Jag har precis skaffat denna telefon och undrar om fler har köpt denna telefon och vilka erfarenheter ni har?
Postad 24 May 2009 - 20:18
Jag beställde telefonen från expansys.se.
När jag skaffade denna telefon så var det inte mycket som var rätt med den. För det första så var batteritiden mellan 5-7 timmar vilket inte alls är acceptabelt.
Men E-TEN/ACER hade givetvis uppmärksammat detta och lagt ut uppdateringar som gjorde att man numer har en hyfsad batteritid!
Först laddade jag in en ny ROM-fil (version 553)och installerade. Jag installerade även ett par patchar (Firmware Battery IC v127 och Patch Power Consumption v1.0)
Efter detta hade jag äntligen uppnått målet med att ha en enda telefon som har två SIM-kort aktiva på samma gång. På kortplats 1 har jag mitt privatabonnemang och på kortplats 2 mitt jobbabonnemang. Jag kan ringa och ta emot samtal på båda korten.
Viktigt att veta är att det är endast på kortplats 1 du kan köra 3G-kommunikation. Kortplats 2 är begränsad till GSM/triband. Detta räcker dock gott och väl för mig eftersom min arbetsplats inte tillåter mig att använda mig av vare sig GPRS, MMS eller annan funktionalitet, varför jag också valt att ha jobbabonnemanget på kortplats 2.
Nu såg jag att man släppt ännu en ny ROM-version till ACER-telefonen, denna gång ROM-version A147.040.0602, engelsk version.
Changelog för V602 enligt PDF-fil som medföljde ROM-uppdateringen.
Jag ska avvakta lite innan uppgradering till senaste versionen av ROM för DX900
När jag skaffade denna telefon så var det inte mycket som var rätt med den. För det första så var batteritiden mellan 5-7 timmar vilket inte alls är acceptabelt.
Men E-TEN/ACER hade givetvis uppmärksammat detta och lagt ut uppdateringar som gjorde att man numer har en hyfsad batteritid!
Först laddade jag in en ny ROM-fil (version 553)och installerade. Jag installerade även ett par patchar (Firmware Battery IC v127 och Patch Power Consumption v1.0)
Efter detta hade jag äntligen uppnått målet med att ha en enda telefon som har två SIM-kort aktiva på samma gång. På kortplats 1 har jag mitt privatabonnemang och på kortplats 2 mitt jobbabonnemang. Jag kan ringa och ta emot samtal på båda korten.
Viktigt att veta är att det är endast på kortplats 1 du kan köra 3G-kommunikation. Kortplats 2 är begränsad till GSM/triband. Detta räcker dock gott och väl för mig eftersom min arbetsplats inte tillåter mig att använda mig av vare sig GPRS, MMS eller annan funktionalitet, varför jag också valt att ha jobbabonnemanget på kortplats 2.
Nu såg jag att man släppt ännu en ny ROM-version till ACER-telefonen, denna gång ROM-version A147.040.0602, engelsk version.
Changelog för V602 enligt PDF-fil som medföljde ROM-uppdateringen.
- Fixed the GPS cause abnormal power consumption
- To use software "ignore" button hangs up the 2nd phone1 call. The 1st call can't use software and hardware button hangs up it.
- To use software "ignore" button hangs up the 2nd phone1 call. The 1st call
can't use software and hardware button hangs up it. - Improve Album performance
- Fix some ring select problem of Phone2 setting
- Fix some STK issues
- Improve stream player stability and performance
- Fix the incorrect free space information of Backup Utility
- Video Call: Fix when you reject the second call, can’t hang up the first
call - Correct some operator name: SmartTone Mobile Comms(Hong Kong),
Etisalat Egypt(Egypt), Globe(Philippines), SMART(Philippines). - Fix when set the Volume to Vibrate and Suspend/resume device, plug
in earphone then make a call to the device, It can't use earphone to
pick up the call. - Fix some MMS screen flaw when the screen rotate by G-sensor.
- Spb Shell: Fix some screen flaws
- Connection Wizard: Update the settings for Singapore operator M1,
Singtel - Backup Utility: Fix when enable auto backup, sometimes it will repeat
the backup procedure. - Fix when phone2’s pin1 is locked, it keep searching network in stead
of showing “No Service”. - Fixed IE6 cursor will appear intermittently.
- Fix when phone switch to home from roaming service , the operator
name will not update. - Improve reading performance for loading phonebook of Phone1.
- Update Easy Keyboard to improve the stability and screen flaws.
Jag ska avvakta lite innan uppgradering till senaste versionen av ROM för DX900
Redigerat av hobbis, 24 May 2009 - 20:23.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
33 bilder
948 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?