Förhoppningen kan detta hjälpa vissa i sin vånda att hitta meningen med livet
Det hela började med att någon (vet ej vem faktiskt) tipsade mig om detta forum.
Och ivrig som tusan så djupsökte jag här efter diskussioner, debatter, tester osv. efter den ultimata anläggningen.
Hmm... Monitor Audio's RS serie har ju verkligen ett vackert men samtidigt modernt och tufft utseende.
Och guuuud vad folk pratar om den, tillsammans med Primares I21.
Sagt och gjort iväg och shoppa för första gången en "riktig" utrustning, ringer tanten på vägen hem och säger nu ska du få se på grejer....
Väl hemma får man en utskällning över att högtalaren ser ut som Babysitter med den där foten :/
Jajaja det ska ju låta bra säger dom lärda.
Åhhh vilket ljud och vilken upplösning dom har var de intryck jag kommer ihåg från första tiden, sen tyvärr kom jag till realisation att dom var enormt ljusa och pressade i toppen och mellan delen, medans basen inte riktigt kom fram som jag ville.
BORT med dessa...
In igen till världsmetropolen för ny jakt, och nu var jag mer inne på att lyssna till mig själv och vad jag tyckte om.
(Sambon var här en viktig del då jag inte direkt suktade efter att få ligga på soffan igen )
Nu gick utmaningen ut på att lyssna på så mycket som möjligt i så många olika möjliga affärer som kundes ges möjlighet.
Och jag...errr Vi, fastnade för ett par stycken som vi tycke lät detaljrikt och samlat.
Hem och prova.. In med hundratusentals skivor och lyssna på MAX 30sekunder på varje låt för att se om det var rätt..
Jag vet vad ni tänker! Men man var så inne efter att hitta det där ultimata som verkligen tar fram det gömda och kan spela med sån inlevelse och detalrikedom så att alla skulle säga WOW. Just ja basen skulle finnas också.
Det hela slutade med Dali's Mentor 6 med Hegels stärkeri.
Än idag tycker jag att det var ett bra köp. Stort maffigt ljud med många detaljer och öppenhet. Det som utmärkte Dali's högtalare var att den släppte loss snabbt även på låg volym och passade väl in i vår lägenhet.
Men för tusan man kan ju inte få allt.... När jag väl spelade högt så blev det för skrikigt...
Det hela berodde på att jag var fortfarande inne i det sökande efter det bästa, jag letade High fidelity skivor, bara för att lyssna vad som kan döljas.
Man kan beskriva mig som en frenetiskt koncentrerad man som bara lyssnade för att röna vetenskapliga slutsatser om skivan och anläggningen...
Näää... bort med denna det fattas något...
Jag sålde av detta och satte mig ner med Logitech z-5500 anläggningen och surade för att det lät skräp...
Tog en bistickare till mitt metropol och letade efter nya utmaningar.
Trött som tusan och skallen full med bomull efter ett hårt dagsarbete och lite sömn under natten(dottra e sjuk)
Dynaudio har jag lyssnat på tidigare så va tusan in med den igen. Nu med Nuforce nya v2 stärkare.
Jag sjönk ner i soffan och tänkte mer på att nu får jag en stunds vila än att lyssna intensivt efter fel.
Vilken upplevelse! jag har aldrig i hela mitt liv känt detta förrut. Jag flöt in i musiken, jag hade gitarren 2 meter framför mig. och sångaren viskade i mitt öra.
Jag hade aldrig lyssnat på musik på det här sättet innan, jag sa åt dom att höja volymen för det här var bra musik...
Det hela slutade med att jag hade med mig några nya kartonger hem. Nuforce och Dynaudio.
Min slutsats av allt detta är att situationen gjorde det största intrycket, då vi valet.
Men idag så ser jag att utrustningen utgjorde en stor påverkan då den aldrig tog över något utan helt enkelt satte scenen 2 meter framför mig och visade vägen. Och ingen stor massiv forumtråd om dessa högtalare....
Så för er som orkat läsa och begrunda har jag bara ett råd. Lyssna inte intensivt med hjärnan och leta efter saker du aldrig kommer att finna.
Lyssna med hjärtat och ge dig tid att verkligen sjunka in musiken. För DÅ kan du verklgen säga om det är en utrustningen som passar dig.
Over and out!
//Viro
Redigerat av Unregistered7cde3c8f, 21 March 2009 - 16:14.
Sökningen pågår
Avancerad sökning
20 bilder
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?