Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

IE8 Internet explorer 8 - datorn sabbad?!

16 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 02 May 2009 - 21:47

bjogul
  • bjogul
  • Forumräv

• 731 inlägg
  • 0
Det nya i IE8 verkar vara att programmet inte längre funkar med olika webmail, t.ex. gmail. Inte heller yahoos mail lär funka enligt vad jag läst på nätet. Övriga hemsidor funkar kanske, men är så långsamma att man stänger ner programmet innan sidan har hunnit ladda klart. Säkert en säkerhetsfunktion; kan man inte kolla mail eller hemsidor så kan man inte hämta hem smittade filer... Über-säkert alltså.

Detta kanske är jättehäftigt, men jag gillar det inte. Jag skulle vilja kunna kolla min mail, och surfa, och har därför testat Googles egen Chrome, och också FireFox - förstås. Men jag gillar explorer - när den funkar. Nån som har utrett detta och har bra förslag på åtgärder, inställningar, uppdateringar plugins eller nåt som gör att explorer funkar?

Postad 03 May 2009 - 07:29

lbl
  • lbl
  • Forumräv

• 828 inlägg
  • 0
(IE8 har ju FAKTISKT en 'kurs' som startar första gången man startar den efter installationen, så det hade kanske varit en bra idé att läsa igenom de sidorna... :) )

Men det är bara att klicka på knappen KompatibilitetsLäge (vad de nu översatt CompatibilityView med...) när du kommer till en sajt som ser konstig ut, uppe bredvid adressfältet där Uppdatera- och Stopp-knapparna finns!

Knappen har nåt slags itudelat A4 ark som ikon.

Håll musen STILL över knapparna, så dyker förklarande text upp.
Räcker med att klicka EN gång för var sajt, klickar man flera ggr så slår man av den... samma här: håll musen STILL över knappen så talar den om om en sajt körs i Kompatibilitetsläge eller ej

/LbL!

Redigerat av lbl, 03 May 2009 - 07:35.

Postad 15 May 2009 - 22:38

Unregistered1113
  • Unregistered1113
  • Veteran

• 1889 inlägg
  • 0
har instalerat IE8 och detta verkar vara bättre än IE7 faktiskt, den verkar funka lättare i systemet och inte så tungdriven som jag upplevde 7 an var..
Det går att egentligen skala ner browsern ordentligt så att det är knappt något uppe på menyer eller något annat, sedan så såg jag att denna innehåller en del nya saker som man kunde lika gärna ha lämnat ute, men den del kan behöva detta om dom inte är hemma vid datorn.

Inga problem med varken Gmail eller andra program funtioner och den var lätt att installera tycker jag och den är väldigt användar vänlig, är man inte hemma i dessa grejer så ska vem som helst klara det ändå, då det finns massor av hjälp funktioner med..inget jag behöver använda ..

Den är helt OK och öppnar sidor snabbare och lättare , inga problem med något i systemen.

//CG-47

Redigerat av Unregistered1113, 15 May 2009 - 22:41.

Postad 16 May 2009 - 07:43

Toby
  • Toby
  • Beroende

• 1091 inlägg
  • 0
Tror ni att IE8 vara snabbare än Google Crome? Jag har endast testat Crome och det är ju många gånger snabbare än IE7 i alla fall!

Postad 16 May 2009 - 10:22

Unregistered1113
  • Unregistered1113
  • Veteran

• 1889 inlägg
  • 0

Tror ni att IE8 vara snabbare än Google Crome? Jag har endast testat Crome och det är ju många gånger snabbare än IE7 i alla fall!

svårt att säga, jag har inte jämfört dom men jag har provinstallerat chrome faktist och den gick fint den med men jag gillade inte utseendet dock, men det är ju av mindre vikt, men det lilla jag använde så verkar det vara samma lätta funtion faktist, men som sagt det är ändå för lite användande för att riktigt veta hur farten i dessa webbrowsers är ..under alla omständigtheter så var 7an otroligt omständig och trög upplevde jag det iaf..8an är betydligt lättare , det kan jag säga iaf..redan vid installationen så märktes detta tydligt , för 8 gick snabbt att köra igång med och inga kontigheter utan man får frågor om man vill ha dom olika funtioner som finns igång , bara att välja om du vill eller inte..sedan install , KLART

//CG-47

Postad 16 May 2009 - 22:30

Unregistered2345ed51
  • Unregistered2345ed51
  • Lärjunge

• 328 inlägg
  • 0
IE8 verkar vara det bästa som hänt plattformen på länge :P

Vet dock inte hur mycket mer "standards-compliant" den är jämfört med 7an, men är synd ifall websidor inte funkar... Finns ju kompatibilitetsläge, men där är ju precis sånt som gör att MS aldrig kan gå ur bakåt-kombabilitets-träsket och göra nått för framtiden :/

Aja, nån dag blir det nog bra, då alla websidor är kodade efter en enhetlig standard som alla webläsare fixar till 100% :blink: Drömma kan man ju iaf :D

Postad 16 May 2009 - 23:06

Unregisteredbf364490
  • Unregisteredbf364490
  • Veteran

• 1887 inlägg
  • 0
Jag installerade IE8 och internet blev jättetrögt så jag fick backa till IE7.

Postad 16 May 2009 - 23:23

passan1
  • passan1
  • Beroende

• 1019 inlägg
  • 0
snabbare än Crome tror jag inte men snabbare än IE7 är den, testade dock IE8-64 mot crome32

Postad 16 May 2009 - 23:53

Unregistered1113
  • Unregistered1113
  • Veteran

• 1889 inlägg
  • 0

Oj då...jaha där ser man, ja MS träsket kan vara olika det vet vi ju allt för väl..

det kanske har med att göra hur det ser ut ..är det en 64 så kanske det blir mer problem?

jag kör mitt på en XP 32bit home edition än idag och det gick bra iaf.

//CG47

Postad 17 May 2009 - 06:47

lbl
  • lbl
  • Forumräv

• 828 inlägg
  • 0

"Många användare som har installerat Internet Explorer 8 tycker att den går segt och tycker inte alls att surfupplevelsen är speciellt snabb.

Flera rapporter på nätet visar att man genom att registrera en dll-fil kan åtgärda detta problem och snabba upp Internet Explorer 8 ordentligt i Windows XP, Windows Vista men även Windows 7.

I Windows XP kör du nedanstående kommando i Start > Kör
medan du i Windows Vista och Windows 7 söker upp cmd.exe
i sökfältet i startmenyn och sedan högerklickar det och
väljer "Kör som administratör".

När du har kört kommandot nedan så startar du om din dator.

regsvr32 actxprxy.dll

"/SlutCitat.

/LbL!

Postad 17 May 2009 - 10:09

Unregistered1113
  • Unregistered1113
  • Veteran

• 1889 inlägg
  • 0
ja den filen har jag faktist det har jag sett tidigare...ja med då är min Ok då..:P

//CG-47

Postad 17 May 2009 - 12:39

lbl
  • lbl
  • Forumräv

• 828 inlägg
  • 0

ja den filen har jag faktist det har jag sett tidigare...ja med då är min Ok då..:P

Fil ?? Vilken fil ??

/LbL!

Postad 17 May 2009 - 14:46

Unregistered9d8a0d93
  • Unregistered9d8a0d93
  • Mästare

• 2585 inlägg
  • 0
Hämta hem chrome i går och la in den och jäklar vad det går undan nu *L*
Men hur öppnar man för popp upp fönster vill ha den öppen på vissa sidor där man får mess som ett sånt fönster ??

Postad 17 May 2009 - 18:55

Unregistered1113
  • Unregistered1113
  • Veteran

• 1889 inlägg
  • 0

Fil ?? Vilken fil ??

/LbL!

det är ju en DLL fil faktist....

//CG-47

Postad 18 May 2009 - 07:49

lbl
  • lbl
  • Forumräv

• 828 inlägg
  • 0

det är ju en DLL fil faktist....

Jaja, klart det är en fil, om det var den du menade. ;)
Men för att den filen ska FUNGERA; måste du GÖRA som jag skrev i inlägget du citerade.

Att du Bara HAR filen liggandes på datorn hjälper inte...
Den ingår ju = installeras ihop med IE8, men den registreras/'aktiveras' inte alltid vid alla installationer av IE8, och det är det man gör med kommandot från mitt inlägg.

Så har du inte gjort det än, använd då kommandot, det kan inte skada, man kan alltså inte 'dubbel'-registrera filen ifråga.

/LbL!

Postad 18 May 2009 - 12:52

Dreadlock
  • Dreadlock
  • HEMI Powered

• 14172 inlägg
  • 0

Såg rapporterna från centralspocken i Düsseldorf som nu meddelar att deras latency för internet åter blivit normal sen du avinstallerade IE8. ;)

Postad 29 May 2009 - 18:02

pewi78
  • pewi78
  • Forumräv

• 730 inlägg
  • 0

"Många användare som har installerat Internet Explorer 8 tycker att den går segt och tycker inte alls att surfupplevelsen är speciellt snabb.

Flera rapporter på nätet visar att man genom att registrera en dll-fil kan åtgärda detta problem och snabba upp Internet Explorer 8 ordentligt i Windows XP, Windows Vista men även Windows 7.

I Windows XP kör du nedanstående kommando i Start > Kör
medan du i Windows Vista och Windows 7 söker upp cmd.exe
i sökfältet i startmenyn och sedan högerklickar det och
väljer "Kör som administratör".

När du har kört kommandot nedan så startar du om din dator.

regsvr32 actxprxy.dll

"/SlutCitat.

/LbL!

Detta fungerar ju utmärkt...... blev mkt snabbare......

//Peter

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.