Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Beroendeframkallande spel

59 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 08 April 2009 - 17:16

Ponisch
  • Ponisch
  • Mästare

• 2525 inlägg
  • 0
Skulle vara kul att få höra om just du är beroende av något spel, då jag själv har fastnat i ganska många under de senaste åren :lol:

När WoW(World of Warcraft) kom så blev jag en galen gamer, raidade 4 dagar i veckan och spelade nog totalt 6-7 timmar per dag (om det är mycket vet jag ej)!
'Kom ur' spelet tack vare det tråkiga(!) TBC, och har sen dess aldrig spelat WoW igen :)

Många av mina kompisar spelar spelet fortfarande och lyckligtvis är det ingen av dom som är extremt beroende, det är även många som funderar på att sluta spelandet (iallafall WoW) då det tydligen är trist nuförtiden! B)

Det ända spelet jag skulle kunna vara beroende av nu är väl detta:

http://mybrute.com/

visserligen ett internetspel, men även sådana kan vara farliga :blush:

Är du beroende av något spel?

Redigerat av Zoiler, 09 April 2009 - 13:03.

Postad 08 April 2009 - 17:28

stabbe
  • stabbe
  • Veteran

• 1569 inlägg
  • 0
Kan inte påstå att jag är beroende för tillfället men under tiden i MMO världen så var det andra puckar. Men jag gillar fortfarande att spela och det kommer jag förhoppningsvis göra tills jag inte kan längre.

När jag spelade wow för ett par år sedan så spelade jag cirka 12 timmar om dagen om inte mer. Men när jag började studera igen ett tag senare så bestämde jag mig för att sälja mina karaktärer och lägga wow på hyllan. Och det var det bästa beslutet jag tagit skulle jag tro.

Postad 08 April 2009 - 17:49

Unregisterede32cf070
  • Unregisterede32cf070
  • Guru

• 5006 inlägg
  • 0
Jag är tillräckligt gammal för att ha kunnat vara beroende av Ultima Online och efter det lovade jag mig själv att aldrig spela ett MMORPG igen. :)
Idag blir jag beroende lite till och från. En långkörare just nu är spel av typen Rock Band eller Guitar Hero som jag spelat ett par timmar i veckan sen fyra fem månader tillbaka.

Redigerat av Unregisterede32cf070, 08 April 2009 - 18:40.

Postad 08 April 2009 - 18:16

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38133 inlägg
  • 0

En långkörare just nu är spel av typen Rock Band eller Guitar Hero som jag spelat ett par timmar i veckan sen fyra månader tillbaka.

Och du kör fortfarande på hard!? :)

Postad 08 April 2009 - 18:30

Dreadlock
  • Dreadlock
  • HEMI Powered

• 14172 inlägg
  • 0
Jag satt rätt hårt fast i o-game ett tag och satte klockan på natten för att gå upp och fixa.

Postad 08 April 2009 - 18:37

Unregisterede32cf070
  • Unregisterede32cf070
  • Guru

• 5006 inlägg
  • 0

Och du kör fortfarande på hard!? :)

Ja, på trummor. Gitarr har jag spelat på Expert sen i januari.

Postad 08 April 2009 - 18:41

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38133 inlägg
  • 0

Gitarr har jag spelat på Expert sen i januari.

Ah ok, då är det lugnt :)

Postad 08 April 2009 - 18:53

rson39
  • rson39
  • Lärjunge

• 270 inlägg
  • 0

Jag satt rätt hårt fast i o-game ett tag och satte klockan på natten för att gå upp och fixa.

Känner igen det där. Jag spelade ett inet-spel som heter Nukezone för ett tag sen där man fick full krigsmoral var femte timme så att man kunde attackera och samla poäng till sin klan. Spelade man då i topp-klanerna som kriga på topplistan så var man tvungen att vara online var femte timma. Blev tungt efter ett tag att gå upp varje natt. :)

Postad 08 April 2009 - 19:02

Unregisterede32cf070
  • Unregisterede32cf070
  • Guru

• 5006 inlägg
  • 0

Ah ok, då är det lugnt :)

Hehe, varför trodde du att jag spelade på Hard, var har du fått det ifrån? B)

Postad 08 April 2009 - 19:10

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38133 inlägg
  • 0
Nä det var bara att jag såg dig säga det, men du måste menat trummor.

Jag har inte blivit beroende av något spel men jag håller mig undan MMO:s. Diablo 2 var jag fast i ett tag och körde turneringar och grejer men sen tappade jag som tur var bort skivan.

Postad 08 April 2009 - 21:20

Unregisteredbca7ae6e
  • Unregisteredbca7ae6e
  • Lärjunge

• 490 inlägg
  • 0
beroende och beroende... spelat lite väl mycket cod5 den senaste tiden... blir väl par timmar om dagen eller så

/Daniel

Postad 08 April 2009 - 22:43

w0mbat84
  • w0mbat84
  • Användare

• 172 inlägg
  • 0
Småberoende av King's Bounty för tillfället, på min andra spelomgång nu, och en omgång tar runt 70h, så är ändå en hel del speltid på mindre än en månad.
Men förhoppningsvis kan jag känna mig nöjd när jag klarat ut det på impossible ;P

Spelar sällan mer än ett spel i taget, och har ju fortfarande inte tagit tag i gears of war 2...och det måste jag ju ändå göra ^^

Postad 08 April 2009 - 23:07

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38133 inlägg
  • 0

Men förhoppningsvis kan jag känna mig nöjd när jag klarat ut det på impossible ;P

Sorry, expansionen kommer snart.

Postad 08 April 2009 - 23:15

aiity
  • aiity
  • Amatör

• 54 inlägg
  • 0
DOTA (warcaft 3 map)
minst 3-4 matcher om dagen, måste komma ur det på nåt sätt nu innan sommaren

Postad 09 April 2009 - 01:50

Unregisteredddb310e6
  • Unregisteredddb310e6
  • Mästare

• 2625 inlägg
  • 0

Känner igen det där. Jag spelade ett inet-spel som heter Nukezone för ett tag sen där man fick full krigsmoral var femte timme så att man kunde attackera och samla poäng till sin klan. Spelade man då i topp-klanerna som kriga på topplistan så var man tvungen att vara online var femte timma. Blev tungt efter ett tag att gå upp varje natt. B)

Nu snackar vi :blush: Är själv med i en topklan sedan 2 år. Som tur är kör vi inte seriöst varje runda, men just nu kör vi ganska hårt. Ibland undrar man nästan själv hur man kan spendera så många timmar på ett textbaserat strategispel :lol:

Dock så har man infört en "pool" för krigsmoralen så det tar 7,5h innan man börjar förlora moral :)

Postad 09 April 2009 - 06:46

-Q-
  • -Q-
  • Forumräv

• 670 inlägg
  • 0
Everquest - raida 6 dagar i veckan i ett antal år. Egentligen helt fantastiskt att man fortfarande är tillsammans med samma tjej.

Postad 09 April 2009 - 08:41

Unregisterededfb6b6e
  • Unregisterededfb6b6e
  • Lärjunge

• 351 inlägg
  • 0
Lirade Everquest i ca 6 år (innan Kunark), varje dag, kanske 10-12 timmar om dagen. Ångrar inte för en sekund att jag sålde min karaktär sen, dessutom lirade jag på US servers i top guild, så man var ju uppe och raidade till 7 på morgonen. Helt galet B)
Nu har jag en lite sundare inställning till livet :)
Lite ps3 spelande någon gång i veckan sådär

Postad 09 April 2009 - 11:38

w0mbat84
  • w0mbat84
  • Användare

• 172 inlägg
  • 0

Sorry, expansionen kommer snart.

I ryssland ja, sen måste det ju översättas o allt sånt, så i sverige ser man det nog inte förren i höst någon gång ;P

Om man snackar webläsarspel så är jag rätt fast i både ikariam och orkfia också!
www.ikariam.se
www.orkfia.biz

Speciellt ikariam som jag spelat sen början av januari när någon här på mhb lurade mig att testa det, är nu i top 300 på beta servern och klättrar stadigt uppåt ^^
Då servern aldrig resettar så vet man ju att man inte bara åker ner på noll varenda månad o det uppskattar jag ^^

Postad 09 April 2009 - 13:11

Dreadlock
  • Dreadlock
  • HEMI Powered

• 14172 inlägg
  • 0
Garva inte nu, men jag var så såld på Fallout 3 att jag var tvungen att lämna bort 360n för att komma ur det.

Postad 09 April 2009 - 13:17

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38133 inlägg
  • 0

Garva inte nu, men jag var så såld på Fallout 3 att jag var tvungen att lämna bort 360n för att komma ur det.

Jag trodde det berodde på att du inte kunde levla högre :wub: ?

Postad 09 April 2009 - 13:19

RobbinL
  • RobbinL
  • Amatör

• 69 inlägg
  • 0
Spelade riktigt mycket CoD4 vid årsskiftet, var säkert 5-6h per dag(det är mycket för mig eftersom jag jobbade då också).
Ett av de bästa spelen jag spelat.
Innan det var det bara resident evil 4 som gällde, och innan det GTA: San Andreas.

Postad 09 April 2009 - 13:20

Dreadlock
  • Dreadlock
  • HEMI Powered

• 14172 inlägg
  • 0
Jo, men det upptäckte jag när jag tog hem 360n igen för att ge efter mot behovet... och då vart det enkelt beslut att sluta spela.

Postad 09 April 2009 - 13:25

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38133 inlägg
  • 0
Iofs, jag vet inte om man kan kalla det beroende, men jag spelade väldigt mycket Championship Manager förr i tiden (ni vet innan serien blev kass med FM). Gick så långt att man hade ett lag med Watford med brorsan som jag försökta ta upp från tvåan till PL och sen skulle vi åka på semester. Så på semestern lade vi upp strategier och skit och kunde inte sluta prata om det.

Postad 09 April 2009 - 14:35

Freezard
  • Freezard
  • Beroende

• 1305 inlägg
  • 0
Diablo 2, Smash Bros Melee och Unreal Tournament - tre väldigt beroendeframkallande spel. Tror jag spelade Melee runt 6 timmar per dag och då bara Home-Run Contest. Vet inte riktigt hur jag slutade, har för mig Gamecuben slutade fungera och sedan (efter nåt år) hade jag kommit så långt efter att det inte var någon idé längre. Men är fortfarande samma folk som spelar det som när jag gjorde det när spelet kom ut, sjukt.

Jag tenderar att bli beroende av spel på konsol där man ska slå rekord, var också fast i F-Zero GX och Super Monkey Ball och andra sådana spel. Just nu på konsol är det väl Guitar Hero även om det inte är samma sak, inte mycket variation i de spelen utan man måste ju 'följa instruktioner' så det är inte lika spännande att slå rekord. I racingspel som F-Zero och Monkey Ball så är ju aldrig något race detsamma utan allt beror på hur man kontrollerar sin farkost, man kan hitta genvägar och speciella tekniker för att få snabbare tider mm. Samma i Melee/HRC där det fanns oändligt många valmöjligheter och extremt svåra tekniker att utföra. När alla trodde att den optimala strategin hade hittats kom en ny, när jag var och tittade på rekorden efter Brawl hade släppts kom det fortfarande nya rekord, rätt otroligt.

Redigerat av Freezard, 09 April 2009 - 14:43.

Postad 09 April 2009 - 15:24

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38133 inlägg
  • 0
Ja fy f-n. Jobbigt med sånt. Starcraft kan också vara beroendeframkallande. Usch.

Postad 09 April 2009 - 15:38

what17ever
  • what17ever
  • Veteran

• 2416 inlägg
  • 0
BAH säger jag bara, på den gamla goda tiden, strax innan Dacke-fejden, så var jag beroende av arkadspelet defender....

Kostade 2 spänn per omgång, de hade precis höjt taxan, hela lönen från sommarjobbet gick till defender. Men man var kung i staden !

Dataspel, vad är det ?

Postad 09 April 2009 - 17:06

Hoff
  • Hoff
  • Forumräv

• 867 inlägg
  • 0

Nu snackar vi ;) Är själv med i en topklan sedan 2 år. Som tur är kör vi inte seriöst varje runda, men just nu kör vi ganska hårt. Ibland undrar man nästan själv hur man kan spendera så många timmar på ett textbaserat strategispel :D

Dock så har man infört en "pool" för krigsmoralen så det tar 7,5h innan man börjar förlora moral :wub:

Spelade med Nukezone i en rätt hyffsad klan (MoTu) för några år sedan. Var väl mest aktiv när jag var student. (2002-2005). Fick sms av polaren när man blev attackerad etc. så då var det bara bege sig hemåt om man inte var hemma=)

Sen var man självklart i CS-träsket ett jädra tag med. Tur man kom ur det.

Redigerat av Hoff, 09 April 2009 - 17:07.

Postad 09 April 2009 - 18:28

Kalekulan
  • Kalekulan
  • Mästare

• 2926 inlägg
  • 0
Battlefield 2 med senaste patchen är extremt dåligt. Buggar överallt, dålig hitbox o.s.v. Men ändå kan jag inte sluta spela det...

Postad 09 April 2009 - 18:51

bazookajoe_83
  • bazookajoe_83
  • Beroende

• 1130 inlägg
  • 0
Har blivit lite smått beroende eller besatt kanske är rättare ord, i Resistance 2. Jag har fått för mig att jag ska få alla trophies. Har en kvar nu, men den är lite små jobbig. Jag måste få 10.000 kills i rankade online spel, har 2500 just nu. Har räknat ut att man får ungefär 90 kills i timman. Så ungefär 85 timmar kvar :wub:

Postad 09 April 2009 - 19:01

Stumm
  • Stumm
  • Amatör

• 58 inlägg
  • 0
Vågar inte tänka på hur många timmar jag lagt på WoW genom åren, men är fri från det nu iaf.
Annars så är nog det spel jag spelat mest Heroes Of Might And Magic III. Galet många timmar och spelar det fortfarande, alldeles senast igår och idag. :wub:
Jag vet inte om nån minns spelet Klax, jag och en polare satt och spelade det på Sega Mega Drive bokstavligt talat hela helger i sträck, nån timme sömn och pizza sen köra igen. Man drömde om rullande klossar efter det. :D
http://www.youtube.c...h?v=t0zEk4jjTOM, fanns splitscreen på det.

Redigerat av Stumm, 09 April 2009 - 19:03.

Postad 09 April 2009 - 19:03

rayko
  • rayko
  • Mästare

• 3653 inlägg
  • 0
kanske låter konstigt, men jag önskar att jag vore beroende av ett spel. Jag har totalt tappat sugen. Förut kunde jag bli helt tokig i ett spel och när jag vaknade nästa morgon så var allt jag tänkte på, det nya spelet som jag var så inne i. Nu är det mest att jag spelar ett spel i en timme och lägger det på hyllan i en vecka innan jag plockar upp det igen :wub:.

Postad 09 April 2009 - 21:00

Unregisterede32cf070
  • Unregisterede32cf070
  • Guru

• 5006 inlägg
  • 0

kanske låter konstigt, men jag önskar att jag vore beroende av ett spel. Jag har totalt tappat sugen. Förut kunde jag bli helt tokig i ett spel och när jag vaknade nästa morgon så var allt jag tänkte på, det nya spelet som jag var så inne i. Nu är det mest att jag spelar ett spel i en timme och lägger det på hyllan i en vecka innan jag plockar upp det igen :D.

Låter som om du behöver en paus. Jag hade en ca fem års paus från TV-spel. När jag började igen så kändes det fräscht och nytt igen. Mycket trevligt. :wub:

Postad 13 April 2009 - 10:26

CusmaR
  • CusmaR
  • Lärjunge

• 345 inlägg
  • 0
Jag fastnade väl i Counter-Strike 1.3 som många andra, för många år sedan. Men det var väl 4-5år sedan jag slutade, och nu spelar jag source ibland i brist på andra spel.

Annars fastnade jag i Guitar Hero 3 ganska länge, men efter man hade klarat alla låtar osv så var det också ganska meningslöst. När World Tour kom så förstörde det mitt intresse helt när det var så jäkla dåligt, trodde metallica skulle liva upp mig igen, men ack så fel jag hade. Aldeles för lätta låtar.

Det jag ser fram emot just nu är CoD:MW2, det är nog det enda hopp jag ser på en ny drog! ;)

Redigerat av CusmaR, 13 April 2009 - 10:28.

Postad 13 April 2009 - 10:41

Unregistered76636631
  • Unregistered76636631
  • Beroende

• 1029 inlägg
  • 0
Football Manager måste jag hålla mig ifrån i alla fall. Helt galet beroendeframkallande.

Postad 14 April 2009 - 17:44

kei009
  • kei009
  • Lärjunge

• 379 inlägg
  • 0

Football Manager måste jag hålla mig ifrån i alla fall. Helt galet beroendeframkallande.

Samma här. Köpte inte FM2009 för att kunna spela alla andra spel som kom ut på hösten :P
Men nästa FM2010 blir nog att skaffa. Ibland blir man bara så himla sugen. Fast då kan man starta ett gammalt spel från FM2008 eller FM2007 ;)

Postad 14 April 2009 - 18:12

Dreadlock
  • Dreadlock
  • HEMI Powered

• 14172 inlägg
  • 0
Så känns det lite för mig med civilization 4 och då framförallt expansionen beyond the sword...

Postad 14 April 2009 - 18:16

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24891 inlägg
  • 0
Nope. Extremt sällan jag pallar spela klart ett spel.

Postad 14 April 2009 - 19:04

basselito
  • basselito
  • Beroende

• 1302 inlägg
  • 0
Geodefense och Creeps blev jag helt hooked på till iPhone.

Postad 14 April 2009 - 19:14

genstruktur
  • genstruktur
  • Guru

• 5655 inlägg
  • 0
Nej det kan jag inte påstå, kan spelat ett spel mycket ett tag men efter en 2-3 månder tröttnar jag (xbox360, COD4,5 te.x).

Wow tror jag dock att jag skulle fastna i,verkar vara ett perfekt spel för mig. Därför jag aldig provat, vill inte lägga all min vakna tid på ett spel :) .

Redigerat av genstruktur, 14 April 2009 - 19:15.

Postad 16 April 2009 - 08:03

BioBerra
  • BioBerra
  • Guru

• 5773 inlägg
  • 0
NHL 09 är jag beroende av, har väl spelat över 500 matcher snart enbart online, ca 150 offline och lagt ner en himla massa timmar på det. I genomsnitt spelar jag det nog 1,5 timma per dag. Ofast kan jag och polaren sitta 2-3 timmar i sträck och bara spela. NHL09 är så enkelt att plocka upp och man tröttnar nästan aldrig då man kan spela på olika positioner och göra om sin karaktär.
Tidigare var jag Halo beroende, framförallt Halo2 där jag la ner lika mycket tid som jag gör nu på NHL09. Kommer nog bli svårt att bli så här beroende av ett spel igen, det ska vara NHL2010 då ;)

Postad 16 April 2009 - 08:13

-Q-
  • -Q-
  • Forumräv

• 670 inlägg
  • 0
Civilization 2 - Test of time brukar det bli maratonsittningar antingen över nätet eller lokalt med bästa kompisen, men som tur är går det bara i vågor.

För min del var det tur att WoW såg ut som om en treåring med kritor var ansvarig för grafiken ;)

Läste att Everquest blir 10år i år, det är nog tur man tappade intresset...

Postad 16 April 2009 - 08:20

letmefly
  • letmefly
  • Veteran

• 2258 inlägg
  • 0
Elder Scrolls IV: "Ska bara avbefolka det här grottsystemet" Oblivion
Football "Bara en match till" Manager

Postad 16 April 2009 - 11:56

Unregisteredff20a4e9
  • Unregisteredff20a4e9
  • Forumräv

• 767 inlägg
  • 0
Fastnade något grymt i Diablo 2 runt 2000. Spelade så att nästan sambon försvann........

Sedan dess är det Runescape som jag fastnat i. Har spelat det sedan 2001 men med vissa avbrott. Man kan knappt slita sig......... www.runescape.com

Postad 16 April 2009 - 12:03

da_king
  • da_king
  • Lärjunge

• 258 inlägg
  • 0
FALLOUT 3 lattjo spel tycker jag ;)

annars har man ju alltid METROID till NES det rockar :P

Postad 16 April 2009 - 17:41

JimmyEk
  • JimmyEk
  • Amatör

• 61 inlägg
  • 0
Var duktigt fast i BF2 för ett par år sedan. Men tillslut tröttnade jag på alla wallhackers och de usla hitboxarna. Det blev bara för mycket. Just nu försöker jag envist att klara 100% på "Lego Indiana Jones".

Postad 28 April 2009 - 15:50

akterspegel
  • akterspegel
  • Beroende

• 1309 inlägg
  • 0
Verkar roligt och enkelt vilket är ett beprövat koncept!

Redigerat av Zoiler, 30 April 2009 - 00:11.

Postad 28 April 2009 - 16:03

Unregistered7112dae0
  • Unregistered7112dae0
  • Amatör

• 55 inlägg
  • 0
Jag fastnade i phantasy star online till dreamcast. Jäklar vad jag spelade det online, det var ju många år sedan nu och jag hade ett gammalt 48 kbs modem som kosatde pengar/min. Det blev jävligt dyra telefon räkningar!

Annars kan jag instämma i att COD4 är väldigt beroende framkallande, är det spel jag spelat absolut mest senaste åren.

Postad 30 April 2009 - 07:16

Stagreus
  • Stagreus
  • Wannabe

• 30 inlägg
  • 0
CoD4 Modern Warfare är fortfarande beroendeframkallande för mig.. Tröttnar fan inte på det och nu kör jag till 90% bara Hardcore HQ? :-)

Postad 06 May 2009 - 23:39

D-Crawler
  • D-Crawler
  • Användare

• 241 inlägg
  • 0
Diablo II och Lod expansionen var jag sjukt beroende av ett tag, sanslöst när jag tänker tillbaks.
Oblivion hade också sin period, kunde typ inte släppa spelet, så otroligt bra och vackert i min mening.
Sen Fallout 3 får vi inte glömma, dock inte lika mycket som Oblivion. Nu kom ju iof Brooken Steel igår, och även The Pitt har jag kvar, så man lär ju parkera sig framför soffan i helgen..

Postad 06 May 2009 - 23:55

koofi
  • koofi
  • Amatör

• 81 inlägg
  • 0
Själv vigde jag mitt liv åt Tibia.
Det höll väl i sig i ca 3 år..

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.