Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter filmer
Söker efter produktkategorier
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Bilder på Cobra-Ljudbygge.

165 svar i tråden

#1

Skickat 30 mars 2009 - 19:28

Lägger upp lite bilder på min Cobra...

Bifogad fil  100_0047.JPG   308,52K   8 Antal nedladdningar

En bild när fronten var klar.

Bifogad fil  100_0050.JPG   432,71K   8 Antal nedladdningar

Bild på min instrumentbräda tillverkad i Mahogny med klassiska grejor spelaren är Alpine 7618 cd-växlaren är 5959 som ligger i handsfacket.
Längst ner vid instrumentbrädan ligger en extra cd-magasin med 6 skivor.
Det kommer mer bilder lite senare...... :)

mvh
Roger

#2

Skickat 30 mars 2009 - 20:24

Kan bara säga MUMMA!!!

#3

Skickat 30 mars 2009 - 20:46

Schysst panel.....varför görs inte såna till alla bilar :)

#4

Skickat 30 mars 2009 - 20:56

porno on wheels, är själv sugen på att bygga en cobra replica, men jag har varken tid eller pengar idag. men om två tre år så :)

#5

Skickat 01 april 2009 - 06:40

Bifogad fil  100_0049.JPG   309,25K   4 Antal nedladdningar

Egen tillverkad expansion kärl i aluminium.....

#6

Skickat 01 april 2009 - 07:04

Bifogad fil  100_0052.JPG   390,37K   4 Antal nedladdningar

Ett full matat bagageutrymme med bla 4st ALPINE V12 MRV-T500 en är endast tomt slutstegs för att täcka 3681 digital time/frequency processor.
Vänster sidan 3st super kondensatorer.
Bagageluckan är det infällt med mahogny ramar och polerad aluminium en liten verktygslåda med special verktyg.
En 3401 parametric equalizer allt lyser upp med grönt neon lysrör m.m....

#7

Skickat 02 april 2009 - 08:36

uva uva det där är en fin bil, replica antar jag, eller har du kommit över en äkta?
Men det är VERKLIGEN att häda en sån fin bil med grönt neon!! :) ajabaja på dig*hytter med fingret*

#8

Skickat 02 april 2009 - 14:58

Hej Niklas F...
Det är naturligtvis en Replicka jag kör ett tema där alla rutor även till hardtopen är grön-tonade.
Mätarna är med svart botten med vita siffror med grönt sken på det vita.
Handsfacket lyser grönt sken när man öppnar den.
Det lyser grönt över slutstegen när man öppnar bagageluckan.
OBS det lyser inte grönt under bilen...... :)
När man bygger så tycker jag det blir ett bättre slut resultat om man går efter olika teman.
Typ... Mahogny och aluminium ...

Lite bilder på Mahogny detaljer som ligger bagaget.

Bifogad fil  PICT0022.JPG   1,6MB   3 Antal nedladdningar

Bifogad fil  PICT0023.JPG   1,67MB   2 Antal nedladdningar

Bifogad fil  PICT0024.JPG   1,75MB   2 Antal nedladdningar

Bifogad fil  PICT0025.JPG   1,79MB   2 Antal nedladdningar

Bifogad fil  PICT0026.JPG   2,1MB   1 Antal nedladdningar

mvh
Roger

#9

Skickat 02 april 2009 - 17:29

Okej då är jag med, då kan det ju vara ok. skall bli skoj att se det färdiga resultatet. jag måste passa på att gissa på lackensfärg iom att du kör grönt tema, kan det möjligtvis vara British racing green?

#10

Skickat 02 april 2009 - 17:47

Det är en färg mellan grön,blå och lila med Mirra det skiftar med solen och när det är skymning.
Allt från grön till koboltblå och mörk nästa svart när det är mörkt ute.

Bifogad fil  Bild_008.jpg   1,82MB   5 Antal nedladdningar

En bild då vi nyligen lyft på karrossen färdig lackad det kändes skönt då den var på plats.. :)

#11

Skickat 02 april 2009 - 19:23

Otroligt fint arbete,det är nog några timmar på det bygget!?
Du lär nog vrida upp stereon en del för att överrösta 7 liter v8 och vindbrus.....

#12

Skickat 02 april 2009 - 22:25

Visa inläggLisa91 Apr 2 2009, 20:23 skrev:

Otroligt fint arbete,det är nog några timmar på det bygget!?
Du lär nog vrida upp stereon en del för att överrösta 7 liter v8 och vindbrus.....

Nej, 7 liter V8 behöver nödvändigtvis inte leva om mer än en 2.3L valfri fyra, det beror helt på hur man konstruerar avgassystemet :)

#13

Skickat 03 april 2009 - 12:34

Visa inläggProfessor_Kalkyl Apr 2 2009, 23:25 skrev:

Nej, 7 liter V8 behöver nödvändigtvis inte leva om mer än en 2.3L valfri fyra, det beror helt på hur man konstruerar avgassystemet :)
Hmmm,3ggr så stor motor,plastkaross,plåthedders,motorn i knät och en rejäl förgasare som insugningsljudsgenerator....
Vem vet,ett fint bygge är det hursomhelst!

#14

Skickat 03 april 2009 - 15:27

Professor_Kalkyl du har alldeles rätt för jag har byggt cobra som många kommer att tycka att den går för tyst..
Bland annat så är det ett handbyggt avgassystem med egna lösa avgasplattor avstämda rörpipor med en crossover som förbinder vänster och högra cylinder par.
Det gör så motor går jämnare och bättre bottenvrid fast du har en vassare kam.
Den låter som en bladning av V8 ,Ferrari och Motorcykel med 4 till 1 system men lite tystare version.
Men jag ska ha sidepipes som utsmyckning det gör bilen lägre och tuffare å snyggare.. :)
Men ljudet och avgasen kommer ut i linje med sidepipes så folk tror att jag använder dom lite klurig va?
Sedan är sittbrunnen kläd med totalt ca70kg asfaltmatta både in och utvändigt för att få bort badkars klangen!
Det är en tätningslist mellan kaross och motorhuv och den är tät under bilen med aluminium plåtar.
Dörrarna är sprutade med akustikmassa jag har inte sparat på någonting när det gäller den här bilen det har gått
massor av tusentals timmar för att inte prata om vilka pengar jag tryck in i det här projektet..
Men det är väl tur att det finns människor som är lite hollo,fanatiker eller ....annars skulle allt bli gråå grååå eller hur?

Bifogad fil  PICT0014.JPG   1,9MB   2 Antal nedladdningar

Bild på hur Collectorerna ska sitta..

mvh
Roger

Det här inlägget har ändrats av cobra-427 04 april 2009 - 09:15


#15

Skickat 04 april 2009 - 03:53

crossoverpipe = avgassystems porno! ;)

#16

Skickat 04 april 2009 - 09:34

Heehe det var ett nytt ord Avgasporno av Professor_Kalkyl ... :D
Jag lägger upp en bild på instrument när den delvis är klar.

Bifogad fil  PICT0002.JPG   1,68MB   1 Antal nedladdningar

Det är faktiskt instrumentbrädan som många gånger har gjort det största intryck på personer som har sett bilen.
Då blir man lite stolt efter som jag lagt ner så mycke jobb på den.
OBS ser ni att varvräknaren är vinklad mot föraren den viktigaste mätaren.... ;)

#17

Skickat 05 april 2009 - 02:33

riktigt snyggt faktiskt :)

X-overpipe är ju ett enkelt sätt att få ner ljudnivån och i samma veva få lite "gratis" effekt på köpet :D abgasimpulserna jämnas ju ut vilket hjälper båda delarna.

#18

Skickat 06 april 2009 - 19:13

Hur mycket tid har du lagt hittils och när planerar du att bli klar?

#19

Skickat 07 april 2009 - 11:02

Hej Dreadlock.
När jag kom över 3 tusen timmar var det inte intressant att räkna mer det är slut resultatet som räknas.
Det är en hobby sen är det så att jag har gjort om allt och då menar jag allt lite exempel....
Gjutit nytt scop ,front,forma om alla skärmar,forma om dörrarna,gjort om alla gångjärnen.
Slippat in alla dörrar, huven och bagageluckan till 4 mm och då är det exakt 4 mm.
Gjutit en helt ny hardtop bara den saken är så mycke jobb innan man gjort en form och gjort en hardtop...suck...
Gjort om ramen pulverlackat jag skulle kunna skriva hur mycket som helst på vad som är gjort på den här bilen.
Den måste bli klar i sommar för EU ska komma med nya ramdirektivet huvaligen :)


Avgasregler
Förslaget innebär ett tydligare krav på avgasrening även för amatörbyggt fordon. Kravet är inte beskrivet i detalj men SFRO bedömer att det kan handla om att kräva katalysator på alla amatörbyggda bilar. Utsläppskraven skärps till max 3,5% CO på tomgång. På min bil skulle det troligen inte rymas överhuvudtaget fast du använde vilja och vaselin :P


Chassinummer
Utformningen av chassinummer föreslås styras. Chassinumret ska innehålla 17 tecken där de första 3+6 tecknen är styrda, och byggaren får välja de 8 sista själv.


Defroster
Även på öppet fordon föreslås krav på defroster/avimningsanordning.
Jag måste ha ett elektroniskvärme paket som blåser varm luft har ej hittat något som går eller ryms det är så trångt :lol:

Yttre och inre säkerhet
Kraven på yttre och inre utformning (vassa kanter etc.) förtydligas och skärps.

Motoreffekt
SFRO ges större möjlighet att besluta om maximal effekt för amatörbyggt fordon, både uppåt och nedåt. Effekten begränsas av SFRO i förhållande till fordonets utförande, säkerhetsnivå med mera.

Den måste bli klar i SOMMAR...det finns inget alternativ.

Mvh
Roger

#20

Skickat 07 april 2009 - 11:16

Minst lika läckert som imponerande, erotik på hög nivå!
Väldigt kul att du låter oss få ta del att detta.

Mvh
Passerati

#21

Skickat 09 april 2009 - 08:47

Tackar så mycket för kommentarer och dom vänliga orden.
Nu en lägesrapport ett ska fixa tanken klar idag bla så var jag tvungen att bygga om ramen och ta tio liter från tanken plasta mellan sittbrunnen och bagageutrymmet för att kunna få en 23 liters låda till min MTX-GOLD 10 Tums Bas mellan stolarna.
Har även en likadan bas fram som ligger ovan passageranas fötter och spelar neråt
Kommer en bild och nu till eländes elände...
Vet ni varför Engelsmännen dricker ljummen öl...........JO för Lucas bygger även kylskåp.....Lucas uppfann .....Mörkret...osv..
ARG... F_N...att en vindrutetorkarmotor kan ställa till så mycke bekymmer men Lucas koppling har plusjordat skiten... :)
Det är två stycken flygplanstekniker som byggt om hela mitt elsystem med en ny central och helt ny kabelstam.
Jag har dragit själv och det är därför torpedväggen och hela motorrummet finns det inte en synlig elkabel.. B)
Och förresten..EN GLAD PÅSK... :lol:

Mvh
Roger

Det här inlägget har ändrats av cobra-427 09 april 2009 - 20:26


#22

Skickat 09 april 2009 - 08:52

Hur snyggt som helst! Ang. värmepaketet så vill jag minnas att vissa dieselbilar har extra värmepaket. VW Lupo 3L är förvisso ovanlig men liten och lär ha ett extra värmepaket. Lycka till med bygget och bilder gillar vi :-)

#23

Skickat 10 april 2009 - 17:22

Du, dendär sista bilden, har du rullat in bilen i sovrummet eller? Ser inte ut som ett riktigt garage :)

#24

Skickat 12 april 2009 - 18:52

Det är ett dubbelgarage med skiljevägg med en stor ruta och en dörr så man kan gå i mellan.
Vänster sidan meckar och stökar man till, höger sidan är det montering och helt rent på väggarna förutom en stereo som man poppar på.. ;)
På den sidan är det inga problem att fika direkt på golvet.
Jag ska ta ett foto imorgon från vänstersidan genom rutan till högersidan så får ni se hur det ser ut sen kommer det bilder på hur tanken blev.
Vi hörs.

mvh
Roger

Det här inlägget har ändrats av cobra-427 12 april 2009 - 22:17


#25

Skickat 12 april 2009 - 23:08

Tynga ner en supersportbil med en massa stereoprylar :rolleyes:

Skämt åsido.
Riktigt snyggt bygge, om man får tro bilderna så är det en av de snyggaste cobra-replikor jag sett och jag har sett nåra stycken ;) Keep on rock´n

#26

Skickat 13 april 2009 - 07:58

  • azzy
  • Lärjunge

  • 454 inlägg
Är igentligen totalt ointresserad av bilar men jag kom in på sidan av misstag, men jag måste säga att den ser kanon ut. Blir alltid avundsjuk på killar (o tjejer) som har tålamod och intresset att hålla på 3-4000 timmar med sådana här saker.

Grymmt snygg bil,,o lycka till. Ska droppa in på din sida o se hur det fortlöper. ;)

#27

Skickat 13 april 2009 - 16:55

tack för dina kommentarer. Känns dock som att jag ligger aningen i lä jämfört med vad du håller på med ;) Sjukt snyggt ser det ut att bli.

Mvh Andreas

#28

Skickat 13 april 2009 - 18:41

Andreas jag är troligen ett antal 10 tals år äldre än dig typ "Gubbe" men det innebär inte att man kan ha kul för det.
Den här bilen bestämde jag att jag skulle bygga redan då jag var ca 19 år det tog ett tag innan jag både hade råd och plats sen har jag en "dålig" förmåga att kunna göra något lagom.. :D
Gå bara in på min Galleri sida som ett exempel...suck..
Lycka till Andreas jag menar det verkligen... :rolleyes:
Det här med att bygga det är att skapa och det är insatsen av arbete som jag tycker är intressant med egna ideer och lösningar.
Det har inte med pengar att göra men tyvärr så är det här en dyr hobby... ;)
Nu kommer det lite bilder på tanken och garaget m.m
Bifogad fil  PICT0140.JPG   1,78MB   2 Antal nedladdningar

Bifogad fil  PICT0141.JPG   1,74MB   2 Antal nedladdningar

Nu en bild på min egna ritade drivning av vattenpumpen och generatorn.
Det är kupol muttrar på motor som HD-Knuttar brukar ha på sina hojar.. :P
Ser ni på vänster sidan vid toppen går ett aluminiumrör som tändkablarna ligger i som sen går till fördelaren så man slipper se ormboet m.m..
Bifogad fil  PICT0004.JPG   2,04MB   3 Antal nedladdningar
Nu en bild på hur MTK-Gold basaren ligger mellan stolarna.
Bifogad fil  PICT0136.JPG   2,36MB   3 Antal nedladdningar

Så en bild för Goldstar så du ser att det troligtvis inte spelar någon roll att jag har med mig bakom ryggen ca 60 kg extra..4 delad bakvagn 3.77 utväxling..12 Tums breda Fälgar Halibrants kopior med spinners och skurna slicks..Hurst Dognase Street 5 Speed låda..motorn...? vill inte berätta det än jag ska besikta... :D
Bifogad fil  PICT0135.JPG   1,82MB   3 Antal nedladdningar

Och så avslutar jag med en bild från vänster del av garaget genom rutan så Dreadlock får se lite av mitt garage.
Bifogad fil  PICT0124.JPG   1,9MB   3 Antal nedladdningar

Så tackar jag för mig den här gången.

Roger

Det här inlägget har ändrats av cobra-427 13 april 2009 - 18:48


#29

Skickat 13 april 2009 - 19:44

hehe. Tack.

Jag har redan vart inne och kikat lite i ditt galleri, gillar stenväggen alltså.

Det råkar inte vara så att du är Roger T ifrån växsjö? ;)

Mvh Andreas

#30

Skickat 13 april 2009 - 19:57

Jag är från norrländska skogarna.... Piteå.

Mvh
Roger

#31

Skickat 15 april 2009 - 19:39

Herregud... jag blir så avundsjuk på all den ork du har och hur ditt garage ser ut ;)

#32

Skickat 19 april 2009 - 21:01

Ja Dreadlock envis måste man vara jag håller nästan på jämt med något projekt.
Men faktiskt så har jag aldrig varit ens nära ett projekt som j_vlas och strular så mycket som det här.
Det är faktiskt rent så mycket så jag borde be dom från "DET OKÄNDA" att komma och hjälpa mig... :)
Nu kommer det en bild på ett ungefär hur Cobran ser ut med hardtop..

Bifogad fil  107394rear.jpg   18,45K   3 Antal nedladdningar


Mvh
Roger

#33

Skickat 22 april 2009 - 11:40

Jag är :) för jag har fått till kopplingen på Lukas vindrutetorkarmotorn.
Nu kommer det en bild på pedalstället och lite utav klädseln som jag har sytt.

Bifogad fil  PICT0003.JPG   2,15MB   4 Antal nedladdningar

#34

Skickat 22 april 2009 - 11:47

Bygg färdigt snabbt....tröttna ännu snabbare och sedan säljer du den till mig!
Respekt!!

#35

Skickat 22 april 2009 - 16:54

Så jäkla grymt bygge nu blev man både inspirerad och fick tillbaka lite sug att bli färdig så snabbt som möjligt med mitt projekt..

//Alex

#36

Skickat 24 april 2009 - 17:13

Och vad sitter det för motor i den det är ingen 427 eller 428 eller????

#37

Skickat 25 april 2009 - 00:26

Visa inläggcobra-427 Apr 22 2009, 12:40 skrev:

Jag är ;) för jag har fått till kopplingen på Lukas vindrutetorkarmotorn.
Nu kommer det en bild på pedalstället och lite utav klädseln som jag har sytt.

Bifogad fil PICT0003.JPG

Den gode Lukas, Mannen som uppfann mörkret :D

#38

Skickat 26 april 2009 - 13:44

Det är alltid roligt att höra alex0512 när någon blir inspirerad utav det man håller på med.
Men det är mycke jobb för allt ska genom "händerna" det tar längre tid det strular och ofta blir det dyrare än man räknat med.
Jag tror att det är det som känns så bra när man nåt fram till sitt mål utan att ge upp...... :P
Det är ett Dragracing/Nascar-Block... x-12... med handbyggt oljetråg m.m eller enkelt sagt en ner trimmad Nascar-Motor.. :)
Ja vad ska man säga Goldstar om Lukas?
Dom skulle nog bygga lego det kanske dom klarar av.. ;)
Nu blir det en bild bak med pulverlackad ram och när jag provade drivlinan.

Bifogad fil  PICT0002.JPG   2,09MB   3 Antal nedladdningar

Mvh
Roger

#39

Skickat 26 april 2009 - 18:00

Visa inläggcobra-427 Apr 26 2009, 14:44 skrev:

Det är ett Dragracing/Nascar-Block... x-12... med handbyggt oljetråg m.m eller enkelt sagt en ner trimmad Nascar-Motor..

Mvh
Roger
det brukar vara torrsump på nascar motorer eller riktigt byggda motorer

#40

Skickat 26 april 2009 - 19:02

Visa inläggx-12 Apr 26 2009, 19:00 skrev:

det brukar vara torrsump på nascar motorer eller riktigt byggda motorer
Fast den här typen av motorer brukar ju ha sitt ursprung på mitten 60-talet,och dom åkte väl dragracing och Nascar då oxå.
Fast dom finns säkert nyproducerade i aluminum för lite modernare aktiviteter!?

#41

Skickat 26 april 2009 - 19:19

Visa inläggLisa91 Apr 26 2009, 20:02 skrev:

Fast den här typen av motorer brukar ju ha sitt ursprung på mitten 60-talet,och dom åkte väl dragracing och Nascar då oxå.
Fast dom finns säkert nyproducerade i aluminum för lite modernare aktiviteter!?
motor typen går tillbaka till 40 talet men då som sidventil
normalt för en sån motor så är den hand byggd man fräser blocket ur ett stycke aluminium och kör med smida stakr vevaxlar kolvar för att nå högsta styrka på delarna som går med ett varvtal runt 8000 och då krävs det att det är bra grejor
och det är det samma på dragracing motorena men det skilljer lite grann i mellan dom
beroende på vilken klass man kör i .

#42

Skickat 26 april 2009 - 20:11

Visa inläggx-12 Apr 26 2009, 20:19 skrev:

motor typen går tillbaka till 40 talet men då som sidventil
normalt för en sån motor så är den hand byggd man fräser blocket ur ett stycke aluminium och kör med smida stakr vevaxlar kolvar för att nå högsta styrka på delarna som går med ett varvtal runt 8000 och då krävs det att det är bra grejor
och det är det samma på dragracing motorena men det skilljer lite grann i mellan dom
beroende på vilken klass man kör i .
Jag tror inte att Fords Y-block har så mkt gemensamt med sidventilsåttorna!?
Tänkte mer på 427ans ursprung,det är väl troligtvis ett svar på Gms och Mopars big-blockare på det glada 60 talet!

#43

Skickat 26 april 2009 - 20:15

Den är byggd av Hans "Lampan" Ramsten och Christer Säfström på Birka Racing Motorrenoveringar det dom inte kan om Ford motorer är inte värt att kunna.
Den är byggd med ett tråg så att man kommer så nära torrsump som möjligt.
Tråget ger ca 20 hk mer vid ca 6500 varv men jag har stränga krav när det gäller tomgång och bottenvrid och att den ska hålla.
Hans har byggt motorer i ca 40 år han sa åt mig att den här motorn är den extremaste motorn som han byggt.
Som han fortfarande kan kalla för en gatmotor för folk lägger inte ner dom pengarna på en gatmotor.
Jag hade med lätthet fått 200+ hk men då börjar man tumma på mina krav...

Mvh
Roger

Det här inlägget har ändrats av cobra-427 27 april 2009 - 17:59


#44

Skickat 27 april 2009 - 19:19

Inte för att det har med billjud att göra men jag är nyfiken.. Vad räknar du med att bilen kommer att väga komplett med anläggning när du är färdig, och är motorn bänkad? Effekt och vrid vore intressant...
Känns som att du får ha gott om bas i framsystemet för ljudet ifrån lådan lär du åka ifrån..*s*
Enormt imponerande bygge! Ett av få liknande projekt jag sett där bilen färdig förmodligen kommer att vara värd mer än de icke oansenliga pengar den kostat att bygga. Tipsa om var man kan titta på bilen när den är klar, för ställas ut ska den väl?? Allt annat vore elakt mot oss avundsjuka här...

#45

Skickat 01 maj 2009 - 19:46

Hej Malte74..
Jag börjar med det lättare svaret när det gäller vikten på Cobran.
Den väger normalt ca 1050-1100 kg men min väger med ca 70 kg asfaltmatta och ca 35 liter mer bensin plus stereo och Mahogny o högtalare ca 50 kg.
Så blir den totala vikten blir ca 1200 kg men den extra vikten hamnar på bak däcken.
Men nu kommer vi till en sak som dom flesta tycker att mest med mos under huven är snabbast.
När vi pratar om gatbil så finns det så mycket som spelar roll om du ska ha en snabb bil du ska få lite exempel.
Då börjar vi: Hög eller låg 1:an...Manuell...Automat...Hur höga...Breda Däck..Vikt melllan fram och bak...Vinkeln på Drivlinan....Mellanaxeln smal med mycke gods... Eller grov tunn väggig...stel bakaxel...Stegar...Fyrdelad axel...utväxlingar...Small block..Big block...Hur mycke vrid kan ett däck ta hand om innan det spinner på vanlig väg?
Hur mycke tryck har du per kvadratcentimeter på dina däck? osv......det finns massor att lära sig så mest med mos under huven är inte alltid snabbast.
Jag har försökt att tänka på dom här olika förutsättningar och bygga en bil som inte är bara Race utan trevlig att åka omkring med utan att behöva prata högt eller att bilen "ruppar" skakar :P snabbast blir man ändå aldrig.
Dom har bromsat en likvärdig motor i USA den gav Ca 570/hk och 600/nm vid 7000 varv..... :)
Jag har några extra ESS på min motor så det räcker och blir över... :) :P :P.
När det gäller utställningar så vet jag inte när eller var jag ska ställa ut.
Men ställa ut har jag väl tänkt innan jag börjar använda den för det skick den ska vara för att ha något på en utställning att göra det orkar jag inte i längden att hålla... :D
En bild på en snygg Cobra..
Bifogad fil  16085DSCN25031.jpg   189,66K   3 Antal nedladdningar

Mvh
Roger

#46

Skickat 01 maj 2009 - 20:22

På en gatbil som inte används för racing utan mer för att glida/köra något sånär normalt med så är vridmoment på låga varv minst lika användbart som hög toppeffekt, finns inget skönare än en stor motor med massor av vrid som kör om det mesta utan att växla ner eller använda kickdown :)

#47

Skickat 01 maj 2009 - 20:34

Min motor är byggd med tyngre svänghjul för att få bättre botten vrid redan vid 2400 varv... :)

#48

Skickat 06 maj 2009 - 19:45

******** va fin den var på bilden. Skall bli en fröjd att få sin din när den är klar. Hur går det med stereon då? Har du valt några komponenter ännu? Eller har jag missat det?

Mvh Andreas

#49

Skickat 07 maj 2009 - 09:01

Efter som mina komponenter är mer eller mindre anpassade eller inbyggda över allt så använder jag klassiska stereo prylar som var på dom flesta tävlingsbilarna för ca 15 år sedan.. :( .
Det var faktiskt då som bilstereo byggande var som mest utbredd över landet.
Jag tycker att det är lite kul att det är klassiska grejer.. :)
1:a plats kommer jag ändå inte på en ljudtävling om jag överhuvudtaget ska ställa upp på en sådan tävling.
Men hur många är det som kan sätta på ett kassettband....Bifogad fil  images.jpg   3,01K   3 Antal nedladdningar... :)
Dom grejer som ska användas är:2st MTX10" Basar,Mot rutan Macrom vänster o höger kanal 54.10,Mitt kanal Macrom 58.80.
Dörrarna sitter det Slim Line Design Macrom 6" 59.18 det var dom ända högtalare som var nog tunna.
Slutstegen blir det Alpine V12 MRV-T500 3st och spelare blir det Alpine 7618 ,CD-Växlare Alpine 5959.
Sen är det Alpine 3681 Digital time/Frequency Processor och Alpine 3401 Parametric Equalizer m.m
En ny bild på en snygg Cobra..
Bifogad fil  15916in_the_den_small_003_med.jpg   43,84K   4 Antal nedladdningar

Mvh
Roger

#50

Skickat 07 maj 2009 - 18:37

Kommer bli kanon detta. Fyll på med mer byggbilder nu :)




1 användare läser den här tråden

Medlemmar: 0 - Gäster: 1 - Anonyma användare: 0

Detta forum sponsras av
  • Stativare
    Ciirree
    2014-10-23 19:50:29
  • johneriksson
    2014-10-23 19:00:55
  • DIY Dipol Bas
    basiqfuxx
    2014-10-23 09:48:08
  • HTPC
    Partyskelett
    2014-10-23 01:34:56
  • Blader
    2014-10-22 23:44:35
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Prisjakt © 2000 - 2014 Prisjakt   Denna sajt använder cookies.   Våra regler.