Budget är tyvärr inte mycket att skryta med, men runt 7-10k är väl planerat att lägga.
Mina förutsättningar i tv-rummet är inte särskilt bra, med vita väggar, vit tak och två fönster på ena sidan, dock kan dessa givetvis mörkläggas.

Ungefär sådär ser det ut, soffan kan givetvis förflyttas. Tak höjden är 2.30m
Det jag behöver mest hjälp med är helt enkelt projektorn, jag har förstått att högre ljusstyrka är att föredra i ett så här ljust rum, kanske kombinerat med en duk med lite högre gain faktor än 1.0 för att få bra reflektion mot soffan, tänker jag fel här?
DLP verkar vara den teknik jag ska satsa på med tanke på just ljuset, ska åka och titta på några för att se om jag har problem med regnbågs effekten, det tror jag dock inte.
Med tanke på min budget så har jag tittat runt på begagnade på blocket för att få lite mer för pengarna, är det värt att köpa begagnat eller är projektorn något som borde köpas nytt? Mycket risker inblandat?
Jag ska försöka plocka ut ett par projektorer som jag är intresserad av och länka till dom här under morgondagen, men tills dess så tar jag väldigt gärna emot alla tips på projektorer som borde passa mig och mina förutsättningar som ni kan komma på.
Den ska användas främst för film dock inte HD material i främsta hand, det kanske blir mer framåt men just nu så är det vanliga dvd fi,lmer osv som gäller, kanske lite spelande från Xbox360 och wii.
Någon mer info ni behöver för att kunna råda mig så fråga på, tack på förhand för hjälpen.
Med vänliga hälsningar
Roy
EDIT: Den ska sättas i taket btw.
Redigerat av Royen, 27 June 2009 - 15:19.
Sökningen pågår
Avancerad sökning
18 bilder
166 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?