Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Philips 42PFL5604H funderingar

112 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 07 August 2009 - 23:48

wolfman74
  • wolfman74
  • Amatör

• 78 inlägg
  • 0
Om det bara är några få kunder i Sverige som saknar funktionen så lär den aldrig komma tillbaka, man får hoppas att man på större marknader som Tyskland får tillräckligt många klagomål och återinför funktionen.
http://www.hifi-foru...52-5035-20.html (se längst ner sid 20 + början av sid 21) så verkar i allafall någon fått svar från Philips att funktionen ska komma tillbaka (om jag läst rätt med min rostiga tyska).

Postad 10 August 2009 - 21:53

-Erik-
  • -Erik-
  • Användare

• 158 inlägg
  • 0
editerat.

Redigerat av -Erik-, 11 August 2009 - 09:03.

Postad 03 September 2009 - 13:23

Unregistered4fd183bf
  • Unregistered4fd183bf
  • Forumräv

• 535 inlägg
  • 0
Jag fick min 42PFL5624H idag (2.1 ljud och lite annorlunda ram). Jag har försökt hitta några förslag på inställningar, vad har ni kommit fram till?

42" känns verkligen i minsta laget men det är å andra sidan bara en extra-tv...

Postad 09 September 2009 - 23:05

Unregistered44c39c88
  • Unregistered44c39c88
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0
Hej.

Behöver tips på bra bildinställning på tv.n Någon som kanske har kalibrerat?

Postad 10 September 2009 - 07:52

Unregistered0d510bdf
  • Unregistered0d510bdf
  • Användare

• 164 inlägg
  • 0
Jag har kontrasten på 75, ljuset på 55, färg 55, skärpa 5, pixel plus HD på max, brusreduceringen är avstängt...vill inte ha bilden så det ser ut som bilden skickas igenom något dåligt photoshopfilter.
Det svarta är svart och den lyser inte som en lampa, och drar mindre ström än i strömsparläget. ;)

Postad 12 September 2009 - 16:37

Saturnus
  • Saturnus
  • Veteran

• 2124 inlägg
  • 0
Morsan har köpt den här TV'n och jag skulle hjälpa henne att ändra ordingen på de analoga kanalerna (via kabelnätet). Men icke! Hittade ingen som helst menypunkt som medgav detta. Nu när jag är tillbaka hemma ser jag i ett tidigare inlägg att jag ska leta efter "inspelare" (=re-order = recorder...!). Var hittar jag det alternativet? Manualen är ett rent skämt och jag börjar undra vad Philips håller på med nu för tiden.

Postad 14 September 2009 - 06:44

SwiftingSpeed
  • SwiftingSpeed
  • Beroende

• 1062 inlägg
  • 0
Du hittar inte ändra ordning/inspelare i vanliga menyn utan trycker först på OK-knappen för att få upp rutmönstret med alla kanaler sen trycker du på OPTION-knappen så hittar du menyvalet där.

Har hon en av de senare versionerna av TV:n finns den riktiga manualen i själva TV:n tryck bara på gul knapp.

Postad 17 September 2009 - 20:18

jolle
  • jolle
  • Amatör

• 63 inlägg
  • 0
Jag har börjat uppleva lite problem med min 42PFL5604H. Det började för några veckor sedan.

Problem nummer ett:
När jag har surfat på datorn via hdmi 1 och sedan ska kolla på tv fungerar ej kanal 3, 5 och 8.
Alla andra fungerar som vanligt. Brukar då starta om den och allt är frid och fröjd.

nummer två:
För några dagar sen hade jag surfat en stund och slog tillbaka till tv ingången och som vanligt funkar inte 3,5,8.
Stängde av tv och slog sen på den, men denna gång fick jag inget ljud. Alla kanaler funkar men ingen av dem har ljud. Svär en lång ramsa och startar om igen, samma resultat. Efter att ha ryckt ur strömkabeln några gånger och startat om 8 gånger kom ljudet tillbaka. Igår hände samma sak och nu har jag inget ljud längre efter ca 10 omstarter.

Nån som varit med om nått liknande och har nån lösning?
Eller är det bara att lämna in skräpet på lagning?

Postad 18 September 2009 - 06:45

SwiftingSpeed
  • SwiftingSpeed
  • Beroende

• 1062 inlägg
  • 0
Tyvärr har vissa av dom problem med ljudet så du måste lämna in den på service. Det andra felet med kanalerna har jag inte stött på så det kan jag inte svara på. Byter man mainboard borde båda problemen avhjälpas.

Postad 15 November 2009 - 08:29

jan_bananberg
  • jan_bananberg
  • Lärjunge

• 335 inlägg
  • 0

Jag fick min 42PFL5624H idag (2.1 ljud och lite annorlunda ram). Jag har försökt hitta några förslag på inställningar, vad har ni kommit fram till?

42" känns verkligen i minsta laget men det är å andra sidan bara en extra-tv...

Hur kan du tycka att 42" är litet? Jag är själv intresserad av den här teven. 32" på 3 meters avstånd känns lite litet för mig. Dessutom så har den här Philipsen även dvb-c vilket är en fördel för mig.

Redigerat av jan_bananberg, 15 November 2009 - 08:31.

Postad 23 November 2009 - 12:50

Unregistered035dce0b
  • Unregistered035dce0b
  • Forumräv

• 549 inlägg
  • 0
Lutar åt den här tvn för mig med till datarummet,kommer sitta 2m ifrån,blir denna eller lg 50 tum plasman PQ1000 för 7000kr som sjunkit rejält i pris å som ja gillar skarpt för tv tittande som ja har i vardagsrummet,kommer bara se hockey å fotboll på den å då tycker jag plasma sett bättre ut,lcdn ja har i sovrummet går inte å titta på sport med ser ut som legogubbar som jagar ett svart klot när det är hockey.

Postad 23 November 2009 - 13:25

sadfoafs
  • sadfoafs
  • Lärjunge

• 476 inlägg
  • 0

Lutar åt den här tvn för mig med till datarummet,kommer sitta 2m ifrån,blir denna eller lg 50 tum plasman PQ1000 för 7000kr som sjunkit rejält i pris å som ja gillar skarpt för tv tittande som ja har i vardagsrummet,kommer bara se hockey å fotboll på den å då tycker jag plasma sett bättre ut,lcdn ja har i sovrummet går inte å titta på sport med ser ut som legogubbar som jagar ett svart klot när det är hockey.

Skulle du inte ha en 46B6000 nyss? Varför lutar det åt en Philips 42PFL5604H om du "tycker plasma sett bättre ut"?

Postad 30 November 2009 - 03:23

Unregistered035dce0b
  • Unregistered035dce0b
  • Forumräv

• 549 inlägg
  • 0
46B6000 har ja sagt att ja ska ha en sån? måste ha vare på fyllan isåfall:) För tv tittande med dreambox så ser plasma betydligt mycket bättre ut,men iom ja ska ha den idatarummet så kan de vara bra med lcd fullhd då ja även vill ha den kopplad till dator för å kunna se film även där å då kanske man få ta å leva med sämmre bild på tv tittande,,,,jaja svårt val allfall:)

Postad 07 December 2009 - 18:45

banfield
  • banfield
  • Amatör

• 52 inlägg
  • 0
Har nu bytt min Andersson utan pixelmapp till denna TV.
Efter lite meck med bild inställningarna så.

+ Home knappen där du kan lägga upp dina valfria externa inkopplingar.Fungerar sen som en snabb knapp.

+ Meny hanteringen är överlägsen. Inbyggd handbok.Massa inställningar.

+ Fjärrkontrollen.Gillar skarpt knapparna.

+ Strömförbrukningen.

+ Annorlunda design men nett o snygg.

+ DVB-C & DVB-T

+ Mjukvara som uppdateras ofta.

Glöm inte att uppdatera mjukvaran när du har fått din TV.
Det gjorde så att bilden blev ännu bättre.
Alla "problem" med onscreen har försvunnit i uppdateringarna. Philips verkar lyssna på konsumenterna.

Så nu till det negativa.

Svärtan är bra, men inte lika bra som på min Andersson 40.
Försöker på alla sätt då in i huvudet att det är bara inbillning :)
Kanske det hör ihop med att panelen "blänker" mer av ljuset i rummet.

Ingen som har tipps på perfekt inställning eller har hittat något test där de har mätt fram den bästa inställningen?

Daniel

Postad 09 December 2009 - 13:59

Unregisteredc21bdb86
  • Unregisteredc21bdb86
  • Användare

• 138 inlägg
  • 0
Fick hem min 42" 5604 igårkväll. Har pillat lite grann med inställningarna men inte testat så mkt ännu. Skönt är iallafall att inställningarna ställs in per anslutning så man får olika profiler för tex tv och bluray.

Redigerat av Unregisteredc21bdb86, 09 December 2009 - 13:59.

Postad 28 December 2009 - 19:26

charlieb
  • charlieb
  • Amatör

• 54 inlägg
  • 0
Hej,

Har precis köpt denna tv och är super nöjd... men liten fråga om VESA fästet... i tv´ns manual så står det 200X200 men här på prisjakt och på philips hemsida står det 400X400.. ? vilket gäller?

Mvh
C

Postad 29 December 2009 - 08:41

SwiftingSpeed
  • SwiftingSpeed
  • Beroende

• 1062 inlägg
  • 0
Har du TV:n är det ju bara att mäta :)

400x400 är rätt avstånd och det står det även i informationen från Philips när jag kollar.

Postad 29 December 2009 - 09:42

charlieb
  • charlieb
  • Amatör

• 54 inlägg
  • 0
alright... 400x400 inköpt =)

såg att det inte följde med skruvar till att sätta fast skenorna i vesa uttagen i tv´n...

Är det någon speciell modell av skruv man ska köpa? Hur gjorde ni?

Mvh
C

Postad 29 December 2009 - 13:03

charlieb
  • charlieb
  • Amatör

• 54 inlägg
  • 0
nevermind.. dom låg med i kartongen till fästet...

Postad 29 December 2009 - 13:33

SwiftingSpeed
  • SwiftingSpeed
  • Beroende

• 1062 inlägg
  • 0
Var försiktig när du skruvar i de nedre skruvarna, de är enbart till för att stabilisera TV:n och har ingen bärande funktion utan är gjorda av plast och går sönder om du drar för hårt.

Redigerat av SwiftingSpeed, 29 December 2009 - 13:37.

Postad 29 December 2009 - 14:18

charlieb
  • charlieb
  • Amatör

• 54 inlägg
  • 0
ahh tack för tipset! skall upp på väggen ikväll... ska hålla det i åtanke!

Postad 30 December 2009 - 17:17

Unregistered639a0ffc
  • Unregistered639a0ffc
  • Amatör

• 65 inlägg
  • 0
Jag köpte också denna modell igår och även mina TV-kanaler slutade fungera efter att jag använt komponent-ingången en stund. Det lät ju lite oroväckande att man ska behöva byta mainboard. Ska prova en mjukvaruuppdatering och hoppas på att det inte händer igen, annars blir det till o byta ut den snarast!

Jag har börjat uppleva lite problem med min 42PFL5604H. Det började för några veckor sedan.

Problem nummer ett:
När jag har surfat på datorn via hdmi 1 och sedan ska kolla på tv fungerar ej kanal 3, 5 och 8.
Alla andra fungerar som vanligt. Brukar då starta om den och allt är frid och fröjd.

nummer två:
För några dagar sen hade jag surfat en stund och slog tillbaka till tv ingången och som vanligt funkar inte 3,5,8.
Stängde av tv och slog sen på den, men denna gång fick jag inget ljud. Alla kanaler funkar men ingen av dem har ljud. Svär en lång ramsa och startar om igen, samma resultat. Efter att ha ryckt ur strömkabeln några gånger och startat om 8 gånger kom ljudet tillbaka. Igår hände samma sak och nu har jag inget ljud längre efter ca 10 omstarter.

Nån som varit med om nått liknande och har nån lösning?
Eller är det bara att lämna in skräpet på lagning?

Postad 31 December 2009 - 13:19

charlieb
  • charlieb
  • Amatör

• 54 inlägg
  • 0

Var försiktig när du skruvar i de nedre skruvarna, de är enbart till för att stabilisera TV:n och har ingen bärande funktion utan är gjorda av plast och går sönder om du drar för hårt.

uppe på väggen och klart... hade det du sa i åtanke, men drog tills det tog stop och lite extra för säkra sidan... =)

Postad 02 January 2010 - 16:00

Unregistered639a0ffc
  • Unregistered639a0ffc
  • Amatör

• 65 inlägg
  • 0
Min TV ger ifrån sig ett markant ljud när bilden som visas inte är vit (dvs för det mesta, men det försvinner vid vit bild). Det är svårt att beskriva, men kommer från baksidans övre vänstra hörn. Det är som låter lite som ett lysrör eller något.

Ska man reklamera? Är era 42PFL5604 helt tysta?

Postad 02 January 2010 - 16:37

charlieb
  • charlieb
  • Amatör

• 54 inlägg
  • 0
uppgraderade till den nyaste programvaran från philips hemsidan, och nu finns den lilla textremsan längst upp när man byter kanal som visar vilket program som är på samt vad som kommer efter J*VLIGT smutt! =) ( kör boxer med den inbyggda mottagaren )

En sak som stör lite är att OSD displayn är lite väl stor när man byter till kanal 6 så är 6:an väldigt stor, kan man minska "fonten" på den på något sätt?

F.ö är det jäkligt korkat att det inte finns något stop för CA-modulen om man sätter den åt fel håll... Satte in min fel först och fattade inte varför jag inte fick in några kanlaler, vände på den så vips kom alla kanaler fram vid kanalsökning...

Swek: japp min är tyst vad jag kan märka....

Redigerat av charlieb, 02 January 2010 - 16:37.

Postad 02 January 2010 - 23:57

Unregistered639a0ffc
  • Unregistered639a0ffc
  • Amatör

• 65 inlägg
  • 0
Argh! Frustrerande. Det låter lite som en blandning av ett hårddiskknaster och ett lysrörssurr. Vet inte om jag ska vänja mig eller gå tillbaka med den... Man vill ju vara riktigt nöjd..!

Kan inte ni andra som har apparaten lyssna efter lite vid TV:ns överkant o höra om ni har något liknande? Annars blir det nog en tur till siba ändå...

Postad 04 January 2010 - 20:08

Unregisteredfd49484b
  • Unregisteredfd49484b
  • Wannabe

• 16 inlägg
  • 0

Jag har kontrasten på 75, ljuset på 55, färg 55, skärpa 5, pixel plus HD på max, brusreduceringen är avstängt...vill inte ha bilden så det ser ut som bilden skickas igenom något dåligt photoshopfilter.
Det svarta är svart och den lyser inte som en lampa, och drar mindre ström än i strömsparläget. :)

Måste tacka för inställningarna, hade Backbleed nere i högra hörnet innan jag ändrade om till dom inställingarna du hade, det är inte helt borta men vart bra mycket bättre nu.

Är det någon mer som har problem med Backbleed på denna serie?
Har som sagt lite nere i högra hörnet på min, det är dock en 47"

och är det någon annan som har andra inställningstips för att få bort Backbleeden?

Marcus

Postad 05 January 2010 - 00:04

Unregistered639a0ffc
  • Unregistered639a0ffc
  • Amatör

• 65 inlägg
  • 0
Kan meddela att jag idag var på siba och fick min TV utbytt. Den nya har samma ljud men mycket, mycket svagare. Så svagt att det inte hörs annat än om man i princip står med örat mot TV:n. Inget som stör mao.

Argh! Frustrerande. Det låter lite som en blandning av ett hårddiskknaster och ett lysrörssurr. Vet inte om jag ska vänja mig eller gå tillbaka med den... Man vill ju vara riktigt nöjd..!

Kan inte ni andra som har apparaten lyssna efter lite vid TV:ns överkant o höra om ni har något liknande? Annars blir det nog en tur till siba ändå...

Postad 05 January 2010 - 08:05

charlieb
  • charlieb
  • Amatör

• 54 inlägg
  • 0
ska sätta örat mot min ikväll och se om jag hör ngt... återkommer ikväll...

Redigerat av charlieb, 05 January 2010 - 08:06.

Postad 05 January 2010 - 09:32

SwiftingSpeed
  • SwiftingSpeed
  • Beroende

• 1062 inlägg
  • 0
Sätter du örat mot den kommer du i princip alltid höra något ljud, ingen TV är helt knäpptyst. Stör inte surret vid normal användning och volym är det inget fel på TV:n.

Postad 05 January 2010 - 14:37

charlieb
  • charlieb
  • Amatör

• 54 inlägg
  • 0
En fråga...

Klarar denna tv av att driva en antenn? tex; antenn för boxer.. Dvs 5volt ut i antennkabeln? Vissa tv apparater ska tydligen klara det...

Postad 05 January 2010 - 15:43

Unregistered639a0ffc
  • Unregistered639a0ffc
  • Amatör

• 65 inlägg
  • 0
Jo det låter väl logiskt. Den jag bytte in var däremot för hödljudd för att att jag skulle kunna gå med på det. Hade min sambo inte stört sig på det så hade den nog varit kvar, men om t.o.m. hon reagerar så är något galet.. =)

Sätter du örat mot den kommer du i princip alltid höra något ljud, ingen TV är helt knäpptyst. Stör inte surret vid normal användning och volym är det inget fel på TV:n.

Postad 05 January 2010 - 16:45

SwiftingSpeed
  • SwiftingSpeed
  • Beroende

• 1062 inlägg
  • 0

Jo det låter väl logiskt. Den jag bytte in var däremot för hödljudd för att att jag skulle kunna gå med på det. Hade min sambo inte stört sig på det så hade den nog varit kvar, men om t.o.m. hon reagerar så är något galet.. =)

Jo det är klart, tänkte mest på charlieb som skulle hem och lyssna utan att han hört något innan.

Postad 05 January 2010 - 17:05

charlieb
  • charlieb
  • Amatör

• 54 inlägg
  • 0
har nu stått som ett fån i vardagsrummet med örat mot tv´n =)
Kan inte höra att den skall låta något...

Jag vet hur det är när man nojjar upp sig på något... då blir minsta lilla vindpust högljudt... så jag tror inte du har något att oroa dig för...

Redigerat av charlieb, 05 January 2010 - 17:06.

Postad 05 January 2010 - 18:04

kristoffer13
  • kristoffer13
  • Rookie

• 9 inlägg
  • 0
värt att veta om denna är att den INTE omfattas av 100 % pixelgaranti (pratade just med Philips kundtjänst), men väl av 3 års hemservice, även om det bara står ett års gar på kvittot från Onoff som någon påpekade tidigare.

... så för mig lutar det åt LG 37LH3000 eller 4000, som har liknande spec å pris, hyffsade omdömen på nätet, 2 års hemservice OCH 100 % pixelgaranti (dock säger LG att just pixelfel inte kan åtgärdas på plats och om 2 års gar ska gälla så måste det stå på kvittot (Komplett och Inwarehouse har detta, men inte Onoff mfl). en snårskog det här! sökandet går vidare..

Postad 08 January 2010 - 18:44

Unregistered639a0ffc
  • Unregistered639a0ffc
  • Amatör

• 65 inlägg
  • 0
Jag hade textremsan efter uppdatering av förra tv:n, nu när jag fått min nya verkar den ha samma programvaruversion som på hemsidan (Q5431-0.26.66.0 står det i tv:n, genererad 30/10/2009) och den vägrar att göra någon uppdatering när jag stoppar i USB-minne med filen på. Det enda som skiljer min programvara från den på hemsidn är en knapp månad på datumet.

Kan det vara min nya bättre begagnade CA-modul som spökar, eller what's a'goin' on'a!?

Går det att tvinga en omladdning av hemsidans programvara, tro? Får inte in någon EPG heller...

Mhv, Henrik

uppgraderade till den nyaste programvaran från philips hemsidan, och nu finns den lilla textremsan längst upp när man byter kanal som visar vilket program som är på samt vad som kommer efter J*VLIGT smutt! =) ( kör boxer med den inbyggda mottagaren )

En sak som stör lite är att OSD displayn är lite väl stor när man byter till kanal 6 så är 6:an väldigt stor, kan man minska "fonten" på den på något sätt?

F.ö är det jäkligt korkat att det inte finns något stop för CA-modulen om man sätter den åt fel håll... Satte in min fel först och fattade inte varför jag inte fick in några kanlaler, vände på den så vips kom alla kanaler fram vid kanalsökning...

Swek: japp min är tyst vad jag kan märka....

Postad 11 January 2010 - 09:30

SwiftingSpeed
  • SwiftingSpeed
  • Beroende

• 1062 inlägg
  • 0
0.26.66.0 är senaste versionen, vilken månad den är skapad betyder ingenting så därför kan du inte få TV:n att läsa in mjukvaran. Varför du inte får fram programinformationen vet jag dock inte, den ska dyka upp på alla digitala kanaler. Vad har du för leverantör av digital-TV? jag får exempelvis inte heller någon EPG då jag kör Canal Digital och TV:n bara är anpassad för Comhem.

Redigerat av SwiftingSpeed, 11 January 2010 - 09:31.

Postad 18 January 2010 - 23:08

Unregistered639a0ffc
  • Unregistered639a0ffc
  • Amatör

• 65 inlägg
  • 0
Jag har comhem, så de borde visas, men det är fortsatt no go. Funderar på om det kan vara min CA-modul som är för gammal...? Köpte en beggad, för de nya är ju ett rån!

Postad 19 January 2010 - 07:48

charlieb
  • charlieb
  • Amatör

• 54 inlägg
  • 0
jag kör boxer och det funkar utan problem... TV´n är även certad för boxer...

Postad 23 January 2010 - 21:51

Unregistered8b3631e1
  • Unregistered8b3631e1
  • Användare

• 243 inlägg
  • 0
En kompis har skaffat en sådan här och frågar mig lite och jag frågar er :)

Om man har Canal Digital kabel-TV, finns det modul som han kan stoppa sitt programkort i? Kan han få in några digitala kanaler utan modul? (skall söka lite om inbyggda boxar och moduler, varför sitter inte modul i tv'n från fabrik, kan man se de "fria" digitala kanalerna utan modul, och så vidare, men guida mig gärna först)

Hittade bara ett inställningsförslag i denna tråd, finns det andra förslag, någon som har läst ett test med kalibrerad bild? Ofta måste man stänga av alla hemska "bildförbättringstjollahoppsan", gäller det även för denna burk?

Tack på förhand
/mbnmbn

Postad 25 January 2010 - 09:22

SwiftingSpeed
  • SwiftingSpeed
  • Beroende

• 1062 inlägg
  • 0

Om man har Canal Digital kabel-TV, finns det modul som han kan stoppa sitt programkort i? Kan han få in några digitala kanaler utan modul? (skall söka lite om inbyggda boxar och moduler, varför sitter inte modul i tv'n från fabrik, kan man se de "fria" digitala kanalerna utan modul, och så vidare, men guida mig gärna först)

Jag kör CanalDigital i Philips-TV men eftersom den bara är godkänd för Comhem och CanalDigital inte har support för något annat än deras egna digitalboxar funkar det inte alltid så optimalt, exempelvis får jag inte EPG att funka och ibland säger TV:n att det inte finns någon signal fast bilden syns i bakgrunden :)

Du kan söka kanaler utan CA-modul men du kan inte se på dom, några fria kanaler finns inte i CanalDigitals digitala utbud. För att sen se på kanalerna behöver du köpa en CA-modul av typen Conax, den här har jag: http://www.dustinhom...5010141108.aspx

Anledningen till att det inte sitter CA-moduler i från början är att det krävs olika moduler för kabel och antenn samt att andra länder använder annan kryptering som i sin tur kräver andra moduler.

Postad 26 January 2010 - 18:27

HIMBF2
  • HIMBF2
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0
Nu kör jag TV:n som en skärm men hela skärmstorleken fylls inte ut, det är typ 3cm på varje sida som saknas, har kollat grafikinställningar och TV:ns. Kan ta en bild om ni vill se. Någon som har svar till detta?

Lösning: Glömde ändra overscan FAIL!

Redigerat av HIMBF2, 26 January 2010 - 23:41.

Postad 02 February 2010 - 22:20

mattan200
  • mattan200
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0
Hej!

Jag har 47PFL5604H och undrar om ni andra med denna apparat (eller de andra storlekarna) har haft problem med hackande bild efter en stund när man kollar film (divX) från USBingången?
Tråkigt som f*n eftersom bilden blir riktigt bra i kvalité, bättre än om jag kör USB genom min LG BD370.
Som sagt, någon som upplevt detta eller ännu bättre; fått ordning på det?

MVH/Mattan

Postad 03 February 2010 - 09:05

SwiftingSpeed
  • SwiftingSpeed
  • Beroende

• 1062 inlägg
  • 0
Har du testat olika USB-minnen? vissa är inte tillräckligt snabba att spela film från.

Postad 03 February 2010 - 18:16

mattan200
  • mattan200
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0
Nja, jag har kört både ett minne och en hårddisk i både TV:n och Blålasergrammofonen, med samma resultat, dvs. bra bild men hack i TV:n och något sämre bild men flyt i BD:n.
Tänkte om någon lurat ut nå't sätt att allokera mer bufferminne till spelaren, för jag antar att det är problemet.
Men jag har gärna fel i detta om någon annan har rätt! :blink:

MVH/Mattan

Postad 13 February 2010 - 14:31

Unregisteredded99af9
  • Unregisteredded99af9
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0

Hej!

Jag har 47PFL5604H och undrar om ni andra med denna apparat (eller de andra storlekarna) har haft problem med hackande bild efter en stund när man kollar film (divX) från USBingången?
Tråkigt som f*n eftersom bilden blir riktigt bra i kvalité, bättre än om jag kör USB genom min LG BD370.
Som sagt, någon som upplevt detta eller ännu bättre; fått ordning på det?

MVH/Mattan

Har precis samma problem med min Philips 47PFL5604H, bilden blir hackig efter ett tag. Man kan dock spola ett snäpp bakåt och framåt igen (för att komma tillbaka dit man var) så slutar det hacka, sen börjar det hacka efter en stund igen och då får man upprepa samma procedur igen och igen. Fungerade inte heller att upgradera programvaran i TVn. Riktigt jobbigt, hoppas någon kommer på hur man löser problemet och skriver det här!

Postad 02 March 2010 - 19:05

Lord_Henkutt
  • Lord_Henkutt
  • Amatör

• 79 inlägg
  • 0
Har precis skaffat mig en sådan här TV.
Men när jag kopplar in den till datorn där jag väljer att ha TVn som extended, så får jag en svart ram runt. Alltså den fyller inte hela TV-skärmen.
Jag har vart inne i bildformat och valt "inte skalförändrad" men det hjälper inte. Har även testat de olika alternativen som fanns att välja där. Super zoom och Move expand 16:9 fyller ut både uppe och nere av skärmen men inte till höger och vänster.
Och inne i bildinställningarna kan jag inte välja "Datorläge" eller "Autoformatläge"
Jag hittar ingen annan stans om skalning eller bildformat.

Jag har ett ATI kort, så jag har vart inne i Catalyst och valt upplösningen 1920 x 1080 för TVn.

Har kopplat in TVn med en DVI till HDMI sladd som sitter i TVns HDMI slot 1, testade även i uttaget på sidan, hjälpte inte.
Denna kabel använder jag:
http://www.kjell.com...10000,669540000

Någon som vet hur jag får det att fylla ut hela TV-skärmen?

Så problemet borde ligga i TV-inställningarna någonstans? Eftersom jag skickar rätt upplösning från datorn.

Edit: Nu när jag tittar efter noggrannare ser jag att höger och vänster-kanterna är bredare än övre och under-kanterna, vilket måste betyda att det blir 16:10 på bilden i alla fall?
Snälla, är det någon som vet fart felet är?

Redigerat av Lord_Henkutt, 03 March 2010 - 00:24.

Postad 03 March 2010 - 09:11

SwiftingSpeed
  • SwiftingSpeed
  • Beroende

• 1062 inlägg
  • 0
Du måste ta bort overscan i grafikinställningarna på datorn, felet ligger inte i TV:n. I CCC går du till bildskärmshantering, högerklickar på den lilla TV:n i underkanten och väljer egenskaper/inställningar, där hittad du inställning för overscan/översvep och ska ställa den på 0.

Postad 03 March 2010 - 09:19

Lord_Henkutt
  • Lord_Henkutt
  • Amatör

• 79 inlägg
  • 0
Woah Tusen tack! :rolleyes:

Nu finns det längre inga minus med Tvn!

Postad 03 March 2010 - 11:15

SwiftingSpeed
  • SwiftingSpeed
  • Beroende

• 1062 inlägg
  • 0
Fanns det några minus innan då? "felet" låg ju inte i TV:n ;)

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.