Sökresultat     Sökningen pågår   Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
 Söker efter filmer  
 Gå till filmdatabasen
 Söker efter produktkategorier  
 Se alla kategorier (på Prisjakt)

Söker efter användare  
 Avancerad sökning
 Söker efter gallerier  
 Se alla gallerier
 Sök forumtrådar  
 Avancerad sökning

Du måste vara registrerad för att kunna logga in.
Som registerad användare kan du:

• Skapa ett galleri och filmsamling
  • Skriva inlägg i forumet
  • Skapa prisbevakningar på Prisjakt
  • Annonsera gratis på Marknaden.

Om du inte har ett konto, kan du registrera dig här.

Användarnamn  Glömt ditt användarnamn? Klicka här
Lösenord  Glömt ditt lösenord? Klicka här

Stäng  

Välkommen gäst ( Logga in | Registrera ) Våra regler · 

271 Sidor V  « < 80 81 82 83 84 > »    Gå till första olästa inlägg
Svara Starta ny tråd
* Officiell Tråd - Sony Ericsson Xperia X10 *
Produkter kopplade till denna tråd
Sony Ericsson MW600 (Bluetooth-headsets)        1     1 Lägsta pris 384:- Betyg:   (8.56)
Sony Ericsson Xperia X10 (Mobiltelefoner)        13     32 Lägsta pris 4500:- Betyg:   (8.74)
Sony Ericsson Xperia X10 Mini (Mobiltelefoner)        20     22 Lägsta pris 2239:- Betyg:   (8.58)
Sony Ericsson Xperia X10 Mini Pro (Mobiltelefoner)        7     16 Lägsta pris 2543:- Betyg:   (7.86)
Relaterade trådar (7 st)
* Officiell Tråd - Köpråd mobiltelefon * 799 inlägg Senaste: 4 timmar sedan
* Officiell Tråd - Sony Ericsson X10 Mini/Pro * 1756 inlägg Senaste: 5 timmar sedan
SE MW600 78 inlägg Senaste: 2 dagar sedan
SE MW-600, tappar uppspelning var annan minut... 1 inlägg Senaste: 4 dagar sedan
Htc desire, htc legend' eller SE X10? 61 inlägg Senaste: 1 mån sedan
Smart Keyboard 1 inlägg Senaste: 1 mån sedan
Ny mobil vad ska jag välja? 0 inlägg Senaste: 6 mån sedan

posta Mar 5 2010, 12:12
Inlägg #2431
Pjuklarven

Lärjunge

Gick med: 2007-09-15
Saknar galleri, filmsamling, annonser

Citera(deezel @ Mar 5 2010, 08:57 ) *
Förstår hand undran, har själv Shure SE-530 och är klart intresserad av MW600. Troligtvis kommer (iaf jag) behöva ha den extra volymkontrollen som kommer med lurarna. (När jag har lägst volym på min X1:a så blir volymen i lurarna fortfarande för hög för min smak, använder jag andra lurar är det inget problem dock^^).

Hoppas man kan testa manicken någonstans (om den nu inte följer med X10an) och se hur det låter med dessa lurar. Använt dem i stort sett varje dag sen jag köpte dem för två år sen och har aldrig haft ett par som är i närheten av ljudet man får ut ur dem. Att byta lurar är således absolut inte aktuellt =)

@lurane: Om du provar så får du gärna hojta till med hur det låter.

Jo det verkar riktigt lovande och det känns bra att det verkar som att det kommer följa med telefonen smile.gif
Jag vet inte om jag kommer gilla det dock.
Av den enkla anledningen att jag nog föredrar sättet DS980 är gjort på.
Att du har det hängande om halsen.
Och att du dessutom har både mic och svarsknapp nära ena snäckan.
Tycker att det är väldigt smidigt smile.gif

Så jag hoppas att en ny variant av det kan vara på gång.
Men tills dess kommer jag nog köra med MW600 smile.gif

posta Mar 5 2010, 12:12
Inlägg #2432
Kingcool

Lärjunge

Gick med: 2007-01-11

Citera(NiklasLundis @ Mar 5 2010, 11:02 ) *
alltså. Fått en x10 och prova ett tag nu.. bara startat den. Kan säga att det första som slår en är hur välbyggd den är, och hur vacker den är. Bilder på den väger inte upp hur snygg den är när man ser den. Ska prova o leka lite med den nu.. Men vilken telefon det verkar vara..helt otroligt snygg... Den jag kör med är svart.

Kör din nalle den senaste versionen som släpptes i dagarna?smile.gif

posta Mar 5 2010, 12:26
Inlägg #2433
ananda

Användare
**

Gick med: 2007-01-18

Citera(Megaman2 @ Mar 5 2010, 11:30 ) *
hur ser det ut med multitouch hårdvaran i x10 nu igen. har vi någon information vilken typ av hårdvarutillverkare som de använt (är det samma dåliga som i nexus 1 eller någon bättre som i droid eller iphone?)

(kan varar intressant information, som jag tror är svårt att skaka fram)

Apple har ju stämt HTC för bla multitouch så vi får se vad det blir av den funktionen i framtiden.

posta Mar 5 2010, 13:12
Inlägg #2434
mrNoodles

Beroende

Gick med: 2006-04-05
 Har 36 bilder i Galleriet

Citera(NiklasLundis @ Mar 5 2010, 11:02 ) *
alltså. Fått en x10 och prova ett tag nu.. bara startat den. Kan säga att det första som slår en är hur välbyggd den är, och hur vacker den är. Bilder på den väger inte upp hur snygg den är när man ser den. Ska prova o leka lite med den nu.. Men vilken telefon det verkar vara..helt otroligt snygg... Den jag kör med är svart.

Kan du ladda upp nån bild på den?
Jag vill gärna se/veta om det står som på någon tidigare bild:

Meddelande-n (med n´t på ny rad) - såg inte så vackert ut då. smile.gif
(alltså ikonen för Meddfunktionen)

Detta var på homescreenen vill jag minnas.

Annars är alltid all övrig info kul att läsa! smile.gif

PS. va då, var har du fått de ifrån att vi skulle vara avundsjuka!?! DS wink.gif

posta Mar 5 2010, 15:22
Inlägg #2435
Golgo_13

Forumräv

Gick med: 2006-06-07
 Har 32 bilder i Galleriet
 Har 344 filmer i samlingen

Citera(robbo76 @ Mar 5 2010, 08:51 ) *
Personliga åsikter är alltid ok. Dock ser jag detta forum som någon slags konsumentvägledning och det som sägs här kan påverka andra att antingen köpa eller avstå från att köpa. Jag vill bara balansera negativ kritik så andra personer kan avgöra om det verkligen är ett minus eller ej.

Google Maps och andra applikationer där zoom är en naturlig del av användandet kan jag förstå användbarheten (dock vet jag inte personligen hur mycket det tillför från "dubbel-tap"). Personligen tycker jag att om jag behöver zooma för att surfa så kommer jag inte köpa X10 och således ingen smartphone alls utan välj en liten telefon som vanligt med Opera Mini.
Och bara för att multitouch stöds betyder det inte att det är en bra feature och användbart.

Jag försöker balansera negativ kritik med argumentation. Det är många personliga åsikter som dryftas så mina svar kanske kan uppfattas som påhopp. Men tänk inte så. Jag försöker inte vara personlig utan vill få till en diskussion så åsikterna kan bli något användbart för resten.

Balans är bra, men de flesta sakerna jag håller som nackdelar för X10 är inte personliga åsikter, de är fakta.
Jag kan inte tänka mig att någon här inte skulle vilja ha multitouch, Flash, AMOLED-display, Android 2.1 etc. etc.

Det här inlägget har ändrats av Golgo_13 Mar 5 2010, 15:31

posta Mar 5 2010, 15:37
Inlägg #2436
ljf881

Användare
**

Gick med: 2005-03-05

Citera(Golgo_13 @ Mar 5 2010, 15:22 ) *
Balans är bra, men de flesta sakerna jag håller som nackdelar för X10 är inte personliga åsikter, de är fakta.
Jag kan inte tänka mig att någon här inte skulle vilja ha multitouch, Flash, AMOLED-display, Android 2.1 etc. etc.

En del negativ kritik är just det

jag vill definitivt INTE ha amoled-skärm. de är helt värdelösa i solljus. multitouch - kanske, flash - ja, men det finns ju ännu inte till vare sig iPhone eller android, 2.1 - jorå, men det är ju på gång. jag vill ha en fyratumsskärm och jag brukar vara nöjd vmed SEs mjukvara när det gäller mail- och meddelandehantering. hoppas de gjort lite extra vad gäller sånt.

posta Mar 5 2010, 15:54
Inlägg #2437
Aure

Lärjunge

Gick med: 2006-09-28
 Har 5 bilder i Galleriet

Citera(Golgo_13 @ Mar 5 2010, 15:22 ) *

Det är fortfarande dina personliga åsikter, inte fakta! Det enda som är fakta är att X10 kommer UTAN flash, amoled och 2.1. smile.gif

posta Mar 5 2010, 16:15
Inlägg #2438
NiklasLundis

Amatör
**

Gick med: 2010-01-11

Har för mig att det kommit upp i tråden tidigare om man kan göra inställningar om den vill gå från wifi till 3g data ... och det kan man göra, i övrigt säger jag bara så här. Grymt skön telefon, bra ljud när man talar (inte testat blåtandsheadset än) Väldigt responsiv, skön skärm med riktigt bra upplösning....

Sen att det är en telefon som får väldigt mycket uppmärksamhet gör inte mig nåt cool.gif

posta Mar 5 2010, 16:22
Inlägg #2439
NiklasLundis

Amatör
**

Det vart lite skratt när jag satt med telefonen i knät bakom skrivbordet och en snygg kvinnlig kollega kom runt och tittade ner... och spontant utbrister (tittandes neråt )...

"Oj vad stor den är ...(alla skrattar).. "

Hon högröd i ansiktet..."skärmen alltså" biggrin.gif

posta Mar 5 2010, 16:25
Inlägg #2440
yuppo

Wannabe
*

Gick med: 2003-09-04

@NiclasLundis den senaste recencenten här http://www.prisjakt.nu/produkt.php?o=468231 skriver att den känns seg, är det något du upplever?

posta Mar 5 2010, 16:28
Inlägg #2441
Aure

Lärjunge

Gick med: 2006-09-28
 Har 5 bilder i Galleriet

Citera(yuppo @ Mar 5 2010, 16:25 ) *
@NiclasLundis den senaste recencenten här http://www.prisjakt.nu/produkt.php?o=468231 skriver att den känns seg, är det något du upplever?

Du kan glömma den recensionen! smile.gif

(Förlåt om jag svarade men jag testar X10an titt som tätt)

posta Mar 5 2010, 16:52
Inlägg #2442
NiklasLundis

Amatör
**

Inte det minsta seg.. förstår inte vad han talar om där. Väldigt snabb...Om jag jämför med iphone så tycker jag inte det är någon hastighetsskillnad. Och jag har inte senaste firmware..

posta Mar 5 2010, 17:31
Inlägg #2443
sefors

Användare
**

Gick med: 2005-08-30

Citera(NiklasLundis @ Mar 5 2010, 16:52 ) *
Inte det minsta seg.. förstår inte vad han talar om där. Väldigt snabb...Om jag jämför med iphone så tycker jag inte det är någon hastighetsskillnad. Och jag har inte senaste firmware..

Har du möjlighet att kolla hur mycket RAM den har?

SEs japanska sajt säger 384MB, tidigare har jag hört att den ska ha 256MB (och kanske även 128mb dedikerat grafikminne).

posta Mar 5 2010, 17:59
Inlägg #2444
hippo6

Forumräv

Gick med: 2007-12-31
 Har 29 bilder i Galleriet
 Har 12 filmer i samlingen

Citera(NiklasLundis @ Mar 5 2010, 16:15 ) *
Har för mig att det kommit upp i tråden tidigare om man kan göra inställningar om den vill gå från wifi till 3g data ... och det kan man göra

Man kan alltså ställa in så att den bara använder wifi och aldrig använder abonemanget till internet??

Viktigt för mig för jag tror inte min arbetsgivare skulle bli så jätte glad om det kom en liknande räkning som det gjorde till killen som det pratades om lite tidigare i tråden.

posta Mar 5 2010, 18:20
Inlägg #2445
Seriouz

Användare
**

Gick med: 2008-07-26

Citera(Aure @ Mar 5 2010, 16:28 ) *
Du kan glömma den recensionen! smile.gif

(Förlåt om jag svarade men jag testar X10an titt som tätt)

Citera(NiklasLundis @ Mar 5 2010, 16:52 ) *

Vad anser ni om foto-kvaliteten (då menar jag främst i dåligt ljus)?
Gör lampan sitt jobb?

Det här inlägget har ändrats av Seriouz Mar 5 2010, 18:21

posta Mar 5 2010, 18:23
Inlägg #2446
anders260

Användare
**

Gick med: 2001-05-30

DEN ER SÅ VACKER

http://picasaweb.google.com/s.yamada1988/X...530183885777362

posta Mar 5 2010, 18:32
Inlägg #2447
zippiz

Beroende

Gick med: 2003-01-01
 Har 1 bilder i Galleriet
 Har 2 annonser i Marknaden

Jag har också en fråga till er som har eller har testat X10, är själva skärmen/glaset lite lägre ned än ramen runt den? Skulle vara perfekt om det är så, då ett ev. skärmskydd då skulle sitta betydligt bättre...

Ja, den är verkligen fin... edit: hoppas det inte gör något att jag snor första bilden från ditt inlägg o lägger ut den Anders smile.gif Fanns ju några andra trevliga där också.

Det här inlägget har ändrats av zippiz Mar 5 2010, 18:47

posta Mar 5 2010, 18:45
Inlägg #2448
mornn

Forumräv

Gick med: 2005-07-28
 Har 6 filmer i samlingen

Citera(zippiz @ Mar 5 2010, 18:32 ) *
Ja, den är verkligen fin...

Det här är helt sjukt men gaaahd, ge mig nu.

posta Mar 5 2010, 18:53
Inlägg #2449
uppviglare

Lärjunge

Gick med: 2009-01-09

Citera(zippiz @ Mar 5 2010, 18:32 ) *
Jag har också en fråga till er som har eller har testat X10, är själva skärmen/glaset lite lägre ned än ramen runt den? Skulle vara perfekt om det är så, då ett ev. skärmskydd då skulle sitta betydligt bättre...

Ja, den är verkligen fin... edit: hoppas det inte gör något att jag snor första bilden från ditt inlägg o lägger ut den Anders smile.gif Fanns ju några andra trevliga där också.

******** va snygg den va där biggrin.gif

posta Mar 5 2010, 18:54
Inlägg #2450
anders260

Användare
**

Gick med: 2001-05-30

lucky guy ;-)

http://www.flickr.com/photos/virgile-fonta...in/photostream/

finns masse fine bilder hor Virgile

http://www.flickr.com/photos/virgile-fonta...in/photostream/

posta Mar 5 2010, 19:30
Inlägg #2451
Electronight

Rookie

Gick med: 2010-03-05

Hallådär.

Har följt tråden i tystnad sen den var ny, men kände nu att jag var tvungen att registrera mig och fråga ang. detta med abonnemang/surf med anledning av grabben som fick ex antal tusenlappar i räkning.

Jag har verkligen försökt läsa mig till och förstå varför det blev så som det blev med hans räkning, men jag lyckas inte fatta vad han gjort ''fel''.

Jag är studerande och får erbjudande via CSN och tänkte köpa X10 kontant och skaffa tele2 student abonnemang.
Dessvärre har jag blivit extremt skraj sen jag läst om killen som fick den höga räkningen då jag aldrig skulle ha råd med det (och därefter funderat på att behålla mitt kontantkort).
Eftersom jag inte hajjar vad han gjort för att få det att bli så dyrt så skulle jag gärna vilja veta hur man gör för att INTE få en sån räkning?
Jag är heller inte så teknisk av mig när det kommer till sånt som har med dessa nya mobiler att göra, så förklaring (på hur man gör) på ren svenska som en svensson förstår skulle uppskattas! wink.gif blush.gif

posta Mar 5 2010, 19:48
Inlägg #2452
deezel

Användare
**

Gick med: 2007-11-21

Tror att de flesta operatörer har spärrar man kan beställa för att slippa råka ut för liknande. Nu har jag förvisso företagsabonnemang med fri data så mig påverkar det inte (och har således ingen järnkoll på detta). Dock har vi spärrat datatrafik så fort vi är utanför Sverige då fri datatrafik så klart inte gäller. Du får nog ringa operatören och fråga vad de har att komma med om ingen här kan detta då ^^

posta Mar 5 2010, 20:00
Inlägg #2453
voyager

Wannabe
*

Gick med: 2008-03-29

Citera(Electronight @ Mar 5 2010, 19:30 ) *
Hallådär.

Har följt tråden i tystnad sen den var ny, men kände nu att jag var tvungen att registrera mig och fråga ang. detta med abonnemang/surf med anledning av grabben som fick ex antal tusenlappar i räkning.

Jag har verkligen försökt läsa mig till och förstå varför det blev så som det blev med hans räkning, men jag lyckas inte fatta vad han gjort ''fel''.

Jag är studerande och får erbjudande via CSN och tänkte köpa X10 kontant och skaffa tele2 student abonnemang.
Dessvärre har jag blivit extremt skraj sen jag läst om killen som fick den höga räkningen då jag aldrig skulle ha råd med det (och därefter funderat på att behålla mitt kontantkort).
Eftersom jag inte hajjar vad han gjort för att få det att bli så dyrt så skulle jag gärna vilja veta hur man gör för att INTE få en sån räkning?
Jag är heller inte så teknisk av mig när det kommer till sånt som har med dessa nya mobiler att göra, så förklaring (på hur man gör) på ren svenska som en svensson förstår skulle uppskattas! wink.gif blush.gif

Du kan läsa mera här om tele2s surf priser i mobilen: http://www.tele2.se/tillagg-tjanster-datapaket.html

posta Mar 5 2010, 20:02
Inlägg #2454
Electronight

Rookie

Gick med: 2010-03-05

Citera(deezel @ Mar 5 2010, 19:48 ) *
Tror att de flesta operatörer har spärrar man kan beställa för att slippa råka ut för liknande. Nu har jag förvisso företagsabonnemang med fri data så mig påverkar det inte (och har således ingen järnkoll på detta). Dock har vi spärrat datatrafik så fort vi är utanför Sverige då fri datatrafik så klart inte gäller. Du får nog ringa operatören och fråga vad de har att komma med om ingen här kan detta då ^^

Men vad mer exakt händer om jag spärrar telefonen upp till visst antal mb/gb(?), och kommer upp till det? Hur mycket av X10 styrs av nätet? Är man uppkopplad hela tiden, eller är det som när man går ut på nätet med en tex k850i? Någon som förstår hur jag menar?? unsure.gif

posta Mar 5 2010, 20:08
Inlägg #2455
zhogun

Användare
**

Gick med: 2008-01-15

Citera(ljf881 @ Mar 5 2010, 15:37 ) *
jag vill definitivt INTE ha amoled-skärm. de är helt värdelösa i solljus.

håller med, hade en Omnia 2 i nån vecka innan jag köpte mig en HD2 och skärmen på O2 sög nått så fruktansvärt...oskarp som tusan och för mkt mättnad .. nu var det iof resistiv så jag ska inte säga nått om kapacitiv AMOLED iof...

posta Mar 5 2010, 20:14
Inlägg #2456
voyager

Wannabe
*

Gick med: 2008-03-29

Citera(Electronight @ Mar 5 2010, 20:02 ) *
Men vad mer exakt händer om jag spärrar telefonen upp till visst antal mb/gb(?), och kommer upp till det? Hur mycket av X10 styrs av nätet? Är man uppkopplad hela tiden, eller är det som när man går ut på nätet med en tex k850i? Någon som förstår hur jag menar?? unsure.gif

När datavolymen som ingår Mobil surf Medium och Mobil surf Large (Tele 2) förbrukad (1 eller 5 GB) så begränsas hastigheten ifrån 6 Mbit/s till 64 Kbit/s.

Det här inlägget har ändrats av voyager Mar 5 2010, 20:14

posta Mar 5 2010, 20:17
Inlägg #2457
zippiz

Beroende

Gick med: 2003-01-01
 Har 1 bilder i Galleriet
 Har 2 annonser i Marknaden

Alltså, har ni sett testet från Katching? Jag hade iaf missat detta...

http://www.youtube.com/watch?v=BCwB04fnzg4

Tack vare att Tre o deras 3g funkar så sjukt dåligt här har jag inte kunnat se den själv ännu sad.gif (Funkar dock bra på mobilen konstigt nog)

posta Mar 5 2010, 21:42
Inlägg #2458
NiklasLundis

Amatör
**

Citera(Kingcool @ Mar 5 2010, 12:12 ) *
Kör din nalle den senaste versionen som släpptes i dagarna?smile.gif

Nej tyvärr, vet inte om jag vågar prova webuppdateringen jag hittat. Ska fråga min kontakt på SE om det.

Citera(mrNoodles @ Mar 5 2010, 13:12 ) *
Kan du ladda upp nån bild på den?
Jag vill gärna se/veta om det står som på någon tidigare bild:

Meddelande-n (med n´t på ny rad) - såg inte så vackert ut då. smile.gif
(alltså ikonen för Meddfunktionen)

Detta var på homescreenen vill jag minnas.

Annars är alltid all övrig info kul att läsa! smile.gif

PS. va då, var har du fått de ifrån att vi skulle vara avundsjuka!?! DS wink.gif

Står medd på min. Ska fota den lite i helgen och lägga upp bilder samt fota lite MED den också...

Lirat upp den på wifi hemma och den är riktigt snabb. Surfat runt en hel del, inte märkt nåt dåligt än så länge..
Face recognition funkar riktigt bra och är en rolig funktion.
Tittat lite på film på den också, kanonskärm.

Skrev tidigare att jag nog inte kommer använda timescape så mkt, får nog ändra mig där. Jag kommer nog använda det en hel del faktiskt..Smutt funktion för att se om det hänt nåt i kompisvärlden.

posta Mar 5 2010, 21:50
Inlägg #2459
wrongturn

Användare
**

Gick med: 2005-01-07

Citera(zippiz @ Mar 5 2010, 20:17 ) *
Alltså, har ni sett testet från Katching? Jag hade iaf missat detta...

http://www.youtube.com/watch?v=BCwB04fnzg4

Tack vare att Tre o deras 3g funkar så sjukt dåligt här har jag inte kunnat se den själv ännu sad.gif (Funkar dock bra på mobilen konstigt nog)

Försöker också titta men det går sjukt segt och då sitter inte jag på mobilt bredband.

posta Mar 5 2010, 21:58
Inlägg #2460
Kingcool

Lärjunge

Gick med: 2007-01-11

Citera(wrongturn @ Mar 5 2010, 21:50 ) *
Försöker också titta men det går sjukt segt och då sitter inte jag på mobilt bredband.

Funkade kanon här:/ Rätt kul att dom fått in en ivjf, då är releasen verkligen inte långt borta!:)

271 Sidor V  « < 80 81 82 83 84 > » 
Svara Starta ny tråd
7 användare läser den här tråden (4 gäst(er) och 0 anonym(a) användare)

Lo-Fi-version Tid: 3rd September 2010 - 16:40
Detta forum sponsras av
log
log
Sängen!
  Crivler
1 timme sedan
Akustik
  lanken
1 timme sedan

Prisjakt © 2000 - 2009 Prisjakt   Denna sajt använder cookies.   Våra regler.