Postad 09 June 2009 - 23:39
Postad 10 June 2009 - 00:20
Mvh Robin
Postad 10 June 2009 - 09:48
Postad 11 June 2009 - 20:12
Gjorde även samma i PMS programmet. Tryckte sedan starta om server och då dök p3:an upp.
Problemet för mig att det går ganska sakta att ladda saker. Att hitta i mapparna går fort men just innan låtarna bilderna ska spelas upp kan ta upp till 1 minut. Går det att göra någonting åt detta?
Mitt trådlösa bredband går ju annars väldigt snabbt.
Postad 11 June 2009 - 20:53
Jag hade samma problem, jag öppnade som tidigare skribent skrivit, port 5001 i min brandvägg.
Gjorde även samma i PMS programmet. Tryckte sedan starta om server och då dök p3:an upp.
Problemet för mig att det går ganska sakta att ladda saker. Att hitta i mapparna går fort men just innan låtarna bilderna ska spelas upp kan ta upp till 1 minut. Går det att göra någonting åt detta?
Mitt trådlösa bredband går ju annars väldigt snabbt.
PS3 är tydligen riktigt pissig på trådlöst... hade samma prob och sen drog jag en kabel och då rackarns går det vansinnigt fort.
Postad 11 June 2009 - 21:02
PS3 är tydligen riktigt pissig på trådlöst... hade samma prob och sen drog jag en kabel och då rackarns går det vansinnigt fort.
Det handlar inte om PS3ans trådlösa nätverk utan det faktum att PMS kräver en rejäl bandbredd för att transcodea material, den kan sno åt sig nästan allt av en 100mbit trådad nätverksanslutning. Sätt i en kabel så skall du se att dina filmer/musik börjar spela inom 3 sekunder (vilket min gör)
Postad 11 June 2009 - 21:09
Det handlar inte om PS3ans trådlösa nätverk utan det faktum att PMS kräver en rejäl bandbredd för att transcodea material, den kan sno åt sig nästan allt av en 100mbit trådad nätverksanslutning. Sätt i en kabel så skall du se att dina filmer/musik börjar spela inom 3 sekunder (vilket min gör)
Försöker du påstå att den transcodar filmerna "i nätverket"???
Nej, den går jag inte på. PS3 är kass på trådlöst, det har visat sig med nedladdningar och även PMS... med tråd så går det som det skall men trådlöst var ingen hit.
Postad 11 June 2009 - 21:21
googla lite så ser du att jag inte "försöker påstå" saker... Eller så kan du ju läsa på om PMS, förslagsvis i tråden här på forumet som är ganska rejäl vid det här laget.
Redigerat av Unregistered8147b14e, 11 June 2009 - 21:22.
Postad 11 June 2009 - 21:26
Nej, din dator transcodear filmen, och för att kunna göra detta snabbt så skickar den filmen så okomprimerat som möjligt över nätverket, därav är filen enormt stor och kräver en rejäl bandbredd så det har inte med PS3ans trådlösa att göra.
googla lite så ser du att jag inte "försöker påstå" saker... Eller så kan du ju läsa på om PMS, förslagsvis i tråden här på forumet som är ganska rejäl vid det här laget.
Eller så kan man förstå sig på nätverk... den borde klara detta på sina 54mbit som 802.11g klarar, men protokollet i PS3 är för klent för det.
Hur det funkar vet jag mycket väl.
Postad 11 June 2009 - 21:30
I'm currently transcoding in real-time and no quality loss, 1080p mkv files. The drawback is the high bitrate your network must support: with the default settings, specific scenes with a lot of details (e.g.: zoom on a newspaper article) can have bitrates near 100mb/s, so gigabit is maybe useful.
The fact is, in order to see HD videos it's better to have an ethernet wired PS3 !
Tydligare kan man knappast vara? Men fortsätt hävda att det är PS3ans wifi som är kasst du...
Redigerat av Unregistered8147b14e, 11 June 2009 - 21:31.
Postad 11 June 2009 - 21:45
Tydligare kan man knappast vara? Men fortsätt hävda att det är PS3ans wifi som är kasst du...
Så har du gigabitnät hemma... jag har det inte och går mer 4ggr så snabbt kontra mot när jag kör trådlöst. Bara sånt som att ladda ned från PSN som med trådlöst tog ca 35min tar ca 4min med trådbundet... så ja, jag hävdar fortfarande att det trådlösa i PS3 lämnar mycket att önska.
Postad 12 June 2009 - 00:51
Postad 12 June 2009 - 00:55
MvH//Samuelsson93
Postad 12 June 2009 - 01:24
Eller så kan man förstå sig på nätverk... den borde klara detta på sina 54mbit som 802.11g klarar, men protokollet i PS3 är för klent för det.
Hur det funkar vet jag mycket väl.
För det första är den teoretiska hastigheten 54Mbit. I praktiken ska du vara glad om du hamnar på ca: 40%. Har du inte full mottagning så tappar du yttligare bandbredd. Hur menar du att protokollet är för klent och vilket protokoll menar du? 801.11g är en standard och måste följas enligt regelverk.
Postad 12 June 2009 - 09:25
Postad 12 June 2009 - 10:38
Personligen tror jag att PS3 har för kasst uppbyggd nätverkshantering när det kommer till hantering av krypterade nät, stänger man av WPA/WPA2 på nätet så går det mycket snabbare... man kan se samma problem på billiga brandväggar, throughput sjunker drastiskt när man slår på krypteringen.
Men ni kanske vill hävda att det är PMS fel det med...
Redigerat av Unregistered56e968a9, 12 June 2009 - 10:41.
Postad 12 June 2009 - 13:55
Så länge ni får det att funka så är det bra, orkar inte diskutera nätverk med folk som skall börja förklara fundamentala saker... inte när jag jobbar med skiten och har så gjort i 15år.
Personligen tror jag att PS3 har för kasst uppbyggd nätverkshantering när det kommer till hantering av krypterade nät, stänger man av WPA/WPA2 på nätet så går det mycket snabbare... man kan se samma problem på billiga brandväggar, throughput sjunker drastiskt när man slår på krypteringen.
Men ni kanske vill hävda att det är PMS fel det med...
Jag har arbetat med nätverk i flera år. Tagit mina CISCO-cert, N+ inom nätverk. Sen har jag div andra.(Bör kunna grunderna av hur ett nät fungerar hoppas jag)
Men av det du skriver tidigare med protokolet som ska vara för klent? och att det ska klara 54Mbit?
Då hade du inte fått arbeta i mitt nätföretag =)
Sen gällande kryptering. Självklart tappar du hastighet, men jag har då inte märkt någon lägre bandbredd hos ps3an gentemot övrig trådlösa enheter som jag har.
Du kanske borde titta över ditt nät, kanske har någon flaskhals liggandes?
Postad 12 June 2009 - 15:09
Jag har arbetat med nätverk i flera år. Tagit mina CISCO-cert, N+ inom nätverk. Sen har jag div andra.(Bör kunna grunderna av hur ett nät fungerar hoppas jag)
Men av det du skriver tidigare med protokolet som ska vara för klent? och att det ska klara 54Mbit?
Då hade du inte fått arbeta i mitt nätföretag =)
Sen gällande kryptering. Självklart tappar du hastighet, men jag har då inte märkt någon lägre bandbredd hos ps3an gentemot övrig trådlösa enheter som jag har.
Du kanske borde titta över ditt nät, kanske har någon flaskhals liggandes?
Jo, förstår hur du menar och det med protokollet är inte korrekt, men det jag menar är att så som PS3 utnyttjar 802.11b/g inte är optimalt och uppenbarligen har den problem med throughput så snart man krypterar nätet. Har andra enheter jag drog igång med 802.11g som fick bra mycket bättre throughput och sen när jag drog kabel till PS3 och upptäckte vilken fart det blev så drog jag slutsatsen att det är något med hur den utnyttjar just 802.11b/g som är knasigt.
Men men, nog om det. Nu skall jag kolla film streamat från burken (trådlöst 802.11n) till min trådbundna PS3... 1080p rockar.
Postad 13 June 2009 - 16:08
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
18 bilder
83 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?