hur menar du? du gillade den trots att det var din typ av film?
![]()
Hade glömt ett ord
Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Postad 10 September 2009 - 12:33
Hade glömt ett ord Postad 10 September 2009 - 12:37
Riktigt dålig film, somnade flera gånger och det händer aldrig annars.
Postad 10 September 2009 - 13:41
hehe, misstänkte det
var du trött eller? Det smäller ju rätt ordentlgt när det drar igång Postad 10 September 2009 - 17:51
Såg den igår och tyckte den va sådär...
Hade nog för stora förväntingar :/ Störde mig ganska mycket på han som hade huvudrollen. Men är ju sevärd men inte på bio tycker jag.... Postad 15 September 2009 - 04:33
Var iaf den bästa filmen jag sett i år, kan ge den 8/10. Bra effekter, bra skådespelare, mycket splatter. Lite oroväckande dock att min gravida fru satt och skrattade till ibland då någon utraderades på något spektakulärt sätt, scary...
Postad 18 September 2009 - 23:55 Gravida fruar har rätten att göra vad som helst och det är ändå rätt. Grattis förresten! Postad 20 September 2009 - 12:38
mjaa, lite kluven till denna film.
Spännande, schysst story, schysst skådespeleri. Jag är dock inte helt överens med filmtekniken i filmen, lika lite som jag var det i cloverfield (det var betydligt mindre av det galna skakandet och vridandet till höger och vänster än i cloverfield men ändå alldeles för mycket). Jag gillar det helt enkelt inte och det drar ner helheten en bra bit för mig. Just dokumentärstilen tycker inte jag gör sig speciellt bra i actionfilm och efter dom första 5 minuterna så gick frun helt sonika iväg och hade noll intresse att se filmen överhuvudtaget. Såg ut som nån riktigt billig skitfilm som jag associerar med ren dynga och jag förstår att hon helt tappade intresset, jag själv brukar dock alltid försöka ge alla filmer en rejäl chans och visst blev det bättre men.. inte SÅ jädra mycket bättre. Effekter var okej men absolut inget banbrytande eller så, tyckte det såg ut att vara i nivå med en billigare producerad film och definitivt inte i nivå med storproduktioner som Terminator salvation osv när det gäller rena effekter. ( Att jämföra denna med transformers och liknande filmer som riktar sig till en tonårig publik.. vettetusan faktiskt, inte en jämförelse jag skulle göra 3/5 Postad 20 September 2009 - 12:50
Filmtekniken är att föredra framför tekniken de använde i t.ex. nyaste james bond, där man fick krupp av alla scenbyten i 180km/h Postad 20 September 2009 - 13:07
För min del så blir det då en fråga om pest eller kolera då jag avskyr den där idiotiska trenden med att filma allt i närbild med bildbyten en gång per sekund osv... Fast.. hmm.. Jag föredrar nog filmtekniken i D9 isåfall för just det där som du säger, som i QoS i början speciellt blir man ju bara vansinnig på. I'm with you here! Postad 20 September 2009 - 14:41
tekniken dom använder i början på QoS är väl för att driva upp tempot rejält, vilket den lyckas med för mig. Hade dom tex filmat allt ifrån en vid vinkel från sidan så hade ju inte sekvensen varit lika spännande och kanske svårare att genomföra.. Angående D9 har jag hört att en del stör sig på shaky-cam tekniken men det förstår jag inte, tycker dom använde den mycket bra
Postad 20 September 2009 - 17:08
Dom kör med samma filmteknik filmen igenom och det även i närstrider vilket gör att man egentligen får noll uppfattning om vad som egentligen sker. Uselt sätt att filma just sådana scener på och skulle man filma t.ex martial arts filmer på det viset skulle dom helt tappa en stor poäng. I princip varenda människa jag demat introt till QoS för hemma hos mig har tyckt att introt är jobbigt att beskåda. Skulle jag haft en liten TV hade det säkert varit annorlunda eftersom att man inte påverkas lika negativt av sättet att filma på då. Jämför med t.ex Bournefilmerna som innehåller ett antal mycket välgjorda närstridsscener samt biljakter fast med bättre klippning där man hinner med utan problem fastän dom scenerna upplevs som hektiska och med tempo, så kan det också se ut för att skapa en upplevd scen med mycket fart i utan att för den skull skapa scenen som att den är skapad av någon på amfetamin där klippen går fram och tillbaka och man mår illa av att titta på det. (en av polarna bad mig stänga av för att han började få huvudvärk.) Shaky cam är nåt som funkar för dig men inte för mig. Så är det nog bara.. jag gillar inte när det rycker och skakar eller som i QoS där det flippar fram och tillbaka mellan olika vyer i 1800Km/h, jag vill kunna se vad som sker utan att behöva anstränga mig när jag tittar på film, finns ett stort antal filmer som upplevs som hetsiga och tempofyllda utan att jag för den skull reagerat negativt på hur det är filmat/klippt och kikar man runt bland kommentarer som fällts om bl.a QoS som är ett bra exempel på hur det inte bör se ut så är det inte bara jag som kritiserat filmtekniken. Det blir också betydligt värre om man sitter med större bild tyvärr. Postad 21 September 2009 - 13:16
Jag tycker 50% av manus/skådespeleri/effekter var dynga, och 50% var helt lysande. Aldrig varit med om något liknande. Totalt kluven om jag älskade eller hatade filmen! Så snittbetyget blir 2,5 (av 5)...
Postad 30 September 2009 - 08:59
Filmen var helt klart underhållande! Tyckte dock att det var lite för mycket av "dokumentär-stuket", främst i början av filmen. Effekterna var lysande och räkorna var bra gjorda men inte perfekt.
4 av 5! Postad 15 October 2009 - 21:33
Retade mig på det mesta första halvtimmen, sen tycker jag filmen är jävligt bra. Minst 8/10.
Postad 06 November 2009 - 09:32 29 Dec släpps den på BD i USA, region ABC enligt HDMS Postad 06 November 2009 - 18:01
står som sagt den 27 på discshop.. Redan förhandsbokat min i vilket fall. Blir en fin månad med den och The Hurt Locker Postad 23 November 2009 - 23:48
Jaha, då har jag också sett den. Kan säga att jag blev överaskad för den var inte alls som jag trodde, och det är ett gott betyg i min bok. I början kändes den lite b men efterhand kom den igen. Jag ger 7/10 bla. för att den är annorlunda.
Postad 06 December 2009 - 20:23
Precis sett den.
Tyckte den var uppfriskande, huvudrollsinnehavaren var riktigt skön. Fått in lite humor i filmen på ett bra sett, i alla fall uppfattade jag det som humor.
Spoiler
Sen tyckte jag själv att det fanns ett allvar i filmen, många människor tänker bara på vapen och rikedom Det blir en 3.5/5 från mig. Redigerat av genstruktur, 06 December 2009 - 20:24. Postad 23 December 2009 - 20:30
Såg den nyss på blu-ray verkligen en grymt bra film.
Bilden va verkligen högsta klass likaså ljudet. Borde komma en uppföljare, vet någon om det ska komma en 2a ? Postad 24 December 2009 - 12:26
jo dom har ju pratat på en District 10 men det blir inte den nästa filmen som Blomkamp gör.. Själv hoppas jag nästan att den inte blir av. Behövs inte.. Postad 30 January 2010 - 09:44
Bra film med underfundiga toner i handlingen. Satt o småskrattade mest hela tiden p g a de, som jag uppfattade det, gliringar gentemot mänskligheten (rasism, vapenglorifiering, brottslighet o storkapitalism) som visades. En helt annorlunda film än vad jag förväntade mig så jag får se den en gång till. Då på BD för nu såg jag DVD-varianten på en tjock-TV o det gör ju ingen rättvisa
Redigerat av Unregisteredbd2b39d2, 30 January 2010 - 09:45. Postad 30 January 2010 - 20:38
Just såna betyg som du sätter gör mig extra nyfiken. Nu köpte jag filmen innan jag såg ditt uttalande. Men just meningen "aldrig varit med om något liknande" blir extra korrekt. Det har saknats en bra Sci-fi länge nu. D9 tar bort saknaden, för mig i alla fall. Att filmen saknar tempo tar bara upp spänningen mera. Mot slutet satt jag nästan med gapande mun och ville inte att filmen skulle sluta. Nu när filmen är slut så hoppas jag sannerligen att det INTE kommer en uppföljare. Det skulle ta bort effekten direkt. Här vinner själva storyn över tekniken. Tekniken bara stödjer filmen under berättandet. Visst fanns det coola effekter, bland annat var en gris inblandad. Jag vet inte om det var medvetet gjort för att skratta, men jag kostade på mig ett förvånat gapskratt. Filmen når djupare än The Gamer som jag såg direkt efteråt. Där kan man snacka om skakig kamera. Usch! Trots det så haltade The Gamer sig in i mål, men lååångt efter D9 D9 är inget för personer med restless legs(myror i brallan). De kommer inte orka den första halvtimmen. I dokumentären som följde med i Blu-utgåvan förklarar regissören att sent sjuttiotal och början på åttiotalet har varit inspirationen för denna film. De har de förvaltat väl. Postad 30 January 2010 - 20:43
Vet inte. Men som filmen slutade så lär många önska det. Dock inte jag. Filmen tjänar mera på att inte få en uppföljare. Postad 30 January 2010 - 22:46
Tyckte den var totalt värdelös gilla inte sätten den är filmad på eller handlingen heller för den delen 1av 5 möjliga poäng ..
Postad 30 January 2010 - 23:01
word. Postad 30 January 2010 - 23:08
Det råder ju verkligen delade meningar om denna film
Bästa filmen jag sett iår Postad 30 January 2010 - 23:50
Då kan man ju undra vad det är filmer du mer har sett
Men smaken är som sagt olika men då får man ju också undra vad det var som var så bra att den kan upplevas som bästa filmen .. Tyckte den var ännu sämre än transformers och Gi Joe som är lågvatten märken man helst vill glömma att man sett och ödslat tid på Maveric Postad 30 January 2010 - 23:53
jag gillade ljudeffekterna....särskilt mot slutet när roboten dansade runt....subbarna tryckte på såpass att spotlighten i taket slocknade...dvs lampan skakade sönder....bra betyg
själva filmen ...tja tänkte stänga av den någongång efter en halvtimma...sen blev den väldigt mkt bättre och nu i efterhand vill jag se om den....skum film.... Postad 30 January 2010 - 23:54
Sluta nu, District 9 är ju riktigt bra! Mkt bättre än G.I Joe som du nämner. Transformers 1 är ju en klass för sig (episk).
Filmad på just rätt sätt för denna typ av film tycker jag... helt ok story och riktigt skönt ljud! Postad 31 January 2010 - 03:56
Word.
Vad gillar du för filmer då? Nog för att Transformers suger totalt, men väldigt många gillar den tydligen.. Oftast dom som inte gillar District 9 så mycket och tvärtom vad jag har märkt.. District 9 skulle nog va den 3:e bästa 2009 för mig. Postad 31 January 2010 - 10:11
Ett säkert tecken på en klassiker kanske? Tänk på vilka filmer som nu är klassiska och som förr i tiden betraktades som konstiga och tråkiga: Blade Runner 2001 eXistenZ(kanske inte en klassiker, men underlig) Jag tycker tecknen är klara. Postad 31 January 2010 - 15:54
Du gillar kanske helt enkelt inte dokumentär stilen som används typ den första halvtimmen. Inte ovanligt direkt.. Postad 31 January 2010 - 16:08
såg filmen här om dagen, jag tyckte inte den var allt för bra, skulle nog behöva se om den senare för att komma med ett betyg.
Postad 31 January 2010 - 17:57
Filmen vinner helt klart på att den är såpass speciell och annorlunda, och huvudrollsinnehavaren gör verkligen en kanoninsats! Den humor han levererar är ju klockren, och man får verkligen sympati för honom ju längre filmen lider.
Tycker filmen är frisk fläkt i genren, helt klart. Postad 31 January 2010 - 21:39
Hann bara se en halvtimme på denna, sen fick jag pungvred..
Postad 06 February 2010 - 13:02
Det är inte så ofta jag vill se om en film jag sett på bio. District 9 hyrde jag i går för att se den igen, på blu ray. Jag gillar filmen väldigt mycket och bild och ljud är fantastiskt bra på bluray. Mycket extramaterial, för den som bryr sig om sådant. Betyg? FIlmen 4/5 och bild & ljud 5/5. En klart annorlunda scififilm och Sharlto Copley som spelar Wikus är lysande. Utan honom hade det var en helt annat film skulle jag tro. Det fakedokumentära tycker jag funkar väldigt bra. Bra!
Postad 06 February 2010 - 13:06
Mitt intryck sammanfattas så här: Nja, den är speciell men ändå något över hypad, önska jag hyrt den istället.
Postad 06 February 2010 - 13:06
Även jag hyrde denna filmen igår och det ångrar jag... Skräpskräpskräp
Postad 06 February 2010 - 13:08 Vad glad för att du kom billigare undan än jag som köpte den för 250 spänn Postad 06 February 2010 - 15:04 Skulle ha gett en kommenterar om det inte vore för svordomem där... Postad 06 February 2010 - 15:21
Jag tror det har med förväntningar att göra. Jag hade inga alls eftersom jag sett början på LOTR, så långt jag orkade, och förväntade mig samma skit och blev därför positivt överraskad
1 användare läser detta ämne0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |