Har aldrig handlat i vanliga PSN Store eller Playstation Store eller vad det heter, men om ni vet hur man reggar ett nytt kort där så är det nog till hjälp för det verkar som att SingStore är kopplat dit när det gäller själva betalningen.
Regga nytt kreditkort i SingStore/Playstation Store
Postad 13 March 2009 - 16:21
Har aldrig handlat i vanliga PSN Store eller Playstation Store eller vad det heter, men om ni vet hur man reggar ett nytt kort där så är det nog till hjälp för det verkar som att SingStore är kopplat dit när det gäller själva betalningen.
Postad 13 March 2009 - 16:32
Jag har skaffat ett nytt kreditkort, det gamla gäller inte längre. Men när jag ska handla låtar i SingStore så är det gamla kortet förvalt och det verkar inte gå att lägga in ett nytt. Vad gör man då?? Nån som vet?
![]()
där är inställningsmöjligheter ute i xmb där du kan ändra kontokort
Postad 13 March 2009 - 16:33
Annars in under Account Management på PS3an och ange de nya siffrorna.
Redigerat av Unregisteredf64a5233, 13 March 2009 - 16:34.
Postad 15 March 2009 - 11:12
Nån som vet hur man ska göra? Eller går det inte att koppla ett svenskt kreditkort till US-konto längre??
Postad 19 March 2009 - 20:23
bumpJ-klar det funkar inte att registrera kortet på US-kontot. Den klagar på att adressen är fel. Det är en adress i USA förifylld men det stämmer ju inte med kreditkortets uppgifter. Konstigt för det funkade ju med mitt gamla kort.
Nån som vet hur man ska göra? Eller går det inte att koppla ett svenskt kreditkort till US-konto längre??
Nån som har koll...?
Postad 21 March 2009 - 09:18
Men då borde nån mer av er ha märkt det? Har ni det? Hur gör ni när ni handlar? F-n jag som ska ha folk på middag ikväll, då brukar man ju skråla Singstar över några groggar men jag handlar hellre låtar för 1,49 dollar än för 15 kr, sån är jag.
Postad 21 March 2009 - 09:23
Verkar klurigt detta. Nu testade jag att skapa ett nytt US-konto och skrev min svenska gatuadresss, tänkte att då stämmer det ju hyfsat med kreditkortsuppgifterna, även om man måste välja USA som land och även en amerikansk stat. Tyvärr blev det stopp ändå när jag sedan försökte föra över pengar från kreditkortet. Jag har MasterCard hos Swedbank, finns ju risk att olika banker är olika tjuriga när det gäller att skyffla över pengar, det kanske är något bedrägeriskydd. Eller så har något förändrats i PSN så att européer inte kan handla i US-store.
Men då borde nån mer av er ha märkt det? Har ni det? Hur gör ni när ni handlar? F-n jag som ska ha folk på middag ikväll, då brukar man ju skråla Singstar över några groggar men jag handlar hellre låtar för 1,49 dollar än för 15 kr, sån är jag.F-n att det inte är fri marknad!
är nog just på grund av att du har just master card
visa funkar utmärkt med fel adress
Postad 22 March 2009 - 06:27
Det var som... Kan ju vara en förklaring. Jag hade VISA förut och då funkade det. Sen blev jag sur på banken pga alla jäkla avgifter de tar ut för att jag sköter deras jobb så jag sa upp kortetär nog just på grund av att du har just master card
visa funkar utmärkt med fel adress
Får väl låna sambons kort då, tur att det finns användarvänliga kort fortfarande, med låg säkerhet alltså
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?