Edit: Har nu beställt en HLLY TAMP-20. Återkommer med intryck.
Redigerat av Homer S, 06 April 2009 - 20:17.
Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
"T-Amp" - är Trends Audio fortfarande på topp?
Startad av
Homer S
, Apr 04 2009 22:54
25 svar till detta ämne
Postad 04 April 2009 - 22:54
Är det fortfarande Trends Audio TA-10.1 som är det bästa valet om man letar ultrakompakt förstärkeri eller finns det bättre alternativ i prisklassen upp till 3.000 kr. Trends Audio använder som alla vet(?) TA-2024 och eftersom den anses vara "klassledaren" så är jag riktigt nyfiken på hur uppstickaren HLLY TAMP-20 presterar eftersom den har det bättre chippet TA-2020? Alla förslag är dock intressanta så länge som förstärkaren har samma storlek / design som Trends Audio TA-10.1 samt håller sig under 3000 kr.
Edit: Har nu beställt en HLLY TAMP-20. Återkommer med intryck. Redigerat av Homer S, 06 April 2009 - 20:17. Postad 05 April 2009 - 16:46
Ja skulle utand tvivel köpa mig Nuforce Icon utan tvekan. CA 2500kr Där finns det oxå sub utgång, inbygd usb dac (bra dac dessutom) så du kan använda den som ljudkort och uppgraderings möjligheter. Officiella hemsidan: nuforce-icon.com Berätta gärna vad det blir:) Postad 05 April 2009 - 16:52
Nuforce Icon går tyvärr bort p.g.a. den udda högtalaranslutningen. Postad 05 April 2009 - 17:05
varför det. deras så kallade Premium Icon speaker cable håller ju riktigt bra kvalitet. Annars finns ju denna varjant: http://amazon.nuforc.../B001B0MVWS.htm Fast jag tror inte de e någon smart ide pga att man måste dubbel koppla. Postad 05 April 2009 - 17:10
https://www.prisjakt...kt.php?p=338232 finns ju alltid, men ja skulle nog välja trends före den
Postad 05 April 2009 - 17:16
Precis som jag skrev så går den bort p.g.a. den udda högtalaranslutningen.
Jag får en känsla av att du bara tipsar hej vilt eller har jag fel? Har du lyssnat på samtliga? Postad 05 April 2009 - 18:09
Har lyssnat på trends och nuforcen, men inte tangenten. Men nuforce icon slog tangent i bild och ljud. Postad 05 April 2009 - 19:38
Att ha lyssnat på saker man tipsar om är alltid en god idé. Vilken/vilka högtalare var kopplade till Trends Audio TA-10.1 vid lyssningstillfället och hur tycker du att den presterar? Postad 05 April 2009 - 19:54
Vi lyssnade på ett par Dynavoice Definition DF-5 och både jag och polaren lyckte helt klart att nuforce icon lät klart bättre. Var ett tag sedan, men jag kommer ihåg att det blev ett tydligt lyft i ljudet mot trends audion. Men Nuforce kostar ju en 1000lapp mera, men du får ju som sagt dac och sub out. Men har du ett pra bra högtalarkablar och bra dac om du ska använda den till datorn, så kan kanske trends kan varar ett bra budget alternativ och slippa betala för saker du redan har. Men enligt mig så är icon bättre ljudmässigt, så då ser jag bara sub out och dacen som ett plus Postad 05 April 2009 - 20:01
Oj! Sorry. Du frågade ju hur trends lät.
Låter klart bättre än allt annat för 1500kr, dubbla och kanske tredubbla med. Så länge du inte har ett alltför stort rum eller för tungdrivna högtalare så är det ett väldigt prisvärt ljud. Men ska du spela högt så skulle jag köpa en mer strömstark förstärkare. För när man höjer en del (rätt så högt alltså) så blir ljudet lite platt. Antar att det är på grund av att den inte klarar av pikarna i ljudet. MVH Alex Postad 05 April 2009 - 20:51
Har inte läst i ett enda test att den skulle låta bättre än Trends Audio TA-10.1 men även om den skulle göra det så är jag fortfarande inte intresserad utav den hur mycket du än försöker "sälja" den.
Postad 05 April 2009 - 20:57
Haha. ok. ja jobbar på granngården och sist ja var där så sålde vi inte några förstärkare Postad 05 April 2009 - 23:19
Ja hitta flera trådar där dom föredrog icon före trendes. Jaja. Trends är ju oxå sjukt prisvärd. Kolla in audio-magus.com där finns det en massa t-amps Postad 05 April 2009 - 23:46
Sen har ni ju den här också.
Postad 06 April 2009 - 01:06
Näe, jag tycker det är ganska självklart när effekten är så mycket större. Hur många sitter med ett par stativare som har så hög känslighet att dom kan drivas utan problem av en Trends som ligger på runt 10w? Speciellt när man vrider på lite. Börjar man komma in på lite bättre högtalare så blir dom ofta mer och mer tungdrivna ju dyrare dom är och då tror jag definitivt att dom låter bättre med en Virtue One.
Postad 06 April 2009 - 01:24
Verkar vara standard på detta forumet att man tipsar hej vilt om produkter trots att man inte har testat produkten ifråga. Till vilken nytta gör man detta förutom att öka antalet inlägg man gjort? Edit: Sedan så är Watt egentligen helt ointressant då det finns en hel del andra aspekter som spelar in i det hela. Redigerat av Homer S, 06 April 2009 - 01:36. Postad 06 April 2009 - 07:02
Dynamiken försvinner snabbt med en klen förstärkare Postad 06 April 2009 - 07:41
Här är en liten förstärkare från Pro-ject:
https://www.prisjakt...kt.php?e=403532 Har ingen aning hur den låter men dom gör annars mycket prisvärda produkter och du får med en fjärrkontroll. MVH Postad 06 April 2009 - 07:53
Kan glatt tipsa om PopPulse T-2024 då jag har en själv sedan ngr veckor tillbaka.
Den driver mina KEF IQ30 tillsammans med CityPulse DAC'en med bravur. Har kopplat så jag kör den som power-amp, och kan på så sätt styra volymen med DAC'ens fjärrkontroll. Att det blev en PopPulse istället för Trends, var att när jag skulle göra min beställning från min kontakt i Hong Kong, så rekommenderade han mig att införskaffa PopPulsen istället, då han personligen tyckte att detta var ett bättre köp. Så för 800RMB (ca 950:-) inklusive frakt upp till mig i Shanghai, kan jag inte vara annat än nöjd! Har tidigare ägt Primare I21, Primare I30 etc (dock då med golvhögtalare). Tycker inte du behöver vara allt för orolig för T-Amp måste drivas med "lätta" högtalare, dock är det givetvis en fördel om de inte är för tungdrivna, speciellt vid klassisk musik. Dock har jag ännu inte haft ngr som helst problem med denna PopPulse tillsammans med KEF'arna. mvh multi Postad 06 April 2009 - 17:18
Ser att den använder TA-2024 precis som bl.a. "klassledaren" Trends Audio TA-10.1 också använder vilket är lite synd då TA-2020 är att föredra. TA-2024 är inget dåligt chip, bara TA-2020 som är lite bättre. Postad 06 April 2009 - 19:00
Hmmm, skulle vara intressant att läsa "dessa tester" eller fler uttalande om denna HLLY Tamp-20, då denna Amp går att få tag i för riktigt bra priset här i Kina. mvh multi Postad 06 April 2009 - 19:34
Tyvärr har inte någon beryktad sida som 6moons recenserat den ännu utan det finns endast recensioner gjorda utav privatpersoner på sidor som Head-fi och Audioholics. Hur mycket får du betala för den? Köper jag direkt från tillverkaren går det på 1,250 kr inkl EMS-frakt men exkl en ev tullavgift. Postad 13 November 2009 - 14:54
Fick du nånsin din HLLY TAMP-20? Skulle vara intressant att höra lite åsikter eftersom jag just nu också sneglar på en
Postad 15 December 2010 - 21:18
Jag har både en nuforce icon och en Hlly tamp-20 (som jag kör med en USB dac)
Med högtalare alpha psb b1 och polk audio LSi7 Jag hade iconen först och var väldigt imponerad av hur den lät. Men efter jag jag fick hllyn å jämförde ett par dagar så är iconen inte interesant nå mer, all musik låter bättre vare sig man lyssnar på rock, klassisk eller lungn music med hllyn. Bifogad fil(er)1 användare läser detta ämne0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |