Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Högtalar funderingar tex stativare/golv modell

4 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 07 April 2009 - 08:26

MrLogan
  • MrLogan
  • Användare

• 101 inlägg
  • 0
Sitter här och försöker bestämma mig om vad köpa .. Jag har ett dedikerat rum för film med inriktning bara på film och skall köpa högtalare. Försöker komma fram till om jag skall ha stativare eller golv modeller på frontarna har inga problem med att köpa till sub till dom systemen som inte har om det behövs.
Jag är ute efter ett 7.0 eller 7.1 system har en Onkyo tx-sr606 tillsammans med ps3 och popcorn hour, relativt stort rum 4.5x7m ca. Har inte sagt nåt definitvt pristak men kommer inte gå upp nå väldigt från dessa typer av serier på högtalare. Hmm ja det är nog det jag försöker få fram .. om jag har skrivit oklart eller otydligt på något sätt så säg gärna till. Och för att summera.

Vill ha ett 7.0-7.1 system för film och spel enbart.

Postad 07 April 2009 - 08:43

K.A
  • K.A
  • Användare

• 225 inlägg
  • 0
har en kompis som har en 606a. han kör ett 5.1 system med bara sateliter och bas vilket funkar jättebra till film och spel. kör du mycket surround så tycker jag att det kan vara vettigare att satsa på sateliter med tillhörande bas än på stora frontar och ingen bas. klangmatchningen blir bättre (alla högtalarna låter mer lika) och det är lite lättare att möblera.

Postad 07 April 2009 - 09:13

MrLogan
  • MrLogan
  • Användare

• 101 inlägg
  • 0
Ja möbleringen spelar ingen roll :) då detta är helt dedikerat till detta med en rad med 1 2sits soffa och fotölj och en 3sits bakom så behöver inte bry mig om hur det ser ut .. i teorin så skulle jag kunna bygga in dom på något sätt ;) och det om samma element .. har inte tex Dynavoice challenger paketet samma element uppsätting runt om med undantag från basen ? (är rätt novis på detta ämnet med ljud och högtalare har kört med ett par centrum högtalare i snart 4 år så allt kommer bli uppgradering:) )

Postad 07 April 2009 - 10:48

lAlAz0r
  • lAlAz0r
  • Wannabe

• 32 inlägg
  • 0
Jag tycker du ska köpa detta paket http://www.fynda.se/...php?prodid=1532 !

Du börjar med det sen köper du till en Subwoofer sen fler högtalare om du vill ha 7.1, annars kan du ju titta på bengnagde högtalare du får mycket mer för pengarna! Såg att det var någon som sålde ett M85 paket för 2500kr förut.

/ lAlAz0r

Postad 09 April 2009 - 18:35

MrLogan
  • MrLogan
  • Användare

• 101 inlägg
  • 0
Ok .. men vad är det för fördel att köra med golv högtalare och sub än med satelit och sub då ?

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.