Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Playzone Europe AB anmälda för bedrägeri efter några veckor med ny ägare

842 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#551

Postad 05 mars 2009 - 22:01

Cozmoz79
  • Cozmoz79
  • Rookie

  • 7 inlägg
  • 0
Såhär skriver Computer Sweden, bara ett kort stycka av det hela...
________________________________________________________________________________

"Samtidigt hopar sig frågetecknen kring företaget. Både Playstation-distributören Nordisk Film och Boston, som distribuerar Hisence tv-apparater i Sverige, noterar att Playzone annonserar varor för långt under grossistpris. Varje såld produkt bör alltså innebära en förlust.

– De har lagt upp dem till ett orimligt pris. Vi skeppar ingenting till dem eftersom de har en indragen limit. Han får tv-apparaterna om han betalar dem i förskott. Ännu har vi inte fått någonting, men det kan bero på bankdagarna, säger Daniel Fredriksson, vd på Boston, till Computer Sweden.

Uppdatering: På onsdagseftermiddagen meddelar Boston att en förskottsbetalning för tv-apparater har kommit och att produkterna nu ska levereras till Playzone.

Han får medhåll av Daniel Gustavsson på Nordisk Film, som bekräftar att priserna på Playstation 3-konsoller skulle innebära en förlust för återförsäljaren om de köpts in på officiell väg."
________________________________________________________________________________


...alltså svårt att lämna ut ps3:or mm som de inte kommer att få och anledningen till varför man bara kunnat fått dem via köp i butiken. Kanske en å annan xbox eller TV apparat, men that´s it. Tack för all info, råd och tips! Banken nästa då ;)

#552

Postad 05 mars 2009 - 22:01

ajlövpläjsån
  • ajlövpläjsån
  • Rookie

  • 8 inlägg
  • 0
Vill inte sprida falska förhoppningar men när vi var i butiken idag så klagade "de" över att banken höll deras pengar i 30 dagar och att de snabbt som fan var tvungna att fixa det, annars skulle det gå åt ****...

Håller tummarna att ni alla får tillbaka era pengar.

#553

Postad 05 mars 2009 - 22:09

godissugen
  • godissugen
  • Användare

  • 190 inlägg
  • 0

... Han fick sig en bankdosa tillslängd och förde över pengarna. Vi gick, drog ett bankuttag och nu ska jag nog spärra kortet. Hade en ###### tur verkar det som...De tog inte kortbetalningar idag heller, överbelastning...jojo.

Sedan åkte vi faktiskt till MM och lyckades flörta till oss en PS3:a! De 50 milen var till något gott iaf. Hoppas det löser sig för fler, fy fan vilken ###### soppa. Ägaren var inte någon sympatisk människa det kan jag säga...burr.

lägg gärna upp pappret med summan på.
varför behövde ni flörta på media markt? prisetlappen var redan på 2990kr enligt en butiksanställd.

#554

Postad 05 mars 2009 - 22:10

DIFference
  • DIFference
  • Lärjunge

  • 423 inlägg
  • 0

En liten fundering gällande Visa. Som jag förstått får man pengarna tillbaka om företaget går i konkurs (rätta mig om jag har fel), men om företaget helt enkelt går upp i rök, vad händer då? Räknas det som konkurs då?


PTja. Enligt Swedbank är det en lång process vid konkurs. Och det blir många fodringskrävare. Företags om de gjort reklam hos vill ha sitt. De som de nu köpt in saker ifrån vill ha sitt. Alla får dela. Och man behöver troligvis stämma dem sa han på Swedbank.

Om de går upp i rök o du betalat med kreditkort så har du ju inte betalat, det gör du ju med faktura om en månad eller två. Då har du en mellanhand och en fördel i och med konsumentköplagen som gäller på kreditköp och utebliven leverans. Just på Swedbank är man ungefär lika skyddad om man handlat med Visa som är kopplat till ett konto. Men alla banker har ju inte samma regler.

Tror det är bättre att hoppas på att de inte går i konkurs nu direkt för er som betalat men inte fått något. Men även vid kortköp (visa eller kreditkort) blir det oftast långa processer enligt Swedbank-killen jag pratade med. Och det är inte säkert att man får pengar tillbaka.

Någon skrev ju även tidigare idag att Polisen sagt att det inte är troligt att man får tillbaka pengarna. Kan ju hoppas att det inte stämmer för er som blivit lurade.

#555

Postad 05 mars 2009 - 22:11

MrH2o
  • MrH2o
  • Wannabe

  • 13 inlägg
  • 0

Håll oss uppdaterade! =)


Det förstår ni väl att dom också vill ta del av Playzones kanonerbjudanden, allting är i sin ordning ;)

Jag tror jag skall öppna en liknande butik jag med, den första jag skall anställa är denna man

Postad bild

#556

Postad 05 mars 2009 - 22:13

Benkke
  • Benkke
  • Mega-Guru

  • 7 289 inlägg
  • 0
Den mannen kunde prata. För er som inte känner igen honom så är det "Comical Ali"

Redigerat av Benkke, 05 mars 2009 - 22:14.


#557

Postad 05 mars 2009 - 22:17

Pedda71
  • Pedda71
  • Rookie

  • 1 inlägg
  • 0

Vill inte sprida falska förhoppningar men när vi var i butiken idag så klagade "de" över att banken höll deras pengar i 30 dagar och att de snabbt som fan var tvungna att fixa det, annars skulle det gå åt ****...

Håller tummarna att ni alla får tillbaka era pengar.


Hoppas verkligen att banken håller "våra" pengar så PZ inte får ut nåt! Jag tillhör en av dem som beställde innan jag såg alla varningar. Har nu begärt reklamationshandlingar från banken (betalade med vanligt bankkort) samt gjort polisanmälan på telnr 11414. Både killen på bankens kundtjänst samt tjejen hos Polisen hade pratat med person med exakt samma ärende i samtalen före mig. Undrar hur många som har blivit lurade...

#558

Postad 05 mars 2009 - 22:24

TheSaurus
  • TheSaurus
  • Lärjunge

  • 330 inlägg
  • 0

Den mannen kunde prata. För er som inte känner igen honom så är det "Comical Ali"


Pun intended? ;)
Chemical Ali var en riktig lirare, är väl dock negativt att de ville få ut pengarna?

#559

Postad 05 mars 2009 - 22:29

Benkke
  • Benkke
  • Mega-Guru

  • 7 289 inlägg
  • 0
Not Chemical. Amerikanerna började skämtsamt kalla denna Comical

#560

Postad 05 mars 2009 - 22:37

fredrikzutt
  • fredrikzutt
  • Wannabe

  • 23 inlägg
  • 0
Asså vart ska det här sluta. Polisen raidar Playzone butiken.. Ägaren dyker upp med bankdosan och gör en snabb överföring till en kund. Ägarna flyr från butiken. Kommer det bli en av Sveriges största scams.. och nu när FRA lagen (tekniken) behövs vart är den då? haha ;)

#561

Postad 05 mars 2009 - 22:38

mikaelglad
  • mikaelglad
  • Wannabe

  • 44 inlägg
  • 0
Jag precis som många andra har blivit blåst av playzone. Jag har försökt ringa dom i 3 dagar mailat men naturligtvis inga svar.

Jag har även varit i kontakt med polise om saken och dom sa att dom skulle starta en utredning men inte kunde göra så mycket just nu. företaget har enligt lag 30 dagar på sig att skicka grejerne man använder sig sällan av det då kunden antagligen inte skulle vara så nöjd.

Jag pratade posten i kalmar och malmö dom hade inte skickat några paket överhuvudaget från playzone. dhl och schenker samma sak.

Jag har även pratat med säkerhetsansvarig på posten som skulle se över situationen och se va han kunde göra för att få polisen att göra något åt situationen.

Tyvärr har inte något av samtalen gjort mig så mycket gladere då allt hopp försvann efter att ingen levererat något alls därifårn....däremot så har PZ motagit en leverans i kalmar men dom visste inte vad.

Jag la en order på ett xbox 360 och trådlös handkontroll plus ett ps3 ink frakt 5688:- PZ drog 5890:- från mitt konto.Jag har inte polisannmält dom än då jag fick rådet att vänte lite. men Nu efter att ma har läst hela denna tråden så inser man attman har blivit lurad. Jag har använt e-kort via swedbank så vi får väll se om vi får tillbaka några pengar jag prata med deras kundtjänst och dom sa att det skulle gå.

Hoppas Polisen kan aggera snabbare nästa gång. Hade inte varit svårt att kolla om det va fejk eller ej för polis kolla deras lager finns det inga produkter e det svårt att leverera något. Å kolla med posten eller den leverantör dom uppges använda för att skicka sina produkter har inte dom heller motagit något så borde det ju finnas grund för att gripa dom på plats å stänga ner sidan...Hoppas dom lär sig även vi som bestället har lite att fundera på .

avslut---> SUCK!!!

#562

Postad 05 mars 2009 - 22:39

godissugen
  • godissugen
  • Användare

  • 190 inlägg
  • 0
någon som kan bistå med bilder på att polis finns på plats utanför eller inne i lokalen?

Redigerat av godissugen, 05 mars 2009 - 22:39.


#563

Postad 05 mars 2009 - 22:43

kungen001
  • kungen001
  • Rookie

  • 5 inlägg
  • 0
Använde länsförsäkringen master card, någon som vet om de går att få tillbaka pengarna då ?

Uppdateringar om vad polisen gör skulle vara toppen. Hoppas verkligen dom hinner stoppa deras konto, skulle vara otroligt kul att se dom gå iväg med 0kr i fickan. Tycker också aftonbladet borde göra en stor artikel snart om det.

#564

Postad 05 mars 2009 - 22:55

Alexandar
  • Alexandar
  • Användare

  • 110 inlägg
  • 0
Mm..men när de blir stoppade i ett tidigt skedet kan det bli svårt att bevisa att det har begåtts något brott.

Det måste bevisas att man inte hade någon som helst tanke att leverera några varor.

Det kan bli svårigheter på den punkten.

Redigerat av Tomas_D700, 05 mars 2009 - 23:05.


#565

Postad 05 mars 2009 - 22:58

dirty
  • dirty
  • Wannabe

  • 14 inlägg
  • 0

Mm..men när de blir stoppade i ett tidigt skedet kan det bli svårt att bevisa att det har begåtts något brott.

Det måste bevisas att man inte hade någon som helst tanke att leverera några varor.

Det kan bli svårigheter på den punkten.


Jag har kvitto hemma att jag har köpt varan men har inte fått den!!! Räcker inte det?

#566

Postad 05 mars 2009 - 23:00

Alexandar
  • Alexandar
  • Användare

  • 110 inlägg
  • 0

Jag har kvitto hemma att jag har köpt varan men har inte fått den!!! Räcker inte det?


Nej, det gör det inte. Finns ju många som kan få vänta i veckor på en leverans utan att man kalla det bedrägeri.

#567

Postad 05 mars 2009 - 23:00

Unregisteredcc128e50
  • Unregisteredcc128e50
  • Veteran

  • 1 671 inlägg
  • 0
Jag hade som sagt suttit hemma och glatt mig åt att ett PS3 var påväg till mig, för ett kanonpris just nu om det inte varit så att jag av ren slump surfade in på den här tråden i tisdags kväll strax efter att jag lade min beställning. Tack vare snabbt agerande och en bekant som åkte dit igår med en fullmakt klarade jag mig (uppenbarligen med nöd och näppe!) Slutsats: kanonbra att det här forumet finns!!

Till alla som undrar hur/om ni får pengar tillbaka från banken (kollade nämligen upp det igår morse.) Oavsett vilken bank du har så spelar det ingen roll om du annulerar reservationen och tömmer kontot. Mottagaren får pengarna och ditt konto belastas (ev. med ett minussaldo och isf blir du skyldig banken summan istf mottagaren.) Det man då gör är att lämna in en reklammantion (blanketter finns på bankernas hemsidor oftast) och så kanske, om du har tur blir ersatt av banken för att du råkat ut för ett bedrägeri. Detta har enbart och göra med om din bank har sådan policy eller inte, vad jag förstår verkar Swedbank ha det, ngn kan väl bekräfta? Om du betalt med kreditkort är du safe, för då är det kreditgivaren som enligt lag blir ersättningsskyldig till dig, se gärna tidigare inlägg från rådgivaren som även hänvisar till tillämpbar lagtext.

Vid en konkurs gäller följande: som kund är du en sk. oprioritierad fordringsägare. Du kommer alltså aldra sist i prioriteringsordningen (tror att det är fjärde plats om jag minns kursen i affärsjuridik rätt) och då finns oftast en väldigt begränsad summa pengar kvar om någon alls! Denna splittas isf över de oprioriterade fordingsägarna och mellan tummen och pekfingret kan det röra sig om en ersättning på 5-15% (ngn juridikkunnig eller -erfaren vänligen validera.) Vidare, eftersom det här verkar vara ett organisera bedrägeri kan man utgå från att bolaget är helt plundrat, vilket i praktiken innebär 0 kr till dem som är oprioriterade fordringsägare..

Jag förmodar att polisanmälan + reklammation till banken är det första ni bör göra som beställt varor och betalat med VISA-kort. Som jag sagt innan; spärra korten också så att kortnumrena inte utnyttjas i fler bedrägerier!

Bra jobbat alla att detta uppmärksammats snabbt, hoppas ingen kan eller råkar beställa nu!!

Det var allt från mig, tack för ordet och lycka till alla!

Peter

#568

Postad 05 mars 2009 - 23:01

fredrikzutt
  • fredrikzutt
  • Wannabe

  • 23 inlägg
  • 0
Beviset blir ju kunderna som stått utanför när dom stängt framför ögonen på dom. Dessa grabbar blir nog dömda på indicier efter vad dom ställt till med.

#569

Postad 05 mars 2009 - 23:02

StarChild
  • StarChild
  • Lärjunge

  • 297 inlägg
  • 0

Jag har kvitto hemma att jag har köpt varan men har inte fått den!!! Räcker inte det?

Möjligen inte, det har ju bara gått 4vardagar!

Beviset blir ju kunderna som stått utanför när dom stängt framför ögonen på dom. Dessa grabbar blir nog dömda på indicier efter vad dom ställt till med.

Det ska nog många fler indicier till om det ska ha någon inverkan. Som i Arbogamordet.

Redigerat av StarChild, 05 mars 2009 - 23:08.


#570

Postad 05 mars 2009 - 23:07

Alexandar
  • Alexandar
  • Användare

  • 110 inlägg
  • 0

Beviset blir ju kunderna som stått utanför när dom stängt framför ögonen på dom. Dessa grabbar blir nog dömda på indicier efter vad dom ställt till med.



Nja..inte värt något. Finns ju en jäkla massa handlare som tar betalt utan att ha varan på lager och kan
sen sega länge på leveransen. Man säljer, tar betalt och sen köper man in den varan.

Så här måste det bevisas att man redan från början inte hade en tanke på att leverera några varor.

Frågan är om man har hunnit plocka ut några pengar. Har man lyft ut större mängder medel och inte haft
någon rimlig förklaring till var man skulle få tag på den mängden varor så kan det anses som stark
bevisning.

Redigerat av Alexandar, 05 mars 2009 - 23:09.


#571

Postad 05 mars 2009 - 23:08

dirty
  • dirty
  • Wannabe

  • 14 inlägg
  • 0
Jag och polaren satt på Nattskiftet och läste Aftonbladet då vi såg annonsen.. Vi båda tyckte det lät billigt och kollade upp det på Prisjakt där det stod att dom hade jätte snabba leveranser.. Ingen skrev där att det var en bluff. (Den kom idag) Så man beställde och går nu och väntar på något som aldrig kommer att komma tyvärr.. Och man betalade inte med något kort häller =/ Får väl se vad Banken kan göra men verkar ju kört!!

#572

Postad 05 mars 2009 - 23:11

Alexandar
  • Alexandar
  • Användare

  • 110 inlägg
  • 0

Jag och polaren satt på Nattskiftet och läste Aftonbladet då vi såg annonsen.. Vi båda tyckte det lät billigt och kollade upp det på Prisjakt där det stod att dom hade jätte snabba leveranser.. Ingen skrev där att det var en bluff. (Den kom idag) Så man beställde och går nu och väntar på något som aldrig kommer att komma tyvärr.. Och man betalade inte med något kort häller =/ Får väl se vad Banken kan göra men verkar ju kört!!


Har du betalat i förskott genom banköverföring?

Det är inge bra....betala alltid med ett rent kreditkort, då är du i princip 100 % skyddad.

#573

Postad 05 mars 2009 - 23:13

dirty
  • dirty
  • Wannabe

  • 14 inlägg
  • 0

Har du betalat i förskott genom banköverföring?

Det är inge bra....betala alltid med ett rent kreditkort, då är du i princip 100 % skyddad.


Jo gjorde det först men då tog dom inte imot det !!?? Gick allså inte..
Får väl se pengarna som borta?

#574

Postad 05 mars 2009 - 23:15

Benkke
  • Benkke
  • Mega-Guru

  • 7 289 inlägg
  • 0

Nja..inte värt något. Finns ju en jäkla massa handlare som tar betalt utan att ha varan på lager och kan
sen sega länge på leveransen. Man säljer, tar betalt och sen köper man in den varan.

Så här måste det bevisas att man redan från början inte hade en tanke på att leverera några varor.

Frågan är om man har hunnit plocka ut några pengar. Har man lyft ut större mängder medel och inte haft
någon rimlig förklaring till var man skulle få tag på den mängden varor så kan det anses som stark
bevisning.

Det är just därför man inte heller kan skriva bluff med stora bokstäver i forumet fast man är 99% att det är en scam. Tex Aftonbladet som hade deras annons har ännu inte vågat skriva ett ord

#575

Postad 05 mars 2009 - 23:18

Alexandar
  • Alexandar
  • Användare

  • 110 inlägg
  • 0

Jo gjorde det först men då tog dom inte imot det !!?? Gick allså inte..
Får väl se pengarna som borta?


Mm...det kan du räkna med nästan hur som helst. Nu när de klassas som bedragare kommer de att gå i konkurs
ganska snart och även om de inte hunnit plocka ut några pengar så kan man inte räkna med att det kommer
att blir någon större utdelning till de drabbade efter att alla prioriterade borgenärer tagit sitt.....

Din pengar har så att säga sammanblandats med alla andras och då har du ingen särskild rätt till att
få tillbaka dina pengar även om dom finns på deras konto...

#576

Postad 05 mars 2009 - 23:42

FiRREN
  • FiRREN
  • Lärjunge

  • 444 inlägg
  • 0
då blir det polisanmälan imorrn och besök på banken snarast. Mitt kort är redan spärrat så det är inga problem.

#577

Postad 06 mars 2009 - 00:14

xbox-snabel
  • xbox-snabel
  • Wannabe

  • 39 inlägg
  • 0
spärrat med nu, lika bra! Dock så lät jag nog efterbliven...ha ha...-frågade henne "det är väl rätt många som spärrat sitt kort idag" ööööö,,ja, jo det är många. -sa hon...........sen när jag la på fattade jag vad jag frågat! jag sa ju inget om playzone och om det var många av den anledningen ;) ha ha ha

#578

Postad 06 mars 2009 - 00:30

e3henri
  • e3henri
  • Mästare

  • 3 266 inlägg
  • 0
Men men webbutiken är ju fortfarande igång...även om just PS3 för 2995 är bortagen(finns bara en bokaknapp som inte leder någonstans).
Borde inte polisen stänga till där innan man börjar borra upp lås? Knappst någon risk att man hittar kontant inne i butiken, de är väl snarare på väg till något konto i karibien...

#579

Postad 06 mars 2009 - 00:30

FreelancerII
  • FreelancerII
  • Amatör

  • 71 inlägg
  • 0
Haha, står levererad på mig fast jag inte betalat. Får jag något(vilket jag inte tror), tänker jag inte betala för det står 689:- och när jag la ordern stog det inget om att det var kortbetalning för att få 40% rabatt. Jag valde ju bank betalning så ordern borde vara borta imorgon enligt deras regler.

Redigerat av FreelancerII, 06 mars 2009 - 00:38.


#580

Postad 06 mars 2009 - 01:07

Jack of all trades
  • Jack of all trades
  • Veteran

  • 1 846 inlägg
  • 0

Jag tycker att de som blivit drabbade även ska stämma dem för "Medhjälp till grovt bedrägeri" i ren piratebay-anda.. ;)


Visst kan man tycka att det är lite samma sak (personligen anser jag att hela rättegången är en cirkus) men skillnaden här är att varken Metro eller Aftonbladet kommer få betalt för dessa annonser och kommer garanterat själva att stämma Playzone, PB lär knappast stämma sina användare om man säger så B).

"Att diskutera och lufta hur och varför detta skett är lika viktigt som att få fast de som ligger bakom det hela."

Instämmer helt i det uttalandet, för att kunna skydda sig måste man också känna till hur man går till väga för att lura folk. Kan jämföras med en brandvägg till datorn, har man kunskapen kring hur någon tar sig förbi den kan man också skydda sig bättre.

"Sen kan jag säga att det som jag var mest misstänksam över var priset, inte att man inte kunde betala via postförskott, jag vet att många mindre handlare har mycket problem med detta och förlorar mycket pengar på kunder som helt enkelt skiter att hämta ut varan, och då måste stå för returfrakt osv."

Har för mig att dom tog bort denna möjlighet redan innan ägarbytet på grund av bland annat de faktorer du nämner.

Redigerat av Jack of all trades, 06 mars 2009 - 01:35.


#581

Postad 06 mars 2009 - 06:51

dirty
  • dirty
  • Wannabe

  • 14 inlägg
  • 0
http://www.aftonblad...ticle4574703.ab Aftonbladet är ute med en artikel!

#582

Postad 06 mars 2009 - 07:21

Mange76
  • Mange76
  • Forumräv

  • 534 inlägg
  • 0
Nu på morgonen så körde dom radioreklam på RixFM, kanske redan va känt, men nytt för mig iallafall. Llär ju generera ytterligare några offer.

#583

Postad 06 mars 2009 - 08:21

Unregistered421f5d40
  • Unregistered421f5d40
  • Beroende

  • 1 364 inlägg
  • 0
Blir förbanad på tidningarna nu även radio som har kört dessa reklamkampanjer . Är det några som borde veta när man skall dra åt sig öronen så är det dom för det är endå dom som skriver om detta när det händer .
Som nu har aftonbladet en artikel om hur man slipper att bli lurad http://www.aftonblad...ticle3709528.ab .
Man skriver en sådan artikel samtidigt som man har kört annons kampanjer åt detta skojar företag .
Det kanske kan vara svårt att neka någon från att köpa annonser , man kan begära förskottsbetalning om man inte tycker allt är som det ska . Finns massor tidningarna kan göra för att försvåra för skojare .
Förstår om man inte kan kolla alla anonser . Men om ett företag vill köpa annoser för flera 100,000 så borde det finnas utrymme att granska annonsen & trovärdigheten .

& sen dom som har beställt trots att ni har vetat att detta är MKT TROLIGT en bluff för skulle ni bli lurade så får ni endå tbx pengarna från banken , hoppas ni inte får det .

#584

Postad 06 mars 2009 - 08:37

mBr
  • mBr
  • Mästare

  • 3 024 inlägg
  • 0
Man kan ju inte skylla på tidningar/radio.... Dom vill ju tjäna sina pengar som alla andra och klart som f*n att dom säljer sina annonsplatser. PZ har ju dessutom funnits 5 år och är ett väletablerat företag. Sedan att det finns svin som köper det och utnyttjar alla dom kan är INGET man ska skylla tidningarna för.
Annonser kostar samma för alla så varför skulle metro, aftonbladet osv misstänka något från ett "gammalt" företag som vill ha lite annonsering.

Då kan man ju lika väl lägga skulden på Sverige, alla köpare, alla företagare som har med det att göra vare sig dom köper eller säljer till PZ och andra blåsare.

#585

Postad 06 mars 2009 - 08:40

Benedict
  • Benedict
  • Lärjunge

  • 257 inlägg
  • 0
Från Playzones hemsida med kommentarer om PS3:

redan försent! skyrander 2009-03-05 23:59
talade med en av mina vänner som är polis. han sa att det är mer eller mindre försent. även om de personer som är inblandade blir fällda så blir de inte återbetalningsskyldiga. problemet är att arvid karlsson (VD) antagligen är målvakt dvs han styr inte upp det här på något sätt utan antagligen blivit lurad. än så länge verkar det som det är två andra som är master mindet bakom men de står inte med någonstan i företags handlingarna. så stakars oss som har betalat som ville unna oss något extra i vår vardag. vi har gett två nolltaxerade tonåringar ett gott liv för de närmsta månaderna till nästa stöt. btw mycket talar för att denna är samma person som körde kameraexpert stöten i julas. så allt jag kan säga är väl att alla drabbade har lärt sig något. though luck allihoppa det är


#586

Postad 06 mars 2009 - 08:43

masse70
  • masse70
  • Mega-Guru

  • 8 527 inlägg
  • 0
Suck, nu börjar samma visa som med Kameraexperten spelas upp.

Nu skall det börja skyllas på Prisjakt, tidningarna, radio, bankerna och regeringen samt GUD varför dom itne tagit sitt ansvar och inte sett detta i tid osv.

Det är alla andras fel utom bedragarna bakom det hela och de själva som blivit av med sina pengar, som vanligt.

Please...

#587

Postad 06 mars 2009 - 08:49

Unregistered421f5d40
  • Unregistered421f5d40
  • Beroende

  • 1 364 inlägg
  • 0

Man kan ju inte skylla på tidningar/radio.... Dom vill ju tjäna sina pengar som alla andra och klart som f*n att dom säljer sina annonsplatser. PZ har ju dessutom funnits 5 år och är ett väletablerat företag. Sedan att det finns svin som köper det och utnyttjar alla dom kan är INGET man ska skylla tidningarna för.
Annonser kostar samma för alla så varför skulle metro, aftonbladet osv misstänka något från ett "gammalt" företag som vill ha lite annonsering.

Då kan man ju lika väl lägga skulden på Sverige, alla köpare, alla företagare som har med det att göra vare sig dom köper eller säljer till PZ och andra blåsare.


Klart att dom oxå skall tjäna pengar , men hur mkt pengar tror du dom tjänar på dessa anonser .
Hade dom följt sina egna råd .
Bli inte lurad! 10 tips för en trygg affär
1. Verkar det vara för bra för att vara sant - då är det oftast för bra för att vara sant.
Så skulle dom följa sina egna råda skulle dom själva spara en slant & rädda många andra från att bli lurade .
Tycker tidningar är skyldiga att undersöka sina kunder lite bättre både för sin egen del & för sina läsares skull .

#588

Postad 06 mars 2009 - 08:56

Unregisteredcc128e50
  • Unregisteredcc128e50
  • Veteran

  • 1 671 inlägg
  • 0
Om inte annat, så borde de stoppa samtliga annonser nu när det är uppenbart att det är bedrägeri! Helt sjukt att radio fortfarande verkar spela upp reklamen..

#589

Postad 06 mars 2009 - 08:59

mBr
  • mBr
  • Mästare

  • 3 024 inlägg
  • 0
Som jag skrev så är ju PZ ett 5 årigt företag med gott rykte(ja det var det iaf)
Så jag tycker inte aftonbladet och dom andra handlade fel.

Som sagt skyll inte på andra än bedragarna.


Klart att dom oxå skall tjäna pengar , men hur mkt pengar tror du dom tjänar på dessa anonser .
Hade dom följt sina egna råd .
Bli inte lurad! 10 tips för en trygg affär
1. Verkar det vara för bra för att vara sant - då är det oftast för bra för att vara sant.
Så skulle dom följa sina egna råda skulle dom själva spara en slant & rädda många andra från att bli lurade .
Tycker tidningar är skyldiga att undersöka sina kunder lite bättre både för sin egen del & för sina läsares skull .



#590

Postad 06 mars 2009 - 09:06

Alexandar
  • Alexandar
  • Användare

  • 110 inlägg
  • 0

Som jag skrev så är ju PZ ett 5 årigt företag med gott rykte(ja det var det iaf)
Så jag tycker inte aftonbladet och dom andra handlade fel.

Som sagt skyll inte på andra än bedragarna.


Aftonbladet och alla andra annonsörer har ju i så fall också blivit blåsta.

Företaget har visserligen funnits i 5 år men det är superenkelt att ta en ny
kreditupplysning på företaget innan man säljer och ser man att det nyligen har
skett en styrelseändring samt att de nya styrelseledamöterna saknar
kreditvärdighet så bör man avstå. Så hade man gjort det i detta fallet så
hade man sett att en av styrelseledamöterna har gamla skulder hos KFM
och att det varit misslyckade utmätningsförsök.

Så aftonbladets råd på hur man skall slippa bli blåst har de själva inte
använt sig av ;)

#591

Postad 06 mars 2009 - 09:52

Unregistered0553660b
  • Unregistered0553660b
  • Wannabe

  • 31 inlägg
  • 0

Heja polisen!

Nyss hade jag temat till Ghostbusters i huvet, nu fick jag helt plötsligt temat till Mission Impossible spelandes ;)



Lol du är rolig du jag hänger på B)

#592

Postad 06 mars 2009 - 10:14

Unregistered0553660b
  • Unregistered0553660b
  • Wannabe

  • 31 inlägg
  • 0
Nu har jag också polisanmält, han som jag talade med hade tagit emot en anmälan tidigare idag.

#593

Postad 06 mars 2009 - 10:23

Jaan
  • Jaan
  • Rookie

  • 4 inlägg
  • 0
Playzone polisanmält för bedrägeri:

http://www.aftonblad...ticle4574703.ab

#594

Postad 06 mars 2009 - 10:23

urskog
  • urskog
  • Lärjunge

  • 468 inlägg
  • 0
Ville bara ge mina sympatier till er som råkat illa ut pga detta, en god vän till mig sitter även han mitt i problemet.
Hoppas det löser sig snabbt och enkelt för er.

#595

Postad 06 mars 2009 - 10:31

DIFference
  • DIFference
  • Lärjunge

  • 423 inlägg
  • 0
Någon skrev att Polisen var där sent igårkväll. Någon mer info om detta?

#596

Postad 06 mars 2009 - 10:38

Phindus
  • Phindus
  • Mästare

  • 2 854 inlägg
  • 0
Senaste nytt kommer från IDG.

Distributören ställde krav på förskottsbetalning och började återigen leverera tv-apparater till Playzone förra veckan.

Men enligt nya uppgifter till CS rör det sig hittills bara om en mycket liten leverans på bara fyra apparater.


Redigerat av Phindus, 06 mars 2009 - 10:39.


#597

Postad 06 mars 2009 - 10:52

tooold
  • tooold
  • Rookie

  • 4 inlägg
  • 0
nu har man ju officiellt gett upp iaf ;)
även jag har gjort en polisanmälan idag och varit i kontakt med swedbank som skulle se till att lösa ev debiteringar på mitt kreditkort.. men det tar nog några veckor.. drygt, men allt ordnar sig..

#598

Postad 06 mars 2009 - 11:11

LaRusso
  • LaRusso
  • Wannabe

  • 18 inlägg
  • 0
Undrar varför inte sajten stängts ned än? Någon pratade ju om att det går radioreklam, måste vara folk som fortfarande luras.

#599

Postad 06 mars 2009 - 11:16

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

  • 8 074 inlägg
  • 0

Hur som helst så får man säga att de lyckades med en väldigt trovärdig bluff.


Jag förstår inte riktigt hur folk kan tycka allt som fanns på PlayZone var trovärdigt?

Ok om man har bra priser på en eller två saker men vi snackade priser som skulle skapat miljonförluster för företaget.

Man ser sällan så bra priser på konsoler då marginalerna är så små och pris ändringarna är väldigt centrala.

Kommer ihåg när ICA Maxi körde en drive på PS2 slim för 795kr. EN butik genererade över 500 000 i förlust på den artikeln själv.

PlayZone var ju ifrågasatt från dag ett sen bytet och folk berättade ju bakgrunden......Bara förskotts betalning......så varningarna fanns.....hur kan man då säga det var trovärdigt? Speciellt när kameraexperten är så färskt.

#600

Postad 06 mars 2009 - 11:18

dreamcatch
  • dreamcatch
  • Rookie

  • 8 inlägg
  • 0

nu har man ju officiellt gett upp iaf ;)
även jag har gjort en polisanmälan idag och varit i kontakt med swedbank som skulle se till att lösa ev debiteringar på mitt kreditkort.. men det tar nog några veckor.. drygt, men allt ordnar sig..


jo nu är det dags att fixa lite sånt också..räckte det med att du ringde till banken?
ja jevlar man ska behöva lära sig något nytt varje dag...:/



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.