Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter filmer
Söker efter produktkategorier
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Varning för Bredband2

29 svar i tråden

Skickat 27 mars 2009 - 14:38

Jag har stadsnät och Bredband2 som leverantör, visst får jag mycket bra hastighet av de (100mbit), men sen att den har kopplats ur nån timme typ varannan vecka är katastrof.

Sen att de har 24h telefonsupport betyder inte att det är bra.

Ringer vid 2-tiden på natten och är nummer ett i kön, men får endå vänta 35min innan man kommer fram.
Mitt på dan så är blev man 5e placerad i kön men först efter 25min blir man uppkopplad.
Och vissa gånger så går det inte ens att ringa de, en röst som säger att man ska försöka senare, spelar ingen roll om det är på dan eller kväll.

Så akta er för de säger jag bara, blir att testa tele2 nu istället...

Skickat 27 mars 2009 - 15:10

Jag har lagt en liknande recension på deras 100/100 i Lunds stadsnät.

Skickat 27 mars 2009 - 15:54

Visa inläggaaaaaa Mar 27 2009, 14:38 skrev:

Ringer vid 2-tiden på natten och är nummer ett i kön, men får endå vänta 35min innan man kommer fram.
Mitt på dan så är blev man 5e placerad i kön men först efter 25min blir man uppkopplad.
Och vissa gånger så går det inte ens att ringa de, en röst som säger att man ska försöka senare, spelar ingen roll om det är på dan eller kväll.

Det är väll så många som är missnöjda ;)

Skickat 27 mars 2009 - 16:02

Har själv Bredband2 30mbit i Örebro stadsnät och har inga problem alls. Ringde de igår kl 00:40 för att uppgradera till 100mbit och de svarade inom 30 sekunder. En nackdel med Bredband2 är att faktureringsavgiften är på 19kr för e-postfaktura, de erbjuder inte e-faktura och om man ska slippa extra månadskostnader måste man anmäla sig till autogiro, vilket innebär en del pappersarbete och uppsökande av brevlåda. Onödigt jobbigt. Problem med downtime behöver väl nödvändigtvis inte vara tjänsteleverantörens fel, kan ju lika gärna vara nätet som är ostabilt.

Hoppas jag inte är den enda som har bra erfarenheter av Bredband2.

Skickat 27 mars 2009 - 16:04

• spn
  • Wannabe

• 23 inlägg
Någon annan som åker på en rätt kraftig prisjustering fr.o.m. maj?

För min del blev det från 298 SEK/månad till 399 SEK/månad, dvs 34%.

Känns som om det är dags att börja titta på alternativ, speciellt om det krånglar i övrigt.

Skickat 27 mars 2009 - 23:54

Om dom ska prisjustera nu till maj så kmomer jag då byta i alla fall, deras internet har blivit bättre mot hur det var för ca 1 år sen men håller med att supporten är kass. När dom stängde BRIKKS fick jag inte ens hem ett brev om det hela, oproffsigt.

Skickat 28 mars 2009 - 00:30

Jag har bara positiva erfarenheter av dem... deras support likaså.

Skickat 07 april 2009 - 14:22

Hade inga större problem med dem när jag var kund men har haft det efter...
Bytte bredband till Banhof i maj 2008, fick några fakturor under sommaren vilka jag antog hade med uppsägningstid och slarv att göra så de betalade jag men det kom ändå betalningspåminnelser. I okt efter att jag fått fakturor/betalningspåminnelser och började ruttna på detta ringde jag upp dem, skulle leta upp mitt kundnummer på fakturan och ser då att det står fel adress på den(gatunummer). jag kollar då på min andra faktura och ser då att det där står korrekt. Visar sig då att de fakturerar mig på två adresser fast jag sagt upp mitt abonnemang(har ett ovanligt namn så även om det står fel nummer så har det kommit till mig). jag har då under några månader suttit och betalat för det ena abonnemanget och struntat i påminnelsen (iom att jag "redan betalt") och tvärt om och sedan betalat påminnelseavgiften på nästa osv(visst, slarvigt av mig och ouppmärksamt, är allmänt slarvig med att betala räkningar i tid, har inga problem med att betala påminnelseavgifter eller sånt). Ringer och meddelar detta till kundtjänst(ca 1 timme i kö) vilka (dock alltid trevliga) uppmärskammar detta och ska stänga ner båda abonnemangen och betala tillbaka de pengar jag betalat i onödan.

November, fortsatta fakturor, ringer och meddelar detta och frågar var återbetalningen är. Det ska åtgärdas.
December, fortsatta fakturor, ringer och meddelar detta och frågar var återbetalningen är. Det ska åtgärdas.
12 Februari, har inte tid/ork att sitta och vänta i telefon längre, mailar och får ett ärendenummer. skickar mail en gång i veckan och frågar hur det går med ärendet (utan svar) tills jag får svar 11 mars. Blir ombedd (tredje eller fjärde gången....) att skicka kontonummer.
25 mars. inga pengar = nytt mail.26 mars, svar om att nu ska betalningen vara lagd till deras ekonomiansvarig.
2 aprill, inga pengar = nytt mail. inget svar....

hade det varit mindre summor hade jag inte brytt mig, nu handlar det om ca 1200:- som jag betalat pga deras fel och nu har det gått över till en principsak...

Har själv jobbat med support/helpdesk/kundhjälp i 7 år och inte ens jag är så dålig :)

Skickat 08 april 2009 - 13:06

Jag har också haft problem med Bredband2. Vid uppbyggnaden av Kristianstadsportalen slutade mycket av Internet att fungera. Jag felanmälde flera gånger och de lovade att tekniker skulle kolla på det. Bytte till Blixtvik och använde deras support istället. Löste sig efter en del samtal då de äntligen kollade upp felet (C4 energi som hade problem såklart).

Dessutom drog Bredband2 pengar från mitt konto trots att jag sagt upp det! Dessutom var jag utan internet i en halv månad. Jag mailade supporten och de sa att de hade en månads uppsägningstid. Men det står inte så på deras hemsida.

Skickat 19 augusti 2009 - 21:13

Ännu fler problem!

Skickar kopia av mitt mail jag skickade precis.

Hej!

Jag fick en faktura slängd rakt i ansiktet på mig idag på 1524:- för bredband. Varför jag valde er från början var för att ni hade ett kampanjpris på 79:- i månaden i 3 månader och därefter skulle det kosta 195:-. Jag trodde ni skulle vara bra och hålla era priser. Jag kan heller inte se på fakturan vilka priser ni tagit per månad.

Eftersom jag inte fått någon faktura från er blev jag misstänksam och ringde er någon gång i slutet av juni. Supporten sa att jag inte fanns med i systemet och direkt efter kopplades min uppkoppling ner. Därför kopplade jag in Blixtvik from. 090801. Er uppsägningstid säger en månad, men eftersom jag inte fanns med i systemet borde jag ju inte bli fakturerad ända fram till 0930!! Jag har inte haft bredband från er sedan i mitt samtal i juni. Och eftersom ni klippte linan redan då tycker jag det är konstigt att jag ska behöva betala 3 extra månader för något som jag inte har fått använda.

Gör om fakturan.

PS... på fakturan står datumen 090313-090930

Fet varning för bredband2 och de har fortfarande tagit för mycket betalt!!! Jag hatar dem!!

Det här inlägget har ändrats av klarinettmeister 19 augusti 2009 - 22:34

Skickat 20 augusti 2009 - 08:59

Ja, jag hatar också BB2 över allt annat, men jag kommer inte in i systemet för att byta...

Sådär fixat, funderar på att byta till blixtvik, är det nåt att ha?

Det här inlägget har ändrats av maximm 20 augusti 2009 - 09:15

Skickat 20 augusti 2009 - 22:45

Ringde bredband2 idag. De sa att de makulerade räkningen.

Jag har Blixtvik för 2:a gången. Inga problem. Fakturorna kommer som de ska. Dock tillkommer fakturavgifter. Men det gör det ju från många andra företag.

Mina hastigheter är enligt bredbandskollen: 9,20 Mbit/s för skicka och 9,50 Mbit/s för att sända. Jag betalar för 10 Mbit/s via fiber så det känns skapligt.

Skickat 25 augusti 2009 - 16:40

93/60 fick jag, antagligen min routers fel att jag inte får snabbare.

Skickat 25 augusti 2009 - 18:40

Visa inläggmaximm Aug 25 2009, 17:40 skrev:

93/60 fick jag, antagligen min routers fel att jag inte får snabbare.

Inte testat att köra direkt utan routern?

Skickat 26 augusti 2009 - 07:42

Visa inläggklarinettmeister Aug 20 2009, 23:45 skrev:

Ringde bredband2 idag. De sa att de makulerade räkningen.

Jag har Blixtvik för 2:a gången. Inga problem. Fakturorna kommer som de ska. Dock tillkommer fakturavgifter. Men det gör det ju från många andra företag.

Mina hastigheter är enligt bredbandskollen: 9,20 Mbit/s för skicka och 9,50 Mbit/s för att sända. Jag betalar för 10 Mbit/s via fiber så det känns skapligt.

Lite OT, men...

Gällande fakturaavgifter så kan man, enligt en släkting till mig som jobbat som ekonomichef i många år, stryka det från fakturan och bara betala in det belopp som själva tjänsten kostar. Han själv gör tydligen alltid så. Dvs får man en faktura på 218 kr där 19 kr är fakturaavgift så betalar man bara in 199. Företagen har ingen laglig rätt att ta ut avgiften och kan alltså inte opponera sig. Om det stämmer eller inte låter jag vara osagt, men har man varit ekonomichef på ett större företag i många år borde man ha lite koll... :)

Tänker man efter så är det sjukt mycket pengar som företagen tjänar på fakturaavgifter! Ta exempelvis ett företag som skickar pappersfakturor till 250 000 kunder under en månad och på varje tar 19 kr i avgift... Sköna 4,75 mille in i kassakistan i bara fakturaavgifter! Snacka om "gratispengar" för företagen...

Nåväl...sorry för OT.

//P

Skickat 26 augusti 2009 - 08:19

Visa inläggpeppelito Aug 26 2009, 08:42 skrev:

Tänker man efter så är det sjukt mycket pengar som företagen tjänar på fakturaavgifter! Ta exempelvis ett företag som skickar pappersfakturor till 250 000 kunder under en månad och på varje tar 19 kr i avgift... Sköna 4,75 mille in i kassakistan i bara fakturaavgifter! Snacka om "gratispengar" för företagen...
Gratispengar är väl att ta i. Hanteringen av fakturor, och då särskilt pappersfakturor, kostar tid och pengar. Sedan kan man ju ha åsikter om huruvida det bör vara inbakat i priset från början.

--A

Skickat 26 augusti 2009 - 11:18

Visa inläggAengeln Aug 26 2009, 09:19 skrev:

Gratispengar är väl att ta i. Hanteringen av fakturor, och då särskilt pappersfakturor, kostar tid och pengar. Sedan kan man ju ha åsikter om huruvida det bör vara inbakat i priset från början.

--A

Till viss del är det gratispengar, inget snack. För inte kostar en pappersfaktura 19-25 kr för ett företag i porto, material och admin??? Företagen borde prissätta så att hanteringen täcks av priset för tjänsten, men gör det självklart inte för att avgifterna ÄR väldigt lukrativt för dem...

//P

Skickat 26 augusti 2009 - 16:47

Visa inläggpeppelito Aug 26 2009, 12:18 skrev:

Till viss del är det gratispengar, inget snack. För inte kostar en pappersfaktura 19-25 kr för ett företag i porto, material och admin???
Nej, det är riktigt. Det är mycket dyrare än så, i normalfallet.

Skickat 26 augusti 2009 - 19:11

Visa inläggSC-Zap Aug 26 2009, 17:47 skrev:

Nej, det är riktigt. Det är mycket dyrare än så, i normalfallet.

Menar du att det, i normalfallet, kostar ett företag mer än 19-25 kr att hantera en pappersfaktura?

//P

Skickat 27 augusti 2009 - 17:56

Absolut.

Skickat 27 augusti 2009 - 19:17

Visa inläggSC-Zap Aug 27 2009, 18:56 skrev:

Absolut.
Startar en egen tråd om detta så jag slipper lusa ner denna med OT.

//P

Skickat 04 december 2009 - 14:16

Jag håller med absolut! Deras support är sämst. Det är ingen ide att ringa, man blir ställt i en kö och får vänta i timmar. Om man skickar dem ett mejl, får man ett automatiskt svarsmeddelande med ärendenummer. Det blir inte någonting mer. Idag väntar jag på svar i tre veckor. Jag skickade dem ett påminnelse och fick ett nytt automatiskt svarsmeddelande med ett nytt ärendenummer...

Skickat 06 december 2009 - 21:57

Förstod jag det rätt att dem höjt priserna för sina kunder från 299 till 399? Det kan väl i så fall inte vara helt enligt reglerna. Man får väl inte höja mycket mer än KPI?

/Andreas

Skickat 19 januari 2010 - 19:31

Samma här, jag har felanmält 7 ggr via mail och aldrig ens fått svar annat än det autogenererade svaret med ärendenummer. Helt otroligt hur man kan misshandla sina kunder på detta sätt.

Och som sagt, ringer man är det bara att vänta i drygt en timme i kö, sen kommer man fram till en arrogant supportmedarbetare som säger att han skall felanmäla det vidare, tar ditt ärende och kastar i papperskorgen.

Det var fantastiskt mycket bättre innan skycom sålde till bredband2.

Nu blir det byte.

Skickat 03 juli 2011 - 17:47

VARNING! Jag tänkte också varna för Bredband2! Jag har aldrig stött på så mycket problem under en så kort tid. De på supporten är också oerhört oförskämda.

Efter en oerhörd otrevlig upplevelse och konversation med en viss Niklas (som inte ville uppge sitt fulla namn) på Bredband2 angående en felaktig faktura valde jag att säga upp mitt abonnemang.

Jag är väldigt besviken på den behandling jag har fått. Inte bara samtalet (ovan) utan också den okunskap som finns deras egna erbjudanden och det merarbete jag utfört/utstått som kund inom en kort period; att jag fått fyra felaktiga fakturor (även efter två uppsägningar(!)), skickat flertalet mail, och tvingats ringa många samtal, inte bara till dem utan också till Opennet som är deras samarbetspartner för att reda ut allt krångel på Bredband2.

När jag krävde bli kopplad/få kontaktuppg till en ansvarig på Bredband2 efter Niklas bemötande blir jag vägrad detta, med anledning av att "de har bättre saker för sig". Vad är detta för svar? Jag jobbar själv på ett globalt företag med försäljning inom B2B och förstår inte alls vad en mellanchef kan ha för sig som är viktigare än att skapa business/PR/få nöjda kunder, särskild en mellanchef inom kundtjänst! Ännu en sak som jag undrar över är varför denna Niklas (som ansåg att allt gick rätt till) inte kommenterade "Kampanj Halva Priset" i fakturan som verkar komma från ingenstans. Och varför kunde inte han ska stå till service att kontakta Opennet själv, utan sa istället att JAG skulle kopiera erbjudandet och skicka det till dem?!

Jag har ännu (efter 4-5 månader) varken fått en ursäkt eller ett svar från företaget när jag mailade dem angående ovanstående problem.

Oprofessionellt, ansvarslöst och respektlöst!

Det här inlägget har ändrats av soueety 03 juli 2011 - 17:51

Skickat 03 juli 2011 - 18:48

Håller med. Har även jag fått ett slapphänt och oprofessionellt bemötande från telefonsupporten. Farsan nappade för nån månad sen på Mälarenergi Stadsnät's erbjudande om att få prova 100/10 i 30 dagar gratis innan det övergick till ett vanligt abonnemang hos vald tjänsteleverantör, eftersom Tele2 dröjde med att koppla in hans Internet, som han egentligen har som leverantör.

Han fick såklart hem ett välkomstbrev från Bredband2 där det står att han ingått ett 100/10 abonnemang efter bara 10 dagar typ. Varken Mälarenergi's eller Bredband2's support verkade inte ha en aning om vilket erbjudande jag pratade om när jag ringde supporten om detta, fast det klart och tydligt stod på Mälarenergi stadsnät's tjänsteportal.

Farsan sa upp det pålurade abonnemanget snabbt som ögat när han insåg vad som hänt. Nu vill då BB2 ändå ta betalt för uppsägningstiden även fast det inte ska tas betalt för någonting egentligen. Han har inte ingått ett avtal med er för faen! Inga stora pengar det handlar om, men han har blivit lurad av både Mälarenergi och BB2, sånt djävulskap accepteras inte!

Mälarenergi's support säger bara trött att jag ska kontakta tjänsteleverantören, BB2, och reda upp det med dom. Ringer då upp dom, och istället för att hjälpa mig med ärendet och reda upp det här med Mälarenergi (nästan naivt att tro att de ska hjälpa en, men ändå) så säger bara BB2-snubben lite nonchalant att jag ska skicka skärmdumpar på erbjudandet och en beskrivning om vad det handlar om så får vi se ungefär. Har gjort det, har gått snart två veckor och inte ett ljud från nån av dom.

Skäms för faen era nollor!

Skickat 03 juli 2011 - 19:07

Ett hett tips är att kolla på BB2's hemsida om aktuella erbjudanden och inte gå efter vad som står på stadsnätens sidor. Dem är sällan lika uppdaterade på aktuella priser.

Skickat 03 juli 2011 - 19:18

Visa inläggBirkanoff Jul 3 2011, 19:07 skrev:

Ett hett tips är att kolla på BB2's hemsida om aktuella erbjudanden och inte gå efter vad som står på stadsnätens sidor. Dem är sällan lika uppdaterade på aktuella priser.

Jo absolut, men det som står på det specifika stadsnätets hemsida ska gälla, det är rejält klantigt att låta felaktig/gammal info stå kvar på en tjänsteportal som används av så många varje dag om det nu är ett gammalt erbjudande. Sen är inte farsan "superhajj" på datorer osv. så det är svårt för honom att ha koll på sådant.

Det var för övrigt många leverantörer man kunde välja mellan och det var en olycklig slump att han valde BB2.

Det här inlägget har ändrats av Domo arigato Mr Roboto 03 juli 2011 - 19:20

Skickat 04 juli 2011 - 11:50

Haha, jepp, BB2 suger. Hade en vän som skulle flytta till samma bostadsbolag som jag har och frågade vilket bredband hon skulle ha. Efter några sekunders tänkande:

- Allt annat än Bredband2 blir nog bra.

Skickat 09 december 2014 - 21:51

Vill också varna för Bredband2.

Hade deras 100/100 i 1½ år utan problem med varken drift eller hastigheter. Tror det har gått ner en gång unner denna tid. Jag har varit en väldigt nöjd kund således tills de i augusti i år meddelade att de pga "ökade omkostnader" måste öka månadsavgiften med 200 spänn!!! Så från ca 300kr/månaden till ca 500!!!

Fick knappt någon information om det heller utan bara ett litet mail där jag ombads "läsa viktig info om prisförändring på deras kundportal." Inga utskick med brev eller dylikt alls. Sade upp det direkt.

Mitt avtal gick ut med dem i slutet av november och när jag skulle välja ny leverantör bland de mitt stadsnät erbjuder såg jag att Bredband2 ännu uppger att det kostar ca 300kr/månaden för 100/100 efter kampanjers slut om man är ny kund. Tydligen bara gamla kunder som de verkar ha "ökade omkostnader" för.

Pajasföretag...

1 användare läser den här tråden

Medlemmar: 0 - Gäster: 1 - Anonyma användare: 0

• Bilspel i lobbyn bredvid bion.
    Circus Cinema
    2014-12-19 02:36:46
  • börjar likna nåt! :-)
    tompa76
    2014-12-18 19:01:58
  • Duken uppe till sist.
    fredda
    2014-12-18 17:21:48
  • Jason Voorees
    Bowers
    2014-12-18 15:36:58
  • Vardagsrummet
    Dalpinne
    2014-12-18 14:39:30
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Prisjakt © 2000 - 2014 Prisjakt   Denna sajt använder cookies.   Våra regler.