Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell Tråd - HTC Touch Diamond2 *

415 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
HTC Touch Diamond 2 (Mobiltelefoner) 3 8.954544 (21) Inga priser

Postad 16 February 2009 - 12:07

Unregistered9ea0ded7
  • Unregistered9ea0ded7
  • Wannabe

• 21 inlägg
  • 0
HTC Touch Diamond2

Postad bild
Postad bild
Postad bild
Postad bild
Postad bild
Postad bild

Processor Qualcomm® MSM7200A™, 528 MHz
Operating System Windows Mobile® 6.1 Professional
Memory ROM: 512 MB
RAM: 288 MB
Dimensions 107.85 X 53.1 X 13.7 mm (4.25 X 2.09 X 0.54 inches)
Weight 117.5 grams (4.15 ounces) with battery
Display 3.2-inch TFT-LCD touch-sensitive screen with 480 X 800 WVGA resolution
Network HSDPA/WCDMA:

Europe/Asia: 900/2100 MHz
Up to 2 Mbps up-link and 7.2 Mbps down-link speeds
Quad-band GSM/GPRS/EDGE:

Europe/Asia: 850/900/1800/1900 MHz
(Band frequency, HSUPA availability, and data speed are operator dependent.)

Device Control TouchFLO™ 3D
Zoom bar
GPS Internal GPS antenna
Connectivity Bluetooth® 2.0 with Enhanced Data Rate and A2DP for wireless stereo headsets
Wi-Fi®: IEEE 802.11 b/g
HTC ExtUSB™ (11-pin mini-USB 2.0 and audio jack in one)
Camera Main camera: 5.0 megapixel color camera with auto focus
Second camera: VGA CMOS color camera
Audio supported formats AAC, AAC+, eAAC+, AMR-NB, AMR-WB, QCP, MP3, WMA, WAV, MIDI, M4A
Video supported formats WMV, ASF, MP4, 3GP, 3G2, M4V, AVI
Battery Rechargeable Lithium-ion battery
Capacity: 1100 mAh
Talk time:
Up to 300 minutes for WCDMA
Up to 340 minutes for GSM
Standby time:
Up to 500 hours for WCDMA
Up to 360 hours for GSM
Video call time: Up to 150 minutes
(The above are subject to network and phone usage.)
Expansion Slot microSD™ memory card (SD 2.0 compatible)
AC Adapter Voltage range/frequency: 100 ~ 240V AC, 50/60 Hz
DC output: 5V and 1A
Special Features FM Radio, G-Sensor

Redigerat av Unregistered9ea0ded7, 16 February 2009 - 12:38.

Postad 16 February 2009 - 15:29

Travolta
  • Travolta
  • Forumräv

• 556 inlägg
  • 0
Måste säga att denna ser otroligt fin ut, både designen och specifikationerna. Hoppas bara HTC lärt sig lite av problemen med seghet i menyer. Värt att nämna är den kommer att uppgraderas gratis till nya Windows Mobile 6.5 när det finns tillgängligt (Källa: Mobil).

Postad 16 February 2009 - 15:41

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11727 inlägg
  • 0
S*tan va snygg...

HTC kan verkligen göra snygga mobiltelefoner

Postad 16 February 2009 - 21:25

r0bber
  • r0bber
  • Lärjunge

• 458 inlägg
  • 0
Ja, den var oerhört läcke och stilren. Finns det förresten nån info om huruvida det är capacitiv eller resistiv skärm?

Postad 16 February 2009 - 21:34

tommydl
  • tommydl
  • Användare

• 173 inlägg
  • 0
Det är en resistive skärm, har ingen källa men take my word for it :blink:
Finns det alls någon WM-mobil med capacitive skärm?

Postad 17 February 2009 - 08:47

Unregistereda3b082eb
  • Unregistereda3b082eb
  • Användare

• 160 inlägg
  • 0
Oxå vart min Diamnond riktigt gammal och tråkig.... :blink: har haft den i ca två månader, hmmm hur ska jag få våran controller att skriva på för en ny ;)

Postad 17 February 2009 - 09:24

r0bber
  • r0bber
  • Lärjunge

• 458 inlägg
  • 0

Det är en resistive skärm, har ingen källa men take my word for it :blink:
Finns det alls någon WM-mobil med capacitive skärm?

Det var lite så jag tänkte också... Jag såg nämligen ingen stylus på bilderna och tänkte att man kunde ju hoppas. Den har ju å andra sidan inget annat styrdon heller, så jag vet inte hur det skulle vara tänkt att klara av att styra allt.. om det nu inte är så att wm 6.5 är möjligt att styra helt med fingrarna.. men det verkar väldigt långsökt

Postad 17 February 2009 - 13:36

grandstoff
  • grandstoff
  • Användare

• 113 inlägg
  • 0

Det var lite så jag tänkte också... Jag såg nämligen ingen stylus på bilderna och tänkte att man kunde ju hoppas. Den har ju å andra sidan inget annat styrdon heller, så jag vet inte hur det skulle vara tänkt att klara av att styra allt.. om det nu inte är så att wm 6.5 är möjligt att styra helt med fingrarna.. men det verkar väldigt långsökt

WM 6.5 är mer anpassat så man ska slippa använda stylus, men det hänger ju också på hur bra TouchFLO™ 3D är också... Skärmen är ju större så det finns ju helt klart möjligheter.

Men, om det inte är en "färdig" produkt som släpps så tror jag Diamond2 kommer överskuggas av bl.a. nyligen släppta Nokia 5800 eller framför allt OmniaHD när den släpps. Det finns inget mer utrymme för sega menyer eller avsaknad av funktioner längre. Sen hänger ju säkert mycket på hur bra Windows programbutik står sig mot Nokias Ovi och AppStore...

Postad 17 February 2009 - 14:04

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11727 inlägg
  • 0
Programbutik ?

Spelar det nån roll?

Det finns ju hur mycket program som helst till WM nu..

Förstår inte att allt ska vara gjort för fingrar...Vist är det bra en bit men ska man djupare in i menyer å greja så tycker inte jag att en penna spelar så stor roll

Postad 17 February 2009 - 14:14

grandstoff
  • grandstoff
  • Användare

• 113 inlägg
  • 0

Programbutik ?

Spelar det nån roll?

Det finns ju hur mycket program som helst till WM nu..

Förstår inte att allt ska vara gjort för fingrar...Vist är det bra en bit men ska man djupare in i menyer å greja så tycker inte jag att en penna spelar så stor roll

Visst finns det mycket program att tillgå, men en samlad plats (likt AppStore) är ju helt klart att föredra framför att behöva söka upp informationen från en mängd olika håll.

Om det är så att skärmen inte klarar av en stylus är det ju en stor fördel om alla inställningar kan göras även med fingrar...
:)

Postad 17 February 2009 - 15:00

Petssonp
  • Petssonp
  • Amatör

• 61 inlägg
  • 0
Är det samma som tidigare Diamond och nya Touch HD - ingen lampa/blixt? Ser lite tomt ut på bilden där bak va?! :)

// Petsson

Redigerat av Petssonp, 17 February 2009 - 16:47.

Postad 17 February 2009 - 22:01

fredde_
  • fredde_
  • Lärjunge

• 275 inlägg
  • 0
Skärmen är resistiv. Windows Mobile 6.5 har tydligen bara stöd för den typen av skärm.

6.5 is resistive only. It doesn't support capacitive touchscreens.

Engadget går igenom 6.5

Postad 24 February 2009 - 17:40

Creutz
  • Creutz
  • Användare

• 106 inlägg
  • 0
Priset verkar bli rimligt ändå, trodde det skulle ligga högre. :)

https://www.prisjakt...kt.php?p=402308

Redigerat av Creutz, 24 February 2009 - 17:40.

Postad 24 February 2009 - 18:29

Unregisteredc96d6be8
  • Unregisteredc96d6be8
  • Mega-Guru

• 7392 inlägg
  • 0

Visst finns det mycket program att tillgå, men en samlad plats (likt AppStore) är ju helt klart att föredra framför att behöva söka upp informationen från en mängd olika håll.

Om det är så att skärmen inte klarar av en stylus är det ju en stor fördel om alla inställningar kan göras även med fingrar...
:)

Om det är en fördel med en stor samlad programbank beror ju helt och hållet på om de lägger sig i vilka program som finns där, är det fritt fram för alla att lägga upp sina program där så kan det vara ok, dock är det nog troligt att programvaruföretag som är villiga att betala kommer att synas mest och gratisprogrammen kommer att vara undanskuffade.

Postad 21 March 2009 - 00:12

Unregisteredc9cc389a
  • Unregisteredc9cc389a
  • Amatör

• 75 inlägg
  • 0
den är riktgit snygg nu föll htc mig i smaken . och mitt 3 abbonemang går ut i juni får se vad denna fått för kritik då , ligger högt på vill ha listan i alla fall ;) fina specifikationer. men den kommande lg arena verkar inte helt fel den heller. och den ska också släppas nu i april/maj.

Postad 30 March 2009 - 18:05

Drosan
  • Drosan
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0
Någon som vet vilket datum det är satt för denna mobil?

Postad 30 March 2009 - 20:32

Smackhacker
  • Smackhacker
  • Wannabe

• 10 inlägg
  • 0
En engelsk version finns på expansys från 15 april.

Postad 31 March 2009 - 14:03

Travolta
  • Travolta
  • Forumräv

• 556 inlägg
  • 0
Webhallen har angivit 2009-05-01 och NetOnNet 2009-04-30.

Postad 15 April 2009 - 07:56

Smackhacker
  • Smackhacker
  • Wannabe

• 10 inlägg
  • 0
Nån som beställt telefonen? Är det värt att satsa på en eng version från Expansys och hoppas att det går fixa svenskt tangentbord?

Postad 16 April 2009 - 20:30

dorner
  • dorner
  • Amatör

• 75 inlägg
  • 0
Något om bateriet?
På min ver 1 så har jag lämnat in den 5 gånger pga att bateriet inte håller det dom lovar, men tyvärr verkar det som *The Phone House får den att fungare när dom testar hur det nu går till. Skulle vara en möjlighet att försöka få den utbytt mot ver2.

Postad 16 April 2009 - 22:18

Unregistered6fd820eb
  • Unregistered6fd820eb
  • Wannabe

• 14 inlägg
  • 0
Manual för de som är intresserade, http://www.htc.com/w...p_id=249&act=um

Postad 23 April 2009 - 20:57

Smackhacker
  • Smackhacker
  • Wannabe

• 10 inlägg
  • 0
Har fått min D2 idag. Riktigt snabb och läcker! Helnöjd efter en halv dags lekande.

Postad 23 April 2009 - 21:40

Unregistered6fd820eb
  • Unregistered6fd820eb
  • Wannabe

• 14 inlägg
  • 0
Redan leverad, var beställde du ifrån?

Postad 23 April 2009 - 22:57

Smackhacker
  • Smackhacker
  • Wannabe

• 10 inlägg
  • 0

Redan leverad, var beställde du ifrån?

Expansys

Postad 27 April 2009 - 11:52

Unregistered57eff71c
  • Unregistered57eff71c
  • Wannabe

• 36 inlägg
  • 0

Har fått min D2 idag. Riktigt snabb och läcker! Helnöjd efter en halv dags lekande.

Riktigt sugen på den här. Några andra intryck nu efter några dagars användande?

Postad 27 April 2009 - 12:39

Bjebb
  • Bjebb
  • Amatör

• 53 inlägg
  • 0
Har beställt D2 från Dustin home, får se när den dyker upp

Postad 27 April 2009 - 20:25

Smackhacker
  • Smackhacker
  • Wannabe

• 10 inlägg
  • 0

Riktigt sugen på den här. Några andra intryck nu efter några dagars användande?

Ja, ni kan säkert läsa hur andra upplever telefonen runtom på webben. Jag kan bara säga att jag är otroligt nöjd. Har aldrig haft en touchscreen-telefon förut så jag har inte mycket att jämföra med, men vad jag förstår är denna otroligt snabb och rolig att använda. Kan bara instämma. Detta är en fantastisk telefon och jag är otroligt nöjd. Väldigt lätt och liten men med stor skärm. Vad mer kan jag säga?

Den enda negativa hittills har varit batteritiden, men jag tror det beror på att jag har dålig täckning och telefonen skiftar ständigt mellan gms, 3g och hspa. Försöker hitta ett program där man kan utesluta 3g och hspa när de inte behövs för att spara på batteriet.

Jag är alltså helnöjd. Rekommenderas varmt.

Postad 28 April 2009 - 09:49

Travolta
  • Travolta
  • Forumräv

• 556 inlägg
  • 0

Ja, ni kan säkert läsa hur andra upplever telefonen runtom på webben. Jag kan bara säga att jag är otroligt nöjd. Har aldrig haft en touchscreen-telefon förut så jag har inte mycket att jämföra med, men vad jag förstår är denna otroligt snabb och rolig att använda. Kan bara instämma. Detta är en fantastisk telefon och jag är otroligt nöjd. Väldigt lätt och liten men med stor skärm. Vad mer kan jag säga?

Den enda negativa hittills har varit batteritiden, men jag tror det beror på att jag har dålig täckning och telefonen skiftar ständigt mellan gms, 3g och hspa. Försöker hitta ett program där man kan utesluta 3g och hspa när de inte behövs för att spara på batteriet.

Jag är alltså helnöjd. Rekommenderas varmt.

Kul att höra matt du gillar den. Hur fungerar det att skriva mail/SMS? Får du upp svenska tecken på "tangentbordet" eller måste du trycka någon funktionstangent för att kunna skriva åäö?

Postad 28 April 2009 - 10:18

Smackhacker
  • Smackhacker
  • Wannabe

• 10 inlägg
  • 0

Kul att höra matt du gillar den. Hur fungerar det att skriva mail/SMS? Får du upp svenska tecken på "tangentbordet" eller måste du trycka någon funktionstangent för att kunna skriva åäö?

Jag har installerat Fingerkeyboard från xda developers och det fungerar ganska bra. Man håller in en knapp lite längre för att få svenska tecken. Undersöker möjligheten att få svensk XT9.

Postad 06 May 2009 - 13:43

Photek
  • Photek
  • Anime Junkie

• 486 inlägg
  • 0

Trist att de inte har fixat den dåliga mottagningen ;) Var grymt sugen på att uppgradera till denna från min gamla Diamond men där sprack den drömmen...

Kan någon säga hur D2:an funkar med video? Brorsans Nokia 5800 spelar upp film betydligt bättre än min Diamond t.ex som laggar utav bara #&/"(). Kan tillägga att jag kör Coreplayer.

Postad 06 May 2009 - 14:07

Travolta
  • Travolta
  • Forumräv

• 556 inlägg
  • 0
Hoppas det börjar droppa in lite användarrecensioner snart!

Hur vet man vilka städer som stödjs i väderapplikationen? Gör alla större städer i Sverige det?

Kan man istället för börskurser se hur Stockholmsbörsen går samt också hålla koll på valutor på samma sätt eller rä det endast aktier man kan övervaka? Hur vet man vad man kan bevaka?

Redigerat av Travolta, 06 May 2009 - 14:18.

Postad 07 May 2009 - 20:01

Unregistered57eff71c
  • Unregistered57eff71c
  • Wannabe

• 36 inlägg
  • 0
Netonnet verkar ju ha fått in den här i lager nu, men jag var inne hos telia idag och där var datumet fortfarande "obekräftat", och snubben sa att de hade samma leverantör som phonehouse. Surt, eftersom det är de två som mitt jobb har avtal med. Nån som lyckats få reda på när man kan se den här i butik?

Postad 07 May 2009 - 21:37

Bjebb
  • Bjebb
  • Amatör

• 53 inlägg
  • 0
Beställde från dustinhome och dom skickade telefonen idag så den dyker nog upp på måndag för min del

Postad 07 May 2009 - 22:43

Outrage
  • Outrage
  • Beroende

• 1342 inlägg
  • 0
Katshing har i lager, pris: 12726kr.
Men det står i kursiv stil så tror de bara glömt att ändra.

Postad 07 May 2009 - 22:56

Unregistered8dc172eb
  • Unregistered8dc172eb
  • Wannabe

• 16 inlägg
  • 0
Var och köpte min idag på NetOnNet i Göteborg. Jag säger bara: vilken undebar telefon! Första intrycket är mycket lovande! :)

Postad 07 May 2009 - 23:50

Smackhacker
  • Smackhacker
  • Wannabe

• 10 inlägg
  • 0

Hoppas det börjar droppa in lite användarrecensioner snart!

Hur vet man vilka städer som stödjs i väderapplikationen? Gör alla större städer i Sverige det?

Kan man istället för börskurser se hur Stockholmsbörsen går samt också hålla koll på valutor på samma sätt eller rä det endast aktier man kan övervaka? Hur vet man vad man kan bevaka?

Kan inte svara på börskurserna, men vädret täcker de större städerna. Tyvärr inte de mindre vad jag kan se.

Postad 08 May 2009 - 11:18

Outrage
  • Outrage
  • Beroende

• 1342 inlägg
  • 0
Nu har Katshing ändrat priset.

5249kr.

Postad 08 May 2009 - 19:07

ILCapitano
  • ILCapitano
  • Lärjunge

• 448 inlägg
  • 0
Hur funkar den här som mediatelefon, alltså mp3 spelare, filmer, youtube? eller är det en affärstelefon i första hand?

Postad 08 May 2009 - 19:10

Travolta
  • Travolta
  • Forumräv

• 556 inlägg
  • 0

Kan inte svara på börskurserna, men vädret täcker de större städerna. Tyvärr inte de mindre vad jag kan se.

Tack! Efterom jag nu köpt den själv kan jag svara på min egen fråga: OMX, DWI, USD/SEk går utmärkt att lägga upp.

Postad 10 May 2009 - 09:29

leap
  • leap
  • Rookie

• 9 inlägg
  • 0
Jag tycker också att det är en mycket trevlig telefon. Det var några år sedan jag hade en Windows-mobil, och jag kan lugnt säga att det hänt en hel del. Fast det som fungerar bäst är HTC's TouchFlo, och det ska man ju inte ge Microsoft credt för. Vid normalt bruk så behöver man i stort sett aldrig gå in i Windows-menyerna.

Det var någon som undrade hur filmuppspelning fungerar. Med Coreplayer spelade jag upp en vanlig DivX-fil i normal upplösning (ej HD) och den rullade på helt utan störningar eller lagg - mycket imponerande. Fast tyvärr verkar inte undertexter stödjas.

Jag har dock ett stort problem, min telefon hoppar aldrig över i 3G-läge. Oavsett var jag befinner mig så är "G"-symbolen aktiverad, och uppkopplingen blir plågsamt långsam GPRS. Har kollat inställningarna under "Avancerat nätverk" och HSDPA är aktiverat. Min operatör är Tele2. Finns det någon annan med Tele2 eller Comviq som kan bekräfta att telefonen går över i 3G-läge? För isåfall är det väl fel på mitt exemplar. Fast fördelen är ju att batteritiden blir väldigt bra ;-)

Edit: Idag såg jag plötsligt att den hoppat över i 3G-läge, mycket märkligt. Har kört den i två dagar utan 3G på samma platser ungefär... Fick dock problem med dataöverföring, då min 3G-mottagning där jag bor är ganska dålig. Den försökte skicka data ett antal gånger, varje gång med ett felmeddelande att "uppringning misslyckades". Sedan dog mottagningen helt, och efter en minut ungefär kom den igång igen i GPRS-läge. Måste säga att själva radiodelen i denna telefon verkar vara betydligt sämre än Nokia och SE (min gamla Nokia N82 hoppade över till GPRS på några sekunder när det var problem med signalen, utan meddelande och annat tjafs).

Redigerat av leap, 10 May 2009 - 11:22.

Postad 11 May 2009 - 09:30

timeout
  • timeout
  • Rookie

• 9 inlägg
  • 0
Hmm, hur är det med åäö? någon sa att dom fick hålla inne en knapp så får man fram å kan välja (som på iphone..) men på min HTC Touch Diamond så finns åäö framme i både kompakt och fullstängdigt qwerty, inte kan dom väl ha gjort det sämnre till 2:an??

Och spinner vidare lite på ämnet tangentbord.. går det över landscape-läge? Dvs när man vrider telen så att tangentbordet flyttas med? Det är något jag saknat men med tanke på gamla diamonden så hade det inte gjort så mycket för skärmen är juh inte så mkt större men det e juh min jobblur.. 2:an tänkte ja har te privat så där blir det väl att skriva lite mer sms då :)

Postad 11 May 2009 - 09:43

Outrage
  • Outrage
  • Beroende

• 1342 inlägg
  • 0
Vad jag läst kan du få tangentbordet i Landscape i alla lägen nu.

Kolla här.

http://www.gsmarena....eview-347p6.php

Postad 11 May 2009 - 15:39

timeout
  • timeout
  • Rookie

• 9 inlägg
  • 0

Vad jag läst kan du få tangentbordet i Landscape i alla lägen nu.

Kolla här.

http://www.gsmarena....eview-347p6.php

Nice! :)

Postad 11 May 2009 - 17:53

Unregistered934f9a06
  • Unregistered934f9a06
  • Wannabe

• 10 inlägg
  • 0
Hej skall välja jobb mobil...
Kan få HTC HD nu men funderar på att vänta på denna i stället... e det värt att vänta på eller skall man slå till med en hd... hmmm

Postad 11 May 2009 - 18:12

Outrage
  • Outrage
  • Beroende

• 1342 inlägg
  • 0
Vänta? Den finns ju att köpa nu.

Postad 11 May 2009 - 18:30

Unregistered934f9a06
  • Unregistered934f9a06
  • Wannabe

• 10 inlägg
  • 0

Vänta? Den finns ju att köpa nu.

ok men fick svaret tar tre veckor påjobbet... villken e bäst e frågan

Postad 11 May 2009 - 20:15

Outrage
  • Outrage
  • Beroende

• 1342 inlägg
  • 0
Nyare är alltid bättre är regeln, klart det finns undantag men men.

Postad 11 May 2009 - 21:21

Unregistered57eff71c
  • Unregistered57eff71c
  • Wannabe

• 36 inlägg
  • 0

ok men fick svaret tar tre veckor påjobbet... villken e bäst e frågan

mmm, det var det svaret jag fick på phonehouse och telia också...
jag stod i vale hd/d2 också men efter att kollat runt lite så känns d2 given, om man nu inte måste ha lite större skärm. som sagt, nyare bör ju vara bättre :)

hur var det med åäö? var det smidigt?

Postad 12 May 2009 - 06:20

Bjebb
  • Bjebb
  • Amatör

• 53 inlägg
  • 0
Nån som vet nåt smidigt sätt att få över sina kontakter och SMS från min gamla K850i till D2an?

Postad 12 May 2009 - 06:23

Outrage
  • Outrage
  • Beroende

• 1342 inlägg
  • 0
Bluetooth?

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.