Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell Tråd - HTC Hero *

2430 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
HTC Hero 512MB RAM (Mobiltelefoner) 6 9.107784 (166) Inga priser
3 relaterade trådar

Postad 03 June 2009 - 06:43

Unregistered0cfc6754
  • Unregistered0cfc6754
  • Användare

• 178 inlägg
  • 0
Postad bild

http://www.engadgetmobile.com/tag/hero
http://www.alltompry...ya-g3-htc-hero/
http://androidcommun...m/tag/htc-hero/

Postad 03 June 2009 - 06:58

SoundsLikeNoise
  • SoundsLikeNoise
  • Forumräv

• 557 inlägg
  • 0
Tycker det är den snyggaste Android-mobilen hittils.

Postad 03 June 2009 - 07:52

r0bber
  • r0bber
  • Lärjunge

• 458 inlägg
  • 0
Tillåt mig säga usch!
Nu är det väl inte mer än en konceptbild säkert, men det rimmar ju inte nånstans med pastellfärger och vassa konturer. Varför ska HTC envisas om att göra nåt konstigt tilltag vid "foten" av telefonen för? Den är väl inte riktigt lika ful som G1:an.

Sen är det ju riktigt fantasilöst, om den där bilden blir verklighet, att köra en sån lineup. Undrar just var inspirationen kommer ifrån... ;)

Postad 04 June 2009 - 12:30

Unregistered0cfc6754
  • Unregistered0cfc6754
  • Användare

• 178 inlägg
  • 0
http://www.engadget....i-launching-on/

Två modeller; Hero och Lancester (med tangentbord)

Postad 22 June 2009 - 08:11

jokrsolutions
  • jokrsolutions
  • Wannabe

• 33 inlägg
  • 0
http://www.engadget....ocking-gsm-and/

Postad 24 June 2009 - 10:56

jokrsolutions
  • jokrsolutions
  • Wannabe

• 33 inlägg
  • 0
http://www.engadget....cs-own-website/
http://www.umpcporta...ageViewsIndex=2

Redigerat av jokrsolutions, 24 June 2009 - 13:53.

Postad 24 June 2009 - 14:33

crest
  • crest
  • Forumräv

• 990 inlägg
  • 0
Postad bild
Processor Qualcomm® MSM7200A™, 528 MHz
Operating System Android™
Memory ROM: 512 MB
RAM: 288 MB
Dimensions (LxWxT) 112 x 56.2 x 14.35 mm ( 4.41 x 2.21 x 0.57 inches)
Weight 135 grams ( 4.76 ounces) with battery
Display 3.2-inch TFT-LCD touch-sensitive screen with 320x480 HVGA resolution
Network HSPA/WCDMA: * 900/2100 MHz

* Up to 2 Mbps up-link and 7.2 Mbps down-link speeds

Quad-band GSM/GPRS/EDGE: * 850/900/1800/1900 MHz

(Band frequency and data speed are operator dependent.)
Device Control Trackball with Enter button
GPS Internal GPS antenna
Connectivity Bluetooth® 2.0 with Enhanced Data Rate and A2DP for wireless stereo headsets
Wi-Fi®: IEEE 802.11 b/g
HTC ExtUSB™ (11-pin mini-USB 2.0 and audio jack in one)
3.5 mm audio jack
Camera 5.0 megapixel color camera with auto focus
Audio supported formats MP3, AAC(AAC, AAC+, AAC-LC), AMR-NB, WAV, MIDI and Windows Media® Audio 9
Video supported formats MPEG-4, H.263, H.264 and Windows Media® Video 9
Battery Rechargeable Lithium-ion battery
Capacity: 1350 mAh
Talk time:

* Up to 420 minutes for WCDMA
* Up to 470 minutes for GSM

Standby time:

* Up to 750 hours for WCDMA
* Up to 440 hours for GSM

(The above are subject to network and phone usage.)
Expansion Slot microSD™ memory card (SD 2.0 compatible)
AC Adapter Voltage range/frequency: 100 ~ 240V AC, 50/60 Hz
DC output: 5V and 1A
Special Features G-sensor
Digital Compass

HTC Europe

Postad 24 June 2009 - 15:55

crest
  • crest
  • Forumräv

• 990 inlägg
  • 0
Postad bild

Från tidningen Mobil:

HTC Hero har det länge ryktats om, men nu är den officiellt lanserad. Systemet är Googles Android, den har pekskärm och ska även klara flash i webbläsaren. Lanseringen är just klar i London.

I Hero är Android anpassat för att passa den som kört HTC-telefon sedan tidigare, så man känner igen till exempel den stora klockan i startskärmen. Den är en av flera miniprogram som kan plocka fram viktig information och göra den tillgänglig snabbt direkt på startskärmen.

HTC har även olika lägen så man kan anpassa telefonen efter om man till exempel är ledig eller jobbar och visar olika information beroende på situationen. Med det som HTC kallar HTC Sense så ska det även gå att koppla tjänster som Facebook, Flickr och Twitter.

Tjänsten HTC Footprints som finns till företagets windowsmobiler är också med och det gör att du kan geotagga bilder du tar med kameran. Utöver det, altså att gpsen anger var din bild är tagen, kan du även lägga till anteckningar eller ljud som hör till bilden. Kameran i sig är på fem megapixel med autofokus men den har ingen lampa eller blixt.

HTC Hero är också första androidmobilen som har Flash inbyggt. Det innebär att man i webbläsaren kan se Youtube och annan flashbaserad webbvideo, men även till exempel spela enklare flashspel direkt i webbläsaren.

Till det yttre så ser Hero ut ungefär som HTC Magic med en svängning av skalet under skärmen. Däremot tycks materialet vara mer påkostat och när Magic är plastig verkar Hero istället vara mer robust i metall.

Postad bild

Fakta HTC Hero
Typ: Pekskärmsmobil med Android och turbo-3g och wlan
Mått: 112 x 56,2 x 14,4 mm
Vikt: 135 gram
Skärm: 3,2 tums TFT pekskärm med 320 x 480 pixel
Kamera: 5 megapixel med autofokus
Övrigt: Styrboll för navigering, GPS, hörlurskontakt 3,5 mm, mm.

Mobil

Postad 24 June 2009 - 19:19

SoundsLikeNoise
  • SoundsLikeNoise
  • Forumräv

• 557 inlägg
  • 0
Någon som skulle kunna gissa på något om den kommer till Sverige?

Postad 24 June 2009 - 19:58

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11727 inlägg
  • 0
Tycker den ser riktigt ful ut..Tål inte den fula böjen längst ner :lol:

Däremot är de ju najs att den klarar Flash....Såg en filmsnutt där dom testar flash sidor å spel med Hero..

http://www.adobe.com...es/htchero.html

Postad 27 June 2009 - 21:35

innovativeX
  • innovativeX
  • Wannabe

• 16 inlägg
  • 0
För min del känns denna som en RIKTIG iPhonedödare, som det så dåligt heter.

Jag beställde HTC Magic från Tre, men skickade tillbaka den då Tre gick ut med att de kommer att ha iPhone 3GS inom kort. Men när Hero kommer, känns det fanimej som att den är bättre/coolare/snyggare.

Android kommer att dominera mobilmarknaden inom kort.....

Postad 27 June 2009 - 22:38

prijar
  • prijar
  • Användare

• 111 inlägg
  • 0

Någon som skulle kunna gissa på något om den kommer till Sverige?

Enligt en artikel på en annan mobilsida så kommer den till Sverige i juli.
Undrar vad den kommer att kosta.

Postad 28 June 2009 - 09:33

Murer
  • Murer
  • Amatör

• 96 inlägg
  • 0
Den har väl inte Android 2.0 eller?

Den kör väl 1.5 med deras Rosieinterface. 2.0 har jag för mig kommer ut runt slutet av året, och om den släpps i juli i Sverige så är det ju lite svårt. :)

Postad 28 June 2009 - 13:02

wigtor
  • wigtor
  • Amatör

• 58 inlägg
  • 0
Har länge velat ha en telefon med andriod men G1 och magic är 2 ganska fula klumpar.
Men nu kommer denna skönhet, den verkar ju riktigt najs.
Om denna kommer tillräckligt snabbt till Sverige, typ augusti senast så blir denna min nya telefon!
Verkar inte ha en massa funktioner som man behöver betala för som man ändå inte kommer använda.
Men bara den inte kommer kosta lika mycket som Magic bara för att det är andriod.
För ett öppet operativsystem borde ju betyda billigare telefon då det inte är några licenskostnader och grejjer inblandade, eller?

Postad 29 June 2009 - 06:20

Unregisteredc6f44378
  • Unregisteredc6f44378
  • Beroende

• 1229 inlägg
  • 0

Har länge velat ha en telefon med andriod men G1 och magic är 2 ganska fula klumpar.
Men nu kommer denna skönhet, den verkar ju riktigt najs.
Om denna kommer tillräckligt snabbt till Sverige, typ augusti senast så blir denna min nya telefon!
Verkar inte ha en massa funktioner som man behöver betala för som man ändå inte kommer använda.
Men bara den inte kommer kosta lika mycket som Magic bara för att det är andriod.
För ett öppet operativsystem borde ju betyda billigare telefon då det inte är några licenskostnader och grejjer inblandade, eller?

Magic är, imho, snyggare, men framförallt mindre och tunnare. Så att mena att den är en klump jämfört med Hero blir lite märkligt. Dock vill jag hellre ha en Hero (eller Samsung Galaxy eller Huawei-luren, den är snygg) än en Magic :)

Postad 29 June 2009 - 21:00

wigtor
  • wigtor
  • Amatör

• 58 inlägg
  • 0

Magic är, imho, snyggare, men framförallt mindre och tunnare. Så att mena att den är en klump jämfört med Hero blir lite märkligt. Dock vill jag hellre ha en Hero (eller Samsung Galaxy eller Huawei-luren, den är snygg) än en Magic :)

Jaha så den är mindre?
Men det kan inte vara så stor skillnad, kände på en magic i butik och den var faktiskt väldigt skön att hålla i tack vare den här böjen längst ner.
Tycker samsung galaxy ser ful ut faktiskt, ganska plastig tycker jag.
Vad är det som får dig att tycka om hero bättre än magic?

Postad 29 June 2009 - 21:28

NisseGurra
  • NisseGurra
  • Veteran

• 1997 inlägg
  • 0
http://translate.goo...history_state0=

Och kalla samsung plastig visar på att du inte hållit i en nyare samsung

Postad 30 June 2009 - 10:57

Unregisteredc6f44378
  • Unregisteredc6f44378
  • Beroende

• 1229 inlägg
  • 0

Jaha så den är mindre?
Men det kan inte vara så stor skillnad, kände på en magic i butik och den var faktiskt väldigt skön att hålla i tack vare den här böjen längst ner.
Tycker samsung galaxy ser ful ut faktiskt, ganska plastig tycker jag.
Vad är det som får dig att tycka om hero bättre än magic?

Gillar hur HTC har våldfört sig på Android i Hero'n :) Och materialvalen verkar _riktigt_ bra med.

Dock så finns ju Sweeter Home som home screen replacement annars, verkar bli bättre än standard-home.

Postad 30 June 2009 - 20:07

daniel.l
  • daniel.l
  • Forumräv

• 558 inlägg
  • 0
Så jäkla synd med kameran bara :)

Postad 01 July 2009 - 09:54

Gäst_dannywtf_*
  • Gäst_dannywtf_*
  • 0
Klarar den Python och har den något "ungefär-pris" utsatt?

Postad 01 July 2009 - 11:00

Dee_Jay
  • Dee_Jay
  • Wannabe

• 12 inlägg
  • 0

Finns att förhandsboka/beställa hos expansys
http://www.expansys.se/d.aspx?i=184572

Postad 01 July 2009 - 12:05

Unregisteredc6f44378
  • Unregisteredc6f44378
  • Beroende

• 1229 inlägg
  • 0

Går väl använda detta:
http://google-openso...-scripting.html

Postad 01 July 2009 - 22:54

martin636
  • martin636
  • Användare

• 152 inlägg
  • 0
Någon som lyckas hitta ett datum när den finns i butik?
Har mailat till HTC så får vi se vad de säger.

Redigerat av martin636, 01 July 2009 - 22:54.

Postad 01 July 2009 - 23:30

NisseGurra
  • NisseGurra
  • Veteran

• 1997 inlägg
  • 0
http://www.loveno.be/nieuws/1110
459 EUR att jämföra med 429 EUR för Htc diamond 2

Postad 02 July 2009 - 13:23

scorpio
  • scorpio
  • Amatör

• 66 inlägg
  • 0

Se:

python support

pris HTC hero

Postad 02 July 2009 - 13:30

scorpio
  • scorpio
  • Amatör

• 66 inlägg
  • 0

Så jäkla synd med kameran bara :)

?
Mobilkamerasensorerna är alltid kassa ändå kvittar om dom har 5 eller 12 mpixlar, kommer inte i närheten av en ordentlig systemkamera.. och det är väl inte meningen heller

Postad 02 July 2009 - 19:19

daniel.l
  • daniel.l
  • Forumräv

• 558 inlägg
  • 0
Självklart kommer de inte i närheten av en systemkamera, men det är sällan jag bär med en sån när jag tar en tur på stan!

Omnia HD filmar exempelvis bättre än min Ixus 70, bilderna ligger nästan också på gränsen till "bättre" (blixt undantaget).

Hade Hero haft en liknande kamera hade valet varit givet!

Postad 02 July 2009 - 20:22

wigtor
  • wigtor
  • Amatör

• 58 inlägg
  • 0

http://translate.goo...history_state0=

Och kalla samsung plastig visar på att du inte hållit i en nyare samsung

Har hållt i omnia hd och den känns inte plastig, men det är ju en helt annan telefon och det kan variera väldigt mycket fastän det är samma tillverkare.
Sen menade jag att den såg plastig ut för det är väl inte nån stor skara som hållt i Samsung i7500, kan ju vara något helt annat när man håller i den.
Hero verkar ju vara väldigt schysst när det gäller material val.

Postad 03 July 2009 - 00:39

NisseGurra
  • NisseGurra
  • Veteran

• 1997 inlägg
  • 0
http://www.slashphon...hands-on-266204
Ser rätt rapp ut :)

Postad 03 July 2009 - 13:27

daniel.l
  • daniel.l
  • Forumräv

• 558 inlägg
  • 0
Hmm, läste lite tråkiga saker från en lite halvlullig recension från swedroid.se tror jag.

Enligt dem ska gränssnittet gå jävligt segt, processorn som är avsevärt sämre än galaxy ska tydligen inte klara av den tunga grafiken.

Sen är androidoperativet tydligen inte "Android-vanilla" vilket i sin tur ska sätta käppar i hjulet för en massa applikationer! Värdelöst tycker jag!

Sen var den tydligen enorm i storlek om man jämför med Magic och Galaxy! Tråkigt :)

Postad 03 July 2009 - 20:46

Unregistereda69d2a7a
  • Unregistereda69d2a7a
  • Användare

• 234 inlägg
  • 0

Hmm, läste lite tråkiga saker från en lite halvlullig recension från swedroid.se tror jag.

Enligt dem ska gränssnittet gå jävligt segt, processorn som är avsevärt sämre än galaxy ska tydligen inte klara av den tunga grafiken.

Sen är androidoperativet tydligen inte "Android-vanilla" vilket i sin tur ska sätta käppar i hjulet för en massa applikationer! Värdelöst tycker jag!

Sen var den tydligen enorm i storlek om man jämför med Magic och Galaxy! Tråkigt :)

till att börja med så kan man se här :
http://www.swedroid....ek-1024x327.jpg
att den är i princip lika stor som magic och av de förhandstittar jag har läst så ska den "kännas" mindre i handen, vilket är positivt tycker jag.

processorn är exakt samma som i galaxy, men galaxy har en till "hjälp processor" som ingen annan androidtelefon har hittils, det syns bl a på att den är riktigt snabb på att vända horisontal / vertikal läge på telefonen, men då jag inte tror att jag kommer att göra det så ofta och när man väl gör det så kanske man kan vänta 2 sekunder...

hur det nya gränssnittet "htc sense" blir när den väl kommer ut är det inte heller någon som vet, det är preproduction lurar som förhandstittarna har haft och nu ryktas det om att HTC har skjutit tillbaka releasen 2-3 veckor pga att den inte gick igenom alla testerna som google har, ingen vet vilka tester eller vad som inte funkade, gillar man inte det nya gränssnittet så går det dock att stänga av, enligt rapporter ifrån en läckt hero build som har anpassats till htc magic av kunniga användare.

men du har rätt i att det inte är en ren "vanilla android" telefon och att HTCs nordiska magic har problem med vissa apps ifrån market, t ex strulade ett svensk tangentbord initialt, men det är fixat nu, jag tror att HTC lär sig mycket från feedbacken på varje telefon dom släpper och det kanske tom är en sån grej, som att deras release stör ut apps ifrån market som google har reagerat på i deras test, man kan bara gissa idag....

jag har iaf förhandsbokat en, det stod mellan hero och samsung men hero fick den sista rösten p.g.a. en websida som heter xda-developers.com, mycket skillade moddare som sliter isär alla htc telefoner och hjälper till med att ge root access och installera andra roliga(re) program än de som kommer via market, t ex så kan man tack vare en rootad telefon använda den som ett 3g modem till datorn om man skulle vilja, trots att det inte ska gå.

men är man inte så sugen på att modda telefonen tror jag att samsungs telefon kommer rocka!

och nej, det är inte android 2.0 i telefonen, 2.0 kommer troligtvis att dyka upp i slutet av året.

Postad 04 July 2009 - 12:09

daniel.l
  • daniel.l
  • Forumräv

• 558 inlägg
  • 0
Tack nashwan för ett mycket bra och matnyttigt svar!

Nu har jag lite mer koll på det hela!

Det där med att använda mobilen som 3G-modem tog jag förgivet då det redan finns till symbian!? Vad mer kan xda tillföra för konkret?

Har sett videos på galaxys och det stämmer att den snurrar bilden avsevärt mycket fortare och sånt är ju trots allt viktigt!

Lutar tyvärr mer och mer åt samsungen nu, men samtidigt är valet alltid lika svårt.

Postad 04 July 2009 - 19:38

Unregistereda69d2a7a
  • Unregistereda69d2a7a
  • Användare

• 234 inlägg
  • 0

Tack nashwan för ett mycket bra och matnyttigt svar!

Nu har jag lite mer koll på det hela!

Det där med att använda mobilen som 3G-modem tog jag förgivet då det redan finns till symbian!? Vad mer kan xda tillföra för konkret?

Har sett videos på galaxys och det stämmer att den snurrar bilden avsevärt mycket fortare och sånt är ju trots allt viktigt!

Lutar tyvärr mer och mer åt samsungen nu, men samtidigt är valet alltid lika svårt.

spana in deras del för magic:
http://forum.xda-dev...splay.php?f=480
eller varför inte den som vart aktiv längst, forumdelen för den första androidtelefonen G1:
http://forum.xda-dev...splay.php?f=446

man kan bl a läsa om hur man lägger på en "custom ROM" dvs ett tweakat / förbättrat operativsystem, det är fortfarande android vi pratar om men t ex så har dom lagt vantarna på en Hero ROM och portat den till både magic och G1, dessutom finns det andra ROMar baserade på t ex den utvecklartelefon som man bara fick tillgång till via Google I/O, deras utvecklarkonferens dom hade i våras, dessa ROMar är mera optimerade och således snabbare plus att de lägger in en hel drös med applikationer som kan vara bra att ha redan från början, t ex flera homescreens och bättre kontroll över vilka apps / processer som är igång, styra minnes hantering mm.

de svarar också på frågor om du vill koda själv mot android, om du har problem med någon app ifrån market eller dyligt

som sagt, detta är totalt ointressant för vissa men för andra, bl a mig själv, så är det så mycket mera värt än att telefonens gui vänder 2 sekunder snabbare, inte för att jag kommer att "installera om" min telefon en gång i veckan utan att jag vet att om det kommer något nytt i en framtida telefon så finns det goda chanser att den funktionen kommer att finnas tillgänglig även för mig, helt gratis, dock så är det lite pilligt att få till det och det kan strula lite då och då, men det är jag villig att ta.

jag är dock helt övertygad om att samsung är en bra telefon och om inte jag visste om xda sidan skulle jag nog ha väntat för att köpa den.

Postad 04 July 2009 - 20:45

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11727 inlägg
  • 0
Xda-developers är en helt grym sida om man har minsta intresse i att tweaka telefonen...

Väldigt tveksamt att jag skulle köpa en mobil som inte är HTC

Postad 04 July 2009 - 20:46

NisseGurra
  • NisseGurra
  • Veteran

• 1997 inlägg
  • 0

Xda-developers är en helt grym sida om man har minsta intresse i att tweaka telefonen...

Väldigt tveksamt att jag skulle köpa en mobil som inte är HTC

LOL, trodde du precis övervägde Iphone :)

Postad 04 July 2009 - 20:49

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11727 inlägg
  • 0
:)

Yepp...Lite så frestas jag av Iphone..
Just pga av att allt verkar så enkelt och smidigt...

Men jag är inte säker att jag fortfarande skulle vara nöjd efter 1.5 år..

En HTC mobil kan man ju fixa lite som man vill

Redigerat av moparman, 04 July 2009 - 20:49.

Postad 04 July 2009 - 23:20

daniel.l
  • daniel.l
  • Forumräv

• 558 inlägg
  • 0
Hur är för övrigt videokapaciteten på Hero?

Vad kan den spela upp, samt spela in i?

Postad 04 July 2009 - 23:46

daniel.l
  • daniel.l
  • Forumräv

• 558 inlägg
  • 0
Tyckte jag läste lite snabbt att den filmar i 320 x 240 pixlar!???

Snäääälla, säg inte att så är fallet!
I såna fall kommer jag slå ihjäl mig själv över att jag då spenderat massa onödig tid på att ha Heron som potentiellt köp! Då blir jag tokig!!

Postad 05 July 2009 - 13:40

Unregistered26fac21d
  • Unregistered26fac21d
  • Wannabe

• 13 inlägg
  • 0

Tyckte jag läste lite snabbt att den filmar i 320 x 240 pixlar!???

Snäääälla, säg inte att så är fallet!
I såna fall kommer jag slå ihjäl mig själv över att jag då spenderat massa onödig tid på att ha Heron som potentiellt köp! Då blir jag tokig!!

njaa, den har väl iallafall 352*288 :) men tyvärr ingen VGA upplösning som Ipone

Postad 05 July 2009 - 15:42

Unregistereda69d2a7a
  • Unregistereda69d2a7a
  • Användare

• 234 inlägg
  • 0
känns ju som att en framtida mjukvaru uppdatering kan ge telefonen en möjlighet att spela in video i högre upplösning

Postad 05 July 2009 - 17:37

daniel.l
  • daniel.l
  • Forumräv

• 558 inlägg
  • 0
Jag litar inte på uppdatering av mjukvara när vi pratar kameror.

Men då vet jag, Hero är det bara att totalt glömma. Aldrig har jag sett en telefon som är så före på en sak men samtidigt kvar i stenåldern på en annan.

Nu blir det att ta sikte på SEs kommande Android

Postad 05 July 2009 - 17:48

wigtor
  • wigtor
  • Amatör

• 58 inlägg
  • 0

Men då vet jag, Hero är det bara att totalt glömma. Aldrig har jag sett en telefon som är så före på en sak men samtidigt kvar i stenåldern på en annan.

Iphone?

Postad 05 July 2009 - 18:57

daniel.l
  • daniel.l
  • Forumräv

• 558 inlägg
  • 0
Iphone ska ju enligt forumanvändarna filma i högre upplösning i alla fall!

Postad 05 July 2009 - 20:13

r0bber
  • r0bber
  • Lärjunge

• 458 inlägg
  • 0

njaa, den har väl iallafall 352*288 :) men tyvärr ingen VGA upplösning som Ipone

Är det en hård- eller mjukvarubegränsning? Med tanke på att Magicen inte heller spelar in i VGA så kan man undra om det är htc som inte tycker det är viktigt eller om det är android som inte stödjer högre för tillfället. Vid den senare så kanske Galaxyn klarar VGA alt. att stödet kan komma att utökas senare..?

Postad 06 July 2009 - 11:14

daniel.l
  • daniel.l
  • Forumräv

• 558 inlägg
  • 0
Jag kan inget annat säga än att det är ren skandal oavsett vad det beror på!

Postad 06 July 2009 - 11:40

NisseGurra
  • NisseGurra
  • Veteran

• 1997 inlägg
  • 0

Du kanske ska vänta in ett riktigt test av Hero. Ingen som vet vilken upplösning som slutliga versionen har.

Postad 06 July 2009 - 11:50

r0bber
  • r0bber
  • Lärjunge

• 458 inlägg
  • 0

Mja, skandal är kanske att ta i, för det hänger ju inte på en sån sak om en telefon är dålig eller inte även om det kanske är en viktig punkt för vissa.

För min del så är det inte så noga det där med kamera och videoinspelning på telefonen. Jag har ändå en dedikerad kamera för såna ändamål och då är det egentligen bara bra att såna saker är så billiga som möjligt så att de delar man mer är intresserad av funkar bra. Sen kan jag hålla med om att om man nu ändå ska ha möjligheten att spela in så är det rätt fattigt att inte kunna erbjuda minst VGA-upplösning. Om det handlar om hårdvarubegränsningar så kan det inte handla om många kronor för en kamera med stöd för VGA-inspelning.

Postad 06 July 2009 - 12:01

Unregistereda69d2a7a
  • Unregistereda69d2a7a
  • Användare

• 234 inlägg
  • 0
jag tror att det är android som är begränsningen, med android 2.0 kommer stöd för mera andra (högre) upplösningar så det finns anledning till att tro att det finns ännu mera "media godis" att vänta, förhoppningsvis redan i 2.0, t ex en mediaspelare med equalizer (som jag sååå gärna vill ha) och möjlighet att spela in video i högre upplösning.

Postad 06 July 2009 - 18:49

daniel.l
  • daniel.l
  • Forumräv

• 558 inlägg
  • 0
Kanske det, men jag vägrar att chansa på ett köp nu och i oktober/november få svart på vitt att den möjligheten inte är tillgänglig!

Och ja, det är bekräftat i ett slutgiltigt test av Hero att filmupplösningen är så pass låg!

Postad 06 July 2009 - 19:07

NisseGurra
  • NisseGurra
  • Veteran

• 1997 inlägg
  • 0

Och ja, det är bekräftat i ett slutgiltigt test av Hero att filmupplösningen är så pass låg!

Knappast, finns inget test annat än med prototyper att läsa... Du kan kanske länka till dylikt isåfall?

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.