Postad 16 February 2009 - 14:47
Postad 16 February 2009 - 19:46
Visst, men det är inte fjärrisen det hänger på, utan hur sensorn är kopplad till datorn.Undrar om det finns nån fjärrkontroll lösning som man kan ha för att antingen stänga av datorn helt, eller iaf sätta i sovläge och därefter kunna väcka den igen? Tänkte få till en liten sovrumsklient och även om jag kan få den tyst så finns det ingen anledning för den att stå och gå dygnet runt. Så då skulle jag vilja kunna stänga av och sätta på den med fjärrkontrollen. Men går det?
I vissa fall räcker med med USB och därefter Wake on USB, för att få snurr på burken igen, men säkrast är väl att köpa en fjärr vars sensor kopplas mellan moderbordet och power-knappen.
Är detta f.ö en MythTV-fråga ? annars kommer jag att flytta tråden ....
Postad 16 February 2009 - 22:30
Postad 17 February 2009 - 07:36
Oberoende av operativ är det kanske inte, men det hänger inte ihop med MythTV.Nja, eftersom jag inte vet hur grejerna hänger ihop så tänkte jag att det kanske behövdes stöd för det i Linux eller liknande eftersom det är en MythTV klient som ska väckas och stängas. Men om det är helt oberoende av operativsystemet så kan väl tråden flyttas. Fast jag behöver ju iofs en fjärr med den funktionaliteten och som funkar med lirc.
Det enda stöd som krävs är i lirc, MythTV bryr sig egentligen inte om vad det är du använder för hårdvara bara den lirar med lirc.
Postad 18 February 2009 - 16:21
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?