Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Nya golvare!

30 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 14 May 2009 - 11:28

gr8boy
  • gr8boy
  • Användare

• 103 inlägg
  • 0
Dags för nya stereo högtalare.
Jag vill ha tips på snygga och bra högtalare. Bra tryck, bas och kvalitet känsla.

Runt 11000:- hade jag tänkt att lägga.

Några högtalare jag kikat på är:

DALI Concept 8
XTZ 99.36

Har ni några erfarenheter av dessa så skriv gärna några rader.

//Johan

Postad 14 May 2009 - 11:38

Natal
  • Natal
  • Lärjunge

• 449 inlägg
  • 0

Jag vill ha tips på snygga och bra högtalare. Bra tryck, bas och kvalitet känsla.

DALI Concept 8
XTZ 99.36

//Johan

Jag ska själv lyssna på Canton Chrono 509 inom en snar framtid, ska bara sälja av mina högtalare.
Dom är iaf snygga enl mig :P Har hört av andra att dom har bättre bas än GLE-serien.
Ett tips bara !

Redigerat av nATAL, 14 May 2009 - 11:49.

Postad 15 May 2009 - 10:58

disromance
  • disromance
  • Amatör

• 82 inlägg
  • 0
Tycker absolut du ska lyssna på B&W 684, en riktigt bra högtalare som klarar olika sorters musik riktigt bra.

Postad 15 May 2009 - 16:21

Evil Homer
  • Evil Homer
  • Guru

• 4127 inlägg
  • 0
inte ofta jag tipsar andra om annonser, men här har du nog ett par högtalare som spelar skjortan av dom tidigare rekommenderade.

Von Schweikert VR4

http://www.hifimagas...?annonsID=16732

Postad 15 May 2009 - 17:44

Unregistereda73534df
  • Unregistereda73534df
  • Forumräv

• 831 inlägg
  • 0

Tycker absolut du ska lyssna på B&W 684, en riktigt bra högtalare som klarar olika sorters musik riktigt bra.

Bättre att han sparar till 683 då de både ser så mycket bättre och låter så mycket bättre.

Postad 15 May 2009 - 17:53

robert293
  • robert293
  • Guru

• 4533 inlägg
  • 0
varför inte ett par canton ergo rc-l i tyskland (runt 8k) så har du ett par tusingar över till ett slutsteg me.

Postad 16 May 2009 - 13:17

Unregistereda73534df
  • Unregistereda73534df
  • Forumräv

• 831 inlägg
  • 0

varför inte ett par canton ergo rc-l i tyskland (runt 8k) så har du ett par tusingar över till ett slutsteg me.

RC-L är också bra men kräver stort utrymme och saknar tyvärr en del i "snärtbasen".

Postad 16 May 2009 - 17:35

paul_on_fuzz_bass
  • paul_on_fuzz_bass
  • Lärjunge

• 281 inlägg
  • 0

RC-L är också bra men kräver stort utrymme och saknar tyvärr en del i "snärtbasen".

Hej,

jag håller inte med om det. Lyssnade t ex på Alice in Chains Dirt idag som har både bas och trummor som är snärtiga. Jag skulle heller vilja karaktärisera dem som neutrala och att de inte lägger till någon "skön rockbas". Snärtig bas återges snärtigt och svampig svampigt.

MVH

Postad 16 May 2009 - 18:24

Unregistereda73534df
  • Unregistereda73534df
  • Forumräv

• 831 inlägg
  • 0

Hej,

jag håller inte med om det. Lyssnade t ex på Alice in Chains Dirt idag som har både bas och trummor som är snärtiga. Jag skulle heller vilja karaktärisera dem som neutrala och att de inte lägger till någon "skön rockbas". Snärtig bas återges snärtigt och svampig svampigt.

MVH

Som med mycket annat så är det en delad uppfattning om RC-L har tillräckligt med "snärtbas" eller inte. Jag tycker själv att RC-L spelar lite väl mycket djupbas och missar en del i midbasen. Det här är en personlig åsikt men jag vet att det finns fler på forumet tycker likadant. Jag bytte till ett par 683 då de har det som RC-L saknar plus lite till.

Postad 17 May 2009 - 08:52

gr8boy
  • gr8boy
  • Användare

• 103 inlägg
  • 0

Bättre att han sparar till 683 då de både ser så mycket bättre och låter så mycket bättre.

Är det värt o slänga in 4papp extra för att få 683 istället för 684 då? Vad är det jag får mer av så att säga???
SItter med en Denon AVR-2809 reciever.

//Johan

Postad 17 May 2009 - 08:56

robert293
  • robert293
  • Guru

• 4533 inlägg
  • 0

Som med mycket annat så är det en delad uppfattning om RC-L har tillräckligt med "snärtbas" eller inte. Jag tycker själv att RC-L spelar lite väl mycket djupbas och missar en del i midbasen. Det här är en personlig åsikt men jag vet att det finns fler på forumet tycker likadant. Jag bytte till ett par 683 då de har det som RC-L saknar plus lite till.

och, när jag var runt och lyssnade inför ett nyköp stod det mellan rc-l och 683...jag gick på rc-l då jag uppfattade ljudet som bra mkt större...tyckte 683 lät som ett par stativare,men visst de låter bra ljudmässigt men enl mig lite mesiga särskilt i just lågbasen....

rc-l kan ibland sakna viss mid-bas...men det tar den igen med den helt fantastiska lågbasen som enl mig spöar det mesta även i lite dyrare segmentet...
sen beror mycket på vilken drivning man har...själv upplevde jag basen som bummlig och avsaknad mid-bas med pioneer 909 som drivning....blev chockerande skillnad med min nuvarande marantz som har lite mer muskler då ljudet blev mer rappt och mer kontrollerad på bas som enl mig gav en rätt fin punch.

ett par rc-l med rätt elektronik och med rätt drivning låter sjukt bra särskilt med tanke på priset där de är helt oslagbara dock, ska man inte tro att man kan koppla på dom på en "hk" i budget sortimentet och tro att det spelar high end i föräldra husets källare på 12kvm ...utan dom kräver sitt och har man inte intresset att laborera lite med olika sorts elektronik-placeringar-dämpning mm finns det bättre alternativ att köpa som låter bättre direkt ur lådan.

jag har själv bytt bort rc-l.... inte för att jag var missnöjd, utan för att testa lite annat samt att jag saknade micro detaljer...så jag ville egentligen ha en lite ljusare högtalare och hittade ett par karat istället...de är bättre på det mesta men....de har inte en suck när det gäller de lite lägre registrena.....

Postad 17 May 2009 - 09:06

Ageve
  • Ageve
  • Über-Guru

• 12482 inlägg
  • 0

och, när jag var runt och lyssnade inför ett nyköp stod det mellan rc-l och 683...jag gick på rc-l då jag uppfattade ljudet som bra mkt större...tyckte 683 lät som ett par stativare,men visst de låter bra ljudmässigt men enl mig lite mesiga särskilt i just lågbasen....

683 går ner till 26 Hz i rum. Det finns mig veterligen inte många (om ens någon) i prisklassen förutom just RC-L som kan matcha det.

RC-L har jag bara hört en gång, så det är kanske lite vanskligt att uttala sig om de, men jag upplevde de iaf som lite mulliga/okontrollerade i basen. Det kan ha berott på placering, rum osv. 683orna kan också låta så med fel placering, eller för klen/dålig stärkare. Hursomhelst gillade jag inte diskanten i RC-L, de lät ungefär som mina gamla 604s2 i toppen, dvs inte dåligt men vasst ibland och en aning syntetiskt.

Postad 17 May 2009 - 09:22

robert293
  • robert293
  • Guru

• 4533 inlägg
  • 0

683 går ner till 26 Hz i rum. Det finns mig veterligen inte många (om ens någon) i prisklassen förutom just RC-L som kan matcha det.

RC-L har jag bara hört en gång, så det är kanske lite vanskligt att uttala sig om de, men jag upplevde de iaf som lite mulliga/okontrollerade i basen. Det kan ha berott på placering, rum osv. 683orna kan också låta så med fel placering, eller för klen/dålig stärkare. Hursomhelst gillade jag inte diskanten i RC-L, de lät ungefär som mina gamla 604s2 i toppen, dvs inte dåligt men vasst ibland och en aning syntetiskt.

jo det är det som är problemet med rc-l....en svag länk i kedjan och det blir pannkaka av ljudet....var skit besviken på dom första dagarna jag hade de hemma och har säkert testat ett 10 tal olika förstärkare och cd spelare mm och inte att tala om alla timmarna man krypigt runt på golvet som en hund för att hitta rätt position....

men när man väl fick ordning på det lät det helt fantastiskt bra....det är därför det finns så olika upplevelser av dom...vissa tycker dom spöar allt upp till 30k och vissa tycker att de spelar i budget sortimentet...enl mig spelar dom grymt bra och faktiskt låter bättre än många dyrare skapelser. men de har sina nackdelar samt fördelar så det är upp till var och en vad men vill ha....gillar man djup bas är dom nästan oslagbara om man ser till priset....

jo mina karat är specade till 20hz...har visserligen inte mätt dom men det hörs tydligt att de klarar djupbas galant dock inte med rc-l,s tryck. men ok karaterna kostade väl 18-19 nya....

Postad 17 May 2009 - 10:06

robert293
  • robert293
  • Guru

• 4533 inlägg
  • 0

DALI Concept 8
XTZ 99.36

//Johan

det ligger ett par respons artist 2 på hifi magasinet för....."12.000kr".....om jag hade varit du eller haft pengarna på mig hade jag snott dom direkt....bättre högtalare för dessa pengar hittar man inte helt enkelt inte....

kan tilägga att jag hört ett par högtalare ifrån respons en gång....blev helt såld....

Postad 17 May 2009 - 20:35

Ageve
  • Ageve
  • Über-Guru

• 12482 inlägg
  • 0

jo det är det som är problemet med rc-l....en svag länk i kedjan och det blir pannkaka av ljudet....var skit besviken på dom första dagarna jag hade de hemma och har säkert testat ett 10 tal olika förstärkare och cd spelare mm och inte att tala om alla timmarna man krypigt runt på golvet som en hund för att hitta rätt position....

men när man väl fick ordning på det lät det helt fantastiskt bra....det är därför det finns så olika upplevelser av dom...vissa tycker dom spöar allt upp till 30k och vissa tycker att de spelar i budget sortimentet..

Japp, det kan nog stämma. Rummet påverkar mycket i djupbasen. Har en teori om att det är just därför många tillverkare väljer att konstruera golvare som inte har någon djupbas. Det är ett lite märkligt sätt att "lösa" problemet men risken att de ger dåligt intryck vid en första lyssning är mindre, och det är ju ofta det som säljer...

Har hört folk skriva liknande om 683, att de är mulliga i basen osv, men det stämmer inte om de spelar i ett bra rum, med en förstärkare som orkar hålla koll på elementen. Så mina intryck av RC-L ska inte tas på för stort allvar. Har som sagt bara lyssnat på de en gång.

Postad 17 May 2009 - 22:53

paul_on_fuzz_bass
  • paul_on_fuzz_bass
  • Lärjunge

• 281 inlägg
  • 0
Håller med Ageve och Robert 293, att basen kan bli bumlig och att det är lätt hänt att få jobbig basresonanser. Jag har jobbat en hel del med detta och rummet jag sitter i nu är ca 22 kvm, har gardiner på ca 1/4 av väggytan, en soffa och en fåtölj samt dess utom ett piano. Fötterna har jag på en fotpall som bryter av de tidigare reflexerna.

Basen är nu under kontroll och inga basresonanser besvärar mig. Visst, jag har hört och haft bättre högtalare, men med basen under kontroll har jag svårt att tänka mig att det skulle finnas bättre vad gäller bas. Basrika skivor ger rejäl rumpmassage! Däremot är diskanten en smula markerad på vissa inspelningar, inte så att det är besvärande, men man lägger märke till det. Även detta kan nog ordnas med rumsfix, men detta kommer senare; tror att det är svårare att bli av med problem i diskanten än i basen. Detta är emellertid marginella anteckningar och eftersom högtalarna bara kostar 8 kkr, är mycket bra byggda och spelar strålande bra och "vuxet", tycker jag att man skall kolla in dem om man har en budget om ca 10 kkr. Det finns ju också möjlighet att kompensera med boxen.

Det bästa är dock att de nästan kan försvinna ur ljudbilden med all sin konarea. Liknar elektrostater. A wall of sound.

Vad gäller en jämförelse med B&Ws golvare har jag aldrig hört någon, annat än i butik men har däremot hört 685 i hemmiljö med musik jag känner till, som lät mycket bra. De har en annorlunda och mer behaglig diskant än RC-L.

Tycker trådskaparen skall lyssna på ettpar RC-L.

MVH

Redigerat av paul_on_fuzz_bass, 17 May 2009 - 23:38.

Postad 18 May 2009 - 06:23

robert293
  • robert293
  • Guru

• 4533 inlägg
  • 0
ja för priset är rc-l grymt bra och välbyggda...man får även ha i åtanke att de kostat 20 lappar för ett par år sedan,så dom är ju helt klart grymt prisvärda för det löjliga priset på 8k.
kan säga som så här att basen är så pass bra att jag slängde ut min xtz 99.w12 för den förstörde ljudet och hade ingenting att komma med när det gällde djupbas inte dåligt för att vara en golvare för 8k.

det enda jag saknade med dom var micro detaljer och lite torrare bas som jag hittade i karat serien men dock har dom ju inget att komma med när det gäller djupbas trots sina 10" som är specade till 20hz. de går djupt och ger bra skjuts men inget som går att jämnföra med rc-l...

men beg kan man som sagt hitta mkt fint...tex responserna jag tipsade om....

Postad 18 May 2009 - 09:06

gr8boy
  • gr8boy
  • Användare

• 103 inlägg
  • 0

Håller med Ageve och Robert 293, att basen kan bli bumlig och att det är lätt hänt att få jobbig basresonanser. Jag har jobbat en hel del med detta och rummet jag sitter i nu är ca 22 kvm, har gardiner på ca 1/4 av väggytan, en soffa och en fåtölj samt dess utom ett piano. Fötterna har jag på en fotpall som bryter av de tidigare reflexerna.

Basen är nu under kontroll och inga basresonanser besvärar mig. Visst, jag har hört och haft bättre högtalare, men med basen under kontroll har jag svårt att tänka mig att det skulle finnas bättre vad gäller bas. Basrika skivor ger rejäl rumpmassage! Däremot är diskanten en smula markerad på vissa inspelningar, inte så att det är besvärande, men man lägger märke till det. Även detta kan nog ordnas med rumsfix, men detta kommer senare; tror att det är svårare att bli av med problem i diskanten än i basen. Detta är emellertid marginella anteckningar och eftersom högtalarna bara kostar 8 kkr, är mycket bra byggda och spelar strålande bra och "vuxet", tycker jag att man skall kolla in dem om man har en budget om ca 10 kkr. Det finns ju också möjlighet att kompensera med boxen.

Det bästa är dock att de nästan kan försvinna ur ljudbilden med all sin konarea. Liknar elektrostater. A wall of sound.

Vad gäller en jämförelse med B&Ws golvare har jag aldrig hört någon, annat än i butik men har däremot hört 685 i hemmiljö med musik jag känner till, som lät mycket bra. De har en annorlunda och mer behaglig diskant än RC-L.

Tycker trådskaparen skall lyssna på ettpar RC-L.

MVH

Vad är exakt modell benämning på högtalarna då??

Postad 18 May 2009 - 09:42

robert293
  • robert293
  • Guru

• 4533 inlägg
  • 0

Vad är exakt modell benämning på högtalarna då??

......................................canton ergo rc-l............................................

Postad 19 May 2009 - 10:00

gr8boy
  • gr8boy
  • Användare

• 103 inlägg
  • 0

......................................canton ergo rc-l............................................

Det är en gammal modell eller? Verkar inte finnas o köpa?

//J

Postad 19 May 2009 - 13:17

Unregistered1919ead0
  • Unregistered1919ead0
  • Amatör

• 95 inlägg
  • 0

Det är en gammal modell eller? Verkar inte finnas o köpa?

//J

Som Robert293 sa så hittar du nya på någon tysk sida.
t.ex. www.hififabrik.de

Mvh
Fredrik

Postad 20 May 2009 - 18:36

Unregistereda73534df
  • Unregistereda73534df
  • Forumräv

• 831 inlägg
  • 0

Som Robert293 sa så hittar du nya på någon tysk sida.
t.ex. www.hififabrik.de

Mvh
Fredrik

Det stämmer, Canton Ergo RC-L går inte att få tag på nya i Sverige då det är en gammal modell. De finns däremot att hitta på begagnatmarknaden för 5000-6000 kr om man har tur. Det finns ett stort antal seriösa butiker i Tyskland som säljer RC-L så som hififabrik (nämndes innan) och www.elektrowelt24.de

Redigerat av Unregistereda73534df, 20 May 2009 - 18:38.

Postad 20 May 2009 - 18:42

ledighetskommiten
  • ledighetskommiten
  • Lärjunge

• 257 inlägg
  • 0

ja för priset är rc-l grymt bra och välbyggda...man får även ha i åtanke att de kostat 20 lappar för ett par år sedan,så dom är ju helt klart grymt prisvärda för det löjliga priset på 8k.

Fast vi är ganska många som inte tyckte som H&M, dvs att de var det bästa man kunde få för 20'. Själv tyckte jag på den tiden att de var värda omkring 12-15'. Körde dem ett par år med olika elektronik. Sålde. saknade djupbasen och köpte ett nytt par. Sålde igen. Jag tycker basen kan kännas lite slö som några beskriver. Dock är det diskanten jag retat mig mest på. Lite skrikig, i synnerhet med en del "skramlig" hårdrock som jag lyssnar på.

Kvarstår - för 8' ett FYND.

Tänkte dock slänga in en utmanare med en annan ljudfilosofi:
http://www.hifimagas...?annonsID=17291
Kanske inte omöjligt att få ner dem lite till? :)

Postad 20 May 2009 - 19:49

Mercafreak
  • Mercafreak
  • Lärjunge

• 296 inlägg
  • 0
Innan du köper ska du lyssna på Infinity Classia 336 (har själv sånna)
de låter betydligt bättre än både Chrono och GLE från Canton....

Dessa har bra tryck i basen och en mycket trevligare diskant och inte så spretig....

MVh Dan
Gammal ÅF för alla ovan nämnda

Postad 20 May 2009 - 20:02

hoods
  • hoods
  • Amatör

• 56 inlägg
  • 0
Kolla också in Elac 137 Jet, det bästa jag hittade i den prisklassen.

Postad 20 May 2009 - 20:06

Triton242
  • Triton242
  • Lärjunge

• 355 inlägg
  • 0
Kör själv RC-L på övervåningen med ett Vincent SP 331 som driv.

Kort summering

-Lite tröga
-Basresponsen är inte jätte snabb.
-Avslöjande(dåligt in= dåligt ut)
-Blir i vissa fall vassa i ljudet (oberoende av elektronik ja testat med).
-Kräver en förstärkare som man kan koppla in det elektroniska filtret till.

+Elektroniskt filter som gör twekaned av ljudet lite lättare.
+Mycket bas
+LÅG frekvent bas (gissa om man missar mycket av musiken när man har högtalare som inte går så djupt)
+Med bra inspelningar är dessa högtalare svårslagna och ger ett örongodis som ligger långt över sin prislapp.
+Riktigt allround monster för sitt pris.

Att köpa ett par Canton GLE mot att enkelt beställa ett par RC-l från Tysklnad eller söka beg ser jag som rena dummheterna då GLEn är sämmre på i princip ALLT.

Redigerat av Triton242, 20 May 2009 - 20:08.

Postad 20 May 2009 - 20:10

robert293
  • robert293
  • Guru

• 4533 inlägg
  • 0

Fast vi är ganska många som inte tyckte som H&M, dvs att de var det bästa man kunde få för 20'. Själv tyckte jag på den tiden att de var värda omkring 12-15'. Körde dem ett par år med olika elektronik. Sålde. saknade djupbasen och köpte ett nytt par. Sålde igen. Jag tycker basen kan kännas lite slö som några beskriver. Dock är det diskanten jag retat mig mest på. Lite skrikig, i synnerhet med en del "skramlig" hårdrock som jag lyssnar på.

Kvarstår - för 8' ett FYND.

Tänkte dock slänga in en utmanare med en annan ljudfilosofi:
http://www.hifimagas...?annonsID=17291
Kanske inte omöjligt att få ner dem lite till? :)

jo den kanske är lite slö om man jämnför med andra i prisklass 18 och uppåt....därför sålde jag mina och skaffade karat m70 istället (enl mig bättre på alla punkter förutom djupbas)...men dagens motsvarighet till mina är 790dc och de kostar 17k...och så stor skillnad är det inte så det är värt 9k om man jämnför med rc-l....

men de dynaudio du rekommenderade är helt klart ett bättre val för dom pengarna om man kan leva med begagnat,men tror ändå att responserna jag tipsade om är ganska svårslagna ljudmässigt med tanke på priset....scanspeak relevator element är öron godis på hög nivå.

Redigerat av robert293, 20 May 2009 - 20:14.

Postad 21 May 2009 - 10:27

paul_on_fuzz_bass
  • paul_on_fuzz_bass
  • Lärjunge

• 281 inlägg
  • 0

Kör själv RC-L på övervåningen med ett Vincent SP 331 som driv.

Kort summering

-Lite tröga
-Basresponsen är inte jätte snabb.
-Avslöjande(dåligt in= dåligt ut)
-Blir i vissa fall vassa i ljudet (oberoende av elektronik ja testat med).
-Kräver en förstärkare som man kan koppla in det elektroniska filtret till.

+Elektroniskt filter som gör twekaned av ljudet lite lättare.
+Mycket bas
+LÅG frekvent bas (gissa om man missar mycket av musiken när man har högtalare som inte går så djupt)
+Med bra inspelningar är dessa högtalare svårslagna och ger ett örongodis som ligger långt över sin prislapp.
+Riktigt allround monster för sitt pris.

Att köpa ett par Canton GLE mot att enkelt beställa ett par RC-l från Tysklnad eller söka beg ser jag som rena dummheterna då GLEn är sämmre på i princip ALLT.

Hej,

Tycker att detta är en ganska bra summering av högtalarna. Själv har jag bytt till ett starkare slutsteg vilket hjälpte basen att bli starmare (rotel RB991). Vidare har jag jobbat mycket med mitt rum och jag måste säga att RC-L är mycket tacksamma eftersom de kan spela hela registret, allt finns där för "rumstweakarn" att jobba med. Även genom sådan åtgärder har jag fått till basen riktigt bra. Diskanten vill jag beskriva som avslöjande snarare än skrikig. Den är inte jobbig och det varierar från inspelning till inspelning.

Detta kan man åtgärda med filtret i boxen, på de inspelningar där detta är ett bekymmer.

När man läsre beskrivningar om mycket bas och markerad diskant kan man få för sig att det inte finns något mellanregister. Det finns och det låter bra. En annan egenskap som inte lyfts fram är hur väl de olika registren samverkar; inget står ut och det låter naturligt.

GLE burkarna har jag hört och tycker att de låter burkigt.

MVH

Postad 21 May 2009 - 12:05

ledighetskommiten
  • ledighetskommiten
  • Lärjunge

• 257 inlägg
  • 0

jo den kanske är lite slö om man jämnför med andra i prisklass 18 och uppåt....därför sålde jag mina och skaffade karat m70 istället (enl mig bättre på alla punkter förutom djupbas)...men dagens motsvarighet till mina är 790dc och de kostar 17k...och så stor skillnad är det inte så det är värt 9k om man jämnför med rc-l....

Jag har inte hört så mycket på just Karat 70, men väldigt mycket på generationen innan och en del av de senare. Har tyvärr inte alls gillat dem. Känns (i mina öron ;) ) kalla och stela. Tråkiga och hårda. Kanske ljudidealsfråga.

men de dynaudio du rekommenderade är helt klart ett bättre val för dom pengarna om man kan leva med begagnat

De är i allaf all ett bra alternativ med ett annat ljudideal. Om de är bättre är väl lite beroende på vad man gillar och är ute efter. Jag gillade dem som tusan, men var för snål för att köpa dem på den tiden det begav sig.

Postad 21 May 2009 - 12:08

Triton242
  • Triton242
  • Lärjunge

• 355 inlägg
  • 0
Sedan har man ju alltid Klipch RF82 som även om långt ifrån alla verkar gilla den måste tas med. För de pengarna är det garanterat bland de absolut snabbaste i basrespons samt en lättdriven historia.

Är själv sugen på ett par RF83or men priset sätter stopp just nu ;/

Postad 21 May 2009 - 15:23

robert293
  • robert293
  • Guru

• 4533 inlägg
  • 0
[quote name='ledighetskommiten' date='May 21 2009, 13:05 ' post='2441550']
Jag har inte hört så mycket på just Karat 70, men väldigt mycket på generationen innan och en del av de senare. Har tyvärr inte alls gillat dem. Känns (i mina öron ;) ) kalla och stela. Tråkiga och hårda. Kanske ljudidealsfråga.

ja jag har också hört detta om karat serien och var lite skeptisk till köp i början men när jag sedan kopplade upp dom här hemma så blev allt så mkt bättre än rc-l... sedan har det nog också mycket med drivningen i fråga...jag driver dom med marantz sr-18 som är en ganska spelglad sak och den är ganska snäll i klangen vilket kanske passar karat bättre.....
men enl mig spelar m70 i en helt annan liga.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.