga.

Behöver man använda sig av medföljande BT-dongel för att få mus/tangentbord att fungera eller kan man använda sig av den inbyggda BT-mottagaren?

Postad 13 February 2009 - 16:59

RichardHhejohå
  • RichardHhejohå
  • Wannabe

• 37 inlägg
  • 0
Du behöver inte BT dongeln, MEN! Ett problem HP har med min gamla BT-mus från Microsoft och som jag fått både med min dator och min flickväns nya DV7 är att när man ansluter den så kommer meddelandet: "HID Data har slutat fungera" upp och har varit i kontakt med microsoft om detta och det är tydligen så att programvaran för musen och HP QuickTouch krockar. Kommer dock runt detta genom att stänga av QuickTouch via autostart i msconfig och lägga en genväg till exe-filen för programmet i autostartmappen.

Grymt nöjd jag är med datorn iaf! Underbar! =)

//R

Postad 14 February 2009 - 00:11

Kolvsallad
  • Kolvsallad
  • Wannabe

• 27 inlägg
  • 0
Sitter nu och skriver på ett apple wireless keyboard. Det funkar fint men ingen av Apples specialfunktioner på tangentbordet fungerar och man kan ej gör CTRL-ALT-DELETE. Bara att slänga i batterier, synka samman och köra.

Visst begränsat med funktioner i tang.bordet men det är smidigt, snyggt och skönt atta skriva på.

Postad 03 March 2009 - 12:41

Unregistereddc9b15fa
  • Unregistereddc9b15fa
  • Användare

• 177 inlägg
  • 0
Passa på att köpa dv3550 genom studentkortet så kostar den 7690kr, själv köpte jag 2st :blink:
Liknande spec hos andra tillverkare kostar runt 10 tusen, sen att priserna gåt ner snabbt vill man ju inte betala så mycket.
HDMI, blåtand, geforce och penryn cpu, på en 13"...

Postad 04 March 2009 - 13:09

Redstorm
  • Redstorm
  • Användare

• 114 inlägg
  • 0
Datorn är så nära ljudlös man kan komma. Har aldrig lagt märke till ljudnivån. Den hålls även ljummen och tyst då man har den i tex soffan eller på sängen.

Angående BT problem med microsofts musar så finns även en lösning med att flytta 3 dll filer i en programmapp så fungerar både mus och snabbknappar. (googla finns på engelska forum)

Inbuktning finns likaså på mitt tangentbord - som någon tidigare sade så syns det inte förutom om man kollar ur en konstig vinkel.

Det största problem jag upplevt med datorn är VOLYMKONTROLLEN som snabbtouchknapp i mitten av datorn. Den är helt uppåt väggarna. väldigt känslig är den så att justera ned låtsäga 50% är mer eller mindre omöjligt. Det blir oftast 25-75% om ni förstår hur jag menar. Dessutom så ger datorn ifrån sig ett klickljud när man rör vid volymknappen vilket oftast kommer med 4-5 sekunders eftersläppningar. Extremt irriterande, själv använder jag den inte alls längre.

Ytterligare en stor nackdel med datorn är att det faktiskt är helt omöjligt att installera XP på datorn. Oavsett om man bränner in SATA drivisar i XPskivan. Någon som kommit på någon lösning på detta?

Har problem med att drivrutiner för Bluetooth försöker installeras varje gång datorn startas om, någon som vet lösningen på detta (BT fungerar alldeles utmärkt)

Postad 04 March 2009 - 13:25

Unregistered1e570bd0
  • Unregistered1e570bd0
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0
I denna trad är det nagra som installerat XP (eller Leopard för den delen).
http://forum.noteboo...ad.php?t=316940

Later som det ska fungera.

Postad 21 April 2009 - 14:19

pumas
  • pumas
  • Användare

• 154 inlägg
  • 0

Passa på att köpa dv3550 genom studentkortet så kostar den 7690kr, själv köpte jag 2st :)
Liknande spec hos andra tillverkare kostar runt 10 tusen, sen att priserna gåt ner snabbt vill man ju inte betala så mycket.
HDMI, blåtand, geforce och penryn cpu, på en 13"...

Köpte du den genom HP's internetbutik eller via studentdator.se? :)

Vilken dator skulle ni köpa DV3550 eller DV3610?'

DV3610 verkar ju ha en gig mer i ramminne men samtidigt en sämre processor, korrekt?

DV3550: Intel Core 2 Duo P7350 / 2 GHz, 3 GB DDR II-minne, 320 gb hdd
DV3610: Intel Core 2 Duo T6400 / 2 GHz, 4 GB DDR II-minne, 250 gb hdd

Tacksam för svar. :D

EDIT: Såg att DV3550 har 350 gb hdd medan DV3610 har 250 gb hdd.

EDIT2: Enligt M3 så kommer det en ny radda datorer i dv-3 serien i maj, någon som vet något mer om vad som komma skall?

Redigerat av pumas, 22 April 2009 - 13:17.

Postad 22 April 2009 - 19:56

Pompen
  • Pompen
  • Lärjunge

• 286 inlägg
  • 0

Vilken dator skulle ni köpa DV3550 eller DV3610?

Köpte min dv3550 när Inwarehouse sålde den för 7890:- en kort period (typ en vecka).

Om detta stämmer får man tillgång till uppgradering från Vista till Windows 7 om man köper dator efter 1:a juli i år. (Windows 7 kommer väl runt årsskiftet.) Kan vara värt att tänka på.

Enligt din länk till M3 så är ju specarna nästan identiska på de nya dv3 jämfört med de nuvarande. processor P7350 eller P7450 och Geforce 9300GS 512MB eller Geforce G 105M är inga stora skillnader direkt. Och ny svart design.
Jag gissar/hoppas på att de satt in inbyggt 3G-modem i de nya modellerna. Bluray är väl för mycket att hoppas på...

Köp den som först kommer under 8000:- :)

Postad 18 July 2009 - 19:52

Golgo_13
  • Golgo_13
  • Forumräv

• 779 inlägg
  • 0
Jahopp, då har jag köpt en dv3610 från Dustin. Fick den igår, på det hela taget klart nöjd MEN... vilken j*vla skitdisplay!!

Helt otroligt vilken usel betraktningsvinkel den har! Har hört att detta ofta är en nackdel med (billigare) LED-displayer men detta är ju nästan löjligt. Har ni alla lika grådaskig svärta och kass betr. vinkel som jag eller har jag möjligen fått en defekt display?

Postad 20 July 2009 - 20:14

Outrun
  • Outrun
  • Wannabe

• 44 inlägg
  • 0

Jahopp, då har jag köpt en dv3610 från Dustin. Fick den igår, på det hela taget klart nöjd MEN... vilken j*vla skitdisplay!!

Helt otroligt vilken usel betraktningsvinkel den har! Har hört att detta ofta är en nackdel med (billigare) LED-displayer men detta är ju nästan löjligt. Har ni alla lika grådaskig svärta och kass betr. vinkel som jag eller har jag möjligen fått en defekt display?

Jag funderar själv på att köpa den, verkar vara bra pris.

Många klagar på betrakningsvinkeln så ditt exemplar verkar friskt:
http://forum.noteboo...ad.php?t=372551

(Du har exempelbilder där)

Postad 21 July 2009 - 11:10

Golgo_13
  • Golgo_13
  • Forumräv

• 779 inlägg
  • 0

Jag funderar själv på att köpa den, verkar vara bra pris.

Många klagar på betrakningsvinkeln så ditt exemplar verkar friskt:
http://forum.noteboo...ad.php?t=372551

(Du har exempelbilder där)

Jupp, dom bilderna på displayen är (tyvärr) ganska rättvisa. Jag vill dock inte avråda någon från att köpa dv3610. Efter att nu ha använt den ett par dagar så är jag på det hela taget väldigt nöjd. I dagsljus är displayens ljusstyrka lysande (hehe) och konstigt nog verkar betraktningsvinkeln bättre. Det är först i låg belysning när man t.ex. slår på en film som man börjar skruva på sig och fippla med skärmen för att få optimal vinkel.

Kan nämna ett annat mindre problem - touchpaden. I början kom jag inte alls överens med den, särskilt inte scrollen som var på tok för okänslig men efter tweakande i inställningarna har jag fått till den någorlunda bra.

Dessa är egentligen de ända klagomålen jag har med dv3610. I övrigt en snabb snygging och för 8000 ett riktigt kap :)

Redigerat av Golgo_13, 21 July 2009 - 11:11.

Postad 21 July 2009 - 11:25

Unregisteredd51b7e75
  • Unregisteredd51b7e75
  • Beroende

• 1408 inlägg
  • 0
har inte TS tittat in Apples erbjudande på datorer? Apple Macbook ser ju att va bra och inom dina kriterier.

https://www.prisjakt...kt.php?p=389472

Postad 26 August 2009 - 11:34

Nirre99
  • Nirre99
  • Användare

• 137 inlägg
  • 0
Vad man bör ta i beaktande både 1,2,3,6,7,9 och 9999 gånger är ju den fruktansvärt horribla kvalitét HP levererar på sina laptops. Jag själv, 4 av mina kompisar och min far har SAMTLIGA haft problem med att moderkortet måste bytas ut. Vissa av oss har behövt byta det flera gånger. Det är ett av HP erkänt problem och garantin är utökad till 36 månader, men det är en klen tröst när burken är borta 5-6 veckor åt gången, för det är den tid HP tar på sig för detta. Ändå hävdar dom att "det endast gäller ett fåtal datorer". Hur fan kan det då ta sådan tid att fixa det!? Dessutom är det inte bara nya, eller gamla för den delen, då min och övrigas laptops jag skriver om ovan, är inköpte under olika perioder under 3 års tid!

Aldrig mer något det står HP på under mitt tak. ALDRIG!

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.