Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Voddler

635 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 01 October 2009 - 15:50

Auron
  • Auron
  • Lärjunge

• 270 inlägg
  • 0

Kasst utbud på filmer var det också, och om det kommer kosta så pass mycket som det sägs så är detta ju en värdelös tjänst egentligen.

Finns inga uppgifter om priser annat än "mer än Spotify". Om utbudet finns ett antal artiklar, under betan har de ett avtal med 2-3st mindre bolag om filmer därav det dåliga utbudet. De förhandlar ännu med de större men har sagt sig vara nära avtal med iaf 2 av dem.

Postad 01 October 2009 - 16:31

Deepdiver
  • Deepdiver
  • Wannabe

• 41 inlägg
  • 0
Ni som vet, vad har ni för Video/ljudkort för att köra Voddler till tv:n från datorn för att få ut maximal prestanda. Måste skaffa nytt...vad rekommenderar ni? ( E lite kass på sånt)

Postad 01 October 2009 - 17:13

Unregisteredc17c0c25
  • Unregisteredc17c0c25
  • Beroende

• 1199 inlägg
  • 0
när kommer dom igång med serie delen av voddler måntro ?
blir det bara film i betan?

Postad 01 October 2009 - 18:59

Ponisch
  • Ponisch
  • Mästare

• 2525 inlägg
  • 0

Finns inga uppgifter om priser annat än "mer än Spotify". Om utbudet finns ett antal artiklar, under betan har de ett avtal med 2-3st mindre bolag om filmer därav det dåliga utbudet. De förhandlar ännu med de större men har sagt sig vara nära avtal med iaf 2 av dem.

Okej, tack för infon! ;)

Postad 02 October 2009 - 07:18

Unregisteredbcdf29f3
  • Unregisteredbcdf29f3
  • Beroende

• 1255 inlägg
  • 0

Om du högerklickar på skrivbordet ------> Properties ------> Advanced, vad har du för flikar då? Du borde ha en flik som heter som ditt (något av dina) grafikkort. Varför använder du 2 grafikkort?

Edit: Vi kan ta detta över PM, så vi inte skitar ner tråden.

Jag vet vilken inställning du syftar på. Har gjort den innan jag uppgraderade systemet.
Problemet är två grafikkort. Drivrutinerna inser inte att det är två skärmar eftersom det laddas en drivrutin per kort.
Man kan ju tycka att systemet ska kunna hantera detta fall, men det verkar vara överlåtet helt åt drivrutinerna.
Använder två kort för att jag fick ett "extra" på moderkortet när jag uppgraderade systemet.
Ska experimentera i helgen. Har ett par idéer om hur det kan lösas.
I värsta fall får jag koppla båda skärmarna till samma kort.

Meddelar hur det går. Tack för hjälpen i alla fall.

Postad 02 October 2009 - 23:18

Unregisterede5a2c6ee
  • Unregisterede5a2c6ee
  • Användare

• 188 inlägg
  • 0
"Voddler is out of service due to security reasons. More information will follow."

Lovande...

Postad 03 October 2009 - 00:44

Auron
  • Auron
  • Lärjunge

• 270 inlägg
  • 0

"Voddler is out of service due to security reasons. More information will follow."

Lovande...

Hur menar du? Det har hänt 2-3gånger tidigare.

Postad 03 October 2009 - 08:50

ClarkOne
  • ClarkOne
  • Användare

• 227 inlägg
  • 0
LOGIN FAILED
Voddler was unable to contact server
Please check your internet connection.
Shutting down.

Ehhmm ... jag TROR att jag har kontakt med Internet, men jag är inte SÄKER! :lol:

Någon annan som får samma felmeddelande?

Postad 03 October 2009 - 11:15

tomasn
  • tomasn
  • Wannabe

• 42 inlägg
  • 0
Beta closed – transfer to new platform begins
2009-10-03 11:11:07

The beta service of Voddler is closed, due to an attack. The official version of Voddler will be released.
We have as a result of a hacker attack on the evening October 2nd closed beta service. For security reasons we will not release it again, but instead initiates the transfer of our users to the new, official, platform a little earlier than expected.

That means for you as a user that you will return to view our movies - but in a new environment with improved functionality and safety - sometime between Monday, October 5th and Sunday, October 11th.

We apologize for the inconvenience this may cause, but hope you will like our new and developing environment where you will be able to find a better movie selection, together with more new and requested features.

We will keep you updated on developments on the site.

We hope for your continued patience and pleasant movie experiences!

Happy movie greetings!
Voddler

Postad 04 October 2009 - 17:03

lazpete
  • lazpete
  • Användare

• 246 inlägg
  • 0

Beta closed – transfer to new platform begins
2009-10-03 11:11:07

The beta service of Voddler is closed, due to an attack. The official version of Voddler will be released.
We have as a result of a hacker attack on the evening October 2nd closed beta service. For security reasons we will not release it again, but instead initiates the transfer of our users to the new, official, platform a little earlier than expected.

That means for you as a user that you will return to view our movies - but in a new environment with improved functionality and safety - sometime between Monday, October 5th and Sunday, October 11th.

We apologize for the inconvenience this may cause, but hope you will like our new and developing environment where you will be able to find a better movie selection, together with more new and requested features.

We will keep you updated on developments on the site.

We hope for your continued patience and pleasant movie experiences!

Happy movie greetings!
Voddler

Var fick du denna info ifrån?
Är det därför "voddler was unable to contact server" kommer upp vid inloggning?

MVH
Lasse

Postad 04 October 2009 - 17:40

simulacra
  • simulacra
  • Mästare

• 3147 inlägg
  • 0
Alltså, kan det där brevet verkligen stämma? Grammatiken är ju på gränsen till ett Nigeriabrev...

Postad 04 October 2009 - 18:06

Unregisterede6970ea2
  • Unregisterede6970ea2
  • Beroende

• 1141 inlägg
  • 0
jag tror brevet är från deras hemsida under "news"

Redigerat av Unregisterede6970ea2, 04 October 2009 - 18:07.

Postad 04 October 2009 - 20:51

Toby
  • Toby
  • Beroende

• 1091 inlägg
  • 0
Äsch, vad trist och synd! Hoppas de får ordning på det! Verkar ju vara en väldigt bra tjänst, det lilla som jag hunnit testa den.

Postad 05 October 2009 - 11:44

Unregisteredcc23e210
  • Unregisteredcc23e210
  • Veteran

• 1766 inlägg
  • 0
http://www.idg.se/2....ent---permanent

Postad 05 October 2009 - 17:00

Auron
  • Auron
  • Lärjunge

• 270 inlägg
  • 0
Finns lite mer om varför de stängde här.

Postad 08 October 2009 - 06:14

twebbas
  • twebbas
  • Veteran

• 1820 inlägg
  • 0

Och tidigare i veckan avslöjades det att Voddler helt saknar avtal med de stora filmdistributörerna, trots att en lansering är planerad redan till hösten.

Hur löser detta sig tro? Eller är det redan löst?

Redigerat av twebbas, 08 October 2009 - 11:01.

Postad 08 October 2009 - 11:10

Unregisterede5a2c6ee
  • Unregisterede5a2c6ee
  • Användare

• 188 inlägg
  • 0

Hur löser detta sig tro? Eller är det redan löst?

Lär inte lösa sig. Det är bara att kolla på Headweb.com och se hur lång tid det tog för dem att få sina avtal:
http://www.idg.se/2....amtid-pa-webben

Voddler är inget unikt, inget som gör att filmbolagen kommer ge avtal bara sådär. När aktörer som Microsoft, Sony, Apple har enorma svårigheter att få filmavtal lär inte ett litet skitföretag från Stockholm kunna åstadkomma något bättre.

Varför skulle Hollywood ge avtal till Voddler som hackas stup i kvarten?

Postad 08 October 2009 - 13:13

Dreadlock
  • Dreadlock
  • HEMI Powered

• 14172 inlägg
  • 0
Hela storyn luktar lite soppa för mig. Även om man skall hålla personerna bakom Voddlers tidigare förehavande utanför känns det extra märkligt med händelsekedjan - butik i kk, inga avtal och sedan hacker-attacken...

Postad 08 October 2009 - 16:44

Auron
  • Auron
  • Lärjunge

• 270 inlägg
  • 0
Hemsidan är nere...

"Down for maintenance"

Postad 08 October 2009 - 19:00

Auron
  • Auron
  • Lärjunge

• 270 inlägg
  • 0
Och nu är Voddler igång igen! Även forumet.

"A new Voddler client is now up and running

The new client includes some user friendly features, extended security and preparation for the official launch.
You will now have access to better sorting and the possibility to resume a movie from where you left off."

Fungerar inte så bra just nu..är inne på 4e reklamen utan att filmen startat, så de verkar ha ökat reklamen rejält, från en till 4a st..och alla har stannat för att behöva buffras.

Btw, nu är man tvungen att ange land, personnummer och postnummer i profilen o lite annat innan man kan logga in igen tydligen.

*Edit: 5st reklamer blev det innan filmen starta...

Redigerat av Auron, 08 October 2009 - 19:45.

Postad 08 October 2009 - 20:05

Unregisterede5a2c6ee
  • Unregisterede5a2c6ee
  • Användare

• 188 inlägg
  • 0
Ja, 5 st reklamsnuttar innan varje film. Har inte lyckats se en enda film för efter några minuter in i filmen kraschar klienten och hänger sig.

Jag upplever nya klienten som snabbare men den verkar vara mer benägen att krascha.

Aja, orka bry sig. Detta kommer inte bli någon hit.

Postad 09 October 2009 - 07:25

aZiR
  • aZiR
  • Wannabe

• 18 inlägg
  • 0
Humm, jo mer reklam är det allt, men det kan man leva med. Ingen tillstymmelse till krasch ännu, och rejält mycket smidigare att bläddra mellan filmerna.
Visst har det försvunnit en del filmer? Ser inte röken av en enda HD film längre.... De kanske kommer tillbaka?
Om de ändå bara kunde lägga in en sökfunktion så man slipper bläddra arslet av sig varje gång man vill hitta en specifik film.

Postad 09 October 2009 - 07:30

aZiR
  • aZiR
  • Wannabe

• 18 inlägg
  • 0
Eller jo förresten. The Wrestler finns iaf kvar i HD, det finns två filmer att välja mellan när man bläddrar. Men den lilla hd-loggan är borta.

Postad 09 October 2009 - 08:15

Unregisteredbb649a5e
  • Unregisteredbb649a5e
  • Guru

• 4239 inlägg
  • 0
förut verkade det som att filmen skulle buffra en lite längre stund i början för att sedan flyta på, men nu vill det istället buffra var femte sekund typ =(. går ju inte att titta på film såhär.

Postad 09 October 2009 - 17:17

KJE
  • KJE
  • Beroende

• 1076 inlägg
  • 0
För mig funkar det iaf rätt bra, den buffrar en-två gånger under den inledande reklamen, men inget alls under själva filmen som flyter på fint...fast om jag snabbspolar så händer det rätt ofta att clienten hoppar tillbaka till startmenyn eller vad man nu ska kalla det.

Postad 09 October 2009 - 19:02

Toby
  • Toby
  • Beroende

• 1091 inlägg
  • 0
Äh va fa! Hängde sig typ direkt i början av "...attic" nånting (skräckis). Drygt.
Kul att det är igång igen i alla fall.

Postad 09 October 2009 - 23:59

Toby
  • Toby
  • Beroende

• 1091 inlägg
  • 0
Men vad är det för h-e:s j-a skit?!? Datorn stängde ner sig för att batteriet höll på att ta slut. Fine!
När jag sedan startade upp den igen så hade voddler hängt sig och ville inte starta. Då stängde jag det och öppnade igen. Jag tänkte att jag skulle återta tiden där jag var sist, men det kunde jag inte utan fick en annan tid (några få minuter in i filmen. Sedan fick jag skola manuellt men tror ni det fuknkar? När man försöker spola fort så går det en stund men sedan hoppar man ur filmen och står och tittar på info-sidan till filmen. Och sedan när jag återtar filmen igen så måste jag se all j-a reklam IGEN! Samma sak igen, när filmen börjar så vill jag spola fram till mina 47 min men det går inte, den hoppar ut till "movies"!!!

Snacka om drygt!

Postad 10 October 2009 - 01:27

Unregisteredcc23e210
  • Unregisteredcc23e210
  • Veteran

• 1766 inlägg
  • 0
Toby: Voddler är fortfarande i betafasen, så att det strular och buggar lite är något man tyvärr får räkna med. Jag har samma problem som dig när man ska spola i filmerna och du och jag är säkerligen inte ensamma om det, så förhoppningsvis har gubbarna på Voddler redan fått information om det problemet och jobbar med att lösa det tills nästa update.

Jag är bara glad att Voddler är uppe igen och det känns skönt att det nya programmet är snabbare i menyerna, men det är lite irriterande med 5 st reklamfilmer innan filmens start. Jag hatar verkligen reklam! När själva filmen startar har det dock fungerat smärtfritt. Inga buffringar eller hängningar för min del.

Jag tror fortfarande på Voddler och jag hoppas att de stora filmbolagen fattar grejen och släpper till med lite nyare rullar. Just nu är ju utbudet på nyare filmer något skralt...

Redigerat av Unregisteredcc23e210, 10 October 2009 - 01:30.

Postad 10 October 2009 - 06:22

aZiR
  • aZiR
  • Wannabe

• 18 inlägg
  • 0
Toby: Om du vill spola till en specifik tid i filmen trycker du bara på siffertangenterna när den spelas.
Om du tex vill hoppa 1timme och 20 min fram i filmen trycker du 0120.
Voddler interfacet är mycket "learn by trying" :angry:

Postad 10 October 2009 - 06:35

Unregisteredd8ec328f
  • Unregisteredd8ec328f
  • Amatör

• 84 inlägg
  • 0
Någon mer som har problem att logga in på voddler.com sedan någon dag sedan, alltså att ens logga in på hemsidan för kunna ta ner den nya klienten?

//at

Postad 10 October 2009 - 08:25

Unregisteredc17c0c25
  • Unregisteredc17c0c25
  • Beroende

• 1199 inlägg
  • 0
vilket jäevla skräp,fast jag skriver in rätt lösenord på hemsidan kommer jag inte in?
funkade en gång sen la skiten av

Postad 10 October 2009 - 09:31

Unregistered13588716
  • Unregistered13588716
  • Användare

• 218 inlägg
  • 0
Såg igår att dom gjort ett stort misstag bland filmerna. på filmen "American Crime" har dom satt coverarten för en helt annan film som heter "An American Crime" Fast handlingsbeskrivningen stämmer med "American Crime"

Postad 10 October 2009 - 13:42

Auron
  • Auron
  • Lärjunge

• 270 inlägg
  • 0
Inga problem att logga in på deras hemsida. Kom bara ihåg att lägga till all info i profilen innan ni försöker logga in i klienten.. däremot har sidan tappat användarnamn och lösen info som jag sparat 2-3gånger sen de öppnade igen så man var tvungen att skriva in dem för hand..

Angående att spola, gör antingen som aZiR sa, eller med pil-tangenterna, inte med knappen spola som man får upp i menyn, den fungerar inte bra...

Någon som lyckas med digitalt ljud? Jag lyckades i hela 5sec eller så, hann se att det stod DD på förstärkaren sen hängde sig filmen och klienten... Längst ner i den menyn där man väljer analogt/digitalt ljud m.m. finns ju nu ett alternativ om att spara inställningarna till alla filmer! Vilket kommer vara bra när väl alternativen fungerar^^

Resume fungerar för mig tror jag, inte testat mer än en gång men då kom jag till rätt tid.

Redigerat av Auron, 10 October 2009 - 13:44.

Postad 10 October 2009 - 22:26

Toby
  • Toby
  • Beroende

• 1091 inlägg
  • 0

Toby: Om du vill spola till en specifik tid i filmen trycker du bara på siffertangenterna när den spelas.
Om du tex vill hoppa 1timme och 20 min fram i filmen trycker du 0120.
Voddler interfacet är mycket "learn by trying" :)

Ooooh! Tack för infon! Det hjälper verkligen! Ska testa det när jag kommer åt!
Annars är jag också väldigt nöjd med hela konceptet och det funkar faktiskt jättebra när det kommer igång. Men någon har sagt att det ska finnas HD filmer där också men jag har inte sett några. Finns det det?

Hade´

Postad 14 October 2009 - 13:11

Unregistered95d4af76
  • Unregistered95d4af76
  • Wannabe

• 38 inlägg
  • 0
Vad gäller inloggningsproblem. Till hemsidan kan ni alltid använda "jag har glömt miss lösenord". Sedan måste man uppdatera sina uppgifter, var noga med att uppdatera allt och notera så ni får ett meddelande att det gick bra.

Jag slarvade med det och höll på att bli knasig när jag sedan inte lyckades logga in i själva klienten pga det ;)

Postad 14 October 2009 - 15:52

Templater
  • Templater
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0
Det finns info om Voddler på voddler-download Massor av info och nyheter om Voddler (engelska)

Postad 16 October 2009 - 22:26

Unregistered4a001c51
  • Unregistered4a001c51
  • Amatör

• 53 inlägg
  • 0
Just fått tillgång till Voddler och det funkar underbart smidigt, om det inte vore för en liten detalj. Så fort jag spelar upp något rörligt, reklam eller film, så dyker en mörk linje upp som rör sign uppifrån och ner på TVn. Problemet finns inte när jag ser på film som jag lagrat lokalt på datorn, vare sig img, mkv, avi eller surfar eller gör något annat, utan endast i Voddler och endast på TVn. Voddler på datorn går kanon, men det är på TV-bilden strecket dyker upp.

TVn i fråga är en Samsung LE37B655, grafikkortet är ett Radeon 4850 512mb, har en dualcore processor på 3,16ghz och 4 gb ram. Linan är 26 mbit från BBB, uppmätt till 13 på TPtest. HDMI-kabeln är av märket Clicktronic från Kjell o co, stöder 1,3.

Bilden körs via DVI-I kontakten på grafikkortet i någon form av konverterare som följde med, sen HDMI hela vägen in i TVn. Ljudet åker samma väg o funkar prima.

Bifogar 2 bilder på problemet.
Bifogad fil  bild1.jpg   19.65K   0 Antal nerladdningar
Bifogad fil  bild2.jpg   6.85K   0 Antal nerladdningar

Postad 17 October 2009 - 13:48

caterpilar
  • caterpilar
  • Wannabe

• 47 inlägg
  • 0
Hej, hur flyttar man voddler-applikationen till sekundärskärmen i windows vista? När jag startar den hamnar den på primärskärmen (datorn) men den borde vara på sekundärskärmen (TV:n).

Jag har ett nvidida gforce 8800 gt med kontrollpanel version 2.7. (Med andledning av att någon tidigare tipsat om att man ställer om det där, men det har jag inte lyckats hitta)

När jag ställer om TV:n till primärskärm går det finfint, men det verkar jobbigt att göra det varje gång! Hur gör ni?

Postad 17 October 2009 - 17:00

Auron
  • Auron
  • Lärjunge

• 270 inlägg
  • 0

Hej, hur flyttar man voddler-applikationen till sekundärskärmen i windows vista? När jag startar den hamnar den på primärskärmen (datorn) men den borde vara på sekundärskärmen (TV:n).

Jag har ett nvidida gforce 8800 gt med kontrollpanel version 2.7. (Med andledning av att någon tidigare tipsat om att man ställer om det där, men det har jag inte lyckats hitta)

När jag ställer om TV:n till primärskärm går det finfint, men det verkar jobbigt att göra det varje gång! Hur gör ni?

Jag har tyvärr inte hittat något smidigare sätt än att varje gång göra tvn till primär, så har någon annan en lösning vill jag med veta.

Postad 17 October 2009 - 22:53

Unregistered70fb68c6
  • Unregistered70fb68c6
  • Amatör

• 63 inlägg
  • 0
Själv har jag samma bild på både laptop och LCD-skärm ständigt. Fungerar smidigt så slipper man hålla på med inställningarna. Och behöver inte bry sig om primär och sekundär skärm. :D

Fick min invite till voddler idag (ca 50 dagars väntan). Ska bli intressant att testa framöver. :rolleyes:

Postad 17 October 2009 - 23:33

Auron
  • Auron
  • Lärjunge

• 270 inlägg
  • 0

Själv har jag samma bild på både laptop och LCD-skärm ständigt. Fungerar smidigt så slipper man hålla på med inställningarna. Och behöver inte bry sig om primär och sekundär skärm. :D

Hur lyckas man med det på ett bra sätt när man har olika upplösningar på dator och tv?

Postad 18 October 2009 - 10:56

Unregistered70fb68c6
  • Unregistered70fb68c6
  • Amatör

• 63 inlägg
  • 0
1280x768 har jag. Men faktum är att jag nästan alltid använder LCD:n så jag bryr mig inte om att jag kan få bättre upplösning på datorskärmen.

Postad 18 October 2009 - 11:49

PojPoj
  • PojPoj
  • Lärjunge

• 277 inlägg
  • 0
27 filmer och inga TV-serier, är det utbudet i Betan? Eller är jag ute och cyklar på nått sätt?

Postad 18 October 2009 - 12:49

Auron
  • Auron
  • Lärjunge

• 270 inlägg
  • 0

27 filmer och inga TV-serier, är det utbudet i Betan? Eller är jag ute och cyklar på nått sätt?

Hehe, du är ute och cyklar lite, man måste nu i senaste versionen välja genre för att få upp fler filmer, finns väl en 300st men inga tvserier än. Lite svårt att få uppfattning om antalet nu när man inte kan välja "All" längre. För att välja genre så går du uppåt över filmerna.

Postad 19 October 2009 - 13:20

eway
  • eway
  • Wannabe

• 41 inlägg
  • 0
Jag får inte igång klienten på Win7 x64, kräver openGL drivers.

Står i felmedelande vid försök att starta att MS egna opengl drivers i win7 inte går och kräver "tillverkarens drivrutiner"

Men ATI Radeon drivers går inte installera i windows 7 ( win7 har egna "godkända" som den direkt installerar sen vägrar installera andra)
har ett ATI HD4600

någon som har lösningsförslag... finns de bara openGL drivers man kan ladda ner någonstans?

Redigerat av eway, 19 October 2009 - 13:20.

Postad 19 October 2009 - 15:24

Unregisteredbb649a5e
  • Unregisteredbb649a5e
  • Guru

• 4239 inlägg
  • 0
nån mer som sitter på 2mbit och får det att funka åtminstone ok? det vill sig verkligen inte för mig, utan det vill hela tiden buffra. provade även att stänga av mer eller mindre precis allt och prova igen, men ändå så ville det sig inte.

Postad 19 October 2009 - 16:06

Auron
  • Auron
  • Lärjunge

• 270 inlägg
  • 0

nån mer som sitter på 2mbit och får det att funka åtminstone ok? det vill sig verkligen inte för mig, utan det vill hela tiden buffra. provade även att stänga av mer eller mindre precis allt och prova igen, men ändå så ville det sig inte.

Voddler säger ju att man ska ha högre så det borde bli problem med 2mbit.

"You need a computer with 13 GB free hard drive space and an Internet connection of a minimum of 2,5 Mbit "

Postad 19 October 2009 - 16:13

Auron
  • Auron
  • Lärjunge

• 270 inlägg
  • 0

Jag får inte igång klienten på Win7 x64, kräver openGL drivers.

Står i felmedelande vid försök att starta att MS egna opengl drivers i win7 inte går och kräver "tillverkarens drivrutiner"

Men ATI Radeon drivers går inte installera i windows 7 ( win7 har egna "godkända" som den direkt installerar sen vägrar installera andra)
har ett ATI HD4600

någon som har lösningsförslag... finns de bara openGL drivers man kan ladda ner någonstans?

Ok, nu är jag osäker på vad du frågar om. Men här alternativt här finns väl fungerande drivrutiner till dit kort?

Jag har mobility HD3450 på Win7 32bit och kan installera deras egna drivrutiner och få Voddler att fungera.
Försöker gärna hjälpa dig mer om jag bara fattar vad felet är :lol:
Vet inte om det är skillnad på 32 och 64bit.

Redigerat av Auron, 19 October 2009 - 16:14.

Postad 19 October 2009 - 19:54

eway
  • eway
  • Wannabe

• 41 inlägg
  • 0

Ok, nu är jag osäker på vad du frågar om. Men här alternativt här finns väl fungerande drivrutiner till dit kort?

Jag har mobility HD3450 på Win7 32bit och kan installera deras egna drivrutiner och få Voddler att fungera.
Försöker gärna hjälpa dig mer om jag bara fattar vad felet är B)
Vet inte om det är skillnad på 32 och 64bit.

I enhetshanteraren ser jag grafikkortet, där är MS godkända drivrutin för mitt kort installerat, det går visserligen att avinstallera .. men installerar sig själv direkt efter automatiskt, förutom i felsäkert läge, men där vägrar ati's drivrutiner att installera sig, och när jag installerar dem i vanligt läge, så händer inget, fortf MS driver som är kvar installerad. det är problemet.

har testat Vista och Win7 drivers för mitt kort , funkar inget.

Postad 19 October 2009 - 20:41

Auron
  • Auron
  • Lärjunge

• 270 inlägg
  • 0

I enhetshanteraren ser jag grafikkortet, där är MS godkända drivrutin för mitt kort installerat, det går visserligen att avinstallera .. men installerar sig själv direkt efter automatiskt, förutom i felsäkert läge, men där vägrar ati's drivrutiner att installera sig, och när jag installerar dem i vanligt läge, så händer inget, fortf MS driver som är kvar installerad. det är problemet.

har testat Vista och Win7 drivers för mitt kort , funkar inget.

Väldigt underligt, jag testade att ladda hem drivrutinerna från ATI igen och installerade dem utan problem. Installerade dock de från Windows Update igen, antar att de är nyare. Har ingen aning om varför det inte fungerar för dig.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.