Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter filmer
Söker efter produktkategorier
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Garmin gpsmap 620

8 svar i tråden
Garmin GPSmap 620 (Marina GPS-mottagare) 0 5,5 (2) 4 380:-

Skickat 05 mars 2009 - 17:11

Fick hem denna makalösa produkt idag, och är minst sagt glatt överraskad!

Återkommer när jag har testat den lite mer grundligt.

Nu har jag suttit några timmar och testat, och mina känslor är för tillfället blandade.

+ Otroligt många inställningsmöjligheter
+ Makalöst ljusstark och tydlig skärm
+ Inbyggt batteri
+ Härligt med pekskärm
+ Kul att man kan utöka den med givare
+ Fullt stöd för Bluchart G2 Vision

- Upplevs som ganska seg när man rör sig över kartan (Hoppas att det är mjukvaran)
- Får inte över mina WP och rutter från Road Trip "MAC"
- Saknar enligt min mening en viss enkelhet när man ska lägga upp en ny rytt
- Laddas inte via USB

Detta är min uppfattning fram till nu

Det här inlägget har ändrats av Tibby 06 mars 2009 - 11:05

Skickat 08 mars 2009 - 00:22

Nu stötte jag på mitt första stora problem!

Enligt både hemsida, manual och menyer i produkten ska den ha stöd för NMEA0183 tillbehör för att kunna möta fart genom vatten, djup och temp. Men enligt Garmin i USA har den inte stöd för några tillbehör..... VA???

Jag kan förstå om ett litet tryckfel skulle smyga sig in i en annons, på en kartong, eller i en manual...

Men här handlar det om något heeelt annat. På både garmin.se och .com står det att den har stöd. I manualen beskrivs det ingående vilka fördelar man har med div tillbehör. Fästet till produkten har NMEA0183 kablar, och i menyerna kan man ställa in varning för lågt djup/fart genom vatten / och tempvarningar. Hur kunde det gå så snett?

Skickat 09 mars 2009 - 20:21

Problemet löst, efter många turer fram och tillbaka, samtal med både återförsäljare, Garmin USA och Garmin Sverige fick jag slutligen en lösning.

GPSmap 620 har som känt inte stöd för ekolod, inte heller NMEA 2000 eller Garmin Network.

MEN det finns dock en sonder/givare som kan ge dig information om djup/temp/fart.

Den heter 010-11050-10 och kan beställas via din Garmin återförsäljare för ca. 2700kr.

Finns i två utförande, en som kräver att man borrar ett hål genom skrovet, och
en som man fäster på aktern med skruvar.

Skickat 30 mars 2009 - 09:15

Vet du om den har TMC?

Skickat 08 april 2009 - 17:59

Jag ska köpa min imorgon på marinaman.se, leveranserna börjar äntligen komma igång.

Nej, den har inte TMC.

Garmin skryter med att den automatiskt växlar mellan marin- och billäge när den känner av i vilket fäste den sätts i. Enligt uppgift ska man dock bli tvungen att byta minneskort mellan sjökort och City Navigatorkort, i så fall försvinner väl den finessen? Det återstår att se.

Skickat 22 april 2009 - 10:37

Känner ni till om det finns någon/några entusiasters som vidareutvecklar / lägger till funktioner till Garmins programvara? Är riktigt sugen på 620:n men den saknar en rad funktioner som jag skulle vilja ha. Hårdvarumässigt är det min dröm-GPS känns det som!

Skickat 01 maj 2009 - 17:23

em9ugl Apr 8 2009, 17:59 skrev:

Jag ska köpa min imorgon på marinaman.se, leveranserna börjar äntligen komma igång.

Nej, den har inte TMC.

Garmin skryter med att den automatiskt växlar mellan marin- och billäge när den känner av i vilket fäste den sätts i. Enligt uppgift ska man dock bli tvungen att byta minneskort mellan sjökort och City Navigatorkort, i så fall försvinner väl den finessen? Det återstår att se.

Om du köper City Navigator på skiva så laddar du ju in kartorna till enhetens interna minne, då behöver du inte byta kort! Så det fungerar finfint!

Skickat 04 maj 2009 - 22:13

Tibby Mar 9 2009, 21:21 skrev:

Problemet löst, efter många turer fram och tillbaka, samtal med både återförsäljare, Garmin USA och Garmin Sverige fick jag slutligen en lösning.

GPSmap 620 har som känt inte stöd för ekolod, inte heller NMEA 2000 eller Garmin Network.

MEN det finns dock en sonder/givare som kan ge dig information om djup/temp/fart.

Den heter 010-11050-10 och kan beställas via din Garmin återförsäljare för ca. 2700kr.

Finns i två utförande, en som kräver att man borrar ett hål genom skrovet, och
en som man fäster på aktern med skruvar.

Interessant å høre om du har forsøkt giver 010-11050-10 ennå Tibby. Fungerte det? Her i Norge sier Garmin/Belanor at jeg må kjøpe en GSD21 ekkoloddmodul, og så koble til en av Garminenhetene som passer til den. Da blir det en meget dyr dybde/temp/fart løsning for GPSMAP620.

Har du eventuelt adresse til butikker/nettsteder som selger 010-11050-10 modulen?

Ellers fungerer Nuvi noen av Nuvi triksene på GPSMAP620 også; I bilmodus, pek på GPS coverage symbol en stund og du får GPS status page, eller pek på batterisymbolet en stund og man får opp system test sider. Ellers en meget interessant plotter.

Enig i at det er et minus at GPSMAP620 ikke lader via USB. Noen som vet output voltage på AC charger til GPSMAP620? Min AC ligger igjen på hytta, men har diverse AC ladere hjemme. Kanskje en av disse kan fungere.

Med vennlig hilsen Tadeus / Norge...

Skickat 13 juni 2009 - 08:11

Citat

Har du eventuelt adresse til butikker/nettsteder som selger 010-11050-10 modulen?

CTV Service AB - info@ctvservice.se

Det här inlägget har ändrats av marinteknik 13 juni 2009 - 08:15

1 användare läser den här tråden

Medlemmar: 0 - Gäster: 1 - Anonyma användare: 0

Detta forum sponsras av
  • Dom flesta av mina nuvarande talare :)
    Hifi_Perka
    2013-05-25 21:35:40
  • Stereon i tv-rummet!
    Hifi_Perka
    2013-05-25 20:28:58
  • System Audio.
    Hifi_Perka
    2013-05-25 20:19:09
  • System Audio SA2k.
    Hifi_Perka
    2013-05-25 20:15:41
  • Testlåda
    mongo
    2013-05-25 17:28:06
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Prisjakt © 2000 - 2013 Prisjakt   Denna sajt använder cookies.   Våra regler.