Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell Tråd - Samlingtråd för DVD-förvaring

455 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#401

Postad 05 augusti 2010 - 22:21

Gonk
  • Gonk
  • Användare

  • 249 inlägg
  • 0
Syns inte så jättetydligt i mitt galleri, men kolla gärna.

CD-in-case och DVD-in-case(cdincase) i hyllorna krymper skivsamlingen till en bråkdel. På varje hyllpan får jag plats med det som annars slukar hela hyllan. Boxarna står kvar så länge det finns plats. Hyllorna är infällda IKEA Bestå.

Nu väntar vi bara på BD-in-case...

#402

Postad 16 september 2010 - 06:59

Unregisteredb677f88b
  • Unregisteredb677f88b
  • Amatör

  • 52 inlägg
  • 0
HAr ni som pratat om att köpa AM-Denmark gjort det än?
Är nöjda i så fall? Passar fickan till omslaget, eller måste man vika på ett olämpligt ställe.
Jag vill kunna återställa mina DVD:er i ursprungsskick utan veck på omslagen.
Ingen del av omslaget som sticker ut eller liknande?
Tillräckligt stabil ficka för att kunna förvara vertikalt i en pärm?

#403

Postad 17 september 2010 - 11:25

Unregisteredee312c77
  • Unregisteredee312c77
  • Veteran

  • 1 828 inlägg
  • 0
Jag använder AM-Denmarks plastfickor till en del av min DVD-samling. Enda stället du behöver vika är vid ryggen, som ju redan är vikt. Här är en bild från mitt galleri. Som du ser får det även plats med två skivor i varje plastficka. Tyvärr syns inte baksidan på omslaget. Lösningen blir ganska dyr om man ska föra över hela sin filmsamling, men snyggt & smidigt blir det.
Ska du förvara fickorna i en pärm får du räkna med att det max ryms 15-16 filmer i en sedvanlig pärm innan pärmen börjar "svälla".

https://www.minhembi...c_id=299250.jpg
Mitt galleri

#404

Postad 17 september 2010 - 15:55

Unregisteredb677f88b
  • Unregisteredb677f88b
  • Amatör

  • 52 inlägg
  • 0
Låter bra, då blir det nog dessa.
Får väl åka på Ordning&Reda och leta pärmar.
Gissar att iom att BD är "mindre" så ställer inte det till några problem?

#405

Postad 20 september 2010 - 13:28

Unregistered04df0e1b
  • Unregistered04df0e1b
  • Wannabe

  • 39 inlägg
  • 0
Här finns AM-Denmarks plastfickor att beställa för 29Kr/25st plus frakt.

http://www.dinstorma...tf-p-29170.html

#406

Postad 23 september 2010 - 14:26

Unregisteredee312c77
  • Unregisteredee312c77
  • Veteran

  • 1 828 inlägg
  • 0
Gjorde en liten beställning på dessa plastfickor från ovan nämnda ställe. Inte helt utan att man var lite fundersam över om det var bluff eller inte. Men idag fick jag i alla fall hem precis vad jag köpt. Så tack för tipset.

#407

Postad 24 september 2010 - 08:45

Unregistered04df0e1b
  • Unregistered04df0e1b
  • Wannabe

  • 39 inlägg
  • 0
Har beställt och fått hem därifrån jag också.
Sen köpte jag Postad bild för att förvara dom i.
Dock var denna förvaring inte tillräckligt bred så jag fick klippa bort kanten på fickorna, men då passade dom utmärkt.

#408

Postad 28 september 2010 - 00:14

Mr Fawlty
  • Mr Fawlty
  • Rookie

  • 7 inlägg
  • 0
Någon som har nedanstående från Clas Ohlson? 149 kr/st och rymmer 150 filmer. Tror detta blir perfekt för mig eftersom jag vill ha en kompakt samling utan fodral och konvolut, samt att mina högtalare från Audio Pro också är i läder med snygg vit söm. Blir nog att jag köper 6 st så jag får plats med mina närmare 900 filmer, om nu ingen har något negativt att säga om denna lösning?

Kan ju passa på att fråga om det finns någon som vet om någon liknande lösning? Länka gärna, i så fall.

Postad bild

#409

Postad 08 oktober 2010 - 11:18

limpet
  • limpet
  • Användare

  • 108 inlägg
  • 0

Sen köpte jag ... för att förvara dom i.
Dock var denna förvaring inte tillräckligt bred så jag fick klippa bort kanten på fickorna, men då passade dom utmärkt.

Köpte också lådor på IKEA för dessa fickor men av en annan typ. Behövde också klippa till. Har lagt upp bilder i mitt galleri och här kommer en beskrivande text, samma som jag lade upp i en liknande tråd i ett annat forum. ;)

Tänkte bara visa hur jag gjorde med plastfickorna från AM Denmark. Jag funderade länge på förvaring i pärm men det föll på att det verkar svårt att få tag på billiga A5-pärmar och att pärmar inte komprimerar tillräckligt bra. Därför började jag leta lådor.

Jag var ute efter lådor som passade mina Billy-bokhyllor från IKEA och till slut valde jag att köpa passande lådor därifrån också. Det blev svarta KASSETT-lådor, men för cd-skivor. Jag valde att klippa bort remsan med hål för pärm från plastfickorna. Då rymdes de precis i lådorna.

Jag får plats med 250 plastfickor i fyra lådor som jag får plats med på ett hyllplan. På mina bredare hyllor på 80 cm finns det då plats över för något lite mindre, t ex en dvd-box.

Jag använder alltså lådorna ungefär som skiv-backar där jag kan plocka ut en låda från hyllan och bläddra. Jag tycker lådorna har en väldigt behändig storlek och integriteten verkar bra trots drygt 60 filmer i en låda.

Den enda nackdelen är att plastfickorna sticker upp för högt för att jag ska kunna sätta på locken till lådorna.

https://www.minhembi...c_id=362280.jpg
https://www.minhembi...c_id=362281.jpg
https://www.minhembi...c_id=362282.jpg
https://www.minhembi...c_id=362283.jpg

#410

Postad 09 oktober 2010 - 23:39

Unregisteredf4af6445
  • Unregisteredf4af6445
  • Wannabe

  • 12 inlägg
  • 0
Jag jagar ett skåp där jag vill förvara DVD etc men oxå hela min utrustning. Mao bredvid tv på höjden. Är det någon som har ett skåp att rekomendera? Det måste vara hyfsat djup då min förstärkare tar lite plats. Hör gärna av er. MVH cg

#411

Postad 01 januari 2011 - 15:01

Hooch
  • Hooch
  • Forumräv

  • 991 inlägg
  • 0
Nytt hus och hårda förhandlingar om allt som rör hemmabio är att vänta! Nu kommer jag äntligen att få möjlighet att packa upp mina filmer som de flesta legat nedpackade i flyttlådor.

I mitt fall är det "fetkört" att ha filmer framme, utan det måste vara ett skåp med dörrar om jag inte vill ut i garaget och hämta film varje gång jag ska titta på något.

Jag har hittat en holländsk sida som jag tycker har riktigt fina grejer, se själva:

Cdendvdopbergsystemen

I mitt fall skulle det vara detta skåpet:

Postad bild

Snyggt och cleant tycker jag och man får in 420 blu ray/dvd. Finns det liknande i Sverige, någon som vet?

#412

Postad 06 januari 2011 - 11:33

moddarn
  • moddarn
  • Rookie

  • 4 inlägg
  • 0
Enkla hyllplan och diodlysrör från Ikea.

Postad bild

http://moddarn.blogg...filmhyllan.html

Redigerat av moddarn, 16 januari 2011 - 07:53.


#413

Postad 13 januari 2011 - 19:56

hellfog
  • hellfog
  • Lärjunge

  • 393 inlägg
  • 0
Söker Billy liknande hylla som bara är ca 150 cm hög.

#414

Postad 13 januari 2011 - 20:14

hellfog
  • hellfog
  • Lärjunge

  • 393 inlägg
  • 0

Här finns AM-Denmarks plastfickor att beställa för 29Kr/25st plus frakt.

http://www.dinstorma...tf-p-29170.html



Finns fler som säljer dom i Sverige?

#415

Postad 23 januari 2011 - 11:43

Spanjoren
  • Spanjoren
  • Amatör

  • 69 inlägg
  • 0
Tack för tipset Mr Fawlty!
Hade ca 900 plast fodral som inte fick plats längre, fodralen åkte in i skrubben.
Köpte 8 lådor och lämnade lite plats i varje låda så jag kan bläddra mellan filmerna.
Lådorna får precis plats i Billy bokhyllor utan att sticka ut.
Lite trist att man inte har omslag men detta var en ganska billig och snygg lösning.


Bifogad fil  IMG_4288.JPG   1,49MB   28 Antal nerladdningar
Bifogad fil  IMG_4260.JPG   1,78MB   22 Antal nerladdningar

#416

Postad 04 april 2011 - 18:59

expecting-rain
  • expecting-rain
  • Amatör

  • 54 inlägg
  • 0
Någon som har någon koll på huruvida denna dörr:
http://www.ikea.com/...oducts/40104091
funkar bra att festa på denna hylla?
http://www.ikea.com/...oducts/10133981

Vill ha en snygg lösning till förvaring av BD-rullarna när jag flyttar till hösten, och vill gärna ha dörr för att undvika damm.
Då jag kommer att bo ganska trångt vill jag inte ha en onödigt djup hylla. Har ni bättre förslag på lager tas de givetvis tacksamt emot.

#417

Postad 14 maj 2011 - 19:41

Guarana
  • Guarana
  • Forumräv

  • 643 inlägg
  • 0
Visste inte riktigt var jag skulle göra av min fråga, testar här först...

Har ett Bestå-skåp från IKEA med dörrar, och undrar om det funkar att ha en utdragbar skiva inuti skåpet?

Alltså en http://www.ikea.com/...oducts/50144497 kombinerat med iläggsskiva och sedan tänkte jag ha http://www.ikea.com/...oducts/10105370 för filmer/spel/etc.

Annars tar jag gärna emot förslag på hur jag ska inreda mitt Bestå-skåp för att kunna förvara dvd-fodral där i.

#418

Postad 24 maj 2011 - 23:12

Frittzo
  • Frittzo
  • Rookie

  • 1 inlägg
  • 0
Gällande de två sista frågorna så kan jag svara med att:

Ja den dörren ska gå att sätta på en Benno

och

Japp, vi kör en variant i utställningen där vi har satt en iläggsskiva i en utdragbar ram och dragit fast plattan med skruv. Tänk bara på att ha en stomme som är större än 38 för annars blir det svårt med gångjärn osv.

#419

Postad 26 juli 2011 - 15:24

JockeII
  • JockeII
  • Användare

  • 130 inlägg
  • 0

Hade ca 900 plast fodral som inte fick plats längre, fodralen åkte in i skrubben.
Köpte 8 lådor och lämnade lite plats i varje låda så jag kan bläddra mellan filmerna.
Lådorna får precis plats i Billy bokhyllor utan att sticka ut.
Lite trist att man inte har omslag men detta var en ganska billig och snygg lösning.

Är det där billyhyllor? Visste inte att de fanns i den färgen, riktigt snygg med sådan granitaktig.
Väldigt tråkigt med såna där lådor dock, finns ingen charm alls i att slänga in filmerna i en låda utan sina plastfodral. Är som en Re-animator-film utan ett grönaktigt keepcase. :)


Jag ska flytta snart och tänkte passa på att möblera om lite i hyllorna, eventuellt byta ut några hyllor. Billyhyllorna jag har känns relativt platseffektiva, fast det vore önskvärt med fler hyllplan. De andra hyllorna jag har är väldigt ineffektiva p.g.a. att det blir så mycket utrymme över filmerna i varje ruta, men samtidigt är det väldigt trevligt för att kunna visa upp specialutgåvor. Dock så har jag köpt så extremt på sistone så det är över 1100 filmer som ska klämmas in i hyllorna och därför går det i praktiken knappt att showcasea alls. Väldigt mycket stora boxar som tar plats, fast laserdiscarna tar desto mindre plats istället. Problemet är också att jag behöver de rutade hyllorna för just laserdisc, annars sticker de ut så väldigt som min samling med klassisk musik på LP gör i billyhyllorna.

Bifogad fil  SAM_02401.jpg   659,06K   8 Antal nerladdningar

Bifogad fil  SAM_02411.jpg   648,33K   7 Antal nerladdningar

Bifogad fil  SAM_02451.jpg   661,03K   7 Antal nerladdningar

Det mesta av det måste få plats i hyllorna, och då har jag ändå fått ta bort en hel del böcker och annat för att göra plats. Funderar på om det skulle räcka med de båda billyhyllorna+den lilla rutade hyllan för filmerna och sedan ställa figurerna, spelen, böcker och dylikt i den stora rutade. Den klassiska musiken på CD som inte ligger i boxar kan jag köpa en sådan Benno-pelare för.

Den konstiga hyllan med Tarantino och VHS-skräcken är för övrigt en vägghylla egentligen som jag ställt på sidan, tillfällig lösning bara. Den är ganska lätt att sätta var som helst på väggen, så jag kan ev. använda den med.

Kan inte köpa fler hyllor utan att göra mig av med gamla i alla fall, går ifrån att ha bott själv i ett hus till att bo i en lägenhet och jag har mycket saker även om man skulle exkludera biorummet. :x

#420

Postad 07 augusti 2011 - 08:52

Guarana
  • Guarana
  • Forumräv

  • 643 inlägg
  • 0
Någon som använder IKEA Bestå och deras 16cm höga lådor för att ställa blu-ray/dvd i? Tänkte ev. köpa fyra stycken lådor till mitt 120*64 -skåp, mätte på ett PS3-spel och det fodralet är cirkus 12-13 cm djupt/högt när det står på långkanten - borde gå precis.

Slänga in http://www.ikea.com/...oducts/10105370 i två av lådorna - någon som har liknande lösning?

*Rättelse, själva lådan är bara 7cm men dock är lådfronten 16 cm :)

Redigerat av Guarana, 07 augusti 2011 - 08:53.


#421

Postad 09 augusti 2011 - 21:11

Guarana
  • Guarana
  • Forumräv

  • 643 inlägg
  • 0

Någon som använder IKEA Bestå och deras 16cm höga lådor för att ställa blu-ray/dvd i? Tänkte ev. köpa fyra stycken lådor till mitt 120*64 -skåp, mätte på ett PS3-spel och det fodralet är cirkus 12-13 cm djupt/högt när det står på långkanten - borde gå precis.

Slänga in http://www.ikea.com/...oducts/10105370 i två av lådorna - någon som har liknande lösning?

*Rättelse, själva lådan är bara 7cm men dock är lådfronten 16 cm :)


Kan svara på min egna fråga, var inne på IKEA idag och testade och det ska rymmas dvd-fodral liggandes i lådor med 16 cm lådfront, förutsatt att det var standard-storlek på fodralet jag hittade på IKEA :)

Sedan udnrar jag om någon har koll på om BluRay-fodral är ungefär lika tjocka som CD-fodral?

#422

Postad 11 augusti 2011 - 16:27

hogdefoo
  • hogdefoo
  • Användare

  • 164 inlägg
  • 0

Sedan udnrar jag om någon har koll på om BluRay-fodral är ungefär lika tjocka som CD-fodral?


Blu-Ray fodral finns i två tjocklekar, den tunnare är något tjockare än en cd, den tjockare varianten är ungefär lika tjock som en dvd.

#423

Postad 11 augusti 2011 - 18:16

Guarana
  • Guarana
  • Forumräv

  • 643 inlägg
  • 0

Blu-Ray fodral finns i två tjocklekar, den tunnare är något tjockare än en cd, den tjockare varianten är ungefär lika tjock som en dvd.


Det jag misstänkte, den tjockiare varianten är det samma tjocklek som PS3-fodralen?

#424

Postad 26 augusti 2011 - 16:50

MartinAberg
  • MartinAberg
  • Veteran

  • 2 318 inlägg
  • 0

Det jag misstänkte, den tjockiare varianten är det samma tjocklek som PS3-fodralen?

det stämmer!

#425

Postad 15 september 2011 - 16:35

Söderqvist89
  • Söderqvist89
  • Rookie

  • 6 inlägg
  • 0

det stämmer!


Den "Smalare" är 11 mm och den "normala" är 14 mm vilket är EXAKT som en dvd ;)

Vad jag lyckats luska fram är att vi i europa gillar att köra med 14mm varianten, har dock inte köpt någon BD själv då jag inte har införskaffat en spelare än men det kommer det också :lol:

#426

Postad 08 oktober 2011 - 16:40

Fubarr
  • Fubarr
  • Rookie

  • 1 inlägg
  • 0
Tjena!
Tänkte bara höra om någon har något tips på var man kan hitta ett snyggt hyll system eller liknande för förvaring utav dvd filmer. Jag har inrett lägenheten med mycket massiv ek så något liknande till detta vore bra. Har kollat runt lite själv men inte kunnat hitta något.

/ Daniel

#427

Postad 08 december 2011 - 23:00

Unregisteredd27f924d
  • Unregisteredd27f924d
  • Beroende

  • 1 130 inlägg
  • 0
Var hittar jag någon bra gärna vägghängt skåp med typ glasfront på som passar bra till blu-ray och dvd.
Det är bra om det rymmer en del eller inte är svinigt dyrt så man kan köpa flera.
Jag behöver kunna förvara ca 3000filmer i dagläget.
Eller är det vanliga hyllor som gäller??
Ska ha dessa här i den blivande "kiosken"
Postad bild
Mvh Niclas

#428

Postad 09 december 2011 - 13:30

KingNothing
  • KingNothing
  • Lärjunge

  • 259 inlägg
  • 0

Var hittar jag någon bra gärna vägghängt skåp med typ glasfront på som passar bra till blu-ray och dvd.
Det är bra om det rymmer en del eller inte är svinigt dyrt så man kan köpa flera.
Jag behöver kunna förvara ca 3000filmer i dagläget.
Eller är det vanliga hyllor som gäller??
Ska ha dessa här i den blivande "kiosken"

Mvh Niclas


Jag började direkt att tänka på de gamla IKEA skåpen jag har använt de senaste fem åren. Jag letade igenom IKEA.se men lyckades inte hitta de så jag tror tyvärr de utgått vid det här laget. De rymmer däremot 30 filmer vardera och personligen tycker jag de är jäkligt snygga. De ser ut såhär....

Postad bild

Byter däremot ut mina i och med flytten och kommer då smälla upp ett Bestå Burs från IKEA
http://www.ikea.com/...ducts/60133931/
Tycker det är både snyggt och är skönt att få plats med gentemot sina tidigare 60.

#429

Postad 10 december 2011 - 13:13

Unregisteredd27f924d
  • Unregisteredd27f924d
  • Beroende

  • 1 130 inlägg
  • 0
Hej KingNothing Tack för svaret det är något åt det hållet jag letar efter, men som du sa tyvärr har de utgått.. Får leta vidare... Kanske den nya som du kollat på (länken) Men det skulle vara bra med glasfront så man ser filmerna igenom ;o) För mig är det lite vitsen att alla filmer ska synas när man kommer in i kiosken..
Flera förslag någon..

Redigerat av Unregisteredd27f924d, 10 december 2011 - 13:18.


#430

Postad 11 december 2011 - 00:05

KingNothing
  • KingNothing
  • Lärjunge

  • 259 inlägg
  • 0

Hej KingNothing Tack för svaret det är något åt det hållet jag letar efter, men som du sa tyvärr har de utgått.. Får leta vidare... Kanske den nya som du kollat på (länken) Men det skulle vara bra med glasfront så man ser filmerna igenom ;o) För mig är det lite vitsen att alla filmer ska synas när man kommer in i kiosken..
Flera förslag någon..


Kollade själv även på att "modda" IKEAs Bestå-hylla för att funka som DVD-hylla. Just den jag länkade innan funkar bra för mig eftersom den är så rejäl att ha själva dörren nedfälld och det går att använda även den som hylla för att också kunna visa filmerna. Men Bestå går att leka ganska mycket med och glasdörrar går att sätta på, jag kommer ihåg att jag lyckades snickra ihop något som funkar ganska snyggt i IKEAs eget planeringsverktyg.

Annars kanske LERBERG ifrån IKEA är något för dig? Billiga och snygga om du frågar mig. Inget skåp visserligen men de förvarar både DVD och Blu-Ray snyggt....

Svaret är - Ja, jag har spenderat för mycket tid på IKEA den senaste tiden.

Redigerat av KingNothing, 11 december 2011 - 00:19.


#431

Postad 11 december 2011 - 01:30

Metalmartin
  • Metalmartin
  • Lärjunge

  • 488 inlägg
  • 0
http://www.ikea.com/...ucts/S59887672/

#432

Postad 27 december 2011 - 17:02

Unregisteredd27f924d
  • Unregisteredd27f924d
  • Beroende

  • 1 130 inlägg
  • 0
Metalmartin ja varför inte.. Det är bara att gå ut med tumstocken och mäta hur många det skulle behövas/ få plats.
Mvh Niclas

#433

Postad 09 januari 2012 - 07:28

Unregisteredd27f924d
  • Unregisteredd27f924d
  • Beroende

  • 1 130 inlägg
  • 0
Nu har jag varit och kollat på skåpet.. Det ser helt ok ut men det går åt många om man ska få plats med all film.
Måste kolla igen så det gick att få in 3 filmer på höjden oxå det missade jag...
Sen är det bara att vänta på någon rea..

#434

Postad 01 februari 2012 - 14:40

Unregistered8f1e83fc
  • Unregistered8f1e83fc
  • Wannabe

  • 30 inlägg
  • 0

Bertby gör sitt jobb! förvarar. 699kr på ikea


Bertby finns inte kvar i Ikea sortiment sedans några år tillbaks.
Men finns det överhuvud taget nått liknande nånstans?

Skulle hemskt gärna vilja få tag på 2st Bertby svarta.

#435

Postad 27 juli 2012 - 10:22

stene72
  • stene72
  • Rookie

  • 4 inlägg
  • 0
AM-Denmark har sk DVD sleeves (dvd plastfickor) som verkar sjyssta att slänga in i en pärm, vet någon om det finns återförsäljare för liknande i Sverige?.

AM Denmark A/S

#436

Postad 04 augusti 2012 - 20:46

bobani
  • bobani
  • Wannabe

  • 15 inlägg
  • 0
Är det nån som vet var man kan köpa aleminium boxar med plats för 500-1000 skivor?
Dom länkarna som funnits i denna tråden har alla slut på dom stora boxarna..

#437

Postad 06 augusti 2012 - 17:38

MartinAberg
  • MartinAberg
  • Veteran

  • 2 318 inlägg
  • 0

Är det nån som vet var man kan köpa aleminium boxar med plats för 500-1000 skivor?
Dom länkarna som funnits i denna tråden har alla slut på dom stora boxarna..

Där har du några att välja på ;)
http://se.wesellcd.d...e=pi&l1=5&l2=21

#438

Postad 06 augusti 2012 - 18:53

bobani
  • bobani
  • Wannabe

  • 15 inlägg
  • 0
Tack!
Jag har kikat runt lite o hittade faktiskt den sidan. :-)
Dock insåg jag att väskorna för 1000 är slut, och att dom i sin tur innehåller 500fickor, som man kan ha två skivor i..

För att underlätta att bläddra och ha ordning, tänkte ja nog bara ha en skiva per ficka, och behöver då två sånna väskor..

Finns det ngn svensk site som säljer sånna? Jag har mailat wesellcd o väntar på svar, men enda sidorna jag hittat inklusive dom, är ju utlandsbaserade.. Finns det ingen på hemmaplan?

#439

Postad 06 augusti 2012 - 19:10

MartinAberg
  • MartinAberg
  • Veteran

  • 2 318 inlägg
  • 0

Tack!
Jag har kikat runt lite o hittade faktiskt den sidan. :-)
Dock insåg jag att väskorna för 1000 är slut, och att dom i sin tur innehåller 500fickor, som man kan ha två skivor i..

För att underlätta att bläddra och ha ordning, tänkte ja nog bara ha en skiva per ficka, och behöver då två sånna väskor..

Finns det ngn svensk site som säljer sånna? Jag har mailat wesellcd o väntar på svar, men enda sidorna jag hittat inklusive dom, är ju utlandsbaserade.. Finns det ingen på hemmaplan?

Det skulle var om allt-i-allo firmorna har liknande.
Syftar på Kjell&Co, Clas Ohlson och Jula... typ.

#440

Postad 06 augusti 2012 - 21:19

bobani
  • bobani
  • Wannabe

  • 15 inlägg
  • 0
Nej dom verkar inte ha ngt i sånna storlekar.. :-/
Men ja ska kolla en gång till :-)

#441

Postad 07 augusti 2012 - 09:52

bobani
  • bobani
  • Wannabe

  • 15 inlägg
  • 0
Hej igen!

Jag har hittat två st olika boxar som jag funderar på...tror inte det är ngt skillnad egentligen förutom dimensionerna på boxarna... är det ngn som har erfarenhet av dessa?

http://www.dvdmarkna...Cases/4747.html

eller

http://www.dvdmarkna...Cases/5393.html

just nu lutar det åt Neo Medias box, då den är lite större och jag inte har ngr dimensionskrav..och kanske för att den skulle kännad lättare att bläddra runt i pga större storleken?

min andra fråga är.

Jag har hittat två butiker som man ev. kan beställa ifrån..

Dvdmarknaden.com
digitalpromo.co.uk

är det ngn som har erfarenhet från dessa? dvdmarknaden ger ju priset i euros och kr medans digitalpromo ger i pund, men om jag räknat rätt är det ganska mkt billigare att beställa från digitalpromo..?

#442

Postad 12 oktober 2012 - 09:06

matskallmyr
  • matskallmyr
  • Rookie

  • 1 inlägg
  • 0
Jag har köpt plast boxar på Clas Ohlson som rymmer ca 150 skivor i varje box/låda.
När jag skulle komplettera med en box hade de just slutat med boxen?!

Är det någon som sett denna DVD/CD-box hos någon annan butik?

Bifogad fil(er)



#443

Postad 18 oktober 2012 - 13:52

engstrom77
  • engstrom77
  • Rookie

  • 2 inlägg
  • 0
Köpte hem ett gäng fickor från discsox och samlingen har minskat i yta. Måste hitta bra lådor som dem kan stå i.

#444

Postad 21 oktober 2012 - 12:20

Peligroso
  • Peligroso
  • Användare

  • 229 inlägg
  • 0

Bertby finns inte kvar i Ikea sortiment sedans några år tillbaks.
Men finns det överhuvud taget nått liknande nånstans?

Skulle hemskt gärna vilja få tag på 2st Bertby svarta.

Letar också skåp i Bertby-stil. Synd att de inte finns kvar på IKEA :/

#445

Postad 30 december 2012 - 18:15

MikeVKR
  • MikeVKR
  • Guru

  • 4 029 inlägg
  • 0

Letar också skåp i Bertby-stil. Synd att de inte finns kvar på IKEA :/

Finns många som säljer på blocket..

#446

Postad 22 juli 2013 - 08:31

jefvul
  • jefvul
  • Användare

  • 235 inlägg
  • 0
Är det bara Proshop man kan beställa ifrån om man vill ha fler AM-Denmark-fickor? Var ju hutlösa priser där...

#447

Postad 25 juli 2013 - 11:21

Unregistered7180b140
  • Unregistered7180b140
  • Rookie

  • 8 inlägg
  • 0
Bumpar tråden då jag undrar om någon vet om det finns nån återförsäljare som säljer plastfickorna från AM Denmark gärna svensk men inget måste.

Dom här är det:
http://www.amdenmark...?category_id=37

Skulle behöva runt 800-900st

EDIT
Vet inte varför inägget ovanför inte syntes innan jag postade men jag ställer då samma fråga, finns det några fler alternativ?

Redigerat av Unregistered7180b140, 25 juli 2013 - 14:44.


#448

Postad 18 oktober 2014 - 00:51

Unregisteredb2422138
  • Unregisteredb2422138
  • Användare

  • 222 inlägg
  • 0
Jag ska flytta inom kort och känner att mina Billyhyllor tar mer plats än nödvändigt sett till hur djupa dom är. Man får ju plats med två rader DVD/Blu-ray men jag vill endast ha en rad per hyllplan. Finns det någon hylla som liknar Billy i längd och bredd, men som inte är lika djup?

#449

Postad 18 december 2014 - 23:10

berntm
  • berntm
  • Rookie

  • 1 inlägg
  • 0
Hej,

Fyller i denna tråd. Jag är på jakt efter ny förvaring till min massiva (tycker jag) DVD/Bluray samling. Mitt tänk är att ha filmerna kvar i sina plastboxar, med ryggarna utåt. Idag har jag ca 1200 titlar. Filmerna står i tre Billy-hyllor, men jag känner att jag måste hitta en annan lösning (men vilken?). Min fråga till er alla, hur hanterar ni era samlingar (förutom ni som plockar ned alla era filmer i plastfickor). Behöver lite inredningstips helt enkelt.Tacksam för svar

#450

Postad 30 juli 2018 - 21:28

Unregistered2b0365fc
  • Unregistered2b0365fc
  • Rookie

  • 2 inlägg
  • 0

Tjena.

 

Min son som är 13år har fått ett stort intresse för film och har börjat samla på blu ray. Han har inte så många filmer ännu men antalet kommer nog växa stadigt.

 

Jag är på jakt efter någon bra hylla till honom så han kan ha filmerna på väggen i sitt rum.

Har kikat på ikea och mio mm. men de flesta hyllor tycker vi är för djup 24cm eller mer. en film är bara 14cm djup så en hylla som har det djupet vore nice att hitta.

Har ni något tips på en lämplig hylla för honom?





0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • UPDATE 2024!
    jacoby
    2024-04-15 16:28:12
  • 6mån senare så är foam monterat
    Anton
    2024-04-11 18:04:03
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.