Postad 03 June 2009 - 05:04
För är det så hade jag aldrig gjort det med tanke på att det är multilayer pcb.
Postad 05 June 2009 - 14:26
Inte på marknaden än vad jag sett, men sjukt snygg, hög vill ha faktor.
Origen
Äntligen en snygg låda, Har vart och hämtat ett Zotac 9300 ITX idag och har beställt resterande komponenter inklusive en Sony Optiarc BC-5600S Slot In Blue Ray läsare/DVD brännare så denna blir perfekt men får köra med en CumpuCase 8K01 120W till dess att denna börjar levereras vilket verkar bli juli enligt denna Länk
Ingen som vart i kontakt med distributören PCB Distribution om huruvida denna kommer till Sverige och när ännu?
Attans att jag beställde en 3,5" disk bara men den går ju säkert att använda till annat sen...
Redigerat av soffa, 05 June 2009 - 14:29.
Postad 05 June 2009 - 14:36
Det är ett rätt grovt fel i guiden. Man ska spänna kylflänsen rejält mot CPU:n, att moderkortet slår sig riktigt mycket är helt normalt och skadar inte kortet.
Och en annan messchittmittergrej, "insektsskruv" heter hos alla andra överallt i världen "insex"
Tack för upplysningen om det grova felet, dock är detta både min och Hfx rekommendation både nu och i framtiden, jobbigt när kunder ringer med trasiga moderkort.
Och tack för tipsen till en dyslektiker eller var det kanske dyslekticker?
Ja det där vet nog du bäst….
/3DBlaster
Postad 05 June 2009 - 14:44
Har du aldrig satt på en kylare eller ett vattenblock med moderkortet löst? Det bågnar rejält. Flerlagers PCB har man haft i många år och det spelar ingen roll.Slår sig = bågnar?
För är det så hade jag aldrig gjort det med tanke på att det är multilayer pcb.
Redigerat av dunde, 05 June 2009 - 14:45.
Postad 05 June 2009 - 16:23
Postad 05 June 2009 - 16:27
Jo jag har satt på flertalet vattenblock, phase-shift huvuden och andra tunga kylanordningar men mina moderkort bågnar inte.. Dock har jag varit med om att när man monterar i lådor och kortet bågnat att saker inte fungerat som de skall - men efter att ha släppt på skruvarna så går det klockrent.
Varenda S775 kylare du sätter med pushpins kröker ihop kortet t.ex. Det är absolut inget som skadar ett moderkort.
Postad 05 June 2009 - 17:39
Har 3 Socket 775 mobon hemma och ingen av dem är krökta
Postad 08 June 2009 - 13:18
Vill Ha!!!
http://www.atechfabr...client_2500.htm
Postad 10 June 2009 - 10:19
Billigare och fyrkantigare än Heatsync chassit
Finns också en massa olika heatipipelösningar att köpa till.
Postad 10 June 2009 - 11:00
Detta måste vara en av de allra snyggaste (och ev. bästa) ITX HTPC chassin mn kan få tag på men kostr det så smakar det (fr. 600$ och uppåt)...
Vill Ha!!!
http://www.atechfabr...client_2500.htm
usch, den föll mej inte alls i smaken, hittills är det nästan bara OrigenAE som har imponerat på mig.
Postad 10 June 2009 - 11:04
1. Priset, den kostar nästan lika mycket som hela min htpc i övrigt.
2. Svårt att få plats med dubbla floppy dtv.
Ps. Tycker en sak är väldigt konstig här på forum när det gäller lådor. De som bygger highend letar efter dedicerade prylar i stora stabila chassin. Vi som vill ha så mycket funktioner som möjligt i en enda enhet letar efter små tunna lådor som mer ser ut som en budgetdvd än highend
Redigerat av Unregisteredc96d6be8, 10 June 2009 - 11:09.
Postad 10 June 2009 - 17:37
Postad 10 June 2009 - 18:22
Om man vill ha dubbla floppy dtv så kanske man inte riktigt tillhör mini-itx målgruppen?
Kanske inte men floppy dtv är ju inte beroende av pciplats, bara man har en firewire så räcker ju det
Postad 10 June 2009 - 19:11
Postad 10 June 2009 - 19:17
Jo men då ska man också hitta ett mini-itx kort med firewire. Verkar dåligt med sånt. Åtminstone ION korten har inga.
Jag har letat efter detta i veckor utan resultat, om något känner till ett skulle jag bli väldigt glad.
MVH
/3DBlaster
Postad 10 June 2009 - 19:33
Postad 16 June 2009 - 09:30

Inte ofta man ser en sådan produktmiss på en kommersiell produkt. Flänsarna går åt fel hål, på en passiv kylning som den där så måste flänsarna vara monterade åt andra hållet så att varmluften flödar mellan flänsarna och bildar ett luftflöde som kyler ner....
Postad 04 July 2009 - 16:57
http://www.luxa2.com...i/showroom.html
Bifogad fil(er)
Postad 05 July 2009 - 09:40
Thermaltake Luxa2 LM100 finns visst i lager åtminstone i tyskland, ca. 250€.
Den lådan va riktigt snygg faktiskt. helt klart intressant. Däremot är det 2st 50mm fläktar i , kan ju väsnas lite. 28dB står det visserligen. Får se när den kommer till Sverige
Postad 26 August 2009 - 17:35
Nån som hört några rykten om nya chassin på väg ut? Helst utan internt nätaggregat och gärna med ir-mottagare/display.
Postad 27 August 2009 - 10:01
Väcker den här tråden då jag beställt komponenter nu men saknar fortfarande chassi.
Nån som hört några rykten om nya chassin på väg ut? Helst utan internt nätaggregat och gärna med ir-mottagare/display.
Du kan köpa OrigenAE nu från uk,
http://www.awd-it.co...idCategory=1983
Postad 27 August 2009 - 12:31
Nackdelen är ju att chassit kostar mer än restan av datorn
Det är ju dock itne helt ovanligt med HTPC's
Postad 29 August 2009 - 12:41
Thermaltake Luxa2 LM100 finns visst i lager åtminstone i tyskland, ca. 250€.
En recension av detta chassi: http://www.silentpcr...com/luxa2-lm100
Du kan köpa OrigenAE nu från uk,
http://www.awd-it.co...idCategory=1983
NOTE: this item is for Pre-Order only.
Add to your basket and checkout as normal. The item will be despatched to you as soon as the stock is available.
Postad 04 September 2009 - 14:41
Om man gillar TT stil så.
Postad 03 December 2009 - 12:48
Anledningen till det är att jag vill ha en SSD + en 2,5". Orkar inte vänta tills priset på SSD 300GB introducerats och sjunkit med 2000%. Och jag vill inte ta all data från min NAS.
Såg att thermaltake uppfyllde kravet men kanske inte i snyggaste laget.
Fler?`
/W
Postad 03 December 2009 - 12:59
Är det bara jag som letar efter samma som ni gör fast med 2 st. HDD platser?
Anledningen till det är att jag vill ha en SSD + en 2,5". Orkar inte vänta tills priset på SSD 300GB introducerats och sjunkit med 2000%. Och jag vill inte ta all data från min NAS.
Såg att thermaltake uppfyllde kravet men kanske inte i snyggaste laget.
Fler?`
/W
OT, men sjunka med 2000%? Vill du ha betalt för att sätta i en hårddisk? Priser sjunker sällan med mer än 100%!
Postad 09 December 2009 - 16:28
Jag har letat efter detta i veckor utan resultat, om något känner till ett skulle jag bli väldigt glad.
MVH
/3DBlaster
Någon som vet om detta finns över huvud taget? Det är allt som står ivägen för min mini-ITX htpc med floppydtv.
Finns det något alternativt tvkort med stöd för boxer som fungerar istället?
Jag ska ha detta chassi:
http://mini-itx.com/store/?c=30
Finns det snyggare
Vänligen
Henrik
Redigerat av MrNorth27, 09 December 2009 - 16:30.
Postad 10 December 2009 - 12:37
Någon som vet om detta finns över huvud taget? Det är allt som står ivägen för min mini-ITX htpc med floppydtv.
Finns det något alternativt tvkort med stöd för boxer som fungerar istället?
Jag ska ha detta chassi:
http://mini-itx.com/store/?c=30
Finns det snyggare
Vänligen
Henrik
Har också tittat på detta.
Du får gärna reviewa när du köpt det.
/W
Postad 11 December 2009 - 11:36
1) Att det finns ett moderkort som orkar med 720p MKV
2) Som har extern transformator
3) Som klarar floppydtv (firewire)
4) Gärna IR-mottagare i lådan också. Förtar hela känslan med en snygg och stilren låda om man måste ha MS ir-mottagare liggade bredvid.
Bryr mig inte om hårddiskutrymme då jag kör SSD och WHS
MVH
Henrik
Postad 11 December 2009 - 12:54
Vågar tyvärr inte köpa lådan förrän jag vet:
4) Gärna IR-mottagare i lådan också. Förtar hela känslan med en snygg och stilren låda om man måste ha MS ir-mottagare liggade bredvid.
MVH
Henrik
1) Det finns. T.ex. ION chip. Läs i ION tråden. Zotec och Intels mkort borde klara de galant. Stora frågan är hur bra hårdvaruaccelerationen är. Men jag tror de fixar det.
2) De flesta ITX chassin har väl extern ström? Iaf vad jag sett.
3) Inga ITX kort idag klarar firewire efter vad jag har läst. Dock finns det tillsats kort man lösa det genom. Kolla på tystpc.nu
4) Detta likaså. Mcubed t.ex. har det i deras bundle. Finns som tilläggskort. Se tystpc.nu
Så! Nu kan du köpa det = )
/W
Postad 11 December 2009 - 14:56
Vågar tyvärr inte köpa lådan förrän jag vet:
MVH
Henrik
OrigenAE M10 fixar allt det förutom 3:an
Redigerat av CyberVillain, 11 December 2009 - 14:56.
Postad 12 December 2009 - 03:24
Ir-mottagare sitter i lådan (tillbehör).
Jag la upp 2 bilder i slutet av mitt galleri om ni vill se hur temperaturerna är både vid VDPAU & mjukvaruavkodning.
Redigerat av AdrianTepes, 12 December 2009 - 03:25.
Postad 12 December 2009 - 08:51
OrigenAE M10 fixar allt det förutom 3:an
Dock verkar inte Origen finnas tillgänglig någonstans.
/W
Postad 12 December 2009 - 15:30
Dock verkar inte Origen finnas tillgänglig någonstans.
/W
Caseking.de har både svart och silver i lager : http://www.caseking....ack::13509.html
Postad 19 January 2010 - 22:04
http://atechfabrication.com
Bifogad fil(er)
Postad 20 January 2010 - 13:55
Synd, mina föräldrar köpte just en Asrock 330 HT Blu-ray efter mina tips.Och nu har A-Tech släppt en variant av sitt HeatSync chassi speciellt för ION moderkort.
http://atechfabrication.com
Den där hade ju varit ännu coolare...
Postad 21 January 2010 - 22:34
1) Det finns. T.ex. ION chip. Läs i ION tråden. Zotec och Intels mkort borde klara de galant. Stora frågan är hur bra hårdvaruaccelerationen är. Men jag tror de fixar det.
2) De flesta ITX chassin har väl extern ström? Iaf vad jag sett.
3) Inga ITX kort idag klarar firewire efter vad jag har läst. Dock finns det tillsats kort man lösa det genom. Kolla på tystpc.nu
4) Detta likaså. Mcubed t.ex. har det i deras bundle. Finns som tilläggskort. Se tystpc.nu
Så! Nu kan du köpa det = )
/W
Hej!
Är det denna du menar för IR fjärrkontrollen?
http://www.hfx.at/in...n...es&Itemid=1
Frågan är då hur man vet vilken av de interna usb-kontakterna som stödjer "wake on usb"? Oftast brukar det ju bara vara en av de bakre som gör det och detta brukar man få styra med en pin...
FInns det andra bättre, hade varit shysst om man kunde bygga om den vanliga MS ir-mottagaren till en intern
/Henrik
Postad 22 January 2010 - 10:18
Vet någon vart i Sverige man kan köpa dessa produkter (intern IR-mottagare)? De ska ju fungera klockrent med S3 sleep/wake via fjärrkontroll också.
/H
Postad 25 January 2010 - 12:45
Är inte jätte insatt i fjärr + wake än men det gäller ju att ditt MB för det första stödjer det.
Det jag tänkte på är ett internt kort som heter imon eller liknande och säljs /såldes via HFX.se
Jag vet att Mcubed har lösningar för det.
Kolla tråden
/W
Postad 26 January 2010 - 09:43
Hej igen.
Är inte jätte insatt i fjärr + wake än men det gäller ju att ditt MB för det första stödjer det.
Det jag tänkte på är ett internt kort som heter imon eller liknande och säljs /såldes via HFX.se
Jag vet att Mcubed har lösningar för det.
Kolla tråden
/W
Hej!
Jag kollade på hfx hemsida och det visade sig att den fjärrkontroll de använder har en mottagare som är byggd både för intern och extern montering. Dock är jag inte klok på hur man vet vilken av de interna USB-kontakterna som har 5 V även i viloläge (och således kan väcka datorn). Det brukar gå att få någon av de bakre usb-portarna till detta via lite config.
Ett annat aber är hur man vet vilka lådor som denna interna mottagare fungerar för. IR är ju ganska känsliga för riktning, och om man sätter denna bakom 8 mm plåt, hur når signalen fram? Bevisligen fungerar det på hfx lådor, de är ju ganska robusta av sig. Nyfiken bara att veta hur. Någon som äger ett hfx chassi utan display (den låda jag ska ha har ingen display) som kan kolla hur man har monterat detta?
/H
Postad 26 January 2010 - 12:45
Hej!
Jag kollade på hfx hemsida och det visade sig att den fjärrkontroll de använder har en mottagare som är byggd både för intern och extern montering. Dock är jag inte klok på hur man vet vilken av de interna USB-kontakterna som har 5 V även i viloläge (och således kan väcka datorn). Det brukar gå att få någon av de bakre usb-portarna till detta via lite config.
Ett annat aber är hur man vet vilka lådor som denna interna mottagare fungerar för. IR är ju ganska känsliga för riktning, och om man sätter denna bakom 8 mm plåt, hur når signalen fram? Bevisligen fungerar det på hfx lådor, de är ju ganska robusta av sig. Nyfiken bara att veta hur. Någon som äger ett hfx chassi utan display (den låda jag ska ha har ingen display) som kan kolla hur man har monterat detta?
/H
Jag ska sätta mej in i det när jag har tid. ska själv göra samma sak senare.
Jag äger ett hfx chassi och dom har en skuggad plexipanel längst ner för dioder och Ir mottagare.
Plåten tar den sej inte igenom men om man för sensorn genom ett hål så borde det ju fungera.
/W
Postad 26 January 2010 - 22:08
Jag tänker använda mig av nexus psile chassit. Det har endast dvd slot in, strömknapp och diod för aktivitet. Så det skiter sig nog. Lite konstigt! SKa prata med deras support för att höra vad de säger.
Kollar jag på detta chassi (exempelvis)
http://www.hfx.at/in...n...&Itemid=158
Ser jag inga spår av något plexiglas, det ser exakt ut som nexus psile chassit, slot in, knappar utan onödigt bling-bling. Det är för mig ett mysterium vart jag ska montera IR-ögat på ovanstående hfx-chassi. IR måste ju ha fri sikt för att fungera... GÅr det att ladda ner manualer för hfx-lådorna? Där brukar man kunna lösa de flesta mysterier...
/Henrik
Redigerat av MrNorth27, 26 January 2010 - 22:20.
Postad 26 January 2010 - 22:48
Den kan du hitta info om på HFX.se
I denna tråd kan du en bit ner hitta en bild på hur IR modulen sätts fast genom en glas diod i ett hål i fronten (fel av mej innan).
Är inte så insatt men bluetooth kan vara en lösning kanske?
Gällande din fråga om Wake on USB så har jag ett DG45FC MB och det har wake on USB/LAN på USB S5 om det är till någon hjälp.
/W
Postad 27 January 2010 - 11:25
Den jag har erfarenhet av är HFX micro m2.
Den kan du hitta info om på HFX.se
I denna tråd kan du en bit ner hitta en bild på hur IR modulen sätts fast genom en glas diod i ett hål i fronten (fel av mej innan).
Är inte så insatt men bluetooth kan vara en lösning kanske?
Gällande din fråga om Wake on USB så har jag ett DG45FC MB och det har wake on USB/LAN på USB S5 om det är till någon hjälp.
/W
Hej!
Jag pratade med nexus support och de rekommenderade ir eller blåtandsmottagare. Trist bara att jag inte kan använda Microsfts fjärrkontroll som jag tycker är den absolut bästa jag har använt.
Någon som vet hur stor den interna IR-mottagaren är? I värsta fall får jag borra upp ett hål i nexus-chassit exakt så stort att ir-ögat får plats...
/Henrik
Postad 28 January 2010 - 17:14
Hej!
Jag pratade med nexus support och de rekommenderade ir eller blåtandsmottagare. Trist bara att jag inte kan använda Microsfts fjärrkontroll som jag tycker är den absolut bästa jag har använt.
Någon som vet hur stor den interna IR-mottagaren är? I värsta fall får jag borra upp ett hål i nexus-chassit exakt så stort att ir-ögat får plats...
/Henrik
Jag har HFX Micro M2 och mottagaren monterad. Den är kan 15x15mm och 3mm tjock och den tar emot signalen genom ett litet ofärgat hål i fronten. Det bästa är att den är väldigt känslig och fungerar var jag än står i rummet till skillnad från Marantz-kontrollen som måste riktas rakt mot förstärkaren.
Microsofts fjärr går att använda till mottagaren då den från hfx är en typ av MCE-fjärr.
Redigerat av AdrianTepes, 28 January 2010 - 17:15.
Postad 14 April 2010 - 09:12
IMG_9635.JPG 31.32K
19 Antal nerladdningar
IMG_9638.JPG 47.76K
9 Antal nerladdningar
IMG_9641.JPG 87.86K
4 Antal nerladdningar
IMG_9642.JPG 54.37K
5 Antal nerladdningarBilligt, så jag köpte två
Redigerat av frollic, 14 April 2010 - 09:14.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
6 bilder
21 filmer

Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?