Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

*** Officiell tråd - Xtreamer - Streamer/Streamer Pro/Sidewinder/iXtreamer

3627 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#3001

Postad 17 maj 2011 - 17:22

KrillKill
  • KrillKill
  • Användare

  • 118 inlägg
  • 0
Jag uppdaterade min Xtreamer Sidewinder till 2.7 och nu får jag ingen bild med hdmi, bara komposit fungerar, finns det någon lösning på detta problem?

Redigerat av KrillKill, 17 maj 2011 - 17:22.


#3002

Postad 17 maj 2011 - 19:32

buspaul
  • buspaul
  • Rookie

  • 1 inlägg
  • 0
Prova att återställa, reset defaults. Detta ska alltid göras efter uppdatering.
Jag blev själv av med röd färgskala när jag uppgraderade till 2.7 ?
Löste detta med att ändra i settings under A/V, HDMI chroma sub-sampling set, ändra från 4:4:4 till 4:2:2 och sen tillbaks igen. Vet inte om detta funkar för ditt problem men testa.

#3003

Postad 18 maj 2011 - 05:57

Dexter van der Killen
  • Dexter van der Killen
  • Wannabe

  • 44 inlägg
  • 0

Tack för svaret! Hittade länken ;)
Kommer nog satsa på en Ultra tror jag iaf, är mer en htpc kille.

Någon som har en sådan? Vore isf schysst om du kunde skriva lite om den isf! :lol:

Tack på förhand

//JoJo


Ultra har inte släppts än, preliminärt leveransdatum är satt till 27 maj.

- DvdK -

#3004

Postad 18 maj 2011 - 07:20

KrillKill
  • KrillKill
  • Användare

  • 118 inlägg
  • 0

Jag uppdaterade min Xtreamer Sidewinder till 2.7 och nu får jag ingen bild med hdmi, bara komposit fungerar, finns det någon lösning på detta problem?



Prova att återställa, reset defaults. Detta ska alltid göras efter uppdatering.
Jag blev själv av med röd färgskala när jag uppgraderade till 2.7 ?
Löste detta med att ändra i settings under A/V, HDMI chroma sub-sampling set, ändra från 4:4:4 till 4:2:2 och sen tillbaks igen. Vet inte om detta funkar för ditt problem men testa.


Jag har kört reset defaults, samt testat alla bildlägen, ändrat på chroma sub-samplingen, inget hjälper. Jag nedgraderade till 2.6 men det hjälpte ej, men jag fick igång den med 2.3.1. Bytte sedan till 2.5.4 och den blev då svart igen, men jag fick bild när jag bytte bildläge. Nu är jag less och låter den nog vara såhär ett tag ;)

#3005

Postad 18 maj 2011 - 13:12

jojo0990
  • jojo0990
  • Rookie

  • 3 inlägg
  • 0

Ultra har inte släppts än, preliminärt leveransdatum är satt till 27 maj.

- DvdK -


Ok, har antagligen missuppfattat det då :lol: Men tack för svaret ;)

#3006

Postad 18 maj 2011 - 14:13

anderswillhelmsson
  • anderswillhelmsson
  • Mästare

  • 3 945 inlägg
  • 0

Jag har kört reset defaults, samt testat alla bildlägen, ändrat på chroma sub-samplingen, inget hjälper.

Det finns ju 'nya' HDMI-inställningar längre ned i AV-menyn, som man inte ser förrän man skrollat nederst, har du sett dem?

#3007

Postad 19 maj 2011 - 08:27

shinta
  • shinta
  • Amatör

  • 55 inlägg
  • 0
Hej alla!

Ursäkta om denna frågan redan tagits upp, men har försökt att söka lite hastigt på nyckelord jag kände var relevanta, utan att lyckas få svar.

Jag fick min Xtreamer Pro igår, installerade diskarna & la över några avsnitt från en serie bara för att testa. Dessa avsnitt är i 4:3.. medans TVn är 16:9. I samtliga mediaspelare jag haft innan, så som XBMC, PMS (ps3) och HTPC så har man kunnat "dra ut"/utvidga bilden så den täcker hela bilden. Jag hittade inte hur jag gjorde detta på Xtreamer Pro (OM det nu går).

Snälla hjälp mig =D Hur gör jag?

#3008

Postad 19 maj 2011 - 12:12

welph
  • welph
  • Användare

  • 136 inlägg
  • 0

Ultra har inte släppts än, preliminärt leveransdatum är satt till 27 maj.

- DvdK -


Daterat 15 Maj.

http://forum.xtreame...ing-has-started

#3009

Postad 20 maj 2011 - 05:52

Dexter van der Killen
  • Dexter van der Killen
  • Wannabe

  • 44 inlägg
  • 0

Daterat 15 Maj.

http://forum.xtreame...ing-has-started


Vad trevligt, min order står dock fortfarande som "Awaiting shipment", annars verkar det fortfarande vara 27 maj som gäller för den svenska shoppen: http://shop.digilive.se/Xtreamer-ultra.

- DvdK -

#3010

Postad 20 maj 2011 - 13:32

welph
  • welph
  • Användare

  • 136 inlägg
  • 0
Jag har för mig att jag läste nånstans i och med jordbävningen i Japan blev lanseringen lite senare.

#3011

Postad 21 maj 2011 - 06:28

Dexter van der Killen
  • Dexter van der Killen
  • Wannabe

  • 44 inlägg
  • 0

Vad trevligt, min order står dock fortfarande som "Awaiting shipment"...


Kan meddela att min order nu står som shipped. Frågan är bara hur lång tid det tar för paketet att komma hit.

- DvdK -

#3012

Postad 28 maj 2011 - 11:57

Unregisteredd9b9aa55
  • Unregisteredd9b9aa55
  • Wannabe

  • 40 inlägg
  • 0
Vilken är anledningen till att Ultran är 1100:- dyrare att handla i Sverige än från xtreamer.nu?

#3013

Postad 29 maj 2011 - 12:30

zamolxes
  • zamolxes
  • Lärjunge

  • 408 inlägg
  • 0
Hej alla!
Jag har en xTreamer Pro som verkar ha problem med A/V synk. Jag undrar om det finns fler som upplevt detta och kunnat fixa det.
Nu till problemet: Alla filer som spelas upp via hdmi till tv( samsung ps 63 7000 serien) är out of synk t.o.m. stereo ljud eller 2ch dd via optisk mott förstärkaren.
Väljer jag 6ch då funkar det fint via stärkaren.
Felet är detsamma oavsett om filerna spelas från intern disk eller usb disk.
Tacksam på förhand för all hjälp.
PS postat tidigare i fel tråd…Sorry!!!

#3014

Postad 06 juni 2011 - 09:39

Unregistered558ade6e
  • Unregistered558ade6e
  • Veteran

  • 1 877 inlägg
  • 0
Jag är ganska ny på det här med att streama film från dator till tv. Eftersom tråden om Xtreamer nu är uppe i över 100 sidor skulle jag vilja ha en enkel förklaring till vad en Xtreamer Pro kan tillföra utöver vad jag har och gör i dagsläget.
Har en ny ganska kraftfull dator (PC) med både DVD- och BluRay-spelare, bägge brännare också. Jag har alla nödvändiga dekodrar och programvaror för mediauppspelning. Datorn har 1TB + 2TB disk internt och två WD externa USB 3.0 diskar på 3TB resp 2TB. Diskkapacitet är inget problem mao.
Använder en ny Sony BDP-S580 som utöver en traditionell BluRay-spelare även fungerar som DLNA-klient med WiFi via min Comhem Netgear router/bredbandsmodem och med min PC som DLNA-server.
Dessutom har jag separat USB-disk till BluRay-spelaren så jag kan flytta över filer från datorn. Alla filtyper kan nämligen inte spelas upp via WiFi från datorn (i princip bara .avi och mpeg).
För Comhem kabel-tv använder jag en Humax HDPVR-1000C med uppgraderad 1.5TB disk och separat USB-disk om jag vill lagra för längre tid.
Vad skulle en Xtreamer Pro tillföra? Blev nyligen uppmärksammad på denna mediaspelare men har inte förstått vad den kan göra som inte en dator klarar...
Tacksam för förklaring.

Redigerat av Unregistered558ade6e, 06 juni 2011 - 17:03.


#3015

Postad 06 juni 2011 - 16:56

anderswillhelmsson
  • anderswillhelmsson
  • Mästare

  • 3 945 inlägg
  • 0
Mediaspelaren kopplar du ju direkt till TVn via HDMI.

Sen har den egen Fjärr.

Du kan koppla in den till din dator, till nätverket, till internet, till lösa USB-hårddiskar, och spela upp filmer/filer från alla de media.

Du kan titta på t ex SvtPlay direkt från Xtreamer.
Du kan surfa på YouTube och en massa bild-sajter och andra internet-sajter av liknande typ.

Och Sist, men inte Minst; Den ( <=- Jag menar Xtreamern alltså ...) växer, för Du kan se hundratals porrfilmer direkt!

Redigerat av anderswillhelmsson, 06 juni 2011 - 19:08.


#3016

Postad 06 juni 2011 - 21:51

Tobbe J
  • Tobbe J
  • Rookie

  • 5 inlägg
  • 0

Du kan titta på t ex SvtPlay direkt från Xtreamer.



finns det alltså nån enkel "app" jag kan ta ner till xtreamern så den lirar svtplay...? var/hur ?

#3017

Postad 07 juni 2011 - 08:15

anderswillhelmsson
  • anderswillhelmsson
  • Mästare

  • 3 945 inlägg
  • 0

finns det alltså nån enkel "app" jag kan ta ner till xtreamern så den lirar svtplay...? var/hur ?

Skriv just
svtplay
här nere till vänster i SÖKrutan där.

#3018

Postad 07 juni 2011 - 10:30

Unregistered558ade6e
  • Unregistered558ade6e
  • Veteran

  • 1 877 inlägg
  • 0

Skriv just
svtplay
här nere till vänster i SÖKrutan där.

Så det är SVT Play via Internet och inte det som CopySwede krigar med kabel-tv-bolagen om?
Såg f ö att Xtreamer Pro kan anslutas till WiFi-nät.
Är det både som klient och server eller bara som server?
(Jag använder min Netgear router/bredbandsmodem för Comhem 200 Mbit/s och den vägen har jag tillgång till filerna på min PC.)

Fn fungerar min Sony BDP-S580 som DLNA-klient och den har ju WiFi med Internet och LAN.
Tror att Xtreamer Pro inte kan tillföra särskilt mycket utöver vad jag har och kan göra med mina nuvarande grejor.
Har inte riktigt förstått varför Xtreamer inte har en BluRay-spelare (alltså för BD) inbyggd när den har allt annat...

#3019

Postad 10 juni 2011 - 16:07

TomasThoren
  • TomasThoren
  • Forumräv

  • 816 inlägg
  • 0

Så det är SVT Play via Internet och inte det som CopySwede krigar med kabel-tv-bolagen om?


Tycker själv det är lite rörigt varför det ska vara så svårt att få till en sån app.
Copyswede beblandar sig om den funktionen förses av en tjänsteleverantör i en box från comhem,telia,bredbandsbolaget.Dvs tjänsteleverantörerna betalar redan idag för att leverera svt mfl som vanlig tv i sina nät.Om svtplay tex läggs in dessutom uppstår merkostnader vilka leverantörerna inte är beredda att betala.

Men det relativt fina i kråksängen är att en grunka som xtreamer eller dylikt bara betraktas som färdigköpt hårdvara och inte något som en betalmedieleverantör.Så då är det fritt fram att på ideell basis skapa tillämpliga appar. för att få playappar som är gratis på nätet att fungera.Precis som om det vore en webuppkopplad pc fast med direktaccess till dessa.

#3020

Postad 10 juni 2011 - 16:14

Sigma78
  • Sigma78
  • Veteran

  • 2 014 inlägg
  • 0

Om svtplay tex läggs in dessutom uppstår merkostnader vilka leverantörerna inte är beredda att betala.

Det är väl egentligen helt fel ställe att diskutera det, men jag kan inte låta bli att fråga. Var uppstår merkostnaderna, och för vem?
Jag är kanske naiv, men jag ser inte problemet som de bråkar om.

#3021

Postad 10 juni 2011 - 17:45

TomasThoren
  • TomasThoren
  • Forumräv

  • 816 inlägg
  • 0
Jo,det är/har varit ett dj*vla bråk.Upphovsmannarätt.Knepig juridik.Olika intressen.De gamla grundvalarna upphör att gälla.
Påminner mer om medeltidens maffiametoder.Beskyddarskatt som på Sicilien kontra piratverksamheten.

Tror att du bättre förstår varför du inte från dator i Sverige kan se BBC´s motsvarighet till svtplay.

TV,förstår du är ett gammalt medium där länder fanns en gång i tiden.

#3022

Postad 13 juni 2011 - 11:51

welph
  • welph
  • Användare

  • 136 inlägg
  • 0

Jo,det är/har varit ett dj*vla bråk.Upphovsmannarätt.Knepig juridik.Olika intressen.De gamla grundvalarna upphör att gälla.
Påminner mer om medeltidens maffiametoder.Beskyddarskatt som på Sicilien kontra piratverksamheten.

Tror att du bättre förstår varför du inte från dator i Sverige kan se BBC´s motsvarighet till svtplay.

TV,förstår du är ett gammalt medium där länder fanns en gång i tiden.


Ni vet om va att Vpeter har gjort ett liknande jobb tidigare för BBC-iPlayer som funkar bra till Xtreamer? :)

#3023

Postad 17 juni 2011 - 12:23

greveriff
  • greveriff
  • Veteran

  • 1 984 inlägg
  • 0
Har precis köpt en Xtreamer pro till svågern samt en 2 TB intern HD att sätta i den. Jag undrar hur jag enklast gör för att flytta över filmer från min NAS till hårddisken i xtreamern, ansluter jag den via USB mellan NAS-Xtreamer? Ska xtreamern då stå i något speciellt "läge"? Måste xtreamern först formattera hårddisken själv?

Redigerat av greveriff, 17 juni 2011 - 12:25.


#3024

Postad 17 juni 2011 - 23:02

calhor
  • calhor
  • Rookie

  • 9 inlägg
  • 0
Hej,

Har ett mycket irriterande problem med min xtreamer (tror jag?) som jag hoppas någon på forumet kan hjälpa mig med.

Köpte precis en ny tv (Samsung PS50C685 ) för att ersätta min gamla philips. Kopplade in kablarna precis likadant i nya tv:n, som jag hade kopplat de i förra tv:n. Nu funkar det inte längre att streama från pc/spela upp från hdd utan att ljudet laggar och går ur synk. Någon som har haft samma problem?
Har inga problem alls med digitalboxen eller när jag spelar film från hemmabion.

Har kopplat såhär:

Xtreamer - Hdmi - hemmabio (Samsung HT5550) - Hdmi - TV
Digitalbox - hdmi - hemmabio - hdmi - tv

Någon som har ideér?

#3025

Postad 18 juni 2011 - 10:40

pege63
  • pege63
  • Forumräv

  • 584 inlägg
  • 0

Har precis köpt en Xtreamer pro till svågern samt en 2 TB intern HD att sätta i den. Jag undrar hur jag enklast gör för att flytta över filmer från min NAS till hårddisken i xtreamern, ansluter jag den via USB mellan NAS-Xtreamer? Ska xtreamern då stå i något speciellt "läge"? Måste xtreamern först formattera hårddisken själv?


Har du ingen Router med USB på?
Har du ingen USB på din NAS, så man kan kopiera fr NAS till EXT USB HDD direkt genom dess gränssnitt?

#3026

Postad 19 juni 2011 - 06:48

Dexter van der Killen
  • Dexter van der Killen
  • Wannabe

  • 44 inlägg
  • 0
Undrar om version 3 släpps på tisdag?
Postad bild

- DvdK -

#3027

Postad 19 juni 2011 - 07:55

anderswillhelmsson
  • anderswillhelmsson
  • Mästare

  • 3 945 inlägg
  • 0

Undrar om version 3 släpps på tisdag?

Ha, Hahahahahahahahaha!


Nä, det är väl bara ännu en ny modell, med stor sannolikhet.

Redigerat av anderswillhelmsson, 19 juni 2011 - 07:55.


#3028

Postad 19 juni 2011 - 14:37

Unregistered25afe1a3
  • Unregistered25afe1a3
  • Veteran

  • 1 919 inlägg
  • 0
Vilken mjukvara version är stabilast och vad använder ni ?
Kör själv med 2.60 ännu i min Xtreamer.

#3029

Postad 19 juni 2011 - 14:38

TomasThoren
  • TomasThoren
  • Forumräv

  • 816 inlägg
  • 0

Ni vet om va att Vpeter har gjort ett liknande jobb tidigare för BBC-iPlayer som funkar bra till Xtreamer? :)


Tack för er insats.Införskaffade en sidewinder nyligen.SVTPLAY är kanon med hd-bild.Synd bara att det inte går att snabbspola >2x annat än att förflytta sig till vald position med GOTO.Livesändningar fryser till oavsett vald upplösning till skillnad från datorn(kopplad till samma lina).

#3030

Postad 19 juni 2011 - 16:04

jlindq
  • jlindq
  • Wannabe

  • 13 inlägg
  • 0

Undrar om version 3 släpps på tisdag?


Kanske det kan vara Xtreamer PVR som kommer.

#3031

Postad 19 juni 2011 - 16:30

Unregistered558ade6e
  • Unregistered558ade6e
  • Veteran

  • 1 877 inlägg
  • 0

Kanske det kan vara Xtreamer PVR som kommer.

Mycket möjligt att det är den officiella releasen av Android-baserade Xtreamer PVR som presenterades för några månader sedan på CeBIT i Hannover...

#3032

Postad 20 juni 2011 - 07:48

testsmurf
  • testsmurf
  • Forumräv

  • 532 inlägg
  • 0
Är det bara jag eller har XTREAMER räknat fel på två timmar på de fasta världsklockbilderna som är nedanför nedräkningsklockan??

#3033

Postad 20 juni 2011 - 20:16

xrs99
  • xrs99
  • Amatör

  • 91 inlägg
  • 0

Är det bara jag eller har XTREAMER räknat fel på två timmar på de fasta världsklockbilderna som är nedanför nedräkningsklockan??


Verkar som du har rätt. :huh:
De är verkligen duktiga på att bygga upp förväntningar, tyvärr hittills inte lika bra på att införliva dem.

#3034

Postad 21 juni 2011 - 09:52

jlindq
  • jlindq
  • Wannabe

  • 13 inlägg
  • 0

Mycket möjligt att det är den officiella releasen av Android-baserade Xtreamer PVR som presenterades för några månader sedan på CeBIT i Hannover...


Och jag som just köpt en anna PVR...

#3035

Postad 21 juni 2011 - 13:12

testsmurf
  • testsmurf
  • Forumräv

  • 532 inlägg
  • 0
Jaha...hm, en grattisvideo...och ny nedräkning..

#3036

Postad 21 juni 2011 - 19:30

testsmurf
  • testsmurf
  • Forumräv

  • 532 inlägg
  • 0
Det blev alltså en uppdaterad version av Prodigyn, mer info här:

https://www.minhembi...howtopic=279395

och självklart här:
http://www.xtreamer....odigy-upgraded/

Edit:

Det blev tydligen en Xtreamer Sidewinder2 också, uppdaterad hårdvara..läser man om den känns det som att dom tagit första revisionen av Prodigy och gjort en ny Sidewinder av den..
http://www.xtreamer....er-sidewinder2/

Redigerat av testsmurf, 21 juni 2011 - 19:37.


#3037

Postad 21 juni 2011 - 20:52

anderswillhelmsson
  • anderswillhelmsson
  • Mästare

  • 3 945 inlägg
  • 0

Och jag som just köpt en anna PVR...


Och Anna är snygg, och/eller sexig?

#3038

Postad 21 juni 2011 - 21:35

k_k
  • k_k
  • Användare

  • 159 inlägg
  • 0
Någon som beställt från deras sida och fått betala massa tull och annat strunt? Eller är det bara och tuta och köra? Är lite sugen på en ultra..

#3039

Postad 22 juni 2011 - 05:48

Dexter van der Killen
  • Dexter van der Killen
  • Wannabe

  • 44 inlägg
  • 0

Någon som beställt från deras sida och fått betala massa tull och annat strunt? Eller är det bara och tuta och köra? Är lite sugen på en ultra..


Jag beställde en Ultra från deras sida och åkte på 537:- i tull. Det blev ändå lite billigare i slutändan, men inget svenskt tangentbord.

- DvdK -

#3040

Postad 22 juni 2011 - 06:11

Sambuccashake
  • Sambuccashake
  • Forumräv

  • 943 inlägg
  • 0
Så AirPlay-delen var mest en gimmick för att få lite extra uppmärksamhet antar jag?

#3041

Postad 22 juni 2011 - 20:25

pege63
  • pege63
  • Forumräv

  • 584 inlägg
  • 0

Jag beställde en Ultra från deras sida och åkte på 537:- i tull. Det blev ändå lite billigare i slutändan, men inget svenskt tangentbord.

- DvdK -


skit i Xtreamen och som jag inhanlade en laptop med bluray och AMD senaste APU 350 med HDMI 1,4, USB3, osv, osv för mindra än just Ultran kostar, jag gav 3990 rena REAn

#3042

Postad 28 juni 2011 - 21:05

nivea
  • nivea
  • Wannabe

  • 13 inlägg
  • 0
Jag får inte sub-fil att fungera i min sidewinder, srt-fil funkar bra. Vad kan det vara för fel? Har ver. 2.70.

#3043

Postad 29 juni 2011 - 06:20

anderswillhelmsson
  • anderswillhelmsson
  • Mästare

  • 3 945 inlägg
  • 0

Jag får inte sub-fil att fungera i min sidewinder, srt-fil funkar bra. Vad kan det vara för fel? Har ver. 2.70.

"inte fungera" är ju en redig och klar förklaring, eller ... ? :P

Förklara!

Har du använt SUB-knappen, och bläddrat dig till filen, men det funkar ändå inte, eller vad ?

Redigerat av anderswillhelmsson, 30 juni 2011 - 05:47.


#3044

Postad 30 juni 2011 - 21:28

Kent83
  • Kent83
  • Wannabe

  • 27 inlägg
  • 0
En liten fråga som jag inte har hittat något 100% svar på.

I Sidewinder , kan man få lika omslag och så som man har i XBMC & Mediaportal ? Är det nått speciellt man måste göra för att få det eller funkar det by default ?

#3045

Postad 01 juli 2011 - 03:51

anderswillhelmsson
  • anderswillhelmsson
  • Mästare

  • 3 945 inlägg
  • 0

I Sidewinder , kan man få lika omslag och så som man har i XBMC & Mediaportal ? Är det nått speciellt man måste göra för att få det eller funkar det by default ?

Man vill inte ens ha 'Jukebox' och omslag o sånt skit, i Sidewinder, för den är inte gjord för det, och det blir bara slött och trist, och det tar bara en massa extra tid - OCH ONÖDIGA EXTRA TRYCK på INFO-knappen - om man använder Jukeboxen, som är en efterhandskonstruktion, och inget den från början var avsedd för.

Och rimligen vet man väl själv vad man har för filmer på hårddisken (om man döpt [ISO-]filerna till nåt vettigt,
såsom t ex just Namnet på Filmen ifråga...), så vad ska man då med omslagen till ...

Redigerat av anderswillhelmsson, 03 juli 2011 - 19:07.


#3046

Postad 03 juli 2011 - 21:32

johda
  • johda
  • Amatör

  • 70 inlägg
  • 0

Och rimligen vet man väl själv vad man har för filmer på hårddisken (om man döpt [ISO-]filerna till nåt vettigt,
såsom t ex just Namnet på Filmen ifråga...), så vad ska man då med omslagen till ...

Det ser ju trevligare ut tycker jag...

#3047

Postad 04 juli 2011 - 07:40

anderswillhelmsson
  • anderswillhelmsson
  • Mästare

  • 3 945 inlägg
  • 0

Det ser ju trevligare ut tycker jag...

Ok, om man orkar vänta flera sekunder var gång man ska bläddra sig till nästa film, och nästa, och nästa ... så Ok.

#3048

Postad 06 juli 2011 - 00:11

TomasThoren
  • TomasThoren
  • Forumräv

  • 816 inlägg
  • 0
Betr SVTplay så vore det bra att kunna göra tidshopp som för annan strömmande video som Youtube.

Resume play i strömmande video saknas.Fatalt om stoppknappen råkar aktiveras.Synd att det inte Youtube går att välja med olika och bättre bildupplösningar.Men det kanske gäller alla mediaspelare.

Enklare zoominställning med fasta större steg med bibehållen AR.

#3049

Postad 06 juli 2011 - 07:02

anderswillhelmsson
  • anderswillhelmsson
  • Mästare

  • 3 945 inlägg
  • 0

Resume play i strömmande video saknas.Fatalt om stoppknappen råkar aktiveras.Synd att det inte Youtube går att välja med olika och bättre bildupplösningar.Men det kanske gäller alla mediaspelare.

Enklare zoominställning med fasta större steg med bibehållen AR.

Det här är ju saker du får skriva - och redan sannolikt kan läsa om - i Xtreamers eget forum, det är ju inget nån här kan påverka.

http://forum.xtreamer.net

Sök i den engelska delen där.

Redigerat av anderswillhelmsson, 06 juli 2011 - 07:39.


#3050

Postad 06 juli 2011 - 14:56

Unregistered4193789c
  • Unregistered4193789c
  • Rookie

  • 2 inlägg
  • 0
Nyligen köpt mig en Xtreamer Sidewinder, har inte kommit igång med den på 1v eftersom jag inte får någon vidare support från återförsäljare etc. Sökt runt efter svar men har inte hittat någon med samma problem som jag...

Problemet är att jag inte kan installera något program exempelvis Xtreamering (ny version), xtreamer live, jukebox mm. Jag har nyaste firmware 2.7.0 testat "flasha" om den med olika samt "emergency" fw men alltid samma problem. Om jag inte har något USB minne eller HDD ikopplad kan jag inte ens ladda ner utan måste ha något ikopplat. Därefter så uppstår problemet att det enbart fungerar om jag har min externa HDD ikopplad. Vid USB minne ikopplad kan jag ladda ner programmet jag vill installera, men kan inte installera utan den startar bara om... Sen försvinner det vid nästa uppstart.

Någon som har några ideér? Det ska väl inte krävas ha extern HDD ikopplad för att kunna få använda sig av Jukebox etc.

Tack på förhand



1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.