Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Red Steel 2

10 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 30 April 2009 - 17:15

SirSkorpan
  • SirSkorpan
  • Lärjunge

• 446 inlägg
  • 0
Det var väl kanske rätt självklart att det skulle komma förr eller senare, men nu har iaf Ubisoft annonserat att Red Steel 2 är på väg och ska släppas nån gång vid jul.

Personligen spelade jag inte ettan, vart lite för avskräckt från de hårda recensionerna. En polare som köpte det tyckte dock det var helt ok, så det kanske finns fler som är intresserade.

Motion+ och svärd är ju något jag ser framemot och de har ju iaf en hel del spel att lära sig av när det kommer till fps-kontroll så det borde kunna bli ett riktigt lyckat andra försök.

Ettan var ju ruggigt stilistisk med mycket häftiga miljöer och art-work. Hoppas de håller sig till det i 2:an

Inte särskillt mycket info ännu mer än motion+ stöd men Ubisoft lovar tydligen mer info i junis upplaga av Nintendo Power.

Red Steel 2
Pressrelease

Vad säger ni? intressant?

Väl mött!
/Skorpan

Postad 02 May 2009 - 12:17

dannovarius
  • dannovarius
  • Beroende

• 1097 inlägg
  • 0
Det kan nog bli intressant. Det verkar som om motionplus kan bli det lyft för Wii som Nintendo behöver för att få fler tredjepartstillverkare att göra riktigt bra spel till konsolen.

Postad 02 May 2009 - 17:45

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24891 inlägg
  • 0
Ettan var ok men styrningen lämnade en hel del att önska. OM de kan "sno" Metroid Prime styrningen samt lägga till Motion+ till fäktningen så kan de bli hur bra som helst!.

Postad 05 May 2009 - 09:20

SirSkorpan
  • SirSkorpan
  • Lärjunge

• 446 inlägg
  • 0
En trailer för Red Steel 2 har läckt (eller "läckt" det är ingen som riktigt vet om det var med flit eller inte) och den ser riktigt bra ut . Nu är det väl inte real time alltihopa (om något) men men, lite coolt ser det ut iaf.

Väl Mött!
/Skorpan

Postad 05 May 2009 - 14:20

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38133 inlägg
  • 0
Såg ju överraskande snyggt ut (de sekvenser man kan tro var ingame) och han som spelade verkade ha jättekul!

Postad 05 May 2009 - 17:41

smellymarq
  • smellymarq
  • Beroende

• 1040 inlägg
  • 0
Ja det såg ju riktigt nice ut! Känns som att de kört vidare med samma stil som i senaste Prince of Persia med Cel-Shading. Kan bli grymt med Motion +

Postad 05 May 2009 - 19:03

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38133 inlägg
  • 0
Tänkte också på PoP när jag såg videon faktiskt.

Postad 13 May 2009 - 07:01

basselito
  • basselito
  • Beroende

• 1302 inlägg
  • 0

Tänkte också på PoP när jag såg videon faktiskt.

Vilket funkar rent visuellt väldigt bra på Wii.

Postad 23 May 2009 - 14:34

dannovarius
  • dannovarius
  • Beroende

• 1097 inlägg
  • 0
Videon verkade ju tuff! Och av det jag har hört att döma är Motionplus precis vad det här spelet behöver. Vågar man dock tro att något av det i videon var ingame?

Postad 05 May 2012 - 14:49

oqvist
  • oqvist
  • Über-Guru

• 10548 inlägg
  • 0
Skaffade detta lir i reabacken. Man blir så paff när man ser något spel till Wii som ens verkar halvintressant i reabacken man var bara tvungen att slå till.

Gearbox verkar ha snott halva liret rakt av till sitt Borderlands. Musiken känns äckligt bekant, röstskådespeleriet på banditerna känns äckligt bekant. Kan svära på att minst en röstskådis är densamma. Grafiken äckligt bekant. Detta lyfter nog faktiskt spelet för min del då jag har trevliga minnen av Borderlands.

Postad 22 May 2012 - 00:15

oqvist
  • oqvist
  • Über-Guru

• 10548 inlägg
  • 0
Dragit igenom liret nu. Kungligt lir trist att det aldrig blev någon uppföljare.

Dock vete gudarna om jag låste upp alla svärdstekniker. Jag har två stycken boxar där scrollarna inte är nedrullade. Krävs det att man fixar alla sidouppdrag för att låsa upp alla svärdstekniker eller? Jag fixade det mesta men ex de sista 3 kommunikationstornen gjorde man inte så det är måhända detta?

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.