Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Senaste filmen jag såg...

15349 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#4351

Postad 24 april 2012 - 11:47

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

  • 7 926 inlägg
  • 1

Jag gjorde en editering nu.

Ja, då blev det ju tydligare vad du menade. ;)
Kan dock inte hålla med. Storymässigt, visst, men den är ändå underhållande och välgjord rent tekniskt. Kan väl mäta sig med Hollywood-produktioner och det är väl kul att även Europa kan generera film med tunga effekter. Konkurrens bör ju löna sig även i denna bransch.

#4352

Postad 24 april 2012 - 11:54

Unregistered276d62c1
  • Unregistered276d62c1
  • Forumräv

  • 729 inlägg
  • 0

Ja, då blev det ju tydligare vad du menade. ;)
Kan dock inte hålla med. Storymässigt, visst, men den är ändå underhållande och välgjord rent tekniskt. Kan väl mäta sig med Hollywood-produktioner och det är väl kul att även Europa kan generera film med tunga effekter. Konkurrens bör ju löna sig även i denna bransch.


håller med utan tvekan, önskar att sverige som ändå borde ha potential (fido film tex) att utmana hollywoods nedåtgående spiral av kvalitetsfilmer

#4353

Postad 24 april 2012 - 12:53

Lactoferrin
  • Lactoferrin
  • Mästare

  • 3 166 inlägg
  • 0

Kan dock inte hålla med. Storymässigt, visst, men den är ändå underhållande och välgjord rent tekniskt. Kan väl mäta sig med Hollywood-produktioner och det är väl kul att även Europa kan generera film med tunga effekter. Konkurrens bör ju löna sig även i denna bransch.


Jag har inte sett filmen så jag ska inte uttala mig men jag gjorde bara en granskning när någon här gav filmen 5 av 5 i betyg vilket betyder att den borde vara bättre/lika bra än tex the dark knight, seven, nyckel till frihet etc. Jag kolla upp på IMDB om det kunde finnas nån sanning att den är värd så högt betyg men fann att det är flickor under 18 som ger den höga betyg vilket jag ser som en varning.

Tunga effekter är inget som imponerar längre, när man ser dom så så förstår man ju ändå direkt när det är effekter och alla filmer har effekter nu för tiden, tyvärr för mycket av dom oxå men det är väl billigt, dom bästa effekterna är dom som inte syns.

Såg en dokumentär om gamla James Bond-filmer där dom berätta att inledning till Moonraker där dom hoppar fallskärm krävde nästan 100st hopp för att få ihop hela sekvensen på 3min. The Living Daylight så hänger dom i ett nät på riktigt bakom ett flygplan och slåss, det imponerar betydligt mer än nån simpel CGI.

#4354

Postad 24 april 2012 - 16:39

novaland
  • novaland
  • Veteran

  • 2 004 inlägg
  • 0
I filmen "lawnmower man" är det iallafall äkta CGI och inget dumt stuntjob :P

#4355

Postad 24 april 2012 - 19:24

tomsan
  • tomsan
  • Lärjunge

  • 406 inlägg
  • 0

måste bara dubbelkolla så jag förstår ditt betyg rätt, så du ger tre muskitörerna 5/5 dvs en perfekt film utan några fel alls i princip? isf måste jag nog med se den

För att vara den typen av film, ja det tycker jag.

#4356

Postad 24 april 2012 - 20:44

Zakarias_R
  • Zakarias_R
  • Lärjunge

  • 254 inlägg
  • 0

SAND SHARKS,

som ni förstår är titeln lika vackert underbar som underhållningen på filmen. Klockren F-Film...

Ska nog leta upp B-filmstrådar nu. :wacko:


Haha, ska se den nu också. Då jag är ett stort fan av hajfilmer, även de risiga, är detta ett måste. Antar att du också är det, annars förstår jag inte hur man kan lockas att se den. Tipsar dig därför om filmen Sharktopus som handlar om, precis som det låter, en haj som är ihopmixad med en bläckfisk. Lockande....inte så speciellt kanske, men ett måste! :D

#4357

Postad 24 april 2012 - 21:38

Lactoferrin
  • Lactoferrin
  • Mästare

  • 3 166 inlägg
  • 0

I saw the devil, på blu-ray

Smått galen film faktiskt. Välgjord, bra skådespeleri från en del håll samt har en del sköna detaljer.

Filmen är koreansk skräck och heter egentligen Akmareul boatda

http://www.imdb.com/title/tt1588170/

Inget för den magsvage dock.



Såg den ikväll överraskande bra, sjukt brutal och bra tempo.
Spoiler
:D

#4358

Postad 24 april 2012 - 21:52

Unregistered2141
  • Unregistered2141
  • Mästare

  • 2 530 inlägg
  • 0
Min bror tyckte att det var bra skärpa men han är ju äldre än vad jag är och är dessutom lite skelögd så det berodde säkert på det :D

Det är inte helt ovanligt att romantiska filmer får en viss "vaselin"-oskärpa. Jag vet inte när man började med det, men det var nog ett tag sedan. Skulle gissa att man använde sig av vaselin redan i början av 1900-talet.



#4359

Postad 25 april 2012 - 06:24

DevilGod
  • DevilGod
  • Veteran

  • 1 517 inlägg
  • 0
Sherlock Holmes: A Game of Shadows: *suck* Robert Downssyndrom Jr envisas med att göra samma egoistiska rolltolkning om och om och om och om ingen - och jag avskyr honom för det. Det blir inte bättre när de gör Sherlock till übermensch - igen. Ettan var ett skämt och tvåan följer fotspåren utan att byta riktning. Lika töntig som den nya versionen The Three Musketeers - minst lika töntig skulle Die Hard bli om John McClane i en ny version skulle använda sig av balett för att klara sig ur knipor...

Betyg: 3 av 10 morphsuits

#4360

Postad 25 april 2012 - 06:46

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

  • 10 389 inlägg
  • 0
Tintin, BD.
Kul matinéfilm för hela familjen. Sonen (11 år) har redan sett den 3 ggr. Otroligt snyggt gjord. Påminner i den episka jaktscenen ned för berget väldigt mycket om spelet Uncharted. Synd att det inte gick att välja franska som talat språk, men svenska gick rätt bra trots dålig läppsync.
Perfekt bild och bra ljud.

7/10

Postad bild

Redigerat av hassesolo, 25 april 2012 - 06:46.


#4361

Postad 25 april 2012 - 08:28

Sgart
  • Sgart
  • Guru

  • 6 649 inlägg
  • 0

Såg den ikväll överraskande bra, sjukt brutal och bra tempo.

Spoiler
:D

Japp ett riktigt guldkorn. Skönt att få såna bra rullar hemskickade ibland när man inte har några förväntningar alls utan bara blir positivt överraskad. :)

#4362

Postad 27 april 2012 - 07:54

Sgart
  • Sgart
  • Guru

  • 6 649 inlägg
  • 1
igår blev det romeros Dawn of the Dead från 1978.
Mkt med den gjorde mig tyvärr besviken. Men det finns en del höjdpunkter som i mitt fall gjorde det värt att kolla vidare (var nära att avbryta filmen ett tag)

Den är på tok för lång
Trots sin ålder finns det mkt smink och effektmissar som är helt onödiga. Som klassikern att en man har blod över hela ansiktet för att i nästa klipp (samma scen) sakna blod fullständigt :) Samma gäller kroppar på marken. Kroppar som blivit söndrade lämnar inget blod på marken när de plockar upp dom.

Filmens största svaghet är dock dess längd och dess otroligt sega intro. Det kanske fungerade på sin tid men idag känns den extremt utdragen och intetsägande.

Tyvärr.

#4363

Postad 27 april 2012 - 07:57

Unregistered276d62c1
  • Unregistered276d62c1
  • Forumräv

  • 729 inlägg
  • 0

igår blev det romeros Dawn of the Dead från 1978.
Mkt med den gjorde mig tyvärr besviken. Men det finns en del höjdpunkter som i mitt fall gjorde det värt att kolla vidare (var nära att avbryta filmen ett tag)

Den är på tok för lång
Trots sin ålder finns det mkt smink och effektmissar som är helt onödiga. Som klassikern att en man har blod över hela ansiktet för att i nästa klipp (samma scen) sakna blod fullständigt :) Samma gäller kroppar på marken. Kroppar som blivit söndrade lämnar inget blod på marken när de plockar upp dom.

Filmens största svaghet är dock dess längd och dess otroligt sega intro. Det kanske fungerade på sin tid men idag känns den extremt utdragen och intetsägande.

Tyvärr.


kan helt hålla med, den är bra om man kollar till åldern osv men längden speciellt förstör mycket.

#4364

Postad 27 april 2012 - 08:02

Lactoferrin
  • Lactoferrin
  • Mästare

  • 3 166 inlägg
  • 0
Är det Argento-versionen som är nerkortad, har för mig att den är 30min kortare.

#4365

Postad 27 april 2012 - 08:09

Sgart
  • Sgart
  • Guru

  • 6 649 inlägg
  • 0

Är det Argento-versionen som är nerkortad, har för mig att den är 30min kortare.

Det var directors cut. 2h19min 4:3 :/ Ljudet var grymt dåligt med.

Denna är det jag har hemma: http://www.lovefilm....tors-cut/13613/

Redigerat av Sgart, 27 april 2012 - 08:10.


#4366

Postad 27 april 2012 - 08:49

Lactoferrin
  • Lactoferrin
  • Mästare

  • 3 166 inlägg
  • 0

Det var directors cut. 2h19min 4:3 :/ Ljudet var grymt dåligt med.

Denna är det jag har hemma: http://www.lovefilm....tors-cut/13613/


Fick du hem båda diskarna? Om man kollar noga på fodralet så följer det med två olika versioner.

Postad bild

#4367

Postad 27 april 2012 - 10:38

Sgart
  • Sgart
  • Guru

  • 6 649 inlägg
  • 0

Fick du hem båda diskarna? Om man kollar noga på fodralet så följer det med två olika versioner.

Postad bild


Nix lovefilm hyr ut den som directors cut. Man får bara en skiva då :)

#4368

Postad 27 april 2012 - 20:12

Unregistered276d62c1
  • Unregistered276d62c1
  • Forumräv

  • 729 inlägg
  • 0
The Avengers

Såg avengers i 3d på bio i skellefteå

Vi samlar ikoniska superhjältar, gör en mashup och så har vi en film?
Det var ungefär som jag förväntat mig dvs en actionfilm med oneliners och små portioner humor.

Gillar man ironman filmerna så är denna klockren, jag är ett fan av ironman men jag måste nog säga att hulken stal showen ;D
Som i många andra filmer så är det lite "extra" efter eftertexterna så sitt kvar en stund.

jag är inte mkt för 3d så jag kan få en annan upplevelse när jag ser den hemma sedan efter blu ray släppet men i nuläget får den:

ljud 3/5: (kan dock tillägga att ljudet i biografen våran inte är det bästa)
bild 2.5/5: (3d effekterna kändes stundtals lite "laggiga", viss oskärpa på skumma stället men annars bra bild. det som drar ner betyget mest är 3dn och jag sätter betyget efter det iom jag inte sett i 2d)
filmen: 3.5/5 (man får vad man förväntar sig och lite därtill, humorn räddar denna film och dock lämnar endel att önska)

Redigerat av Unregistered276d62c1, 27 april 2012 - 20:12.


#4369

Postad 27 april 2012 - 21:35

Lactoferrin
  • Lactoferrin
  • Mästare

  • 3 166 inlägg
  • 0

The Avengers

Såg avengers i 3d på bio i skellefteå

Vi samlar ikoniska superhjältar, gör en mashup och så har vi en film?
Det var ungefär som jag förväntat mig dvs en actionfilm med oneliners och små portioner humor.


Trot eller ej men jag ska se den på söndag, 2D så klart. Ser inte fram emot oneliners och halvdan humor. Vafan är det med oneliners, varför måste filmerna ha sånna?

#4370

Postad 28 april 2012 - 10:51

Lactoferrin
  • Lactoferrin
  • Mästare

  • 3 166 inlägg
  • 1
Igår blev det Cassandras Dream.

Den var najs, mycket bra skådespel från Colin Farrell och Ewan Mcgregor.

Obs: Filmen innehåller inte några oneliners eller coola repliker (som ofta är töntiga) utan bra meningsfull dialog med bra skådespel och utvecklande karaktärer.

Postad bild

#4371

Postad 28 april 2012 - 11:01

Unregistered276d62c1
  • Unregistered276d62c1
  • Forumräv

  • 729 inlägg
  • 0

Trot eller ej men jag ska se den på söndag, 2D så klart. Ser inte fram emot oneliners och halvdan humor. Vafan är det med oneliners, varför måste filmerna ha sånna?


här visar dom den inte ens i 2d ): hade gärna kört det istället utan tvekan, kan dock säga att hela biosalongen skrattade stundtals (:

#4372

Postad 28 april 2012 - 11:15

Lactoferrin
  • Lactoferrin
  • Mästare

  • 3 166 inlägg
  • 0

här visar dom den inte ens i 2d ): hade gärna kört det istället utan tvekan, kan dock säga att hela biosalongen skrattade stundtals (:


Det gjorde dom till Battleship oxå :huh:

#4373

Postad 28 april 2012 - 11:51

MKarlsson74
  • MKarlsson74
  • Guru

  • 6 315 inlägg
  • 0

Det var directors cut. 2h19min 4:3 :/ Ljudet var grymt dåligt med.

Denna är det jag har hemma: http://www.lovefilm....tors-cut/13613/

Argentos klippning är bättre tycker jag, tar bort massa trams och det blir mer tajt film.

Redigerat av MKarlsson74, 28 april 2012 - 11:51.


#4374

Postad 28 april 2012 - 21:53

Sgart
  • Sgart
  • Guru

  • 6 649 inlägg
  • 0

Argentos klippning är bättre tycker jag, tar bort massa trams och det blir mer tajt film.


Mkt möjligt men jag lär ändå inte se om den ;) Så bra var inget i den :P
Jag såg den mest för att ha gjort det ;) Jag har inte tyckt om Romeros övriga filmer jag sett, är väl inte min grej helt enkelt :) Lite lustigt att vara zombiefilmälskare utan att kunna älska originalet. ;)

#4375

Postad 28 april 2012 - 22:20

Sir Mix Alot
  • Sir Mix Alot
  • Forumräv

  • 703 inlägg
  • 0
Sett Avengers ikväll. Börjar se poängen med alla filmer som byggt upp för detta. Filmen är mycket god underhållning. 3D´n var inte urusel, det var ordentligt med ljud. Betyget får bli 4/5.

#4376

Postad 29 april 2012 - 12:51

green civic
  • green civic
  • Wannabe

  • 24 inlägg
  • 0
The Pacific blueray box!
Har nu bränt av 4 avsnitt å kan bara säga att boxen är grymt underhållande.
Ljudet fullpott
Bilden nästan fullpott
9/10p från mig.

#4377

Postad 29 april 2012 - 22:38

Mushunt
  • Mushunt
  • Mästare

  • 3 278 inlägg
  • 0

The Pacific blueray box!
Har nu bränt av 4 avsnitt å kan bara säga att boxen är grymt underhållande.
Ljudet fullpott
Bilden nästan fullpott
9/10p från mig.


Tyvärr tyckte jag personligen att serien inte levde upp till samma standard som Band of Brothers.

#4378

Postad 30 april 2012 - 06:47

Unregistered7444adce
  • Unregistered7444adce
  • Mästare

  • 3 398 inlägg
  • 0

Tyvärr tyckte jag personligen att serien inte levde upp till samma standard som Band of Brothers.


Nej, inte ens i närheten tycker jag

#4379

Postad 30 april 2012 - 06:49

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0
Avengers - 9/10. Bästa seriefigursfilmen ngnsin.

#4380

Postad 30 april 2012 - 06:51

mrgorgo
  • mrgorgo
  • Forumräv

  • 593 inlägg
  • 0

Avengers - 9/10. Bästa seriefigursfilmen ngnsin.


såg samma igår och håller med.
Dock tillförde 3D absolut inget.

#4381

Postad 30 april 2012 - 07:06

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

  • 10 389 inlägg
  • 0

Avengers - 9/10. Bästa seriefigursfilmen ngnsin.


WOW! Kan det verkligen stämma? Extremt förvånande för mig. Jag hoppas att jag håller med för då är den fantastisk.

#4382

Postad 30 april 2012 - 07:09

USiT2009
  • USiT2009
  • Veteran

  • 1 923 inlägg
  • 0
Film: Project X
Av: Nima Nourizadeh
Betyg: -2/10

Vet inte ens vart jag ska börja när det gäller denna film. Vad var själva handlingen i filmen? Ha ett stort fest, massa tjejer som visar brösten, massa människor som tar E och dricker sprit, och en massa musik. Jag är så glad att jag har en kompis som jobbar på biograf, hade annars ALDRIG betalat för att se filmen. Filmen gick verkligen inte ut på något, förutom att ha ett stor fest där de saker man tror ska hända händer.
Filmen bevisade bara vad jag tyckte om filmen när jag såg trailern, och gissar på att jag är ensam om att tycka denna var kass här på forumet.

Redigerat av USiT2009, 30 april 2012 - 07:12.


#4383

Postad 30 april 2012 - 07:42

Lactoferrin
  • Lactoferrin
  • Mästare

  • 3 166 inlägg
  • 0

Avengers - 9/10. Bästa seriefigursfilmen ngnsin.


Det var ju att ta i. Batman Begins, The Dark Knight, Watchmen spöar ju skiten ur Avengers. Finns chans att nya Spiderman och Superman också slår Avengers.


Avengers får 5 av 10.

Det fanns en del bra humor men ibland blev det för mycket och för töntigt.

En del logiska luckor och jag gilla inte Banner/hulk, han var på tok för olik sig från dom tidigare filmerna.

#4384

Postad 30 april 2012 - 08:07

Unregistered7444adce
  • Unregistered7444adce
  • Mästare

  • 3 398 inlägg
  • 0

Det var ju att ta i. Batman Begins, The Dark Knight, Watchmen spöar ju skiten ur Avengers. Finns chans att nya Spiderman och Superman också slår Avengers.


Avengers får 5 av 10.

Det fanns en del bra humor men ibland blev det för mycket och för töntigt.

En del logiska luckor och jag gilla inte Banner/hulk, han var på tok för olik sig från dom tidigare filmerna.


Ja, Mark Ruffalo är ju en tråkmåns utan dess like. Noll karisma

#4385

Postad 30 april 2012 - 08:34

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0

Det var ju att ta i. Batman Begins, The Dark Knight, Watchmen spöar ju skiten ur Avengers. Finns chans att nya Spiderman och Superman också slår Avengers.


Avengers får 5 av 10.

Det fanns en del bra humor men ibland blev det för mycket och för töntigt.

En del logiska luckor och jag gilla inte Banner/hulk, han var på tok för olik sig från dom tidigare filmerna.


Smaken är olika. Jag blev fett uttråkad av the dark knight så den fick inte så högt betyg av mig. Begins var lite bättre men rätt seg den också. Watchmen helt ok men också för lång och seg.
Visst alla tre är kanske mer påkostade och bättre manus än Avengers men som ren underhållning är de betydligt sämre tycker jag.

Håller inte med dig om Hulken heller. Tyckte Ruffalo gjorde ett mycket bra jobb. Betydligt bättre än Norton som inte alls passade i den rollen.

Redigerat av Unregistereddc471864, 30 april 2012 - 08:38.


#4386

Postad 30 april 2012 - 09:10

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

  • 10 389 inlägg
  • 0

Smaken är olika. Jag blev fett uttråkad av the dark knight så den fick inte så högt betyg av mig. Begins var lite bättre men rätt seg den också. Watchmen helt ok men också för lång och seg.
Visst alla tre är kanske mer påkostade och bättre manus än Avengers men som ren underhållning är de betydligt sämre tycker jag.

Håller inte med dig om Hulken heller. Tyckte Ruffalo gjorde ett mycket bra jobb. Betydligt bättre än Norton som inte alls passade i den rollen.


Då har vi helt klart olika smak. :)

#4387

Postad 30 april 2012 - 10:53

Unregistered710b3906
  • Unregistered710b3906
  • Veteran

  • 2 199 inlägg
  • 0
Chronicle 3/5

En helt ok bakisrulle, inte super bra skådisar och inget vidare manus.
Men coola effekter och mycket info på lfe spåret.

Redigerat av Unregistered710b3906, 30 april 2012 - 10:54.


#4388

Postad 30 april 2012 - 10:57

Mushunt
  • Mushunt
  • Mästare

  • 3 278 inlägg
  • 0
Wyatt Earp's Revenge


Njae.. detta var ingen film som föll mig i smaken, brukar gilla Western, men denna kändes B rakt igenom.

1/5 Pistoler

#4389

Postad 30 april 2012 - 12:00

Lactoferrin
  • Lactoferrin
  • Mästare

  • 3 166 inlägg
  • 0

Smaken är olika. Jag blev fett uttråkad av the dark knight så den fick inte så högt betyg av mig. Begins var lite bättre men rätt seg den också. Watchmen helt ok men också för lång och seg.
Visst alla tre är kanske mer påkostade och bättre manus än Avengers men som ren underhållning är de betydligt sämre tycker jag.

Håller inte med dig om Hulken heller. Tyckte Ruffalo gjorde ett mycket bra jobb. Betydligt bättre än Norton som inte alls passade i den rollen.


Föredrar du tex Terminator 3 & 4 före 1 & 2?

Clash of the Titans före 300 eller Conan 1982?

Jag anser inte att en mer påkostad film är bättre av den anledningen men en film som har ett välarbetat manus med intressanta karaktärer och inte comic reliefs som Tony Stark är dom som underhåller mig.
Nu är väl Avengers tänkt att barn ska kunna se och förstå så nivån på kreativitet är låg och nivån på effekter och explosioner är hög. Det är trist när man kan se igenom en film halvsovandes utan att missa nåt.
Den karaktär som var mest underhållande att se var Captain America dom andra kändes mest korkade.

#4390

Postad 30 april 2012 - 12:06

Palter
  • Palter
  • Forumräv

  • 684 inlägg
  • 0

måste bara dubbelkolla så jag förstår ditt betyg rätt, så du ger tre muskitörerna 5/5 dvs en perfekt film utan några fel alls i princip? isf måste jag nog med se den


don't do it!

#4391

Postad 30 april 2012 - 13:35

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0

Föredrar du tex Terminator 3 & 4 före 1 & 2?

Clash of the Titans före 300 eller Conan 1982?


Terminator 2 är bäst av terminatorfilmerna. 300 är vansinnigt kass, Clash har jag inte ens brytt mig om att se och Conan är värdelös.

#4392

Postad 30 april 2012 - 14:42

Sgart
  • Sgart
  • Guru

  • 6 649 inlägg
  • 0
Lol 300 är ju grym :) Man får ju ta filmerna för vad de är ;)

#4393

Postad 30 april 2012 - 14:46

Unregisteredf53f9190
  • Unregisteredf53f9190
  • Lärjunge

  • 392 inlägg
  • 0
Hugo var riktigt bra,, Fastna i den totalt :D

#4394

Postad 30 april 2012 - 21:22

Unregistered276d62c1
  • Unregistered276d62c1
  • Forumräv

  • 729 inlägg
  • 0

Smaken är olika. Jag blev fett uttråkad av the dark knight så den fick inte så högt betyg av mig. Begins var lite bättre men rätt seg den också. Watchmen helt ok men också för lång och seg.
Visst alla tre är kanske mer påkostade och bättre manus än Avengers men som ren underhållning är de betydligt sämre tycker jag.

Håller inte med dig om Hulken heller. Tyckte Ruffalo gjorde ett mycket bra jobb. Betydligt bättre än Norton som inte alls passade i den rollen.


håller med, dock tycker jag inte man ska jämföra watchmen/ batman dark knight med avengers då det är helt olika sorters filmer.

Tycker norton är riktigt bra som hulken och han passar in i de tidigare hulken filmerna, ruffalo gör ett riktigt bra jobb i avengers och passar in bra där.
Sedan hur norton hade passat i avengers får vi aldrig veta så dumt att spekulera om en sådan sak här, den enda jag skulle vilja byta bort är väl Loki emot någon annan(och då menar jag inte skådespelare)

#4395

Postad 30 april 2012 - 23:02

tomsan
  • tomsan
  • Lärjunge

  • 406 inlägg
  • 0
Final destination 5.

Jag har inte sett 1-4 så denna typen av film är ny för mig. Tycker det är en knappt ok film, inte mer. För att vara en skräckfilm tycker jag den har lyckats dåligt, även om den är riktigt nervkittlande emellanåt. Ingen lurar döden ostraffat och döden är brutal! Men en rysare ska vara svart och spännande inte dagsljus och effekter som avlöser varandra som i en actionfilm.

Bild och ljud är av hyffsad kvalitet men filmen som helhet får max en 3/5, och då är jag nog lite generös.

#4396

Postad 30 april 2012 - 23:35

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0

håller med, dock tycker jag inte man ska jämföra watchmen/ batman dark knight med avengers då det är helt olika sorters filmer.

Tycker norton är riktigt bra som hulken och han passar in i de tidigare hulken filmerna, ruffalo gör ett riktigt bra jobb i avengers och passar in bra där.
Sedan hur norton hade passat i avengers får vi aldrig veta så dumt att spekulera om en sådan sak här, den enda jag skulle vilja byta bort är väl Loki emot någon annan(och då menar jag inte skådespelare)


Loki är ju dock första fienden Avengers stöter så ganska logiskt att de valt honom. Nästa snubbe är lite mer evil. Säger inte mer än så med risk för spoilers ;)

#4397

Postad 01 maj 2012 - 01:19

Schumi
  • Schumi
  • Lärjunge

  • 309 inlägg
  • 0

Chronicle 3/5

En helt ok bakisrulle, inte super bra skådisar och inget vidare manus.
Men coola effekter och mycket info på lfe spåret.


Håller med dig. Tyckte det var lite för mycket high school, men man kanske börjar bli gammal..

Redigerat av Schumi, 01 maj 2012 - 01:19.


#4398

Postad 01 maj 2012 - 01:39

novaland
  • novaland
  • Veteran

  • 2 004 inlägg
  • 0

Film: Project X
Av: Nima Nourizadeh
Betyg: -2/10

Vet inte ens vart jag ska börja när det gäller denna film. Vad var själva handlingen i filmen? Ha ett stort fest, massa tjejer som visar brösten, massa människor som tar E och dricker sprit, och en massa musik. Jag är så glad att jag har en kompis som jobbar på biograf, hade annars ALDRIG betalat för att se filmen. Filmen gick verkligen inte ut på något, förutom att ha ett stor fest där de saker man tror ska hända händer.
Filmen bevisade bara vad jag tyckte om filmen när jag såg trailern, och gissar på att jag är ensam om att tycka denna var kass här på forumet.


Samma handling som alla andra college-fest-filmer, dvs ingen :P
Filmen är ju partyuppvärmare för amerikanska college-ungdommar som ska iväg "på den stora festen", ungefär som att folk i svedala ser på "Snowroller" före de ska iväg på åre-resan under sportlovsveckan.. lika givande för fel målgrupper =)

Själv såg jag den på gratisvisningen på webhallens evenemang tidigare i våras och visst, håller med om att det är inget jag skulle betala för att se. Men den hadde sin charm. Samtidigt så är musiken rätt schyst och jag har svårt att tänka mig se den på en anläggning utan lite drag i basen så man får rätt feeling i partylåtarna. Den kommer ju (ial när jag såg den) fram i sitt rätta med en biograf som har lite bastryck.

Du är nog inte ensam om att tycka att filmen är kass, men du är nog ensam att bedöma något till -2 på en skala mellan 0 till 10. ungefär som att säga att man kan flyga snabbare än ljuset.. Det går inte :P

#4399

Postad 01 maj 2012 - 06:00

mrgorgo
  • mrgorgo
  • Forumräv

  • 593 inlägg
  • 0

Föredrar du tex Terminator 3 & 4 före 1 & 2?

Clash of the Titans före 300 eller Conan 1982?

Jag anser inte att en mer påkostad film är bättre av den anledningen men en film som har ett välarbetat manus med intressanta karaktärer och inte comic reliefs som Tony Stark är dom som underhåller mig.
Nu är väl Avengers tänkt att barn ska kunna se och förstå så nivån på kreativitet är låg och nivån på effekter och explosioner är hög. Det är trist när man kan se igenom en film halvsovandes utan att missa nåt.
Den karaktär som var mest underhållande att se var Captain America dom andra kändes mest korkade.


T1 och T2 är otroligt bra filmer.
300 och Clash filmen var sååå tråkiga.

#4400

Postad 01 maj 2012 - 06:03

mrgorgo
  • mrgorgo
  • Forumräv

  • 593 inlägg
  • 0
The Frighteners på bluray.
Mycket bra film.



1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Elias
    2024-03-17 11:45:37
  • Elias
    2024-03-17 11:22:58
  • Elias
    2024-03-17 11:20:09
  • Elias
    2024-03-17 11:20:06
  • Salong vy bakåt, ny bild med tyg på vägg
    DPC
    2024-03-17 09:11:58
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.