Anledningen till att jag vill öppna upp den är för att L2 har börjat fastna och klicka på båda kontrollerna samt att fyrkant har börjat strula lite.
Är det något mer man måste göra innan man kan öppna den?
Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
|
Postad 26 January 2009 - 13:07
Har skruvat ut alla fem skruvar, men vågar inte ta i för mycket känns som att kretskortet och hela den biten sitter fast nånstans.
Anledningen till att jag vill öppna upp den är för att L2 har börjat fastna och klicka på båda kontrollerna samt att fyrkant har börjat strula lite. Är det något mer man måste göra innan man kan öppna den? Postad 26 January 2009 - 13:25
Kastade min hårt i golvet UTAN att ta bort några skruvar, funkade utmärkt, nu behövs bara en sprängskiss och lite lim, sen så..
Postad 26 January 2009 - 14:23
Har för mig att det även var en liten plasthake som gorde att det kändes som att halvorn satt fast i varandra. Den var nog i närheten av USB-kontakten
http://2.bp.blogspot.../dualshock3.jpg Postad 26 January 2009 - 15:09 Känns mest som att det sitter något mellan spakarna och inte framme vid USB-kontakten. Slår snart upp den bara för att få reda på det och sen går jag och köper en Dualshock. Postad 26 January 2009 - 16:47
om jag inte minns helt fel på dualshock 2 kontrollerna så satt kretskortet fast i botten och man va tvungen att slita lite för att de analoga spakarna skulle släppa... ingen fara att ta i lite
Postad 26 January 2009 - 17:40
Man måste ta i lite för att få isär den, tror jag hade sönder en plastklämma som låste den, men den sitter tillräckligt bra med skruvarna.
Postad 26 January 2009 - 17:46
Haha samma här averkat 2 kontroller men men bara bra då fick man med dualshock nu Postad 27 January 2009 - 08:04
Det var inte lätt att ha i sär en kontroll, jag lyckades med en hel del våld.
Men jag har för mig att jag ändå inte riktigt kom åt att fixa x-knappen som börjat fastna. Det svåra var att få tillbaka allt :S (dvs. blev en dualshock /Fredrik Postad 27 January 2009 - 12:03
Slet upp den nu, tog bort lite smuts och tvättade rent läsken som brorsan spillt, nu funkar den ena kontrollen som den ska.
En kvar, men vetifan om jag orkar, blir nog en Dualshock istället. Postad 27 January 2009 - 13:12
Kan väl bli en DS3 ändå, skadar ju inte att ha några extra handkontroller?
1 användare läser detta ämne0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |