Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter filmer
Söker efter produktkategorier
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

VPN-program - vilka används och vilken hastighet kommer ni upp i?

211 svar i tråden

Skickat 07 juni 2009 - 07:38

• equi
  • Wannabe

• 18 inlägg
Började använda Allteles IGhost här i veckan, men får inte riktigt samma "resultat" med uTorrent när jag använder IGhost.

Tillsammans med IGhost har jag fått torrents med bra hastighet (300-400kb/s) så hastigheten är det inget större fel på. Däremot tycks jag få kontakt med så mycket färre använder anslutna till torrenten och därför blir det svårt att få upp bra hastighet.

Kör uTorrent 1.8.1
Testat att köra med Procotcol Encryption = Forced/Enabled
Har "Allow incoming legacy connections" ikryssat

Nån som har nåt tips? Under connections-fiken finns det ju en massa port mapping-inställningar etc, nån av dessa som kan påverka det här?

Alltså - kör jag utan IGhost så får jag fler ansluta seeders och peers än om jag använder IGhost - varför?

Skickat 07 juni 2009 - 12:30

ig ost funkar inte med utorrent som de ska..isåfall måste man köpa den dyrare varianten för 149/mån om du inte är bredbandskund hos dom...kan inte öppna port så de blir grönt..

Skickat 07 juni 2009 - 16:13

• equi
  • Wannabe

• 18 inlägg

Visa inläggmoparman Jun 7 2009, 13:30 skrev:

kan inte öppna port så de blir grönt..

Har sett att den inte riktigt gillar att portarna är stängda, men likaså fungerar det ju i 50% av fallen. Varför det?

Blir det att jag hamnar i ett passive mode och då inte kan ansluta mot övriga som är det? Men att jag kan ansluta till dom som är active? Eller är det nån annan inställning som inte vill fungera? Nåt jag kan göra för att optimera det hela?

Skickat 07 juni 2009 - 18:37

Nu funkar ipredator för mig. Det går riktigt fort och verkar hur stabilt som helst. Har stått på hela dagen, utan något som helst problem...

Skickat 09 juni 2009 - 08:18

• equi
  • Wannabe

• 18 inlägg
Okay har förstått att man hamnar i passivemode när portarna inte är öppna. Passive kan inte ansluta mot passive och man får många färre connections i exempelvis uTorrent. Portar skulle gå att öppna om man hade IGhost XL, men skulle inte Alltele kunna göra en lättare insats så att det även fungerade för oss vanliga IGhost användare?

Räcker det med att dom öppnar 1 port och alla kör på denna, eller krävs det att man öppnar en massa portar? Är det inte för avancerat skulle jag kunna tänka mig att Alltele gärna fixar detta för att behålla en massa kunder.

Känns lite surt att sitta med 3000 seeds/peers men knappt få några connections. Kopplar jag ner IGhost får jag helt plötsligt en massa connections och hastigheten ökar mångdubbelt.

Skickat 10 juni 2009 - 19:50

Attans, jag som beställt iGhost. Då skiter jag i det helt enkelt och får ta någon annan tjänst.

Skickat 10 juni 2009 - 20:16

Som det funkar med Ivacy så väljer man Öppna port och man får en slumpmässigt eller så skriver man vilken man önskar ha och så skriver man bara in det i Utorrent..

Dock är Ivacy på tok för långsamt för mig iaf

hur funkar det med portar i utorrent å Ipredator?
av vad jag hört från andra håll går det riktigt snabbt iaf

Som sagt Ighost XL ska funka..

Skickat 11 juni 2009 - 09:42

• equi
  • Wannabe

• 18 inlägg
Skulle det inte räcka med att VPN-leverantören öppnade 1 port som alla användare kan nyttja för att kunna köra active?

Bara att Alltele fixar det i sådana fall tycker jag...

Skickat 11 juni 2009 - 10:25

Ok, kör med dold.se samt comodo firewall för att µtorrent inte ska tanka om vpn:n anslutningen är nere. Dock känns det som att hastigheten varierar mycket. Ibland så är den grym och ibland riktigt dålig...:)

Skickat 11 juni 2009 - 11:57

Alltele vill väl att man ska köpa deras Ighost XL som är dyrare om man inte är bredbandskund hos dom ..
Tror det kostade 45-49 om man var bredbandskund

Skickat 12 juni 2009 - 07:35

Jag vet inte hur det funkar med portar i ipredator. Har varit bortrest och har bara testat en dag när jag var hemma. Det gick väldigt fort i alla fall. Testade bara hur det såg ut med min ip och det fungerade bra. Ipredator stod på hela dagen och gick stabilt. Kostade 149 kr för 3 månader.

Skickat 12 juni 2009 - 07:59

Dold.se verkar ha spärrat alla portarna för inkommande anslutningar så µtorrent går riktigt segt.

Skickat 12 juni 2009 - 13:04

Med hänvisning till regel 3.9 (och 2.6) har en del inlägg som refererar till eller antyder olaglig fildelning plockats bort. Vi utgår från att de som diskuterar anonymitet på nätet gör detta av övertygelse, inte för att utan upptäckt kunna bryta mot våra lagar.

Skickat 12 juni 2009 - 17:03

• lbl
  • Forumräv

• 828 inlägg

Visa inläggTomas_D700 Jun 12 2009, 14:04 skrev:

Vi utgår från att de som diskuterar anonymitet på nätet gör detta av övertygelse, inte för att utan upptäckt kunna bryta mot våra lagar.
Jönsigt utgående! :lol:

Klart som phan att största - och oftast endaste! - skälet till att vara anonym, är att kunna fildela - lagliga ELLER illegala filer... - ostört från ev. myndigheter!

INGEN ska komma och påstå att det är på nåt annat sätt, för det är isf en ren lögn och ett ämlans LARV... :D

Citat

Med hänvisning till regel 3.9 (och 2.6) har en del inlägg som refererar till eller antyder olaglig fildelning plockats bort.

F.ö. så är det INTE det MINSTA LILLA 'olagligt' att kunna KONTROLLERA OM ett IP-nummer MAN KAN HA RÅKAT FÅ SJÄLV (Dynamisk IP...), är anmält till domstol!

Och det är BARA det tjänsten http://ipred.bitchware.se/ gör - KOLLAR om ett IP är anmält till domstol eller ej.
Och DET är det inte olagligt att få veta, så det finns INGEN ANLEDNING att radera inlägg pga den URLen!

Tänk Efter - helst före... - och sluta upp att larva dig nu! :D

/LbL!

Skickat 13 juni 2009 - 12:27

Visa inlägglbl Jun 12 2009, 18:03 skrev:

Klart som phan att största - och oftast endaste! - skälet till att vara anonym, är att kunna fildela - lagliga ELLER illegala filer... - ostört från ev. myndigheter!
Det är mycket möjligt. På MinHembio får man dock hålla detta för sig själv och diskutera företeelser som sådana, samt dess lagliga användningsområden. Finns det lagliga användningsområden så är vi vänliga och förutsätter att det rör som om just detta.

Och det är BARA det tjänsten http://ipred.bitchware.se/ gör - KOLLAR om ett IP är anmält till domstol eller ej. Och DET är det inte olagligt att få veta, så det finns INGEN ANLEDNING att radera inlägg pga den URLen!
Ditt inlägg doldes inte pga. en ensam länk utan för att du med följande uttalande tipsar om hur man undgår åtal för lagbrott och upptäckt genom att göra sig av med bevisen.

Så här såg ditt "oskyldiga" inlägg ut:

Visa inlägglbl Jun 12 2009, 09:41 skrev:

Varför inte bara tanka på som vanligt, och sen varje dag kolla om man är rapporterad på: http://ipred.bitchware.se
Där rapporteras alla anmälningar som inkommit till domstol om illegal nedladdning, för innan polisen får tillstånd till en ev. husrannsakan, så måste domstolen bestämma det... Och ÄR man rapporterad, så hinner man rensa dator och andra media på ev. 'illegala' filmer o program, så då torskar man alltså inte, för inga bevis finns ju kvar!
Ovan inlägg plockades alltså bort för att det bryter mot:
Regel 7.6 - då det inte handlar om trådens ämne, dvs. vilken hastighet man kommer upp i med olika VPN-tjänster.
Regel 3.9 - då det handlar om hur man kan undgå upptäck av illegal verksamhet.

Tänk Efter - helst före... - och sluta upp att larva dig nu!
Om du faktiskt läste igenom de regler du gått med på att följa så skulle vi slippa "larva" oss så mycket.

Visa inlägglbl Jun 12 2009, 12:48 skrev:

Tycker det är jä vl igt konstigt att inlägg plötsligt försvinner ur tråden, UTAN någon kommentar om VARFÖR de försvunnit....
Även detta mysterium får en lösning genom att läsa reglerna, speciellt regel 2.6. Då ser man även att ovan (och ev. kommande) "klagoinlägg" som handlar om varför vi gör si eller så bryter mot regel 2.3.

Skickat 12 juli 2009 - 22:37

Testade precis Ivacy. Med Ivacy Monitor gick det inte alls. Hastigheter på max 20kb/s ner. Men med OpenVPN gick det betydligt bättre. Öppnade en ny port i routern och tjoff. Körde två olika hastighets tester.

Utan Ivacy ligger jag runt 14mbit ner. Och ca 1mbit upp.
Med Ivacy via OpenVPN igång fick jag ca 12mbit ner och 0.84mbit upp.

Kommer nog testa Ivacy någon månad och se.
Men som sagt. När det gäller Ivacy Monitor, så var det katastrof.
Runt 20kb ner är ju ingen hit.

Ni som kört Ivacy nu ett tag, vad är Era intryck? Och vidare, hur har Ni betalt för Era tjänster?
Känns som att man helst inte vill använda Visa-kortet på en skum rysk? sida. :)

Det här inlägget har ändrats av twebbas 13 juli 2009 - 10:34

Skickat 13 juli 2009 - 08:21

Kört ivacy 2 månader med mycket dåligt resultat för det mesta..
gick knappt att surfa :)

körde mest med ivacy monitor dock..

kör med anonine nu...mycket snabbare och stabilare för mig.

Men båda läcker dns tyvärr..Men på Ivacys forum pratar staff om att dom tänker börja köra egna dns blablabla :)

Går dock att komma runt med att skriva in dns manuellt ...

Skickat 13 juli 2009 - 12:17

Visa inläggmoparman Jul 13 2009, 09:21 skrev:

Kört ivacy 2 månader med mycket dåligt resultat för det mesta..
gick knappt att surfa :)

körde mest med ivacy monitor dock..

kör med anonine nu...mycket snabbare och stabilare för mig.

Men båda läcker dns tyvärr..Men på Ivacys forum pratar staff om att dom tänker börja köra egna dns blablabla :)

Går dock att komma runt med att skriva in dns manuellt ...
Ok. Jag fick jättedålig speed med ivacy monitor, men helt ok med OpenVPN.
Kommer testa Ivacy i 3 månader och se hur det presterar.

Anonine, är det svenskt eller? Tänkte på huruvida man ska satsa på utlänskt eller inte.
Läste lite på flashbacks forum att det är många som har problem med nedkopplingar på anonine, och att man då helt plötsligt står utan skydd alls. Är det något du märkt av oxå?

Annars är ju det ett bra pris Anonine har. Ett år på anonine är typ 4 månader på Ivacy, om man ser till priset. Är det lika säkert som Ivacy? (förutom det faktum att det är i Sverige då då :P

Det här inlägget har ändrats av twebbas 13 juli 2009 - 12:37

Skickat 13 juli 2009 - 12:36

Kör med mullvad fungerar klockrent och är helnöjd :)

mullvad.net

Skickat 13 juli 2009 - 12:56

Visa inläggmegax850606 Jul 13 2009, 13:36 skrev:

Kör med mullvad fungerar klockrent och är helnöjd :)

mullvad.net
Tackar för det tipset också. Kommer testa många olika VPN-tjänster och se vad som är bäst.
Kommer lägga upp resultatet här senare. =)

Skickat 13 juli 2009 - 19:27

kör commodo brandvägg som är inställd så att utorrent inte funkar utan Anonine...
funkar på samma sätt med ivacy...

Anonine har faktiskt aldrig krashat för mig ....Nu har den varit igång 11 timmar

Skickat 13 juli 2009 - 20:22

bredbandskollen:

Bifogad fil  breadbanskollen..jpg   10,71K   0 Antal nedladdningar

vet faktiskt inte vad det är för mbit hastighet :/

Det här inlägget har ändrats av Lakristomte 13 juli 2009 - 20:23

Skickat 13 juli 2009 - 21:18

• Robs
  • Forumräv

• 831 inlägg

Visa inläggLakristomte Jul 13 2009, 21:22 skrev:

bredbandskollen:

Bifogad fil breadbanskollen..jpg

vet faktiskt inte vad det är för mbit hastighet :/

Verkar som att du har 100/100 mbit. Bilden i sig visar 93.9/24.36 mbit

Ivacy fungerade alldeles utmärkt när jag testade det sist och förlorade i princip ingenting av min lina.

Det här inlägget har ändrats av Robs 14 juli 2009 - 11:56

Skickat 21 juli 2009 - 03:53

Provar nu usenet istället, känns mycket stabilare än ivacy var för mig och är billigare också :ph34r: .

Skickat 23 juli 2009 - 21:17

Visa inläggmoparman Jul 13 2009, 20:27 skrev:

kör commodo brandvägg som är inställd så att utorrent inte funkar utan Anonine...
funkar på samma sätt med ivacy...

Anonine har faktiskt aldrig krashat för mig ....Nu har den varit igång 11 timmar
Mitt ivacy med openvpn tillsammans med comodo är hur stabilt som helst.
Nu ska jag bara implementera detta på min whs. =)

Skickat 31 juli 2009 - 22:42

• Robs
  • Forumräv

• 831 inlägg

Visa inlägggenstruktur Jul 21 2009, 04:53 skrev:

Provar nu usenet istället, känns mycket stabilare än ivacy var för mig och är billigare också :) .
Ivacy har usenet också :lol:

Skickat 31 juli 2009 - 22:44

Visa inläggRobs Jul 31 2009, 23:42 skrev:

Ivacy har usenet också :)

JO det hade de kom jag ihåg, men då kör man väl via vpn fortfarande?

Skickat 31 juli 2009 - 22:50

Här och här finns betygsatta listor med olika VPN

Det här inlägget har ändrats av JetJaguarr 31 juli 2009 - 22:54

Skickat 13 augusti 2009 - 13:30

Tycker ivacy är super. Iaf när man bara vill surfa anonymt. Grymt enkelt då det är en firefox plugin and enkelt att aktivera osv. Toppen tjänst! Och eftersom man får 100mb gratis så kan man surfa anonymt riktigt länge.

Fler sådana tjänster!

Skickat 13 augusti 2009 - 13:48

Kört ivacy i 3-4mån nu ihop med tunnelrat och comodofirewall. Hastigheten brukar ligga som max på 20mbit lite beroende när på dygnet, det är väl snarare upphastigheten som blir lite lidande. Funkar alldeles ypperligt.

Har normalt 20/20-uppkoppling.

Skickat 13 augusti 2009 - 13:57

Provat Ipredator ett par veckor.
Får så bra (dålig) hastighet jag kan få: 10/2
Dock så tycker jag allt runt deras support suger. Fick inte igång tjänsten först, deras faq hjälpte inte. Mail till supporten, inget svar på 10 dagar, så kontaktade jag dem igen o krävde pengarna tillbaka. Fick pengarna tillbaka efter ytterligare 10dagar.
Under denna tiden hade jag dock bytt till W7 istället, där jag lyckades få igång anslutningen.

Tror jag ska testa någon utländsk tjänst istället, i länder där det inte ska införas datalagringssirektiv o dyl skit.

Skickat 18 oktober 2012 - 19:49

• ruva
  • Veteran

• 1 863 inlägg
Jag har kört http://incloak.com/vpn/ nästan ett år nu och är nöjd. Går även att använda i Android eller Iphone. Gött att kunna titta på streamad TV från hela världen eller köpa ryska vpn-aktiverade spel på Steam för en spottstyver. Jäkligt segt att titta på Hulu från USA på morgonen men BBC går rätt hyfsat.

1 användare läser den här tråden

Medlemmar: 0 - Gäster: 1 - Anonyma användare: 0

Prisjakt © 2000 - 2014 Prisjakt   Denna sajt använder cookies.   Våra regler.