Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Bananer+spadar/gafflar

5 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 13 March 2009 - 14:09

Spinegrinder
  • Spinegrinder
  • Amatör

• 60 inlägg
  • 0
Hej

Undrar om nån skulle kunna tipsa om några spadar/gafflar som man kan stoppa i bananer bakkant på.

Har nämligen köpt Proson kablar till mina Focal och eftersom högtalarkontakterna är "uppvinklade" så får jag ett väldigt "bryt" på de relativt stela kablarna, tänkte då att om jag kör gafflar och sen stoppar i bananerna i dom så blir det ju rätt vinkel.

Vill ju inte gärna klippa sönder kabeln och löda på gafflar.

Tacksam för svar, snarast...

MVH: Johan

Postad 28 March 2009 - 11:19

Unregistered1017
  • Unregistered1017
  • Forumräv

• 664 inlägg
  • 0
Postad bild

Nåt sånt där menar du? Det där en combicon, en plugg som supra tillverkar.

Finns på denna site för en bättre beskrivning osv. Kika på dom live om du har möjlighet nånstans nära dig för jag är inte 100% säker på att dom där fungerar på det vis du önskar, såg dom som hastigast i butiken här i Luleå häromdagen och tänkte på dom när jag såg din fråga. Det finns säkert andra alternativ som andra kan tipsa om också.

Lycka till mannen ;)

ps: även Fork kan fungera, en annan suprakontakt. Den inkluderar en rätt kraftig spade och med ett tillbehör kan också banan pluggas in i den såvitt vad jag kan utläsa.

Redigerat av Unregistered1017, 28 March 2009 - 11:22.

Postad 30 March 2009 - 09:22

DVD-ai
  • DVD-ai
  • Über-Guru

• 10338 inlägg
  • 0
Jag rekommenderar Svalanders bananer för 20kr/st i stället och spadar så rekommenderar jag anslutnings skor för stark ström :)

Postad 31 March 2009 - 15:19

Spinegrinder
  • Spinegrinder
  • Amatör

• 60 inlägg
  • 0
Tack för tipset, skall kolla upp dessa!

Postad bild

Nåt sånt där menar du? Det där en combicon, en plugg som supra tillverkar.

Finns på denna site för en bättre beskrivning osv. Kika på dom live om du har möjlighet nånstans nära dig för jag är inte 100% säker på att dom där fungerar på det vis du önskar, såg dom som hastigast i butiken här i Luleå häromdagen och tänkte på dom när jag såg din fråga. Det finns säkert andra alternativ som andra kan tipsa om också.

Lycka till mannen :)

ps: även Fork kan fungera, en annan suprakontakt. Den inkluderar en rätt kraftig spade och med ett tillbehör kan också banan pluggas in i den såvitt vad jag kan utläsa.

Problemet är ju att det redan sitter bananer på kablarna från fabrik och jag har ingen lust att klippa bort dom.
Men tack för svaret.

Jag rekommenderar Svalanders bananer för 20kr/st i stället och spadar så rekommenderar jag anslutnings skor för stark ström ;)

Postad 02 April 2009 - 21:16

baconaboo
  • baconaboo
  • Lärjunge

• 298 inlägg
  • 0
Banankontakter med möjlighet att ansluta ytterliggare 1 kontakt i? Söker sådanna. Behöver rätt många så vill ha till vettigt pris men med någorlunda kvalitet. Inget av plast tack.

Postad 09 August 2010 - 21:51

Unregistered87ded29e
  • Unregistered87ded29e
  • Forumräv

• 958 inlägg
  • 0
nu är jag med ute efter gafflar / spadar till vettig peng
har funderat på supras fork men finns det billigare ?
ev så funderar jag på Dali som finns hifi klubben, någon som har erfarenhet av dessa ?

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.