Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Atlantic Film

29 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 01 March 2009 - 13:22

Unregistered02274f6e
  • Unregistered02274f6e
  • Lärjunge

• 268 inlägg
  • 0
Hej!
Kollade i forumet om det är någon mer än jag som har reagerat på den dåliga och i bland urusla kvalitén på DVD-filmer från Atlantic Film. Det enda jag hittade var en kort tråd från 2002. Jag undviker deras filmer medvetet, men ibland har jag inte varit uppmärksam nog. Nu sist var det filmen The Empress som är omöjlig att se på pga hackande varje ca 1-2 sekund. Stod ut i kanske fem minuter innan jag stängde av. Trevlig filmkväll.
Någon annan som har reagerat på den urusla kvalitén från Atlantic Film.

Postad 01 March 2009 - 14:54

Lion_Paw
  • Lion_Paw
  • Forumräv

• 860 inlägg
  • 0

Hej!
Kollade i forumet om det är någon mer än jag som har reagerat på den dåliga och i bland urusla kvalitén på DVD-filmer från Atlantic Film. Det enda jag hittade var en kort tråd från 2002. Jag undviker deras filmer medvetet, men ibland har jag inte varit uppmärksam nog. Nu sist var det filmen The Empress som är omöjlig att se på pga hackande varje ca 1-2 sekund. Stod ut i kanske fem minuter innan jag stängde av. Trevlig filmkväll.
Någon annan som har reagerat på den urusla kvalitén från Atlantic Film.

Inte haft några problem, du kanske fått ett sk måndagsexemplar av din film...
Mvh/ Lion_Paw

Postad 03 March 2009 - 23:53

scenic
  • scenic
  • Beroende

• 1066 inlägg
  • 0
Har en del filmer ifrån dom.

Inga konstigheter. :)

Postad 04 March 2009 - 18:07

HD-Ready
  • HD-Ready
  • Forumräv

• 807 inlägg
  • 0
Atlantics utgåva av The Empress är väl inte i OAR så byt den mot något annat är mitt råd. :blink:

Postad 12 January 2010 - 11:26

frealm
  • frealm
  • Wannabe

• 47 inlägg
  • 0
Atlantic är amatörer. Kan inte skilja på datorsvärta och videosvärta. Har hittat felet på 2st BD. JCVD och Eden Lake.
Har jämfört JCVD import med Atlantics. Såg tydligt att deras var grå i stället för svart.
Outlander har gråa ränder över bilden enligt:
http://www.discshop....t.php...y&&ref=
Har mailat dom ang. felet.

Postad 12 January 2010 - 12:52

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

• 10392 inlägg
  • 0
Som jag har skrivit i annan tråd så har de gjort flera misslyckade BD-släpp. Det står 1080p på baksidan men filmerna är i 1080i/50 vilket för att de inte kan spelas upp i vissa spelare och att de drar med sig det gamla DVD-felet PAL-speedup.
Nu skyr jag bolaget som pesten tills de bättrar sig.

Postad 22 June 2010 - 15:14

Unregistered02274f6e
  • Unregistered02274f6e
  • Lärjunge

• 268 inlägg
  • 0
Hoppades att Atlantic hade skärpt sig och provade The Admiral på DVD igår. Tittade ungefär tio minuter och kvaliteten skiftade från helt ok till dålig.
M a o, väntar till nästa år innan jag testar en nysläppt film från Atlantic igen.
Kan man inte stämma dem?

Postad 24 June 2010 - 08:13

vinncent
  • vinncent
  • Mästare

• 2899 inlägg
  • 0
Har inte haft några direkta problem faktiskt. Kanske för att jag vet vad jag skall förvänta mig när jag lägger 49kr på Blu-ray film.

Redigerat av vinncent, 24 June 2010 - 08:16.

Postad 28 June 2010 - 00:03

Unregistered7c808eec
  • Unregistered7c808eec
  • Mästare

• 3866 inlägg
  • 0
Är det inte de som har kånkat alldeles nyligen, verkar som att eventuella förbannelser som några av er möjligen hävt ur er har blivit bönhörda :P

Postad 28 June 2010 - 10:25

Unregistered02274f6e
  • Unregistered02274f6e
  • Lärjunge

• 268 inlägg
  • 0

Är det inte de som har kånkat alldeles nyligen, verkar som att eventuella förbannelser som några av er möjligen hävt ur er har blivit bönhörda :P

Yes, yes yes!!!!
Men var har du hört det?
Deras hemsida ligger uppe.
Eftersom jag brukar ha minst tio filmer liggandes "osedda" hade jag oturligt nog även köpt City of Ember på Blu-Ray från Atlantic Film. Ljudet i 5.1 är helt vansinnigt, men slår man om till stereoljud är det ok. Verkar vara någonting med musikspåret eftersom talet verkar ok.

Postad 28 June 2010 - 19:03

Unregistered1fef72f3
  • Unregistered1fef72f3
  • Über-Guru

• 16356 inlägg
  • 0

Är det inte de som har kånkat alldeles nyligen, verkar som att eventuella förbannelser som några av er möjligen hävt ur er har blivit bönhörda :unsure:

Tänk om Warner tar hand om deras bolag. Ur askan in i elden..... :)

Postad 28 June 2010 - 22:23

Unregistered7c808eec
  • Unregistered7c808eec
  • Mästare

• 3866 inlägg
  • 0
Sorry det var jag som rörde ihop det.
Det var Noble Entertainment som kånkat, Atlantic Film vet jag inget om så det verkar som att ni kan fortsätta handla hos dem :)

Postad 29 June 2010 - 03:57

Unregistered1fef72f3
  • Unregistered1fef72f3
  • Über-Guru

• 16356 inlägg
  • 0

Det var Noble Entertainment som kånkat, Atlantic Film vet jag inget om så det verkar som att ni kan fortsätta handla hos dem :)

Har noble konkat? Var det inte de som gav ut Outland?

Postad 29 June 2010 - 07:07

Unregistered02274f6e
  • Unregistered02274f6e
  • Lärjunge

• 268 inlägg
  • 0

Tänk om Warner tar hand om deras bolag. Ur askan in i elden..... :)

Warner? Vilka filmer har varit dåliga från dem?

Det var Noble Entertainment som kånkat, Atlantic Film vet jag inget om så det verkar som att ni kan fortsätta handla hos dem :unsure:

Fortsätta...aaaarg...?
Ja, om jag har sett en bra, eller ialla fall inte en dålig, recension när det gäller den tekniska kvaliteten.

Postad 29 June 2010 - 09:41

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

• 6891 inlägg
  • 0
Men va fan om Noble slagit igen. Dom släpper mycket sköna titlar på DVD/BD som annars inte kommit ut på våran marknad. Speciellt skräckfilmer som "REC", "Frontier(S)" och "Inside". Plus att Noble haft fin kvalité på sista tiden med korrekt 1080p/24 och DTS-HD MA ljud.

Oh well, får hoppas att Njuta Film eller Studio S börjar med BD släpp snart då det behövs mer udda och kult på BD även här.

Redigerat av Svante Skoog, 29 June 2010 - 09:50.

Postad 29 June 2010 - 19:52

papperskatt
  • papperskatt
  • Lärjunge

• 333 inlägg
  • 0
Riktigt tråkigt att Noble har gått i konkurs, gillade deras utbud. :) Atlantic har jag inga klagomål på heller, men å andra sidan så är jag inte speciellt kräsen av mig.

Postad 30 June 2010 - 04:51

Unregistered1fef72f3
  • Unregistered1fef72f3
  • Über-Guru

• 16356 inlägg
  • 0

Warner? Vilka filmer har varit dåliga från dem?

Fortsätta...aaaarg...?
Ja, om jag har sett en bra, eller ialla fall inte en dålig, recension när det gäller den tekniska kvaliteten.

Här har du en länk från Avsforum som beskriver vilka problem Warner och andra bolag haft:
avsforum-länk

Postad 30 June 2010 - 07:46

Unregistered02274f6e
  • Unregistered02274f6e
  • Lärjunge

• 268 inlägg
  • 0

Här har du en länk från Avsforum som beskriver vilka problem Warner och andra bolag haft:
avsforum-länk

Oj då. En hel del. Har två av dem, men har inte reagerat speciellt på dem, men flera andra står på min "ska köpa" lista. Eller rättare sagt, stod på min "ska köpa lista".
Många tack trebban!

Postad 30 June 2010 - 18:19

thomas79
  • thomas79
  • Beroende

• 1423 inlägg
  • 0
Känns väl inte som en helt seriös lista när The Dark Knight är listad. Men det kanske bara är jag det...

Postad 30 June 2010 - 19:02

Unregistered1fef72f3
  • Unregistered1fef72f3
  • Über-Guru

• 16356 inlägg
  • 0

Känns väl inte som en helt seriös lista när The Dark Knight är listad. Men det kanske bara är jag det...

Avsforum är ett mer tekniskt lagt forum. De kollar igenom filmen och inget kommer undan. Men de har också en lista över de bästa filmerna rent tekniskt. En så kallad "tier"-lista.

Oj då. En hel del. Har två av dem, men har inte reagerat speciellt på dem, men flera andra står på min "ska köpa" lista. Eller rättare sagt, stod på min "ska köpa lista".
Många tack trebban!

Varsågod simna.

Postad 30 June 2010 - 19:25

scenic
  • scenic
  • Beroende

• 1066 inlägg
  • 0
Finns det nån länk att Noble entertainment har kånkat?

Det andra on BD filmerna, är det dålig kvalite på dem? Är dvd utgåvan bättre?

Vad är DNR och EE för fel?

Redigerat av scenic, 30 June 2010 - 19:48.

Postad 30 June 2010 - 19:47

Kalekulan
  • Kalekulan
  • Mästare

• 2926 inlägg
  • 0

Men va fan om Noble slagit igen. Dom släpper mycket sköna titlar på DVD/BD som annars inte kommit ut på våran marknad. Speciellt skräckfilmer som "REC", "Frontier(S)" och "Inside". Plus att Noble haft fin kvalité på sista tiden med korrekt 1080p/24 och DTS-HD MA ljud.

Oh well, får hoppas att Njuta Film eller Studio S börjar med BD släpp snart då det behövs mer udda och kult på BD även här.

Dom har börjat! The Good, The Bad and The Weird släpps på Blu-ray av Njuta Films 25:e augusti!

Postad 01 July 2010 - 07:02

Unregistered1fef72f3
  • Unregistered1fef72f3
  • Über-Guru

• 16356 inlägg
  • 0

Finns det nån länk att Noble entertainment har kånkat?

Det andra on BD filmerna, är det dålig kvalite på dem? Är dvd utgåvan bättre?

Vad är DNR och EE för fel?

DNR betyder Digital Noice Reduction. Är den fel utförd reducerar den detaljer på bilden. Tyvärr tar den också bort naturligt korn som filmremsan innehåller. Senaste exemplet är Predator som av något forum utnämts till årets sämsta utgåva. Gillar du inte filmkorn och vill ha bort detaljer från bilden är detta bra nyheter för dig.

Edge Enhancement, eller EE, är i svensk folkmun kallad för kantskärpning. Ett verktyg som subjektivt verkar tillföra högre skärpa i bilden fast den i själva verket gör det motsatta. Man kan använda den när en bild verkar lite suddig eller till gamla filmer som kopierats i oändlighet och idag ser risiga ut. Av någon outgrundlig anledning använder man ibland EE på dagens HD-utgåvor som redan från grunden är så högupplösta att man inte alls behöver kantskärpning. Man behöver för den delen inte det på dvd heller. Men det var ett bra trick att lura folk att tro att bilden såg bra ut.

I vilket fall så rekommenderar jag dig att undvika utgåvor som har dessa problem.

Redigerat av Unregistered1fef72f3, 01 July 2010 - 07:02.

Postad 01 July 2010 - 17:11

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

• 6891 inlägg
  • 0

Dom har börjat! The Good, The Bad and The Weird släpps på Blu-ray av Njuta Films 25:e augusti!

FANTASTISKA NYHETER!! :unsure:

Har vi tur så kanske DOM köper in Roger Corman rullarna som släpps på BD nu under sommaren och hösten :)
Då dom ibland brukar använda sig av samma masters som Anchor Bay, Blue-Underground, BCI, Shriek Show m.m. så är det bara att hoppas på att t.ex. de region "A" låsta filmerna får släpp här till slut.

Postad 01 July 2010 - 19:01

henke007
  • henke007
  • Guru

• 5366 inlägg
  • 0
Fan va trist att Noble konkat :) , sen problemen i början med vissa titlar som te x The Mist och att många BD.s var i 1080 25fps så har de verkligen blivit mkt bra på senaste. Titlar som The Box, Law abiding citizen osv är av mkt hög kvalle.

Kanske därför som CDON kan köra en sån otrolig kampanj som 2 för 99 med titlarna ovan + The Gamer, Shrink (mkt bra drama med Kevin Spacey f.ö) , Närkontakt av 4.e graden mfl

Hoppas Atlantic börjar släppa mera på BD och att Nordisk film spottar ut mer 99 kr.s katalogtitlar :unsure:

Postad 01 July 2010 - 20:44

Kalekulan
  • Kalekulan
  • Mästare

• 2926 inlägg
  • 0

FANTASTISKA NYHETER!! :unsure:

Har vi tur så kanske DOM köper in Roger Corman rullarna som släpps på BD nu under sommaren och hösten :)
Då dom ibland brukar använda sig av samma masters som Anchor Bay, Blue-Underground, BCI, Shriek Show m.m. så är det bara att hoppas på att t.ex. de region "A" låsta filmerna får släpp här till slut.

Om vi har grymt bra tur så släpper Njuta films en restaurerad version av Keoma! Hade hoppat av glädje :)

Postad 13 July 2010 - 19:46

scenic
  • scenic
  • Beroende

• 1066 inlägg
  • 0

Fick idag höra att Noble entertainment inte har kånkat

Noble genomgår just nu en företagsrekonstruktion som kommer att fortsätta till den 30 september, 2010

Postad 22 July 2011 - 11:12

JMKbiker
  • JMKbiker
  • Beroende

• 1086 inlägg
  • 0
Köpte tidigare i veckan Bright Star och North Face som är släppta via Atlantic Film. Nu har jag inte sett dem än men fick se på baksidan av fodralen att det är bd-25, något som man får räkna med när man köper bluray från Atlantic Film?..

Postad 25 July 2011 - 17:47

outdoor_miner
  • outdoor_miner
  • Beroende

• 1470 inlägg
  • 0

Köpte tidigare i veckan Bright Star och North Face som är släppta via Atlantic Film. Nu har jag inte sett dem än men fick se på baksidan av fodralen att det är bd-25, något som man får räkna med när man köper bluray från Atlantic Film?..

Det är generellt sett något man ofta får räkna med när man köper svenska utgåvor. Undantaget de som portas från andra länders utgåvor så är det väldigt vanligt med single layer-skivor. (samma sak gäller iofs för mindre distributörer i UK, Tyskland och US också)

Postad 25 July 2011 - 21:55

Unregistered1fef72f3
  • Unregistered1fef72f3
  • Über-Guru

• 16356 inlägg
  • 0

Du kommer gilla North Face. En kompetent film.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.