Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Comhem inför shockhöjer alla avgifter i lågkonjunkturen

79 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 21 January 2009 - 18:30

Bofredrik
  • Bofredrik
  • Wannabe

• 20 inlägg
  • 0
Comhem slår nya rekord i dåliga kundrelationer. Nu höjer de abonnomangen med 30 kronor månad. Detta innbär en 10% ökning för stora paketet. För paketet 8 kanaler (mellan) blir höjningen 15%.

Men istället för att att höja avgiften, som en normal hederlig person skulle gjort inför de en "kortavgift". Vad betyder kortavgift? Att vi konsumnter blir lurade. Jag har haft samma kort i eviga tider det finns inget arbete som comhem utför som motsvarar 2x180 per år i kortavgift. En hederlig människa hade redogort för faktiska prishöjningar och justerat avgiften.

"Kortavgiften" skall därtill betalas i förväg för kommande halvår!!!!! Helt absurt, ta betalt för arbete man kommer att utföra, stället för det man levererar. Dvs. om man säger upp abonnomanget rycker kortavgiften.

Detta är en ormimlig avtalsbinding!

Jag betalar för gärna för utfört arbete och faktiska kostnader. Men att tvingas betala straffskatter till ett företag för att man vill köpa deras tjänster?

Comhem har misslyckats med att sälja abonnomang. För låg andel av hushållen är beredda att betala för abonnonomangen. Nu när lågkonjunkturen slår till inför man en avgiftskonstruktion som får kunderna at slå backut. Det finns inga bevis för att försäljningen skulle öka därför att man inför krånliga avgifter! Tvärtom, tar man bort sin konkurrensfördel.

Comhem har totalt misslyckatss med sin internetsatsning i år efter år. För låga hastigheter, för höga priser i relation till konkurenter. Trots att de fasta kostnaderna som är den stora kostnaden redan är betalda. Bara kassflöden ut, men inte pengar in.

Comhem statsning på HD -TV är ett totalt fiasko. Kommentarer överflödiga.

Och nu börjar man införa fantasiavgifter som inte har någon täckning i utfört arbete. Varför inte lägga till en boxavgift också, och en kabelavgift för anslutningen mellan box och vägg???

Postad 21 January 2009 - 18:34

Unregisteredaa73c0e8
  • Unregisteredaa73c0e8
  • Forumräv

• 911 inlägg
  • 0
Låter som comhem inte vill ha kunder!

Mvh

Postad 21 January 2009 - 18:59

Unregistered6332cbbb
  • Unregistered6332cbbb
  • Forumräv

• 882 inlägg
  • 0
haha, de gör som boxer, jag tänkte säga upp mitt boxer abonnemang o köra med CH istället då jag har tre hål i väggen, nu blir det garanterat inget med det, stannar vid analog kabel då jag har det inbakat i hyran, o hade ComHem varit lite marknadstaktiska så hade de marknadsfört att de inte hade några kortavgifter, för det hade jag ingen aning om :)

De hade haft både mig o alla jag känner som kunder om de inte varit så förbannat oprofessionella, en massa dockor eller vad det nu är för något, jag blir bara förbannad o tror att det är något jäkla barnprogram på tv, när deras reklam går, någon borde ta o bunta ihop hela deras marknads avdelning och avskeda (läs skjuta) dem. :)

Så, det jag undrar är om hela deras verksamhet drivs av ett gäng treåringar eller nått, måste onekligen vara så eftersom jag antingen flyr från tv:n, stänger av eller byter kanal när deras jäkla skräp reklam kommer på, amatörerna borde bojkottas o gå i konkurs! Det är det enda naturliga...

Postad 21 January 2009 - 19:09

Unregistered4e1812ee
  • Unregistered4e1812ee
  • Forumräv

• 889 inlägg
  • 0
De har ju i stort sett monopol, med tanke på alla lägenheter som har Comhem kabel. Därför kan de göra så (?), men det är sunt att folk reagerar.

Sverige befinner sig i "Stenåldern" vad gäller HDTV. Min bror, boende i Australien sedan många år, berättade att där finns det en uppsjö HDTV kanaler även inom marknätet. Här finns det en, o bara på vissa orter...

Postad 21 January 2009 - 19:21

Unregistered9d8a0d93
  • Unregistered9d8a0d93
  • Mästare

• 2585 inlägg
  • 0
Själv har jag comhem analogt och har problem med ljudet på barnkanalen och vissa program på svt det sprakar till och så .
Och så fick jag ett ryck här om dagen och ringde om det felet men fick i svar att dom inget gör eftersom jag bara har analoga utbudet och inget pröjsar det .
Men om jag fixa box med mera och fortfarande har samma problem så skulle dom ta tag i det då .
Vilket skit bolag det är har alltid hatat det bolaget .

Postad 21 January 2009 - 19:24

genstruktur
  • genstruktur
  • Guru

• 5655 inlägg
  • 0
Jo comhem är inget bra bolag, finns en tråd till för allmänna klagomål om man vill läsa. Hade det funnits något annat alternativ så jag tagit det. Det är det comhem vet också, finns inget annat att välja på :)

Postad 21 January 2009 - 19:35

fristil
  • fristil
  • Mästare

• 3279 inlägg
  • 0
Känns väll som att alla leverantörer tar kort avgift. Comhem har väll sett det här och tänkte, vi kan tjäna lite stålar här. Själv har jag pissiga Viasat IPTV och betalar kort avgift, det suger men så e den sura verkligheten.

Postad 21 January 2009 - 19:41

Slasher
  • Slasher
  • Amatör

• 96 inlägg
  • 0
Är låst till Comhem men snart flyttar jag så då blir det hej då!

Postad 21 January 2009 - 19:44

Monshi
  • Monshi
  • Guru

• 4002 inlägg
  • 0
https://www.minhembi...howtopic=222743

Postad 21 January 2009 - 19:54

Unregistered6332cbbb
  • Unregistered6332cbbb
  • Forumräv

• 882 inlägg
  • 0
man kan aldrig bli låst till ComHem, det du menar är väl att du har bindningstid kvar eller bor i ett ComHem hus, då kan du ändå välja något annat...

Och staten säger att vi ska ha snabbt bredband... men vi får inte ladda ned något... vi kan skicka mail grymt fort med 100mb lina men vi får inte ladda ned något, nej, det ska vi sätta upp lagar mot, jag tror det enda rätta är att skita i CH o göra som staten vill, dvs. ladda ned istället, jag vet det är emot reglerna men jag är lite ironisk nu, för det är ju exakt så det är...

Är väldigt trött på CH just nu och kommer aldrig mer att ha med dem att göra, som så många andra...

Postad 21 January 2009 - 20:01

IPTV
  • IPTV
  • Användare

• 144 inlägg
  • 0

man kan aldrig bli låst till ComHem, det du menar är väl att du har bindningstid kvar eller bor i ett ComHem hus, då kan du ändå välja något annat...

Och staten säger att vi ska ha snabbt bredband... men vi får inte ladda ned något... vi kan skicka mail grymt fort med 100mb lina men vi får inte ladda ned något, nej, det ska vi sätta upp lagar mot, jag tror det enda rätta är att skita i CH o göra som staten vill, dvs. ladda ned istället, jag vet det är emot reglerna men jag är lite ironisk nu, för det är ju exakt så det är...

Är väldigt trött på CH just nu och kommer aldrig mer att ha med dem att göra, som så många andra...

Comhem kommer ju garanterat tappa kunder på sin 50/10 tjänst när IPRED kommer.

Precis, vad ska vi med 100Mbps fiber om man inte får ladda ner något intressant för det blir ju i så fall bara att surfa och maila och det behövs inga 100Mbps till.

Fiber till flesta hushåll kommer ta många många år och IPRED lagen kommer göra det går ännu långsammare för det finns inte samma behov då.

Vi har redan bra alternativ med parabol idag, problemet är att bolagen som erbjuder kanalerna är sunkiga.

Redigerat av IPTV, 21 January 2009 - 20:02.

Postad 21 January 2009 - 21:09

hd-fan
  • hd-fan
  • Lärjunge

• 480 inlägg
  • 0
Canal Digital/IPTV tar 35 Kr/månad, alltså 35x12 = 420 Kr/Mån. (Jämför Com Hem 360 Kr/Mån.)
Jag har både comhem och fibernät i vardagsrummet. Just nu har jag abb hos både comhem och CD.
Det är bara att välja mellan pest och kolera .... :)
:)

Postad 21 January 2009 - 21:21

hofwing
  • hofwing
  • Lärjunge

• 421 inlägg
  • 0

Jag bor i lägenhet där det bara finns comhem-jack, inga vanliga telefonledningar eller något annat. Jag är låst till att teckna avtal med comhem för att kunna få in några digitala kanaler alls!

Valfrihet? Skulle inte tro det...

Postad 21 January 2009 - 21:24

Slasher
  • Slasher
  • Amatör

• 96 inlägg
  • 0

man kan aldrig bli låst till ComHem...

Jodå, det kan man.

Postad 21 January 2009 - 21:25

HöganäsDansarOchLer
  • HöganäsDansarOchLer
  • Wannabe

• 10 inlägg
  • 0
Du kan alltid välja Boxer

Redigerat av HöganäsDansarOchLer, 21 January 2009 - 21:26.

Postad 21 January 2009 - 21:38

lbl
  • lbl
  • Forumräv

• 828 inlägg
  • 0
-> Jag bor i lägenhet där det bara finns comhem-jack, inga vanliga telefonledningar eller något annat.

Telefonabonnemang kan du naturligtvis teckna med Telia som vanligt, och då kan du ha ADSL från den leverantör du själv väljer.

-> Jag är låst till att teckna avtal med comhem för att kunna få in några digitala kanaler alls!

Nej, det är du inte, det finns ju alltid DetDigitalaMarknätet med Boxer!

Dessutom finns det ju Paraboler och Satelliter, inga problem med det, heller, för enligt en precis färsk EU-dom så får inte fastighetsägaren hindra dig att ha Parabol på t ex balkongen, bara den sitter fast ordentligt.
Analogt (ha, bra användning av det ordet i dessa sammanhang!) med det, så kan alltså din fastighetsägare inte heller hindra dig att sätta upp en antenn för marksänd digital-tv på din balkong, om det skulle behövas, själv har jag bara dubbla inomhusantenner, och det funkar perfekt.

-< Valfrihet? Skulle inte tro det...

Så visst har du Valfrihet, i MASSOR dessutom, se ovan!

/LbL!

Redigerat av lbl, 21 January 2009 - 21:39.

Postad 21 January 2009 - 22:07

Unregistered94d65f28
  • Unregistered94d65f28
  • Lärjunge

• 332 inlägg
  • 0
var har du hört att comhem ska höja alla abonnemangsavg.? Jag gick in på deras hemsida, där står fortfarande samma pris...

Postad 21 January 2009 - 22:24

Unregisteredbd2b39d2
  • Unregisteredbd2b39d2
  • Veteran

• 1570 inlägg
  • 0

var har du hört att comhem ska höja alla abonnemangsavg.? Jag gick in på deras hemsida, där står fortfarande samma pris...

De skickar brev hem till berörda. Klart de inte skriver nåt på hemsidan - den är ju i huvudsak till för nya kunder - för då skrämmer de bort dem.

Postad 21 January 2009 - 22:30

Unregisterede6970ea2
  • Unregisterede6970ea2
  • Beroende

• 1141 inlägg
  • 0
Man upphör aldrig att förvånas vad de hittar på.
För tillfället obunden men tänkte binda upp mig och köpa HD PVR.

Postad 21 January 2009 - 22:35

lbl
  • lbl
  • Forumräv

• 828 inlägg
  • 0
Brevet från Comhem om kortavgift=höjningen anlände idag.

Årskostnad 360:-, debiteras halvårsvis à 180:-.
Ingen avgift för Syskonabonnemang.

Avgift fr.o.m. 1 april, så det är säkert ett skämt bara ... :-)

Vet ännu inte om jag ska behålla abonnemanget, anmäla dem till ARN och/eller Sverker, eller åtminstone kräva att få betala per månad, dvs ha avgiften inbakad i den ordinarie månadsräkningen, så man slipper slänga ut så mycket pengar på en gång, och varför ska de tjäna räntan - de 180:- i halvårsdebitering ska betalas i Förskott...

/LbL!

Postad 21 January 2009 - 22:40

jimpa_84
  • jimpa_84
  • Användare

• 243 inlägg
  • 0
Talade med en tjej på kundtjänsten igår om vi som hade abonnemang sen tidigare och hon sa att vi skulle få information i god tid och att vi skulle betala från den första april, men hon sa också att man kunde välja att säga upp sitt abonnemang vilket jag kommer att göra.

Hoppas alla andra också gör det som är missnöjda med comhem och deras prishöjning.

Postad 21 January 2009 - 23:10

hd-fan
  • hd-fan
  • Lärjunge

• 480 inlägg
  • 0
Kortavgifter:
Comhem 360:-/år
Canal Digital 420:-/år
Boxer 598:-/år

Klart att det är irriterande att comhem inför kortavgift, jag kommer ihåg när
de tog bort kortavgiften och sänkte avgiften för Large-paketet för ett antal år sedan.
Men det var då det.
Men det lär vara svårt att få igång Sverker när konkurrenterna ligger ännu högre
prismässigt. Statliga monopolföretaget Boxer är ju utan konkurrens i marknätet och kan alltså
hugga till med 598 Kr/år, 299 i halvåret i förskott !!!

Redigerat av hd-fan, 21 January 2009 - 23:12.

Postad 22 January 2009 - 00:17

IPTV
  • IPTV
  • Användare

• 144 inlägg
  • 0

Kortavgifter:
Comhem 360:-/år
Canal Digital 420:-/år
Boxer 598:-/år

Klart att det är irriterande att comhem inför kortavgift, jag kommer ihåg när
de tog bort kortavgiften och sänkte avgiften för Large-paketet för ett antal år sedan.
Men det var då det.
Men det lär vara svårt att få igång Sverker när konkurrenterna ligger ännu högre
prismässigt. Statliga monopolföretaget Boxer är ju utan konkurrens i marknätet och kan alltså
hugga till med 598 Kr/år, 299 i halvåret i förskott !!!

Det är fel ovan, Canal Digital tar 169:-/kvartalet vilket innebär kortavgift på 676:-/år, dvs nästan dubbelt så dyra som Comhem.

Redigerat av IPTV, 22 January 2009 - 00:18.

Postad 22 January 2009 - 00:38

hd-fan
  • hd-fan
  • Lärjunge

• 480 inlägg
  • 0

Det är fel ovan, Canal Digital tar 169:-/kvartalet vilket innebär kortavgift på 676:-/år, dvs nästan dubbelt så dyra som Comhem.

OK, du har rätt, 676:-/år när det gäller satellit. Jag var otydlig. Priset 420:-/år gäller CD via IPTV som
på min faktura specas som 35:-/månad.

Postad 22 January 2009 - 03:08

IPTV
  • IPTV
  • Användare

• 144 inlägg
  • 0

OK, du har rätt, 676:-/år när det gäller satellit. Jag var otydlig. Priset 420:-/år gäller CD via IPTV som
på min faktura specas som 35:-/månad.
;)

Ah ok...finns så många tjänster nu för tiden. :)

Postad 22 January 2009 - 07:26

Unregistered1124
  • Unregistered1124
  • Beroende

• 1000 inlägg
  • 0

-> Jag bor i lägenhet där det bara finns comhem-jack, inga vanliga telefonledningar eller något annat.

Telefonabonnemang kan du naturligtvis teckna med Telia som vanligt, och då kan du ha ADSL från den leverantör du själv väljer.
/LbL!

I nybyggda hus skippar man nu för tiden ofta att dra in kopparnät och då blir man blåst på xDSL.

Postad 22 January 2009 - 07:33

JoacimZ
  • JoacimZ
  • Amatör

• 56 inlägg
  • 0

I nybyggda hus skippar man nu för tiden ofta att dra in kopparnät och då blir man blåst på xDSL.

I nybyggda hus drar man in fiber istället. Finns ingen anledning att ha kopparnät då.

Postad 22 January 2009 - 07:47

lbl
  • lbl
  • Forumräv

• 828 inlägg
  • 0
LbL

duga-> I nybyggda hus skippar man nu för tiden ofta att dra in kopparnät och då blir man blåst på xDSL.

JoacimZ-> I nybyggda hus drar man in fiber istället. Finns ingen anledning att ha kopparnät då.

Jag tvivlar starkt på att det innebär att du inte skulle kunna ha ett 'normalt' telefonabonnemang, och/eller teckna avtal med vem du själv vill.
(Däremot kan det ju bli riktigt dyrt att dra in nya telelinor eftersom de just måste dra nya linor, och inte bara ansluta, som normalt när det funnits telefon förut)

Och finns ju lagar så att inte folk ska bli bundna till en leverantör bara.
Så finns det bara EN leverantör till ett fibernät, bryter det mot lagen.

Och Parabol och Boxer kan han ju fortfarande ändå ha.

/LbL!

Redigerat av lbl, 22 January 2009 - 07:48.

Postad 22 January 2009 - 09:17

Unregistered62144f89
  • Unregistered62144f89
  • Amatör

• 82 inlägg
  • 0

Talade med en tjej på kundtjänsten igår om vi som hade abonnemang sen tidigare och hon sa att vi skulle få information i god tid och att vi skulle betala från den första april, men hon sa också att man kunde välja att säga upp sitt abonnemang vilket jag kommer att göra.

Hoppas alla andra också gör det som är missnöjda med comhem och deras prishöjning.

"vi som hade abonnemang sen tidigare"

Menar du personer med bindningstid? Har du bindningstid kvar?

Postad 22 January 2009 - 09:46

Leatherface
  • Leatherface
  • Mega-Guru

• 7299 inlägg
  • 0

Själv har jag comhem analogt och har problem med ljudet på barnkanalen och vissa program på svt det sprakar till och så .
Och så fick jag ett ryck här om dagen och ringde om det felet men fick i svar att dom inget gör eftersom jag bara har analoga utbudet och inget pröjsar det .
Men om jag fixa box med mera och fortfarande har samma problem så skulle dom ta tag i det då .
Vilket skit bolag det är har alltid hatat det bolaget .

analoga utbudet kommer läggas ner därför gör dom inget... i Luleå har dom redan gjort det och har bara SVT och TV4 kvar analogt... det blir ju en sänkning med minst 100:-/mån då man slipper betala för dom analoga kanalerna... så det blir fortfarande billigare än tidigare även om dom inför kortavgift dessutom är det vanligt att man förhandlar in nåt paket i hyran... Jag sitter själv med Tele2 och där har vi typ 17 kanaler (10 okodade kanaler + 1 intressepaket) för 45:-/mån inkl kort och box...

Redigerat av Leatherface, 22 January 2009 - 09:51.

Postad 22 January 2009 - 10:54

kave
  • kave
  • Lärjunge

• 439 inlägg
  • 0

Precis. Byggde jag nytt så SKA det dras koppar för riktig telefoni. Vem vill bli stående med krånglande IP telefoni som inte fungerar när strömmen går etc etc.
Jag har personligen väldigt svårt att förstå vad en vanlig husägare ska göra med en fiberkabel i sitt hus.

Comhem? Är det någon med öga för kvalitet som ens överväger ComHem? Satsar de fortfarande på Coaxnät i nya hus, sk "Multimediauttag"?

För 4 år sen flyttade jag in i ett helt nytt hyreshus i Göteborg. Jag var och tittade när man byggde huset och fick se Coax kabeln. Jag frågade hur det kom sig att man drog Coax i nya hus. På jobbet hade vi ju slutat med dessa skäpkablar för många år sen och gått över till TP kablage. Ja, Enligt ComHem är Coax överlägset blev svaret från entrepenören :)

Postad 22 January 2009 - 13:42

IPTV
  • IPTV
  • Användare

• 144 inlägg
  • 0
Det här är ju så löjligt vad det går mode bland fastighetsägarna.

Jag skulle flytta in i en nybyggd lägenhet och jag undrade hela tiden var telefonuttagen var och Comhem, nej de hade skippat det helt och det var bara fiber i lägenheterna.

TV kunde man endast få genom Fast TV, där var det stopp med Öppet stadsnät för fastighetsägaren hade väl blivit mutade under bordet att endast Fast TV skulle erbjuda TV och ni vet ju vilket skitföretag det är.

Så jag kunde varken välja Telia IPTV genom telefonuttag för det fanns inte, jag kunde inte välja alternativ IPTV leverantör genom fibern för de hade låst sig till Fast TV.

Comhem fanns inte för de hade skrivit avtal med Fast TV över fiber.

Jag beskrev i en annan tråd vad man ska göra, bygga SMATV nät till alla i ett hus med gemensam parabol.

IPTV är absolut inte moget ännu, jag har haft IPTV genom Telia och sa upp det pga deras sunkiga bildkvalitet jämfört med Comhem, fast jag påpekade detta till Telia sket dom i ta min kritik på allvar så jag sa upp det.

Postad 22 January 2009 - 13:50

Unregistered9d8a0d93
  • Unregistered9d8a0d93
  • Mästare

• 2585 inlägg
  • 0

-> Jag är låst till att teckna avtal med comhem för att kunna få in några digitala kanaler alls!

Nej, det är du inte, det finns ju alltid DetDigitalaMarknätet med Boxer!

Dessutom finns det ju Paraboler och Satelliter, inga problem med det, heller, för enligt en precis färsk EU-dom så får inte fastighetsägaren hindra dig att ha Parabol på t ex balkongen, bara den sitter fast ordentligt.
Analogt (ha, bra användning av det ordet i dessa sammanhang!) med det, så kan alltså din fastighetsägare inte heller hindra dig att sätta upp en antenn för marksänd digital-tv på din balkong, om det skulle behövas, själv har jag bara dubbla inomhusantenner, och det funkar perfekt.

-< Valfrihet? Skulle inte tro det...

Så visst har du Valfrihet, i MASSOR dessutom, se ovan!

/LbL!

Har ingen balkong att slänga upp någon parabol på eller vanlig antenn .
Och har provat 3 olika inomhusantenner för att testa boxer men har dålig mottagning så det blir till att leva med comhem om man nu inte väljer att flytta .

Postad 22 January 2009 - 14:02

JamJam
  • JamJam
  • Användare

• 127 inlägg
  • 0
I min förening är det förbjudet att sätta upp en paranbol på balkongen.. :)

Håller med övriga att CH är ett riktigt skitbolag.

Postad 22 January 2009 - 14:03

alfista
  • alfista
  • Veteran

• 2230 inlägg
  • 0

Precis. Byggde jag nytt så SKA det dras koppar för riktig telefoni. Vem vill bli stående med krånglande IP telefoni som inte fungerar när strömmen går etc etc.

Var beredd att slanta upp rätt bra då, det finns i stort sett ingen övre gräns för vad det kan kosta att dra fram koppar till ett hus. När Telias monopol på kopparaccessen (till mångas glädje) försvann så försvann även deras skyldighet att koppla in hus till fast låg kostnad. I princip håller jag med dig, och jag har ingen brådska att byta till fiber hemma (inte för att det finns att tillgå heller), än så länge vill jag ha kvar mitt analoga teleabb och IPTV känns inte riktigt moget ännu.

För 4 år sen flyttade jag in i ett helt nytt hyreshus i Göteborg. Jag var och tittade när man byggde huset och fick se Coax kabeln. Jag frågade hur det kom sig att man drog Coax i nya hus. På jobbet hade vi ju slutat med dessa skäpkablar för många år sen och gått över till TP kablage. Ja, Enligt ComHem är Coax överlägset blev svaret från entrepenören :)

Nu jämför du i och för sig äpplen och päron då kablarna i dessa fall används för olika typer av signalering.

Skall jag avslutningsvis hålla mig till trådens ämne så handlar kortavgiften inte enbart om tillverkning och utskick, antagligen ligger det exempelvis licenskostnader till Conax i priset. Detta är dock absolut ingen ursäkt för att inte baka in detta i det redovisade månadspriset för abonnemangen, precis som Comhem tydlgen tidigare gjort (och slagit sig för bröstet över det).

Postad 22 January 2009 - 19:56

lindo
  • lindo
  • Veteran

• 1867 inlägg
  • 0
Här kan ni lyssna på Comhems marknadsdirektör
(Börjar vid ca 6 minuter in i filen och fortsätter även efter musiken i programmet)
http://www.sr.se/web...t...e=&IsBlock=

Postad 22 January 2009 - 20:06

Unregistered1124
  • Unregistered1124
  • Beroende

• 1000 inlägg
  • 0

I nybyggda hus drar man in fiber istället. Finns ingen anledning att ha kopparnät då.

Eller i sämsta fall varken koppar eller fiber; nämligen enbart coax.

Postad 22 January 2009 - 21:32

UTBMF
  • UTBMF
  • Lärjunge

• 276 inlägg
  • 0
http://www.comhem.se...mhem/tv_villkor

Är det det som står här under Digital-tv/Betal-tv ?

Bra att det inte gäller Smal i så fall annars hade jag bett dem köra upp mitt abonnemang i röven.

Postad 22 January 2009 - 21:33

Leatherface
  • Leatherface
  • Mega-Guru

• 7299 inlägg
  • 0
som sagt Small är lika med kortavgift på 39:-/mån (468:-/år) därför har dom ingen kortavgift utöver det på Small...

Redigerat av Leatherface, 22 January 2009 - 21:35.

Postad 22 January 2009 - 21:45

Truckerhate
  • Truckerhate
  • Lärjunge

• 376 inlägg
  • 0
Jag hade inte haft några problem med en avgiftshöjning om man fått något för det som tex lite nya kanaler.
Canal digital tar in nya hd-kanaler hela tiden medans com hem står och tittar på.

Postad 22 January 2009 - 22:09

Unregistered31523d77
  • Unregistered31523d77
  • Användare

• 126 inlägg
  • 0
Blir nog till att gå över till CD om jag bara får in signal på min ballkong.

Postad 22 January 2009 - 22:16

Unregisterede6970ea2
  • Unregisterede6970ea2
  • Beroende

• 1141 inlägg
  • 0
Vem sjutton vill ha en parabol på balkongen ? Fult som faaaaan.

Postad 23 January 2009 - 01:55

Unregisteredc7b312fb
  • Unregisteredc7b312fb
  • Forumräv

• 596 inlägg
  • 0

(Börjar vid ca 6 minuter in i filen och fortsätter även efter musiken i programmet)

Tack för länken, det var intressant att höra att Comhem har 144 miljoner i kostnader för kryptering av kort.
Sen tyckte Comhems representant i inslaget att Comhem var hårt konkurensutsatt. Vet inte om jag känner igen det från mitt hushåll. Fast det är klart, jag kan ju välja vilken leverantör jag vill, så länge det är Comhem.

Postad 23 January 2009 - 07:50

Leatherface
  • Leatherface
  • Mega-Guru

• 7299 inlägg
  • 0
Tja du kan ju välja mellan IPTV, boxer (inomhusantenn), satellit (parabol på balkong)... åtminstone dom 2 första alternativen brukar va möjligt på dom flesta ställen iaf...
Sen är det ju din hyresvärd som har låst dig till comhem i kabelnätet så det är ju egentligen dom du ska skylla på...

Redigerat av Leatherface, 23 January 2009 - 07:51.

Postad 23 January 2009 - 11:56

Unregisteredc7b312fb
  • Unregisteredc7b312fb
  • Forumräv

• 596 inlägg
  • 0

Tja du kan ju välja mellan IPTV, boxer (inomhusantenn), satellit (parabol på balkong)... åtminstone dom 2 första alternativen brukar va möjligt på dom flesta ställen iaf...
Sen är det ju din hyresvärd som har låst dig till comhem i kabelnätet så det är ju egentligen dom du ska skylla på...

Tyvärr, får ingen signal med antenn och har ingen balkong. IPTV kan jag använda (via teleuttaget?, men är det samma utbud/kvalitet än). Sen vet jag de som inte ens har den möjligheten heller p.g.a. avsaknad av teleledning i fastigheten.
Du har helt rätt i att jag får skylla på min hyresvärd. Det är ju trots allt de som gjort en "bra deal" och låst mig till Comhem under överskådlig tid.

Postad 23 January 2009 - 12:01

Aristotele
  • Aristotele
  • Lärjunge

• 260 inlägg
  • 0

själv har jag bara dubbla inomhusantenner, och det funkar perfekt.

Lite nyfiken på att få höra exakt vilken inomhusantenn du har?

Har du flera TV eller behöver du flera antenner för få bra mottagninge?
var i landet bor du?

Postad 23 January 2009 - 12:07

Unregistered62144f89
  • Unregistered62144f89
  • Amatör

• 82 inlägg
  • 0

Jadu. Att representanten inte visste att Comhem hade kortavgift tidigare, och sedan höjde priset på digitala paket i samband med att denna togs bort. Det är just enbart sorligt.
Att hon fått så lite argument och information innan hon gav sig ut på radio som kunde höras av hela Sverige kanske inte var världens genidrag.

Postad 23 January 2009 - 12:11

Aristotele
  • Aristotele
  • Lärjunge

• 260 inlägg
  • 0

I min förening är det förbjudet att sätta upp en paranbol på balkongen.. :blush:

Ofta kan det av olika skäl vara förbjudet att hänga upp parabol på fasad, dvs UTANFÖR balkongen etc. Det kan jag förstå. Dels av estetiska skäl men också av säkerhetsskäl. Av denna anledning brukar man inte få han blomlådor hängande på utsidan av balkongen, men väl in insidan så att säga.

Men kan de verkligen fördjuda dig att sätta på en parabol innanför balkongen? dvs inne på din balkongyta, och inte hängandes utanför? har svårt att tro det? Den nallar ju på ytan men ändå kanske en möjlighet?

Postad 23 January 2009 - 13:10

Unregistered62144f89
  • Unregistered62144f89
  • Amatör

• 82 inlägg
  • 0

Ofta kan det av olika skäl vara förbjudet att hänga upp parabol på fasad, dvs UTANFÖR balkongen etc. Det kan jag förstå. Dels av estetiska skäl men också av säkerhetsskäl. Av denna anledning brukar man inte få han blomlådor hängande på utsidan av balkongen, men väl in insidan så att säga.

Men kan de verkligen fördjuda dig att sätta på en parabol innanför balkongen? dvs inne på din balkongyta, och inte hängandes utanför? har svårt att tro det? Den nallar ju på ytan men ändå kanske en möjlighet?

Tänkte också det. Jag menar, man kan ju likna den vid ett parasoll.

I min BRF får man ej ha parabolen hängades utanför balkongen (desamma med blomlådor) men innuti är det såklart OK.

Postad 23 January 2009 - 17:05

Leatherface
  • Leatherface
  • Mega-Guru

• 7299 inlägg
  • 0

Tyvärr, får ingen signal med antenn och har ingen balkong. IPTV kan jag använda (via teleuttaget?, men är det samma utbud/kvalitet än). Sen vet jag de som inte ens har den möjligheten heller p.g.a. avsaknad av teleledning i fastigheten.
Du har helt rätt i att jag får skylla på min hyresvärd. Det är ju trots allt de som gjort en "bra deal" och låst mig till Comhem under överskådlig tid.

Har ni ingen fiber io huset då trodde alla i lägenhet hade det idag i princip....
Har du testat Mira antennen som jag har den funkar utmärkt... Jag har signal utan fri sikt 5 mil från sändaren här iaf med den... men jag har inte bäst signal vid fönstret som många tror utan jag har den i ett hörn vid väggen där får jag bäst signal... också höjden på antennen spelar roll kan vara nästan ingen signal på en höjt men sätter man den halv meter över det kan det vara full signal nästan så man får testa gå runt i hela lägenheten för att hitta bästa signalen...

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.