Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Knäppningar i tvn när jag kopplar in datorn.

1 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#1

Postad 05 april 2009 - 21:27

Fabregas
  • Fabregas
  • Wannabe

  • 32 inlägg
  • 0
Jag har en SAMSUNG LE-40M86BD, den har funkat hur bra som helst i ett år. Har tidigare haft min laptop kopplad till den via VGA utan problem.

Men nu har jag byggt ihop mig en ny dator, och den kopplar jag via en DVI->HDMI kabel in i tv:n, men jag får massa knäppningar i tvn, riktigt störande är dom, och det blir mer ju högre upplösning jag kör på tv:n.

vad kan det vara för fel, ska kontakta samsungs support imorgon och se vad dom säger, men jag misstänker att jag kommer att få bättre hjälp här.

Mvh Jonas

löste det, genom att ställa in "internal mute" på "on" på teven så verkar det ha försvunnit.

Redigerat av Fabregas, 05 april 2009 - 22:02.


#2

Postad 06 april 2009 - 06:55

lbl
  • lbl
  • Forumräv

  • 828 inlägg
  • 0
När du kör DVI till HDMI får du ju inte med ljudet från datorns ljudkort, men TVn tror du har ljud med, därav att HDMI-kontakten söker efter ljud = knäppningar.

Antingen skaffar du ett Grafikkort med HDMI-Ut-kontakt, och med support för en sladd mellan grafikkortet och ljudkortet/moderkortets inbyggda ljudkort (finns även grafíkkort som själva kan plocka ljud från datorns ljudkort/moderkort), eller en DVI-Till-HDMI-adapter som du kopplar in bakpå datorn, där adaptern även har ingångar för ljudkortets utgångar.

Sen måste du ju så klart se till att datorns ljud är påslaget när du ska se film på TVn... :wub:
(Men du kanske kan stänga av t ex datorhögtalarnas batteri elemiminator, så tystnar ju de, och ljuder går bara ut via HDMIn)
Annars får man experimentera med vilka av Ljudkortets 8 utgångar man ska använda, och ställa in Volymen på Mixern i datorn.


/LbL!

Redigerat av lbl, 07 april 2009 - 20:40.




0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Monterad
    DPC
    2024-05-07 07:16:55
  • darkages
    2024-05-05 19:55:49
  • darkages
    2024-05-05 19:54:24
  • Provmontering nya duken
    DPC
    2024-05-05 12:34:08
  • Fästen på ny position och med offset
    DPC
    2024-05-05 10:03:39
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.