Men hur kommer ni minnas Michael Joseph Jackson, King of Pop?
Samt vilken är eran personliga favorit låt?
OBS! hyllningstråd!
Redigerat av Northdaz, 28 June 2009 - 18:38.
Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Hur kommer ni att minnas King of Pop?
Startad av
Northdaz
, Jun 28 2009 12:58
68 svar till detta ämne
Postad 28 June 2009 - 12:58
Ja Michaels bortgång kom som en överraskning för dem flesta. Hans liv har varit turbulent och många spekulationer och rykten angående hans privatliv genom åren.
Men hur kommer ni minnas Michael Joseph Jackson, King of Pop? Samt vilken är eran personliga favorit låt? OBS! hyllningstråd! Redigerat av Northdaz, 28 June 2009 - 18:38. Postad 28 June 2009 - 13:03
Starkast minne har nog videon till Thriller gjort. Bästa låten är Billie Jean, enormt härlig basslinga i den låten.
Postad 28 June 2009 - 15:10
Ja Thriller videon är grymt bra,fanns ingen som hade gjort något liknande innan.
Thriller skrev han själv + många andra bra låtar. BAD videon + låten gillar jag väldigt mycket, videon regisserade Marin Scorsese. Postad 28 June 2009 - 17:10
Inte alls faktiskt. Eller kanske man minns honom som det freak han var?
han har inte påverkat mitt liv nämnvärt, och jag lyssnade inte på hans musik. Tycker synd om hans närmaste dock, spec barnen de får det nog riktigt tufft nu tyvärr. Postad 28 June 2009 - 18:38
Uttala dig inte om sådant som du inte har någon aning om. Postad 28 June 2009 - 18:55 Han var ett freak född svart död vit och är inte det att vara freak och sen hade han lite till som han lyckades köpa sig fri i från. Postad 28 June 2009 - 19:07 Bara att hålla med. Postad 28 June 2009 - 19:15
Född med en genetisk sjukdom som heter Vitiligo, vilket innebär att du tappar pigmentet i hyn, därav den berömda handsken. Men tillslut så var det lättare för honom att täcka dem svarta fläckarna med vit makeup istället för svart. Aldrig dömd för pedofili eller liknande. Och det var inte för att han köpte sig fri det kostade honom en massa pengar, utan för den advokat han valde att anlita. Postad 28 June 2009 - 19:20 Genetiskt brukar gå i arv och det som inte stämmer med wacko är varför har inte hans syskon samma sjukdom men det kommer säker lite goda bilder för den som vill snaska i det . Postad 28 June 2009 - 20:08
Vet faktiskt inte om det va han,men det lär ju va lätt o kolla upp. John Landis regisserade Thriller. Redigerat av jonasprivate, 28 June 2009 - 20:11. Postad 28 June 2009 - 22:18
Detsamma. tror inte du har så bra koll på vad som hände bakom dörrarna i hans hem heller så... och bara för att han inte är dömd för pedofili behöver ju inte betyda att han är oskyldig. Varför betala en löjlig summa pengar om man är oskyldig? låter ju dumt. Även om jag inte tror han var skyldig men men... och vad du än tycker så kommer nog många (jag inkluderad) minnas honom som ett freak. men visst har han påverkat många med sin musik. Synd om honom hur som helst, tragiskt. Postad 28 June 2009 - 22:23
Nej det är inget jag har påstått. Han var inte normal, tänk själv att växa upp som popstjärna. Känd redan som 6 åring. Och mycket har nog snurrat hos den där genom livet. Men ett freak var han inte! Postad 29 June 2009 - 11:21
Jag känner precis samma sak tyvärr. Vet vem han är men tycker inte om honom o har inte brytt mig om honom heller. Postad 29 June 2009 - 15:39 Vad då hans syskon var kändare än han vid den åldern jo han var ett freak. Postad 29 June 2009 - 15:45
Ahhh var Ghost han hade varit med och gjort med Jackson. Postad 29 June 2009 - 18:19
Beställde lite plattor med han idag,så har man dom inplastade.
Som Thriller 25th Anniversary Edition CD + DVD] (Original Cover) + BAD och Dangerous. Postad 29 June 2009 - 19:21
Jag måste säga att MIchael är nog en av om inte den absolut största artist vi haft,tänk hur många låtar han gjort.
Jämfört med Elvis så sålde ju Elvis mer plattor året han dog fram till 1980 än under hela sin karriär. Visst,Michael var ju inte helt normal,ja menar, vem köper en nöjespark för sitt eget nöje. Hans låtar kommer absolut att leva kvar mycket länge. Den där barngrejen är ju svårt att veta,finns ju så många som försöker allt för att få pengar... Rent musikaliskt så är det fantastiskt kul då man lirat hans låtar live... Postad 29 June 2009 - 19:40
En av de största artisterna är ingen överdrift.
Om ni ska köpa äldre album, så tänk på att skaffa originalutgåvorna, inte remastrade "anniversary" och liknande med ihoptryckt dynamik. En fördel är dessutom att de brukar reas ut för 59kr och liknande eftersom de är "gamla". Nyutgåvorna som låter sämre kostar mer. Dubbel-CDn History från 1995 är helt okej ljudmässigt. Inte lika bra dynamik som på originalskivorna men en bra samling. Postad 29 June 2009 - 20:22
Jag kommer minnas honom såhär, som en entertainer utan dess like.
http://www.youtube.c...h?v=c-WVpQ0ZG8Q http://www.youtube.c...h?v=pVi7xiKtJF4 http://www.youtube.c...h?v=ACPsfcsg4ZE http://www.youtube.c...h?v=5_n7cftdkl0 http://www.youtube.c...h?v=YVoJ6OO6lR4 http://www.youtube.c...h?v=ZkGOiS75Lwk Sen tänker jag såklart på wierd als kungliga versioner http://www.youtube.c...h?v=nN0WWg2ZWQA http://www.youtube.c...h?v=nN0WWg2ZWQA Redigerat av Martin, 29 June 2009 - 20:27. Postad 30 June 2009 - 11:35
Läste igår att det ska finns hundratals låtar som väntar på att släppas.
Postad 30 June 2009 - 18:02
Kanske fel tråd, men angående gamla och nya utgåvor:
Det är inte bara skillnad på dynamiken. Den nya är också EQ:ad med ett ljusare "modernare" ljud (dvs sämre). Inledningen på Bad, originalrelease från 1987:
Picture_9.png 9.73K
0 Antal nerladdningarSamma låt från Special Edition albumet, remaster från 2001:
Picture_8.png 9.53K
0 Antal nerladdningar
Postad 30 June 2009 - 18:11
Kommer själv alltid att minnas och sakna honom för all underbar musik, framförallt albumet thriller. Men han har gjort mycket bra genom åren. Billie jean anser jag är hans bästa, thriller e självklar och beat it kommer alltid väcka en härlig känsla inom mig, den var soundtrack till ett tv-spel jag å en polare brukade lira som små
Mvh Postad 30 June 2009 - 21:58
Förra veckan i England låg MICHAEL JACKSON NUMBER ONES på plats 121.
Denna vecka är den på plats 1. Thriller på plats 179, nu plats 7 av mest sålda album. Postad 01 July 2009 - 01:11 vart får man tag på orginal albumen? Postad 01 July 2009 - 07:59
Som gammal hårdrocksmusiker (Pudelrockare Ha ha) så vill jag minnas Dirty Diana som min absoluta favorit,
Skittung gura med Steve Stevens!! Video: Smooth Criminal såklart! Erkänner nu på gamla dagar att M. Jackson faktiskt var en höjdare! Postad 03 July 2009 - 11:17
Man vill minnas honom som underbarnet från Jackson five och fram till och med BAD. Därefter tog hans säregna person överhanden, tyvärr, och han kom att uppfattas som en konstig person.
Postad 03 July 2009 - 11:45
Härligt att det finns runt 200 låtar som bara väntar på att släppas.
+ att det är snack om blu-ray utgåva, ser jag verkligen fram mot. Postad 03 July 2009 - 12:55
Frågan är bara hur länge man får vänta på dem
Han sa ju för ett år sedan att han hade ett nytt album på G Och såg någon intervju med Akon då han sa i intervjun "Michael call me so we can finnish the album" Postad 03 July 2009 - 13:03
Läste även att dom har filmat ett antal timmar av repetionerna, som vore schyst om dom släppte.
Postad 03 July 2009 - 14:20
GE MIG Själv kommer jag minnas han som en riktig entertainer och en grym musiker. Helt fantastisk artist helt enkelt. Låtar som Billie Jean, Smooth Criminal, Beat it, Man in the mirror och den bästa enligt mig They dont care about us är helt makalöst bra. Kommer aldrig komma en artist som ens är i närheten av Michael vad gäller musik och artist. Har fått äran att se han live 92 på stadion och det är något man sent kommer att glömma. Postad 03 July 2009 - 15:40
Repetitionerna är ju filmade med såna här, så det vore ju inte fel med bluraysläpp
Postad 03 July 2009 - 15:42
Jag väljer väl att minnas honom för skivorna "Off the wall" och "Thriller", riktigt riktigt bra plattor som var banbrytande på många sätt, Billie Jean är väl favoritlåten. Finns även en skön housvariant på den låtern! Tyckte det bar utför efter detta och jag tappade intresset mer och mer för Michael. Visst blev det en cirkus kring honom även om det är svårt att veta vad som är sant och inte....
En sak som dock är säker är att han hade en grym röst och var en otroligt duktig dansare en gång i tiden, det jag väljer att koncentrera mig på. Redigerat av genstruktur, 03 July 2009 - 15:43. Postad 03 July 2009 - 15:54
Menar du att det är skitkamera som inte kan filma i HD ? Postad 03 July 2009 - 16:01
Den klarar 4520 X 2540, dvs en bra bit mer än HD Redigerat av Ageve, 03 July 2009 - 16:02. Postad 03 July 2009 - 16:45 Det är bland det bästa, om inte det bästa som finns på marknaden. så här ser dom ut.
46870203.jpg 25.39K
0 Antal nerladdningar
Postad 03 July 2009 - 22:31
Härligt då blir det att vänta på att det ska släppas,och jag lovar det kommer det att göra.
En hel värld väntar och filmen kommer gå åt som smör i solsken. Postad 06 July 2009 - 12:30
mm han var verkligen frisk i huvudet den killen.. Postad 06 July 2009 - 12:47
Låtarna:
Billie Jean Thriller Beat it Rock With You Don't Stop 'til You Get Enough Wanna Be Startin' Somethin' och förstås " Moon Walk " att han dansade ganska skapligt kolla exempelvis: http://www.youtube.c...h?v=-tqYUTjQIc0 Postad 06 July 2009 - 13:37
Michael kunde verkligen dansa, man ser att artister idag tagit efter hans rörelser.
Postad 07 July 2009 - 10:14
smooth criminal är nog min favoritlåt, grym video dessutom. Men han har ju gjort otroligt många bra låtar.
Alla människor har väl att vara konstiga! Postad 07 July 2009 - 10:40
Jag kommer minnas honom som någon som kunde blivit hur stor som helst, om han inte varit sin egen fånge.
Postad 07 July 2009 - 11:24
Kommer minnas honom för alla de otroligt bra låtar han gjort och som den otroliga musiker som han var. Får helt enkelt ha överseende med att han va en rätt knepig rackare som nog inte hade det så lätt alltid...
Postad 07 July 2009 - 11:37
Kollade precis på tv4.se om när dom snackade lite om Michael på nyhetsmorgon imorse, nån som sett det ?
Frågan är om Alexander Bard är helt hundra i huvudet ?? Sorry det visste vi ju redan att han inte är, men va faan håller han på med? Redigerat av Unregistereda8d246d3, 07 July 2009 - 11:38. Postad 07 July 2009 - 13:39 Jodå han är hundra så ser den bittra saningen ut om MJ Postad 07 July 2009 - 16:39
Håller med, kändes rätt opassande med hans inlägg faktiskt.. Postad 07 July 2009 - 17:31
Så du skriver fortfarande din tönt ??? Bespara oss dina inlägg om MJ i framtiden TACK ! För övrigt så gick det en grym film/dokumentär nyss på tv4 om hela fam jacksons uppväxt och hur allt gick till. Minns att jag sett den en gång förut men det måste varit då tidigt 90-tal då den kom Redigerat av Unregistereda8d246d3, 07 July 2009 - 17:32. 1 användare läser detta ämne0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |