Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell Tråd - LG KM900 Arena *

500 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
LG Arena KM900 (Mobiltelefoner) 1 6.314284 (34) Inga priser

Postad 16 February 2009 - 17:26

Unregisteredbf2da8d7
  • Unregisteredbf2da8d7
  • Användare

• 100 inlägg
  • 0
Postad bild

LG är på väg att släppa en ny touch mobil som verkar riktigt trevlig. Ska komma i April och kosta runt 4500kr.
Kommer väldigt många trevliga mobiler för tillfället, frågan är ju vilken man ska slå till på.

http://tv.mediaprovi...4453588091.html
Inslag från Mobil där de visar gränssnittet, ser verkligen trevligt ut.

Tänkte vi kunde fylla på den här tråden allt eftersom det släpps mer info om den.

Redigerat av Unregisteredbf2da8d7, 16 February 2009 - 17:57.

Postad 16 February 2009 - 18:43

SoundsLikeNoise
  • SoundsLikeNoise
  • Forumräv

• 557 inlägg
  • 0
Här är lite specs
Video och bilder
Blir intressant tycker jag också. Alla tillverkare verkar veta vad som gäller i år. Allting! Dom har ju i princip stoppat i det bästa i alla telefoner. Det känns ju bra med många liknande mobiler som kan tävla med varandra om lägsta priser och vilken som är bäst.

Redigerat av SoundsLikeNoise, 16 February 2009 - 19:15.

Postad 18 February 2009 - 12:27

grandstoff
  • grandstoff
  • Användare

• 113 inlägg
  • 0
Då LG tagit fram operativsystemet själva, hur kommer det vara med tillgängligheten av program etc? :)

Postad 18 February 2009 - 16:43

SoundsLikeNoise
  • SoundsLikeNoise
  • Forumräv

• 557 inlägg
  • 0
Jag gissar att Java-program kommer att fungera.

Postad 18 February 2009 - 16:50

Unregistered354ba041
  • Unregistered354ba041
  • Wannabe

• 11 inlägg
  • 0
Kan säga direkt att den kommer kosta mer än 4500 kr. Räkna med runt 6-7k :)

Postad 18 February 2009 - 17:41

r0bber
  • r0bber
  • Lärjunge

• 458 inlägg
  • 0

Kan säga direkt att den kommer kosta mer än 4500 kr. Räkna med runt 6-7k :)

Vad grundar du det på?

Säg iPhonen kan ju ha ett högt pris eftersom den hittills har vart rätt ensam om sin sak. Men denna kommer ju inte vara unik, förutom vad gäller operativsystemet. Det kommer finnas ganska många konkurenter i samma klass, så jag tror att 6-7k kommer att vara för mycket pengar... men det är klart.. alla mobiltillverkare kan ju kanske ha en kartell

Postad 18 February 2009 - 20:48

lasse-p
  • lasse-p
  • Wannabe

• 38 inlägg
  • 0
I videon från Mobil som syns överst i denna tråd så säger ju Erik Andersson på LG att den kommer i mitten av april och kommer att kosta fyra och ett halvt tusen.... Mer klart än så kan det väl inte bli.

Postad 19 February 2009 - 11:39

grandstoff
  • grandstoff
  • Användare

• 113 inlägg
  • 0

Jag gissar att Java-program kommer att fungera.

Hmmm... Men hur är utbudet av Java-program? Kanske en n00b-fråga, men då jag sitter med en WinMo-lur idag har jag ingen aning om vad man kan förvänta sig. Det är ju ganska unikt att utveckla sitt eget operativsystem, och jag har svårt att tro att LG skulle dra igång motsvarigheten till AppStore och Ovi.

Saxat från M3

Än så länge är systemet helt stängt för tredjepartsutvecklare, men LG säger sig jobba på det för att kunna öppna upp för andra program någon gång i framtiden.

Redigerat av grandstoff, 19 February 2009 - 13:54.

Postad 19 February 2009 - 15:44

SoundsLikeNoise
  • SoundsLikeNoise
  • Forumräv

• 557 inlägg
  • 0
Programutbudet för Java är väl sådär, men om man letar en del kan man hitta bra program ändå. Om du betalar för program får du säkert bättre grejer. WM och Symbian S60 har mycket bättre och fler program, men om Arena blir en bra telefon kanske det inte behövs så många program.

Postad 20 February 2009 - 10:04

benteboy
  • benteboy
  • Användare

• 147 inlägg
  • 0
ge miiigggg mobilen. hade ku990 för ett tagsen var grymt nöjd med den.. nu kör jag omnia inte lika nöjd med den.. måste ha denna :wub: ;)

Postad 23 February 2009 - 19:59

elliot55
  • elliot55
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0
Ja Arena verkar minst sagt intressant. Men Samsungs Pixon och F490 är väl på gång hit också. Någon som vet om Samsung Behold kommer till Sverige?

Arena ser ut att vara som Renoir fast med nya gränssnittet och mindre pix i kameran, eller?

Postad 23 February 2009 - 20:15

Dave86
  • Dave86
  • Wannabe

• 21 inlägg
  • 0
Oh härlig nalle :)

Undra hur den kommer stå sig mot Nokias nya(5800)?

LG har ju haft stor framgång med sina pekskärmar, se bara Viewty, har fått bra betyg.

http://www.idg.se/2....ressad-pekskarm (lg gör bra pekskärmar)

M3 skriver även att luren kommer landa på drygt 4500 kr

http://www.idg.se/2....-nya-flaggskepp

http://www.idg.se/2....gs-supertelefon

http://www.youtube.c...h?v=HYvLom7OzDI
Ha blir kär i den bara genom att se detta youtube klipp :P

Postad 16 March 2009 - 22:01

NisseGurra
  • NisseGurra
  • Veteran

• 1997 inlägg
  • 0
http://arena.lgmobile.com/emulator/
:)

Postad 17 March 2009 - 14:17

SoundsLikeNoise
  • SoundsLikeNoise
  • Forumräv

• 557 inlägg
  • 0
Åhh va härligt gränssnitt.

Postad 21 March 2009 - 19:18

Tjockisen
  • Tjockisen
  • Wannabe

• 15 inlägg
  • 0
Borde den inte gå att förbeställa snart? Får nästan panikångest av att ha kvar min uråldriga tegelsten och vill ha denna nu!

Är det någon som vet hur prissättningen bestäms på telefonerna. Är det dollarkursen som bestämmer hur dyr telefonen blir eller är det euron(jämfört med kronan då)?

Postad 23 March 2009 - 09:59

Unregisteredbf2da8d7
  • Unregisteredbf2da8d7
  • Användare

• 100 inlägg
  • 0

http://arena.lgmobile.com/emulator/
:)

Läckert! Förstår inte varför inte alla gör sådana här emulatorer på produktsidorna. Det är ju grymt bra att kunna kolla runt i telefonen innan man slår till på köp.

Postad 23 March 2009 - 12:28

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11727 inlägg
  • 0
Nää usch...Ser ju ut som en Iphone

Postad 27 March 2009 - 07:13

Junta
  • Junta
  • Amatör

• 73 inlägg
  • 0
Hej.

Jag har kollat in denna luren länge nu och den ser grym ut. Den ska kolla till b.la Tyskland nu i början av April. Men är det någon som har koll på ifall man kan köppa den därifrån och köra här i sverige med sitt TRE-Kort som vanligt. Hade inte varit fel att ha denna innan alla andra

Postad 29 March 2009 - 21:38

ILCapitano
  • ILCapitano
  • Lärjunge

• 448 inlägg
  • 0
Nån som vet när denna kommer finnas i butik?
Man blir ju sugen på denna, eller om man ska vänta på nästa iphone.

Postad 30 March 2009 - 11:59

Junta
  • Junta
  • Amatör

• 73 inlägg
  • 0
Ja det skulle jag också vilja veta. eller om man kan beställa den från ett annat land kanske :)

Postad 02 April 2009 - 12:55

Junta
  • Junta
  • Amatör

• 73 inlägg
  • 0
Den går och köppa i UK/Tyskland nu i skrivande stund, men om den fungerar här vet jag inte

Postad 04 April 2009 - 12:55

anberlin
  • anberlin
  • Wannabe

• 49 inlägg
  • 0
Av det jag har sett så är jag sjukt imponerad!, ett måste ha för mig, använder mig av cookie nu, och är väldigt nöjd över respons och snabbhet, denna skönhet kommer vara hästlängder snabbare smidigare än de flesta mobiler på marknaden, den först mobilen som har en amd processor i sig, mycket trevligt. ett köp för min del kommer detta att bli

Postad 04 April 2009 - 13:54

Unregistered0354d681
  • Unregistered0354d681
  • Veteran

• 2184 inlägg
  • 0
Tycker det hela ser rörigt ut.
Dessutom tar det tid för den att läsa in bilder med mera.
Synd på en annars så fin telefon.

Postad 04 April 2009 - 21:51

anberlin
  • anberlin
  • Wannabe

• 49 inlägg
  • 0
har lagt in en bokning via katshing den Svarta modellen, hoppas den kommer snart.... vill ha

Dom har häjt priset till 4399:- inte kul får se ifall man hämtar ut den eller inte.

Redigerat av anberlin, 06 April 2009 - 11:00.

Postad 06 April 2009 - 11:10

lasse-p
  • lasse-p
  • Wannabe

• 38 inlägg
  • 0
Dom hade ju bara svart på Katshing som man ställde sig i kö på....
Nu har dom höjt priset och så står man i kö på en silver plötsligt.. och vill man "ändra" till svart som hamnar man sist i kön...

Postad 06 April 2009 - 18:41

PlasmaPredator
  • PlasmaPredator
  • Wannabe

• 16 inlägg
  • 0
Samma här.....fick mail idag av katshing att om man vill ha den svarta så kommer man sist i kön....avbeställde min.
Blir nog en Iphone ist....tror jag.

Postad 07 April 2009 - 09:24

anberlin
  • anberlin
  • Wannabe

• 49 inlägg
  • 0

Dom hade ju bara svart på Katshing som man ställde sig i kö på....
Nu har dom höjt priset och så står man i kö på en silver plötsligt.. och vill man "ändra" till svart som hamnar man sist i kön...

Tänkte samma, låter vara kvar på den svarta, men sneglar mycket på en iphone, får se nu när löningen kommer denna månad vilken det blir

*edit*

Prel lev.datum 2009-06-15
Går bort, trodde den skulle komma i april, orkar inte vänta på denna, tråkigt, verkar vara en fin/ok telefon.

Redigerat av anberlin, 07 April 2009 - 20:41.

Postad 08 April 2009 - 10:18

Markman
  • Markman
  • Wannabe

• 15 inlägg
  • 0
Pixmania har skrivit upp dagens datum 090408 som det datum de börjar sälja telefonen.. Anberlin, Var har du sett att den inte kommer förrän i juni?? Publicera gärna källa när du skriver något sådant..

Postad 08 April 2009 - 10:26

lasse-p
  • lasse-p
  • Wannabe

• 38 inlägg
  • 0
Både Katshing och CDON har 090615 som datum nu.

Postad 08 April 2009 - 12:25

Junta
  • Junta
  • Amatör

• 73 inlägg
  • 0
Enligt clickok.se och .phonehouse.se så ska denna finnas i butik innan den 25 April.

Men hittar ni den någonstans så säg till. Jag har pratat med dom i Tyskland/England som säljer och enligt dom så kan man köppa den men det är inte säkert att den fungerar som den ska eftersom den inte är till salu här än

Postad 08 April 2009 - 12:57

Junta
  • Junta
  • Amatör

• 73 inlägg
  • 0
när jag ringde till Pixmania så skulle den finnas i lager. Damen som svarade gjorde det väldigt svävande och det verkade på henne som hon inte hade någon koll alls och deras central lager var inte i närheten när jag bad henne gå ner och kolla fysiskt ifall den fanns inne

08-51992486
http://www.pixmania.se

Postad 08 April 2009 - 22:05

Unregisteredb2b25fff
  • Unregisteredb2b25fff
  • Wannabe

• 15 inlägg
  • 0
vilket idiotin att lansera den så sent.. jag är sugen på nåt liknande och hoppas nån konkurent lanserar likadant då köper jag den. jag har ringt lg och de vet inte när den släpps här... fantastiskt

Postad 09 April 2009 - 06:48

lasse-p
  • lasse-p
  • Wannabe

• 38 inlägg
  • 0
Fick detta svar från LG sverige:

Lanseringen av Arena blev något förskjuten, istället för april så kommer den att finnas tillgänglig 1:a eller 2:a veckan i Maj. Det är operatören 3 som hinner först. Den öppna versionen (som alltså inte är låst eller behöver kopplas till ett abonnemang) kommer ut i början/mitten på Juni.

Postad 09 April 2009 - 12:56

Lindfors2
  • Lindfors2
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0
Kul med en telefon som är ganska liten och smidig, men ändå har stor skärm. Någon som vet om mailfunktionen stödjer flera olika konton, och om dessa kan separeras i olika mappar? Inte kul om jobbmailen grötar ihop sig med hotmail och annat. Försökte kolla på emulatorn, och olika spec om telefonen, men det står inte mycket om mail.

Postad 10 April 2009 - 17:44

Markman
  • Markman
  • Wannabe

• 15 inlägg
  • 0
Någon som har beställt telefonen via Pixmania, som enligt utsago ska ha den inne nu?? Jag är i så fall intresserad av att höra hur det går/gick..

Postad 14 April 2009 - 07:32

Junta
  • Junta
  • Amatör

• 73 inlägg
  • 0
Under påsken stor det att dom hade den inne. Nu står det 8-10 dagar innan den kommer in. Men är det någon vet ifall den finns någon annan stans ? pallar inte vänta tills juni

Postad 14 April 2009 - 15:57

Markman
  • Markman
  • Wannabe

• 15 inlägg
  • 0
Jag tror att Pixmania "överdriver" (ljuger) om att ha den inne, bara för att få beställningar.. Sen blir det "fel i leveransen" på något vänster, och de skjuter på det till juni.. Alternativt importerar de väl från andra länder, vilket gör att det saknas vissa saker, som svensk ordbok etc..

De finns ju att köpa i/från Tyskland, enligt vad jag har sett, men då är det ju samma problem som ovan med ordbok etc...

Postad 15 April 2009 - 21:47

r0bber
  • r0bber
  • Lärjunge

• 458 inlägg
  • 0

Jag tror att Pixmania "överdriver" (ljuger) om att ha den inne, bara för att få beställningar.. Sen blir det "fel i leveransen" på något vänster, och de skjuter på det till juni.. Alternativt importerar de väl från andra länder, vilket gör att det saknas vissa saker, som svensk ordbok etc..

De finns ju att köpa i/från Tyskland, enligt vad jag har sett, men då är det ju samma problem som ovan med ordbok etc...

Är inte pixmania stationerade i tyskland, eller något annat land utomlands då?

Postad 16 April 2009 - 07:43

lasse-p
  • lasse-p
  • Wannabe

• 38 inlägg
  • 0
Frankrike är det väl..

Se här och fundera sen på om ni vill handla där
forumtråd ang Pixmania

Postad 16 April 2009 - 08:53

Lindfors2
  • Lindfors2
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0
Hm nu lanseras ju även LG GC900 (Viewty 2)... Lika liten och smidig, och verkar ha i stort sett samma funktioner fast bättre kamera. Ska man vänta på den kanske, eller kommer den bli mycket dyrare än Arena tro?

LG GC900 at gsmarena.com

Postad 17 April 2009 - 17:36

Ar_ena
  • Ar_ena
  • Wannabe

• 10 inlägg
  • 0
Sådär ja, idag kom min nya LG Arena fr. computeruniverse.net i Tyskland.Allt på svenska inkl ordbok(T9) mm.
Verkar vara en grym telefon även om en firmware uppdatering är nödvändig med tanke på att det är lite buggigt här och där i GUI.Hur lätt som helst att konfigurera e-mail och allt annat.Webläsaren är lite seg men Opera mini går att installera som java app.Google maps med A-gps funkar klockrent och kameran ,det lilla jag har hunnit testa, verkar
vara ganska ok.Återkommer med mer info när jag hunnit testa fler funktioner.

Postad 18 April 2009 - 18:23

anberlin
  • anberlin
  • Wannabe

• 49 inlägg
  • 0

Sådär ja, idag kom min nya LG Arena fr. computeruniverse.net i Tyskland.Allt på svenska inkl ordbok(T9) mm.
Verkar vara en grym telefon även om en firmware uppdatering är nödvändig med tanke på att det är lite buggigt här och där i GUI.Hur lätt som helst att konfigurera e-mail och allt annat.Webläsaren är lite seg men Opera mini går att installera som java app.Google maps med A-gps funkar klockrent och kameran ,det lilla jag har hunnit testa, verkar

fan va nice, skriv gärna lite mer så fort du bara kan, ska kolla upp computeruniverse nu.... tack för infon!!

Postad 19 April 2009 - 13:02

ronkan
  • ronkan
  • Användare

• 203 inlägg
  • 0
verkar riktigt trevlig denna men tråkigt att stöd för tredjepartsprogram verkar bli obefintligt...

beträffande LG GC900 (Viewty 2) så verkar den som sagt ha bättre kamera men ingen blixt istället som det verkar... och den kommer nog att dra iväg en hel del till i pris mot arenan

Postad 20 April 2009 - 20:12

Unregisteredb2b25fff
  • Unregisteredb2b25fff
  • Wannabe

• 15 inlägg
  • 0

är du nöjd? hur var leveranstid? några dagar? har den svenska åäö inprogrammerat? tack

när kommer den hit om någon vet, skalla man vänta eller ta en från tyskland? eller kanske vänta på viewity 2?

Postad 20 April 2009 - 21:39

r0bber
  • r0bber
  • Lärjunge

• 458 inlägg
  • 0

när kommer den hit om någon vet, skalla man vänta eller ta en från tyskland? eller kanske vänta på viewity 2?

Tre säger 21:e april

Postad 21 April 2009 - 06:54

Junta
  • Junta
  • Amatör

• 73 inlägg
  • 0

Tre säger 21:e april

Då ljuger tre för dig. 06-15 kommer den och tre är först i sverige med Arena

Postad 21 April 2009 - 08:26

lasse-p
  • lasse-p
  • Wannabe

• 38 inlägg
  • 0
Enligt LG sverige så ska TRE ha den i mitten av maj och den öppna versionen släppas i början/mitten av juni.

Postad 21 April 2009 - 08:27

Junta
  • Junta
  • Amatör

• 73 inlägg
  • 0
Hur långt tid tog det innan du fick din tele ifrån computeruniverse.net ?

Hur långt tid tog det innan du fick din tele ifrån computeruniverse.net ?

Postad 21 April 2009 - 12:33

Ar_ena
  • Ar_ena
  • Wannabe

• 10 inlägg
  • 0

är du nöjd? hur var leveranstid? några dagar? har den svenska åäö inprogrammerat? tack

Helt ok telefon men den är lite buggig i här och var,battertiden är lite kort oxå.Hoppas att en uppdatering
ska komma snart som åtgärdae dessa problem. Leveranstiden var 4 dar ,åäö i tangenbord ,T9 med svensk ordlista
så telefonen funkar perfekt redan nu i Sverige.Denna är simfri och inte förrän i mitten av juni kommer den till Sverige utan
operatörslås.

Postad 21 April 2009 - 14:43

Junta
  • Junta
  • Amatör

• 73 inlägg
  • 0
nice. En svart hade inte varit fel, Någon som hittat svart till salu än ?

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.