Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell Tråd - Iphone 3gs *

4188 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Omröstning: Är du nöjd med di Iphone 3gs? (446 medlem(mar) har röstat)

Lägg din röst på det alternativ du tycker stämmer in

1. Jag tycker att telefonen är överskattad. (41 röster [23.03%])

Procent av omröstning: 23.03%

2. Jag är riktigt missnöjd med min telefon. (3 röster [1.69%])

Procent av omröstning: 1.69%

3. Tycker att den är helt ok. (23 röster [12.92%])

Procent av omröstning: 12.92%

4. Det är klart den bästa telefonen jag har haft. (70 röster [39.33%])

Procent av omröstning: 39.33%

5. Det är den coolaste pryl jag ägt. (41 röster [23.03%])

Procent av omröstning: 23.03%

Rösta Gäster kan inte rösta

Postad 12 August 2010 - 19:20

Lias08
  • Lias08
  • Mästare

• 2705 inlägg
  • 0

På Tradera går 32GB för c:a 3500-4000. De jag har sett har då varit nya. Men ibland har auktioner där en tendens att dra iväg. Testa o sätt ett reservations pris.

Sålde min 3GS till en polare för 3000kr, han blev riktigt nöjd :)

Postad 14 August 2010 - 19:50

Unregisteredd2619a18
  • Unregisteredd2619a18
  • Lärjunge

• 403 inlägg
  • 0

Sorry, missförstånd från min sida. :)

Verkar dock som de inte tillverkas längre. Du får leta på begagnatmarknaden:
http://store.apple.c...mco=MTMxNDk0ODA

Ajdå, det suger ju en del, är ju smidigt om man laddar med samma kabel som till telefonen.

Postad 14 August 2010 - 20:52

Unregisteredd7d19603
  • Unregisteredd7d19603
  • Wannabe

• 19 inlägg
  • 0
Problem Grabben har lekt med min 3gs och troligtvis låst tiltfunktionen.
När man skriver mess eller tittar på bilder så går det inte att tilta telefonen längre.
Det har kommit upp en symbol bredvid batteriestatusen som är ett hänglås med en pil som går runt låset.
Så jag antar att han lyckats låsa telefonen men jag hittar fan inte hur man låser upp skiten.

Tack på förhand
Mosklubban

Postad 15 August 2010 - 02:44

shapic
  • shapic
  • Beroende

• 1446 inlägg
  • 0
Hehe, bara att dubbelklicka på Home-knappen, svepa åt höger på dockan som kommer upp. Där, längst till vänster om musikkontrollen finns en lås-knapp.

Postad 15 August 2010 - 12:26

Unregisteredd7d19603
  • Unregisteredd7d19603
  • Wannabe

• 19 inlägg
  • 0

Hehe, bara att dubbelklicka på Home-knappen, svepa åt höger på dockan som kommer upp. Där, längst till vänster om musikkontrollen finns en lås-knapp.

Tack för svaret , men min grabb hann före.
Jag frågade vad han gjorde för att få bort tiltfunktionen direkt när han vakna imorse.
Å killen som är fyra år svarar.
- Meh pappa så här gör du.
Å så låste han upp skiten.
Jag hatar att bli mästrad av en fyraåring.....

Postad 15 August 2010 - 23:01

shapic
  • shapic
  • Beroende

• 1446 inlägg
  • 0
hahaha, skön grabb ;)

Postad 17 August 2010 - 00:06

phostis
  • phostis
  • Wannabe

• 13 inlägg
  • 0

Jag har en fråga till alla er kunniga användare.

I helgen var jag ute och körde och använde då GoogleMaps som jag brukar göra. Jag hade telefonen i min TomTom bilhållare, kopplad till laddaren i cigarrettuttaget, och hade samtidigt telefonen kopplad till mitt headset via Bluetooth så jag skulle slippa ta loss telefonen från hållaren ifall det ringde. Efter ett tag så märkte jag att batteriindikatorn visade på en minskning, den hade gått från 83% ner till 77% (!). Detta TROTS att jag hade telefonen i billaddaren. Jag testade att ta loss laddaren från cigarrettuttaget och sätta i den igen, det blingade till i telefonen så den började ladda igen men trots detta så blev det fortsatt minskning av batterikapaciteten.

Jag stängde då av navigeringen via GoogleMaps och använde då bara Bluetooth mot mitt headset och märkte att den började ladda, batterikapaciteten ökade stadigt.

Jag har aldrig sett detta innan, det är precis som om telefonen gör av med mer kräm än vad den får in från laddaren. Vad tror ni om detta? Har någon av er varit ute för detta tidigare?

Precis detta hände mig också nu under bilsemestern! Jag har ingen tomtom-hållare, utan hade en apple billaddare inkopplad. Jag hade också ett headset kopplat via BT.
Jag kör Navigon.
Telefonen TAPPADE alltså batteriprocent trots kopplad laddare! Den tappade iof inte lika mycket som din verkade göra, skulle tro att den tappade ca 3-4% per timme.
Detta hände aldrig före uppdatering till iOS4, har kört mycket med Navigon + headset via BT.

Postad 17 August 2010 - 09:50

zinned78
  • zinned78
  • Beroende

• 1235 inlägg
  • 0

Precis detta hände mig också nu under bilsemestern! Jag har ingen tomtom-hållare, utan hade en apple billaddare inkopplad. Jag hade också ett headset kopplat via BT.
Jag kör Navigon.
Telefonen TAPPADE alltså batteriprocent trots kopplad laddare! Den tappade iof inte lika mycket som din verkade göra, skulle tro att den tappade ca 3-4% per timme.
Detta hände aldrig före uppdatering till iOS4, har kört mycket med Navigon + headset via BT.

Jag har kommit fram till orsak och lösning på detta.

Det är till 100% orsakat av en sak - värme. Telefonen har en inbyggd failsafe som gör att den inte laddar när den är för varm, för att undvika ytterligare överhettning. Kör man väldigt många separata saker, som GoogleMaps/Navigon samtidigt som den nyttjar datatrafik och kanske också kör BT samt laddar så blir det väldigt mycket energitransfer och detta går till viss del till värmeutsläpp som hettar upp telefonen. Därför laddar den inte förrän temperaturen sjunker under en viss gräns.

Lösningen är alltså att kyla ner telefonen, då laddar den precis som den ska. I mitt fall lyckades jag sätta bilhållaren på ett sådant sätt så att telefonen blev kyld från ett av luftblåsen i bilen.

Postad 17 August 2010 - 23:04

phostis
  • phostis
  • Wannabe

• 13 inlägg
  • 0

Jag har kommit fram till orsak och lösning på detta.

Det är till 100% orsakat av en sak - värme. Telefonen har en inbyggd failsafe som gör att den inte laddar när den är för varm, för att undvika ytterligare överhettning. Kör man väldigt många separata saker, som GoogleMaps/Navigon samtidigt som den nyttjar datatrafik och kanske också kör BT samt laddar så blir det väldigt mycket energitransfer och detta går till viss del till värmeutsläpp som hettar upp telefonen. Därför laddar den inte förrän temperaturen sjunker under en viss gräns.

Lösningen är alltså att kyla ner telefonen, då laddar den precis som den ska. I mitt fall lyckades jag sätta bilhållaren på ett sådant sätt så att telefonen blev kyld från ett av luftblåsen i bilen.

Tack för svaret, detta var MYCKET intressant!

Jag testade nämligen idag, efter semestern, i det arbetsfordon jag kör. Där uppstod INTE detta fenomen. Körde Navigon, hade headset kopplat och billaddare i.
Här använder jag en billig sk "sugproppshållare" som sitter i rutan. Själva hållaren är öppen baktill.
I min privatbil har jag en brodit-hållare som är "flockad", dvs den är mjuk på insidan. Denna hållare är mer stängd vilket skulle kunna göra att iphonen blir mer varm i den hållaren.

Men å andra sidan, om den nu slutar ladda helt som du säger, då borde den ju tappa batteriprocent mycket fortare tycker jag. Kör jag Navigon utan någon laddare i drar den batteri av bara sjutton. Men det som hände mig var att den "bara" tappade ca 3-4% per timme..

Postad 19 August 2010 - 21:17

math_a
  • math_a
  • Wannabe

• 10 inlägg
  • 0
Hej,

Jag har tyvärr samma problem som 'Awake_lo' ovan med min 3GS 16GB med 3.1.2 installerat. Helt plötsligt stog det "no service" i telefonen och jag tänkte att en smidig omstart med hjälp av datorn och blackra1n skulle hjälpa...men ICKE!!!

1. geohots ansikte visas jättelänge efter jag kört igång blackra1n,
2. till sist startas telefonen om och itunes hittar en telefon i återhämtningsläge.
3. telefonen stannar i återhämtningsläge och blackra1n kraschar/ alt. börjar om jb-processen från början och kör på som beskrivet i punkt 1 och 2 i evighet.

iTunes vill återställa telefonen och uppgradera till senaste mjukvaran, vilken nu är 4.0.2 och som jag förstår inte går att jailbreaka och låsa upp telefonen i.

Jag blir tokig utan en fungerande iphone, och skulle uppskatta stort om någon hade en lösning!!!! :)

Postad 20 August 2010 - 06:55

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

• 7926 inlägg
  • 0
Jag har en 3Gs och min hustru en 3G. Vi synkar båda mot samma dator med iTunes. Fördelen då är att vi får varandras appar utan att båda behöver tanka ned dem. Det blir lite struligt ibland men generellt funkar det bra att göra så. :)
Hur som helst. Igår kväll skulle jag synka/backupa båda telefonerna och upptäcker då att IOS 4.02 har släppts! Jag installerade då denna på båda. Någon som vet vad skillnaden är mot 4.01? Jag har inte märkt något ännu.

En tokig sak vid uppgraderingen är att iTunes först vill synka in uppdaterade program från Store till telefonen för att sedan backupa denna tillbaka och först därefter starta uppdateringen av OS! Det verkar ju som ett helt onödigt steg. :D

Postad 20 August 2010 - 08:41

Whopper
  • Whopper
  • Veteran

• 1567 inlägg
  • 0

Jag har en 3Gs och min hustru en 3G. Vi synkar båda mot samma dator med iTunes. Fördelen då är att vi får varandras appar utan att båda behöver tanka ned dem. Det blir lite struligt ibland men generellt funkar det bra att göra så. :)
Hur som helst. Igår kväll skulle jag synka/backupa båda telefonerna och upptäcker då att IOS 4.02 har släppts! Jag installerade då denna på båda. Någon som vet vad skillnaden är mot 4.01? Jag har inte märkt något ännu.

En tokig sak vid uppgraderingen är att iTunes först vill synka in uppdaterade program från Store till telefonen för att sedan backupa denna tillbaka och först därefter starta uppdateringen av OS! Det verkar ju som ett helt onödigt steg. :D

4.02 tätar säkerhetshålet som jailbreakme.com utnyttjade.

Postad 20 August 2010 - 10:54

math_a
  • math_a
  • Wannabe

• 10 inlägg
  • 0
Jag har förstått att jag kan uppgradera min 3GS 3.1.2 (som har hängt sig och bara vill återställas) till 4.0.1 och där jailbreaka den. Telefonen är dock bunden till Telia och jag har Telenor.
Går detta att lösa på något sätt?

Postad 20 August 2010 - 10:58

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

• 7926 inlägg
  • 0

Jag har förstått att jag kan uppgradera min 3GS 3.1.2 (som har hängt sig och bara vill återställas) till 4.0.1 och där jailbreaka den. Telefonen är dock bunden till Telia och jag har Telenor.
Går detta att lösa på något sätt?

Nu är det 4.0.2 och det går väl inte längre att uppgradera till 4.0.1 via iTunes?

Postad 20 August 2010 - 11:08

zinned78
  • zinned78
  • Beroende

• 1235 inlägg
  • 0

Nu är det 4.0.2 och det går väl inte längre att uppgradera till 4.0.1 via iTunes?

Du menar nedgradera, antar jag? :)

Nej, det går inte att lägga in 4.0.1 då Apple har slutat att signera denna.

Postad 23 August 2010 - 13:30

Unregistered1895
  • Unregistered1895
  • Wannabe

• 10 inlägg
  • 0

Du menar nedgradera, antar jag? :)

Nej, det går inte att lägga in 4.0.1 då Apple har slutat att signera denna.

Jag tror att han menade uppgradera, som han skrev.
Han menade nog då att man har t.ex. 3.1.3 och sen uppgraderar till 4.0.1.

Postad 25 August 2010 - 09:41

Gioacchino
  • Gioacchino
  • Forumräv

• 837 inlägg
  • 0

Nej det finns det inte. Men kan rekommendera invisible shield. Teknikmagasinet och diverse andra butiker brukar ha dem. Finns en "Full-Body" som täcker hela telefonen. Men den ska man nog inte ha om man har en vit telefon då plasten på baksidan snabbt fick en "gul" look. Fungerar nog bättre på svart.

Heter Full-body-varianten också Invisible shield ? Ser nu att min telefon börjar bli repad på baksidan och vill ha något skydd som samtidigt inte gör att telefonen inte fungerar i diverse hållare.

Postad 25 August 2010 - 11:13

jimel
  • jimel
  • Mästare

• 3057 inlägg
  • 0
Japp invisible shield är ett varumärke och dom har skydd till både bak och framsidan

Postad 27 August 2010 - 07:41

bigbandit
  • bigbandit
  • Användare

• 161 inlägg
  • 0
Är det någon som vet när hotmail kommer med exchange funktioner? Liknande dom som finns i Gmail för kontakter kalender osv.

Redigerat av bigbandit, 27 August 2010 - 07:45.

Postad 28 August 2010 - 17:01

-Råttan-
  • -Råttan-
  • Användare

• 101 inlägg
  • 0
Finns det nån bra app som gör att man kan spåra sin familj med deras nummer via satellit? Pappa vill kunna spåra syrran.

Postad 29 August 2010 - 14:30

makkan_x
  • makkan_x
  • Wannabe

• 33 inlägg
  • 0

Är det någon som vet när hotmail kommer med exchange funktioner? Liknande dom som finns i Gmail för kontakter kalender osv.

Tror det var imorgon.

Postad 08 September 2010 - 16:09

Whopper
  • Whopper
  • Veteran

• 1567 inlägg
  • 0
Ryktet säger att iOS 4.1 släpps ikväll. Däremot så verkar det inte som någon av godiset (förutom gamecenter) kommer till 3GS:en :)
http://www.mwd.com/2...tails-in-depth/

Postad 13 September 2010 - 09:26

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

• 7926 inlägg
  • 0

Ryktet säger att iOS 4.1 släpps ikväll. Däremot så verkar det inte som någon av godiset (förutom gamecenter) kommer till 3GS:en :)
http://www.mwd.com/2...tails-in-depth/

Vad hade du väntat dig? 4an har ju hårdvara som öppnar för helt andra funktioner än vad 3Gs klarar.
Det viktiga är buggfixar. Jag installerade på både min 3Gs och hustruns 3G igår. Det ska tydligen vara bättre optimerat för prestanda på 3G med 4.1. Där finns dock inte Gamecenter. Blev dock beskviken på att det bara synes finnas betalprogram till Gamecenter.

Postad 13 September 2010 - 16:22

menks13
  • menks13
  • Användare

• 132 inlägg
  • 0
Det går nu att byta låt med blåtands headset. : )

Postad 13 September 2010 - 17:22

Unregisteredd2619a18
  • Unregisteredd2619a18
  • Lärjunge

• 403 inlägg
  • 0
Funderar på att köpa Tomtom car kit, vad medföljer när man köper den, laddkabel borde vara med, får man med kabel för ljud kanske?
Hur bra fungerar den och funkar den med Navigon.

Den känns smidig om man kan ladda, lyssna på musik och har handsfree i ett.

Postad 14 September 2010 - 08:07

zinned78
  • zinned78
  • Beroende

• 1235 inlägg
  • 0

Funderar på att köpa Tomtom car kit, vad medföljer när man köper den, laddkabel borde vara med, får man med kabel för ljud kanske?
Hur bra fungerar den och funkar den med Navigon.

Den känns smidig om man kan ladda, lyssna på musik och har handsfree i ett.

Den är kanon, har själv använt den ett bra tag och även med min tidigare 3GS.

Du får med hållaren, en plastbricka att fästa hållaren på ifall du inte vill ha den i vindrutan och du får med laddkabel. Stereokabel (3,5mm) medföljer inte men det är ju ingen direkt kostnad att köpa själv.

Den fungerar utmärkt till alla navigationsappar, det finns inge bättre hållare då denna sköter allt så du bara behöver sätta ner telefonen i den. Inget mer strulande med att sätta i ljudkabel, laddare och sådant innan man sätter telefonen i hållaren.

Postad 14 September 2010 - 09:35

Gioacchino
  • Gioacchino
  • Forumräv

• 837 inlägg
  • 0
Går det på någotvis att flytta över bilder från datorn till telefonen manuellt ? Drag-and-drop-varianten som men musik.
Om jag väljer att synka från en mapp så frågar den om jag verkligen vill det för den kan radera bilder, och det vill jag ju inte...

Postad 14 September 2010 - 09:48

Unregisteredd2619a18
  • Unregisteredd2619a18
  • Lärjunge

• 403 inlägg
  • 0

Du får med hållaren, en plastbricka att fästa hållaren på ifall du inte vill ha den i vindrutan och du får med laddkabel. Stereokabel (3,5mm) medföljer inte men det är ju ingen direkt kostnad att köpa själv.

Den fungerar utmärkt till alla navigationsappar, det finns inge bättre hållare då denna sköter allt så du bara behöver sätta ner telefonen i den. Inget mer strulande med att sätta i ljudkabel, laddare och sådant innan man sätter telefonen i hållaren.

AAA va gott, då får det bli en sådan, tackar för svaret :blush:

Postad 14 September 2010 - 09:56

Unregistered764a9dd3
  • Unregistered764a9dd3
  • Användare

• 112 inlägg
  • 0

Går det på någotvis att flytta över bilder från datorn till telefonen manuellt ? Drag-and-drop-varianten som men musik.
Om jag väljer att synka från en mapp så frågar den om jag verkligen vill det för den kan radera bilder, och det vill jag ju inte...

Det går, koppla bara in telefonen till datorn så dyker den upp som en enhet i utforskaren där ifrån kan du ta bilderna som du vill.

Postad 14 September 2010 - 11:20

Darkie
  • Darkie
  • Lärjunge

• 263 inlägg
  • 0

Det går, koppla bara in telefonen till datorn så dyker den upp som en enhet i utforskaren där ifrån kan du ta bilderna som du vill.

Det går men du kan inte kopiera från datorn till telefonen det hållet, iaf går det inte för mig.

Postad 14 September 2010 - 11:59

Unregisteredd2619a18
  • Unregisteredd2619a18
  • Lärjunge

• 403 inlägg
  • 0

Funkar den med Iphone 4 också?

Postad 14 September 2010 - 15:32

zinned78
  • zinned78
  • Beroende

• 1235 inlägg
  • 0

Funkar den med Iphone 4 också?

Absolut, det enda du måste göra är att fästa en liten "distans" mellan hållaren och telefonen. Detta eftersom att iPhone 4 är tunnare än 3G/3GS och då inte ansluter till dockkontakten ordentligt annars. Själv satte jag bara dit ett par små genomskinliga möbeltassar men man kan använda precis vad som helst. Numera har också TomTom själva erbjudit en sådan "tillsats" : http://www.tomtom.co...-adapter?Lid=18

Postad 16 September 2010 - 11:29

Evil Homer
  • Evil Homer
  • Guru

• 4127 inlägg
  • 0
Tjejen håller på att bli galen på sin sms-påminnelse, kan man stänga av den på något sätt?
Alltså att den ligger och plingar tills man har läst sitt sms.

Postad 16 September 2010 - 11:55

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

• 7926 inlägg
  • 0

Tjejen håller på att bli galen på sin sms-påminnelse, kan man stänga av den på något sätt?
Alltså att den ligger och plingar tills man har läst sitt sms.

Det har inte slagit dig att kolla under "Inställningar"? Det finns under "Meddelanden" där. :)

Postad 17 September 2010 - 21:19

Evil Homer
  • Evil Homer
  • Guru

• 4127 inlägg
  • 0

Det har inte slagit dig att kolla under "Inställningar"? Det finns under "Meddelanden" där. :P

Ibland är man dummare än KÖRV, tack skall du ha. Det var antagligen för logiskt för mig :D

Postad 23 September 2010 - 11:33

jgl
  • jgl
  • Wannabe

• 11 inlägg
  • 0
Hejsan :) använder min Iphone som trådlöst internet på min dator och det funkar kanon, men jag får det inte att funka med andra datorn (eller kompisens) är det någon som har en ide om varför? ;)

Postad 23 September 2010 - 11:47

zinned78
  • zinned78
  • Beroende

• 1235 inlägg
  • 0

Hejsan :) använder min Iphone som trådlöst internet på min dator och det funkar kanon, men jag får det inte att funka med andra datorn (eller kompisens) är det någon som har en ide om varför? ;)

Inte så lätt att svara på då du inte ger någon ingående information.

Använder du USB-kabeln eller använder du Bluetooth? Om du använder BT, har du lyckats para ihop dator och telefon ordentligt? Har du slagit på internetdelning?

Postad 23 September 2010 - 13:07

jgl
  • jgl
  • Wannabe

• 11 inlägg
  • 0
Jag använder USB kabel och ja "internetdelning" är påslagen. Men datorn hittar bara telefonen som en kamera inte som ett trådlöst nätverk!

Postad 23 September 2010 - 17:44

menks13
  • menks13
  • Användare

• 132 inlägg
  • 0

Jag använder USB kabel och ja "internetdelning" är påslagen. Men datorn hittar bara telefonen som en kamera inte som ett trådlöst nätverk!

Du måste nog om jag inte minns helt fel ha itunes som innehåller ett litet program som heter bonjour installerat för att det ska fungera.

Postad 23 September 2010 - 19:02

Skogga
  • Skogga
  • Forumräv

• 840 inlägg
  • 0
Var och skulle byta ut min 4dagar gamla 3GS 8gb som läcker in damm mellan glaset & displayen men när vi öppnade den nya kartongen så såg den nya telefonen ut som en begagnad repad telefon med snedmonterat glas, stack upp ca 1mm på ena sidan och vice versa på andra samt att gummi & metalllisten var småskadade. Är det gamla repade telefonen som säljs som nya i kartong nu när de släppt 8gb varianten av 3GS? Var less och fick häva köpet efter lite snack för jag vägrar betala för något dylikt och vill inte heller utnyttja Apples usla utbytesservice med gamla refurbished telefoner från Anovo.

Efter allt läsande om snedmonterade displayer och damm innanför glaset så börjar man undra vart Apples kvalitet har tagit vägen. Tjejen har en 4mån gammal 3GS 16gb som är helt felfri och jag har sett andra 8gb med samma taskiga kvalitet.

Redigerat av Skogga, 23 September 2010 - 19:05.

Postad 23 September 2010 - 19:13

Gioacchino
  • Gioacchino
  • Forumräv

• 837 inlägg
  • 0
Har ett fruktansvärt litet, men ack så irriterande problem.

Varje gång jag går till "Bilder" dyker det upp en ruta:

Högupplösta bilder som synkroniserats via iTunes saknas. Anslut enheten till datorn du synkroniserar bilder med och synkronisera dem med iTunes.

Jag har anslutit till iTunes, men jag synkar inga bilder. Väljer jag att göra det så varnar den om att befintliga bilder försvinner på telefonen, och det vill jag ju inte.

Vad gör jag ?!?

Postad 24 September 2010 - 10:13

menks13
  • menks13
  • Användare

• 132 inlägg
  • 0

Var och skulle byta ut min 4dagar gamla 3GS 8gb som läcker in damm mellan glaset & displayen men när vi öppnade den nya kartongen så såg den nya telefonen ut som en begagnad repad telefon med snedmonterat glas, stack upp ca 1mm på ena sidan och vice versa på andra samt att gummi & metalllisten var småskadade. Är det gamla repade telefonen som säljs som nya i kartong nu när de släppt 8gb varianten av 3GS? Var less och fick häva köpet efter lite snack för jag vägrar betala för något dylikt och vill inte heller utnyttja Apples usla utbytesservice med gamla refurbished telefoner från Anovo.

Efter allt läsande om snedmonterade displayer och damm innanför glaset så börjar man undra vart Apples kvalitet har tagit vägen. Tjejen har en 4mån gammal 3GS 16gb som är helt felfri och jag har sett andra 8gb med samma taskiga kvalitet.

Jag har bytat 3 iphones pågrund utav damm mellan display och glaset, och får nu en iphone 4 istället och jag hoppas den har bättre tätning än vad 3gs har.

Postad 24 September 2010 - 10:41

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

• 7926 inlägg
  • 0

Jag har aldrig hört talas om 3Gs med 8 Gb. Är det inte en 3G då? Annars låter det helt klart som att du har fått en reparerad telefon.

Har ett fruktansvärt litet, men ack så irriterande problem.

Varje gång jag går till "Bilder" dyker det upp en ruta:

Jag har anslutit till iTunes, men jag synkar inga bilder. Väljer jag att göra det så varnar den om att befintliga bilder försvinner på telefonen, och det vill jag ju inte.

Vad gör jag ?!?

Oroa icke, det är inte kamerabilder som iTunes synkar. Du kan synka och föra över bilder från datorn med det programmet, om du under "Bilder" i iTunes pekar ut en mapp med bilder på datorn. Du kan dock avmarkera "Bilder" under inställningar så slipper du meddelandet om synkning.

Postad 24 September 2010 - 10:43

zinned78
  • zinned78
  • Beroende

• 1235 inlägg
  • 0

Jag har aldrig hört talas om 3Gs med 8 Gb. Är det inte en 3G då? Annars låter det helt klart som att du har fått en reparerad telefon.

8GB 3GS kom som budgetmodell när iPhone 4 lanserades.

Postad 24 September 2010 - 10:49

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

• 7926 inlägg
  • 0

8GB 3GS kom som budgetmodell när iPhone 4 lanserades.

Aha, ser att hos Telenor så finns endast 8Gb som 3Gs numera. Tur att jag hann köpa en 16 Gb till halva månadspriset innan de drog tillbaka den då!

Postad 24 September 2010 - 11:04

Gioacchino
  • Gioacchino
  • Forumräv

• 837 inlägg
  • 0

Oroa icke, det är inte kamerabilder som iTunes synkar. Du kan synka och föra över bilder från datorn med det programmet, om du under "Bilder" i iTunes pekar ut en mapp med bilder på datorn. Du kan dock avmarkera "Bilder" under inställningar så slipper du meddelandet om synkning.

Men det är inte ibockat !??
Jag får väl maila över mina bilder som ren säkerhet innan jag markerar en mapp så den för göra en synkning en gång. Kanske det den behöver...

Postad 25 September 2010 - 09:48

Videonisse
  • Videonisse
  • Användare

• 133 inlägg
  • 0

Men det är inte ibockat !??
Jag får väl maila över mina bilder som ren säkerhet innan jag markerar en mapp så den för göra en synkning en gång. Kanske det den behöver...

Just bilder på iPhonen kan man komma åt direkt som med vanliga digitalkameror och USB-minnen från "Min Dator" i Windows. Tror "disken" heter typ "iPhone". Så kopiera ned bildkatalogen direkt till datorn som backup och sedan kan du dra igång synkning via iTunes.

Postad 28 September 2010 - 14:26

Gioacchino
  • Gioacchino
  • Forumräv

• 837 inlägg
  • 0

Just bilder på iPhonen kan man komma åt direkt som med vanliga digitalkameror och USB-minnen från "Min Dator" i Windows. Tror "disken" heter typ "iPhone". Så kopiera ned bildkatalogen direkt till datorn som backup och sedan kan du dra igång synkning via iTunes.

Det fungerar på de bilder du tagit med telefonen, inte med de som är överförda sen tidigare.
Hade jag bara haft bilderna på datorn så hade det ju inte varit problem att ta backup...

Postad 06 October 2010 - 07:30

Filikun
  • Filikun
  • Wannabe

• 19 inlägg
  • 0
Är det någon mer än jag som knappt har någon mottagning alls på sin iPhone 3Gs efter ett års användning? Jag har TRE och den tappar hela tiden i en större stad som Borås. Jag sitter fan nästan i centrum just nu på jobbet och har ingen mottagning alls. Kan inte ringa eller något. Varit i kontakt med TRE men de säger bara att garantin har gått ut. What to do ? :/

EDIT: Visar sig att TRE i Borås ligger nere IGEN! Tröttsamt... Det är väl andra gången på ett halvår det är stendött och emellan dessa har jag upplevt extremt dålig mottagning.

Redigerat av waka-laka, 06 October 2010 - 08:04.

Postad 06 October 2010 - 09:48

tomasgbg
  • tomasgbg
  • Beroende

• 1310 inlägg
  • 0

Är det någon mer än jag som knappt har någon mottagning alls på sin iPhone 3Gs efter ett års användning? Jag har TRE och den tappar hela tiden i en större stad som Borås. Jag sitter fan nästan i centrum just nu på jobbet och har ingen mottagning alls. Kan inte ringa eller något. Varit i kontakt med TRE men de säger bara att garantin har gått ut. What to do ? :/

EDIT: Visar sig att TRE i Borås ligger nere IGEN! Tröttsamt... Det är väl andra gången på ett halvår det är stendött och emellan dessa har jag upplevt extremt dålig mottagning.

Sitter oxå med en 3gs som är dryga året och här i Göteborg så har jag haft dålig täckning i ett par månader.
Så vart de inte när den var ny, så om det är hos tre felet är eller i telefonen vet jag inte.
Tråkigt är det iaf.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.